Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • GeKados

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Acum suplimentar, m-am mai trezit si cu un fel de rateu dimineata: porneste fara probleme, se stabilizeaza ralanti-ul si daca ii dau o pedala pana la 2500-2800 rpm arunca si un rateu/pocnet undeva de sub masina spre motor (nu in toba din spate).
Am efectuat:
- diagnoza => 0 erori.
- update de soft la reprezentanta (au si modificat putin softul pentru ca noul soft ridica ralantiul prea mult => au scazut valoarea de ralanti cu aprox. 50 de rpm).
- verificare distributie => este la punct, totul in regula.
- fara martori aprinsi.
- schimb bujii (originale GM).
Skip ads

  • avianord

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Ce varianta de soft ti-au pus? Cum merge cu noul soft?
  • GeKados

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Mi-au spus ca acum am ultima varianta de soft aparut pentru Z16XER (nu stiu ce varianta este si nu am cu ce sa verific).
Nu sunt foarte incantat:
- Nu mai am cuplul pe care il aveam in turatii joase.
- Parca masina e si mai zgomotoasa acum (ce-i drept, trebuie sa verific traseul de evacuare sa vad daca e ciupit pe undeva; daca stie cineva sa imi recomande un service specializat pe asa ceva).

In rest, desi scoate sunetele de rateu si este zgomotoasa, ea merge in continuare fara erori sau chestii de genul acesta.
  • ciprianos

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Asa se aude motorul meu Astra h z16xep : http://www.youtube.com/watch?v=TAF-lvgxevs
Am incercat variantele cu tabla din galeria de admisie, am probat si cu alti clapeti twinport, am desfacut si motorul scosi toti tachetii si i-am verificat (nu sunt hidraulici) , n-am rezolvat nimic la fel se aude.N-am idee ce sa-i mai fac...
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ciprianos
nici acum nu tiai dat seama,pe forum afli doar lucruri marunte dar totusi bune
pentru probleme mai grave,gen masina ta,nu-ti va spune nimeni ce sa faci,chiar daca stie cineva
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Daca nu sunt hidraulici inseamna ca trebuie facut jocul la supape.
Operatia se face cu motorul rece.


  • ciprianos

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc Smile
  • v.paulcosmin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua,de curand proprietarul unui opel astra gtc 2008 z16xer, simptomele sunt aceleasi ca si la colegii ce au postat mai sus: 2-3 secunde zgomot la pornire si nu prea trage. Am de gand sa umblu la electrovalve si in prima faza sa le curat. Dupa acest proces sa scot si sitele? Stie cineva concret daca ar putea dauna aceasta operatie. Multumesc.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Daca nu vrei sa le scoti macar curata-le.
Si daca masina e luata de curand gandeste-te sa schimbi distributie, ulei si filtre.
Bine ai venit in ClubOpel!
  • v.paulcosmin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc. Am schimbat ulei filtre bujii in prima zi. Distributia e schimbata, are carte service, e luata din ro de la reprezentanta si m-am uitat curelele sunt contitech si nu gm. Plus ca am vazut in carte ca e la 10 ani sau 150k km ceea ce nu are. Revenind la subiect, sitele au cazut singure cand am scos electrovalva, am dat cu putin spray de EGR si le-am pus fara. Rezultatul a fost imediat, trage cum ar trebui. Acum sa vedem zgomotul daca reapare. Eu sper diar sa nu dauneze aceasta operatie. Noroc!
  • v.paulcosmin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2016

  • Mesaj Privat
https://youtube.com/watch?v=5QEZ8YGgQ_4
  • v.paulcosmin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Concluzia dupa indelungi cercetari: sunetul de diesel ce tine cateva secunde este faza incipienta a problemei ce o are omul in clipul de mai sus, mentioneaza si el in clip. Mi s-a parut foarte relevant si in acelasi timp foarte costisitor. O zi faina.
Skip ads

  • v.paulcosmin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2016

  • Mesaj Privat
https://youtube.com/watch?v=gIEBDfn4TBg
  • mondi

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Ca o concluzie la acest topic, GM North America a emis pe 13 iunie 2013 un buletin de service pentru toate Saturn Astra de aici din America si Canada (detin un Saturn Astra XR care de fapt este un Opel importat peste ocean din Europa - au schimbat doar sigla pe volan si pe grila, dar peste tot prin motor am sigle de open pe furtunase) :

"SERVICE SLANTS
Saturn — Low Power, Rattle From Engine, DTC(s) Set

Owners of 2008-09 Saturn Astra models with the 1.6 and 1.8L engines may come into your shop with a complaint of no power on acceleration. The problem may be accompanied by a rattling noise from the engine, an illuminated MIL and one or more of the following camshaft position system performance DTCs stored in the PCM: P000A, P000B, P0011 and/or P0014.

One likely cause of all troubles, says Saturn, is clogged filter screens at the intake and/or exhaust camshaft position actuator solenoid valves. Removing and tossing the screens is the simple fix. Start the job by disconnecting the electrical connectors from the solenoid valves. Next, remove the power steering line bracket and set it aside, then disconnect the PCV pipe and shove it aside also. Remove the solenoid valve retaining bolts, followed by the solenoid valves and seals.

There are two filter screens at the base of each solenoid valve. To remove them, locate the hinge between the holes, then cut through the hinge with an X-Acto knife or single-edge razor blade. If a screen is broken, pry it off the solenoid valve with a blunt instrument, taking care not to scratch the valve surface.

Once the filter screens are removed, coat the solenoid valve seals with engine oil, then reinstall the valves into the engine. Now install the retaining bolts, tighten to 53 in.-lbs. and reconnect the electrical connectors to the valves. To complete the fix, reconnect the PCV pipe and power steering line bracket, wipe out the DTCs, then start the engine to verify that it’s operating properly. "


Este exact despre ce au vorbit toti ceilalti in primele pagini ale acestui topic...subscriu si confirm si eu, doar ce le-am eliminat aseara acele doua site maro de pe solenoizi si am observat o minora imbunatatire a zgomotului (mai ales la prima pornire la rece dimineata), cat si un raspuns mai bunicel la acceleratie. Scoaterea solenoizilor este o treaba pe care orice incepator ar putea sa o faca fara nici o problema la fel cum spuneau colegii in acest topic..doar nu va grabiti si nu o faceti cu motorul cald sau rece de tot. La primul solenoid, una dintre sitele maro a cazut direct cum am scos-o afara, iar cealalta de-abia ca se mai tinea.
  • GeKados

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

Bataia pe care o percepeam la motor a inceput sa creasca putin in tonalitate (nu foarte mult si in aprox. 5000 km). Astfel, cred ca ma paste si pe mine inlocuire pinioane si valve solenoid (la reprezentanta ~ 2900 RON).

De curand masina a fost la reprezentanta pentru schimb senzor nivel ulei (mi s-a aprins pe autostrada la mers constant 4000 rpm, am oprit, am completat cam 200 ml ulei, am plecat mai departe si iar s-a aprins; dupa am mers incet pana acasa si a fost ok) si ulei (de la castrol am trecut la valvoline 5W40 in ambele cazuri). Deasemenea, am schimbat la EDS termostat + kit ambreiaj (inclusiv rulment). 0 erori pe tester.

In ambele service-uri mi s-a spus ca masina este ok, cu amendamentul ca la reprezentanta, intreband de faza cu pinioanele si valvele solenoid, mi-au spus ca vor trebui schimbate dar nu acum (ei au spus ca motorul suna inca ok).

Intreabare catre cei care au avut problema asta. Cam cat as mai putea sa merg cu masina fara sa schimb piesele respective, dar in acelasi timp sa nu am surprize neplacute (planific sa plec in concediu in 2 saptamani ~ 3000 km si dupa reparatiile de mai sus nu prea mai am fondurile necesare sa repar si partea asta).

Multumesc frumos,
  • gaches

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ciprianos a scris:Multumesc Smile


Ciprianos, salut.
Am si eu aceeasi problema ca si tine.
Ma poti ajuta?
Lasa un nr de tel te rog.
Multumesc.
  • gaches

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2008

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:Daca nu sunt hidraulici inseamna ca trebuie facut jocul la supape.
Operatia se face cu motorul rece.



Salut. Te rog sa ma ajuti cu un sfat te rog.
Ai raspuns la un post in care ciprianos spunea ca are zgomote la motor si a eliminat galeria de admisie si twinportul.
La mine problema e ca am un zgomot metalic pe accelerare cam intre 2000-3000 ture.
Am pus alta galerie dupa ce am pus silicon pe nervurile de la a mea (cu toate ca nu aveam niciun joc pe acolo), de la twinport nu cred ca este.
Pun un link cu zgomotul respectiv :
https://www.dropbox.com/s/o5...7_124909.mp4?dl=0

Ce ma sfatuesti, sa refac jocul la supape si eu?
Iti miltumesc mult.
  • OMarian157

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2017

  • Mesaj Privat
salutare tuturor am si eu o probleme ciudata un sunet ciudat la pornire la rece nu mai dorm noaptea nici un mecanic nu stie exact nu pot sa ma apuc sa desfac tot am un link cu sunetul https://youtube.com/watch?v=VLsGd5V8qkI motorul este wauxall 1.6 benzina ajutor
  • misache1968

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pentru zgomotul diesel eu am schimbat: pinioane defazoare pe admisie și evacuare+ cureaua distibutie
  • avianord

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Deoarece si eu am invatat multe de pe forumuri voi incerca sa va spun din experienta mea cu aceste valve. Masina este un Astra H din 2008, cu motor Z16XER cu 107000km. Zgomotul de diesel era prezent la cald, la un nivel foarte scazut. Am dat jos valvele, am scos sitele dar: aceste valve nu lucreaza pe pozitia inchis sau deschis ci lucreaza in bucla continua, comandata de calculator si pot avea orice pozitie de la inchis la total deschis. Pentru a verifica functionarea lor am folosit o sursa de curent continuu de 0-30V. Am alimentat cele doua contacte din mufa prin intermediul unor cabluri de cupru rigid pe care le-am facut in asa fel incat izolatia sa vina mai lunga. Am tras de conductor in interior ca sa ramana o portiune de izolatie fara conductor in ea. Este necesar deoarece daca bagi doua cabluri dezizolate in mufa exista riscul sa faci scurt si sa arzi sursa. Apoi am inceput sa modific tensiunea de la 0 la 15v. Si surpriza una din valve era intepenita. Am miscat usor de pistonul central si s-a deblocat dar functiona totusi destul de greu ca si cum ar agata. Cealalta avea o cursa lina si oarecum liniara. Pentru a le face sa functioneze corect am folosit un redresor de acumulator auto REDAC ,vechi, care are tensiunea de incarcare de 14v SEMIALTERNANTA, adica alimenteaza de la 0 la 14V de 50 de ori pe secunda(50Hz). Si astfel valva a devenit in fel de motoras care zbarnaia de mama focului. Dupa 7-8 reprize de cate 20 de secunde, pana la 2 minute, cu verificarea pe sursa continua de 30V(atentie sa nu depasiti 16v ca se pot arde) am obtinut doua valve care functionau ca la carte. Deplasari line, fara sa agate si direct proportionale cu tensiunea de alimentare. La una din valve a trebuit sa intervin pe cilindru deoarece avea un fel de bavura care avea tendinta sa agate.E un fel de treaba de ceasornicar dar nu e chiar asa de complicat. Materialul pistonului e foarte dur iar camasa(corpul valvei) e din duraluminiu. Jocul pistonului este foooarte mic si are tendinta sa se gripeze ca sa zic asa. Se pare ca nu este cea mai buna combinatie de materiale aleasa de fabricant( parere gasita pe alte site-uri). Montat la loc si motorul merge perfect. Atentie ca atunci cand le puneti la o sursa alternativa(curent pulsatoriu-REDAC 12-14v), din cauza vibratiilor sare ulei din ele. Sursa asta se poate face dintr-un transformator potent si o dioda.http://www.circuiteelectronice.ro/tutoriale-electronica/redresoare-de-tensiune.html. Am facut aceeasi operatie si la alta Astra H 2007 si merge foarte bine. Daca doriti sa ma intrebati ceva puteti sa o faceti ca raspund cu placere.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR