Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Problema s-a rezolvat,pe rand am incercat sa scot una din valve,cea dinspre masca ,nu am reusit imi era teama sa trag cu putere,deci am apelat la mecanicul meu,dupa ce le-a scos pe amandoua le-am analizat si pot spune ca sitele erau curate DAR exista o pastila in fata acelei sonde care se misca in sus si jos iar sitele se misca in jurul axului propiu,acea pastila era blocata nu se mai misca deloc iar sitele erau si ele blocate,sitele erau curate,nu existau impuritati doar pe axul sitelor erau urme de frecare normale zic eu pana la urma.Cele doua valve sau ce sunt au costat 9 milioane 2 bucati noi originale gm,dupa aceasta operatiune am decis sa nu mai folosesc uleiul gm 5w30 mai mult de 5 mii km si sa trec pe un castrol 5w40 ,am sa revin cu niste poze ,pe rand la cele doua supape schimbate
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune ulei 0W40 sau maxim 5W40 de pe la Castrol, Aral, Mobil1, Motul etc. Atentie mare la turcisme si alte caca maca. Cunosc nazurile la motoarele astea de turatie, doresc doar 0W iarna sau hai 5W si musai W40 ca e iarna sau vara. De GM 5W30 uita, pune ulei bun si schimb la maxim 10,000km sau cand se inchide la culoare prea de tot (praf, turatie, etc.).

Pune ceva poze cu imputitele alea de valve si ceva explicatii, eu numai din auzite stiu una-alta ca deh, Z16XER e motor destul de nou.
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pt indicatii,maine achizitionez 5w40 castrol,de gm o sa uit,domnul de la erebus a fost foarte de treaba mi-a zis ca la motorul z16xer singura buba sunt acele valve,si mecanicul meu a zis la fel ,este sg problema a lor,discutia despre uleiuri am citit-o si in mare parte m-am lamurit ,singura mea nelamurire este ca in loc de w30 o sa fiew40,adica la cald o sa fie mai gros decat w30 sau acopera o plaja de temperaturi mai mare decat w30,in fine sunt fericit ca am scapat doar cu atat(multumesc dan c si scuze ca te-am sunat duminica.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune 0W40 Mobil1, Aral, Motul si ai sa fii multumit, da, acopera o plaja mai mare de temeraturi/turatii si nu e posirca 5W30.
Skip ads

  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat

deci cum am promis poza cu supapele pozitie axe came,una vine la admisie si una la evacuare,sageata rosie ,acea pastila de plastic trebuie sa culiseze in sus si jos in cap avand o sita,la mine una culisa cealalta era blocata abia mai puteam sa o misc ,sageata verde prezinta sitele care nu sunt fixe,ele se invart ,la una dintre ele una dintre site era crapata,sageata albastra prezinta un pistonas care in cap are un arc care lucreaza cu pastila de plastic din cap,acelea inca mai lucrau,piesa in sine are o parte electrica si una mecanica,in timpul functionarii motorului la cald cand zgomotul persista am scos pe rand mufele si am vazut care functioneaza si care nu,precizez ca daca face-ti aceasta operatie calculatorul masiniii v-a inregistra o eroare care apoi se poate sterge,sper ca am fost destul de explicit,am folosit numai gm 5w30 schimbat la 10 000km.Totusi revin cu o intrebare,ne putem da seama unde e facut uleiul indiferent de marca ,dupa codul de bare pt ca daca ma uit unde e facut pe majoritatea scrie made in U.E
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Poate sunt eu mai chior, dar eu nu vad nicio depunere sau mizerie pe piesele alea.
Si eu am folosit tot GM si am 43 000km. Primul schimb l-am facut la 14000, al doilea la 28000 si al treilea la 40000.
Poate ai fost tu mai ghinionist si ai nimerit o supapa mai bolnava. Sunt identice cu cele de pe 1,8 si din cat am citit pe forumuri nu am intalnit o problema asemanatoare. Cu siguranta unele motoare au facut mult mai multi km.
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
depuneri sunt si mi-e greu sa cred ca amandoua le-am nimerit eu mai slabe calitativ din fabricatie,daca nu se strica din cauza uleiului hai sa ne gandim la alta cauza?la ce vreu sa te gandesti este faptul ca pastilele din capul lor erau gripate,salveaza poza facuta de mine si zoomeaza pe site ai sa vezi ca sunt acolo niste particule,oricum am mai cratat un pic ,am sa fac urmatoarea operatie ma gandesc ca poate sunt de folos ,am sa le las intr-o solutie cu care se spala carburatoarele
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Probabil acelasi domn de la Erebus a ridicat din umeri si mi-a spus ca nu a avut de-a face cu zgomote in zona distributiei la Z16XER acum un an cand am fost sa-i intreb de ce aud un tacanit timp de 1-2 secunde la pornirea la rece din 2 in 4 saptamani, adica o data la 15-30 de porniri la rece. I-am intrebat pe toti din service daca sunt probleme cu supapele de comanda sau fuliile defazoare la motoarele astea si toti au spus ca n-au auzit. Intre timp se pare ca au devenit experti.
Am fost si la Radacini Timisoara si tipul de la garantii a fost la fel de surprins de de ce-i povesteam.
In ambele locuri mi-au spus ca e absolut necesar sa o auda ei sa poata constata defectiunea pentru ca nu e o problema comuna. N-am avut rabdare si timp sa o las la ei cateva saptamani sa o porneasca in fiecare dimineata asa ca am hotarat sa o las asa si daca ceva se strica in timp repar pe banii mei.
Cotrobaind prin TIS am gasit problema. In anumite conditii la oprirea motorului supapele raman intr-o pozitie si in timp uleiul se scurge din fuliile defazoare. La pornire ECU comanda schimbarea pozitiei lor inainte ca presiunea uleiului sa ajunga la normal si de aici apare zgomotul. Se rezolva prin update de soft care intarzie comanda distributuei cateva secunde dupa pornirea motorului.
Nu m-am mai dus sa fac update de soft pentru ca deja remapasem masina si nu ma mai ingrijoreaza zgomotul acum ca ii stiu cauza.
Nu stiu sa-ti spun de ce s-au defectat la tine. Hai sa vedem daca mai apar cazuri si daca sunt legate de folosirea uleiului GM, sau daca sunt posesori de Z16XER si Z18XER care folosesc uleiul asta si nu au probleme dupa mult mai multi km.
Skip ads

  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Vorba ta poate nu s-au confruntat cu aceeasta problema pana acum,acel domn mi-a spus in 3 secunde problema deci cu timpul devine cunoscuta,ok daca zici ca prin update de soft se rezolva problema am sa fac si asta mai ales ca acum sunt noi supapele,la mine la rece nu faceau ci doar la cald,si raman la aceeiasi intrebare de ce s-au gripat,apropo la intrebarea ce se poate strica pe care am pus-o si eu la randul meu mi s-a raspuns ca in timp devine din ce in ce mai persistent si cica s-ar bloca definitiv iar acel reglaj pe care le fac ele ar disparea si nu ar mai lucra in parametrii.Tot asa am aflat ca ele in sine pot lucra bine pe viata sau poat sa cada in orice moment deci si cand iesi cu ea din showroom,oricum nu sunt 100% sigur ca e de la ulei dar altceva nu poate fii decat defect de fabricatie
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
A mai fost un caz vezi luciang https://www.clubopel.com/vie...54&start=1620
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu am gasit rezolvarea problemei in TIS pentru A16XER, care-i acelasi motor doar ca euro 5. Cu sigurata e acceasi problema si la Z16XER, ramane de vazut daca exista soft si pentru el.

Insignia 2009-Onwards - Engines A16XER, A18XER
Knocking Noise After Cold Start
Customer complains of a knocking noise after cold start. This noise appears sporadically after cold start
and when the engine switched off for a long period of time.
This is due to the camshaft position actuator activation starting too early before the necessary oil
pressure is reached.
In case of customer complaint please program engine ECU with modified software.
Software will be available as of 11th of May 2009, TIS2Web 5.5.
TIS Reference Number: E0002487

Tu zici ca al tau facea zgomot in mers. La mine se manifesta exact asa, doar dimineata si din cand in cand.
Acum orice piesa se poate strica fara un motiv evident. Daca sunt mai multe cazuri e o problema, altfel e doar ghinion.

Mie mi s-a parut ciudat ca din 2005 pana in 2009 nu auzisera de chestia asta si din 2009 pana in 2010 a devenit problema frecventa.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Opel trimite mai intai informari catre service si dupa ani buni apare in TIS. Am patit si eu faza asta cu intinzatorul care era prost, dupa 3 ani au pus altul si abia dupa 6 ani scrie in TIS, sonda ulei care se sparge apare model nou cu sita si in TIS tot asa tarziu si inca multe altele...se oprea dieselul de 1,3L in mers aleator ei trimit info service si versiune soft noua, astia de la noi erau cu pluta, inca 1 an si mii de plangeri pana se lumineaza berbecii
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
GM recomanda scoaterea sitelor de la solenoizi nu inlocuirea lor.
http://www.sandyblogs.com/techlink/2011/02/

Model Year
2008-2011

Vehicle Line / Condition
Astra, Aveo, Cruze, Wave - Engine lack of power with DTCs P0011, P0014, P000A, P000B, P0012, P0015 or engine rattle noise

Do This
Remove the oil filters from the camshaft position actuator solenoid valves

Don't Do This
Don't replace the camshaft position actuator solenoid valves

Reference Information / Bulletin Number
10-06-04-016
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
GM a fost al doilea producator care a implementat 'de proba' si mai putin de serie sistemul variabil, primii se pare ca sunt cei de la Fiat.
Cam asa lucreaza si cel de la aceste motoare numai ca avem pe ambele axe came :

Foarte rar se gaseste doar pe o singura axe came.
Controlul este dat de cele doua valve. Daca sita este obturata de mizerie, daca este gripat pistonasul, daca intervine dezamorsare avem sunet de diesel. La unele modele (nu am vazut la Opel asta) sunetul de diesel este absolut normal la ralanti sau turatii mici, putin sesizabil datorita plasticelor si antifonarii dar exista.
Marea problema in cazul Opel este prezenta depunerile de la ulei dar si folosirea de diversi aditivi.
Solutia pana acum este din ce cunosc :
- ulei de calitate si schimb mai des
- unii folosesc motor flush la fiecare schimb
- curatare periodica valve

Solutia cu scos sita mi se pare prea mioritica, mizeria patrunsa nu cred ca ar face bine.

LE
Discutia va fi impartita si voi face subiect nou cu variable valve timing pentru motoarele care au asa ceva.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nici mie nu mi se pare cea mai buna solutie scoaterea sitelor. Probabil au considerat ca e mai simplu sa le scoata decat sa le curete periodic.
Sunt destule motoare la care doar admisia e controlata, nu si evacuarea.
Dezamorsarea e oarecum normala, si se inatampla la majoritatea motoarelor. Dupa cateva zile de stationare e posibil sa apara un zgomot la pornire din cauza ca s-a scurs uleiul.
  • totolino82

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am cautat si am gasit acest forum, aceasta discutie. Am un opel astra sedan 1.6 Enjoy din aprilie 2008 cu acelasi motor Z16XER, de aproximativ 3-4 saptamani a aparut zgomotul descris de voi, adica juri ca este motor diesel daca o auzi. Inca nu am apucat sa merg la service cu acest zgomot dar banuiesc ca este problema descrisa de voi, am scos valva din fata si nu mai face. Similitudinea este ca de cand am cumparat masina am folosit uleiul GM 5w30... adica el sa fie problema?
I-am facut si revizia (la 35000 Km), implicit si schimbul de ulei si am optat pentru Castrol 5W40. Intrebarea mea este daca trebuie sa merg urgent cu ea la service? Adica nu stiu cat este de grava problema... sincer nu ma simt confortabil cu acest zgomot Sad

Cu multumiri anticipate!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
totolino82 bine ai venit pe forum !
Zgomotul a aparut cand ai pus 5W40 sau era si inainte ?
La cat ai facut schimb ulei ? 15k->30K Ceva nu iese cu revizia la 35K.
Motoarele astea merg cu ulei subtire la modul 0W30, 0W40, 5W30 si schimb la maxim 10,000km. Valvele incearca sa le cureti daca sita este obturata. Daca tot nu vrea exista metoda cu impulsuri dar solutia in care se face imersia este inca secreta.
  • ToXyC

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 1.6 16v 101cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2010

  • Mesaj Privat
si la mine are o tenta de "zgomot diesel" motoru', ca ulei folosesc Castrol Magnatec 10W40. Ce recomandati, e ok?
66 680km are masina
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
pot oferii una din ele pt a se face proba ,pt a se vedea care dintre cele doua este defecta,
  • totolino82

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2011

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:totolino82 bine ai venit pe forum !
Zgomotul a aparut cand ai pus 5W40 sau era si inainte ?
La cat ai facut schimb ulei ? 15k->30K Ceva nu iese cu revizia la 35K.
Motoarele astea merg cu ulei subtire la modul 0W30, 0W40, 5W30 si schimb la maxim 10,000km. Valvele incearca sa le cureti daca sita este obturata. Daca tot nu vrea exista metoda cu impulsuri dar solutia in care se face imersia este inca secreta.


Salutare,
Zgomotul era inainte sa pun 5W30 (acesta este uleiul, nu W40), zgomotul apare la cald si a aparut pe la jumatatea lunii februarie a.c
Legat de revizii, prima a fost la 12000 (aveam un an), a doua la 24500, si a treia aceasta la 35000
Vreau sa fac o programare pt. constatare la un service opel unde sa decid cum rezolv problema. Voi aveti o sugestie, recomandare?

Multumesc,
Adrian
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR