Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 1,087
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z 16 XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Rectific eroarea este P0014.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,721
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Valva sau pinion
  • Albinoium

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Sep 2019

  • Mesaj Privat
Gata. In sfarsit, dupa o groaza de bani si nervi, am schimbat si senzorul de oxigen 1 si a disparut nenorocita de P0011, care aparea din cand in cand fara nicio noima. Clar ca unul dintre parametrii care il chiauneau pe calculator provenea de la ea.
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 1,087
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z 16 XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Am schimbat ambele valve dar eroarea P0011 a reaparut dupa un drum de 150 km.
  • Albinoium

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Sep 2019

  • Mesaj Privat
Pune testerul pe live si grafic unde sa iti arate daca si variatia avansului se modifica functie de variatia acceleratiei. Daca nu, atunci este de la pinionul defazor de admisie.. Daca graficele se suprapun in timp, patesti ca mine, care inca nu am lamurit ce are dar sunt pe aproape deoarece se termina de testat toate elementele constitutive ale masinii. Hihi. Bafta!
  • Albinoium

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Sep 2019

  • Mesaj Privat
M-am laudat degeaba cu P0011. Iar apare, bestia. Rar dar apare, doar la cald. La alte masini as fi dat vina pe supapa de la presiunea de ulei care nu inchide ca lumea, dupa nenorocire de ulei pe care am gasit-o in ea cand am cumparat-o. La masina asta inca nu stapanesc dar nici nu ma las. Dupa ce am luat la rand si am eliminat toate celelalte situatii care genereaza P0011 chiar nu mai stiu ce sa ii fac. Vad ca nici pe forum nu se inghesuie lumea sa spuna ceva concret si e greu de crezut ca nu au avut si altii necazul asta la turbo benzina. Chestii gen "verifica atent", "nu te grabi" sau "foloseste doar piese de origine" sunt dragute dar nu ajuta.
  • drujbex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
expun si problema mea, cat si cateva intrebari

despre masina: Astra J, A16XER, 58.000km, 2011.11

la cateva zile dupa ce am cumparat masina am dus-o la service pentru revizia anuala.
cei de-acolo mi-au atras atentia asupra faptului ca am depuneri de ulei in vasul de expansiune si mi-au explicat ca e o problema comuna, anume niste garnituri de la racitorul de ulei care crapa si permit uleiului sa ajunga in antigel.

am inlocuit racitorul la recomandarea lor si s-au efectuat si cateva cicluri de "flush" ale sistemului de racire.

primii 1000km totul a fost ok, doar ca imi mai aparea uneori in bord mesajul "service vehicle soon". dupa acesti ~1000km, cand am pornit dimineata masina am auzit-o imediat ca clantzane. mai mult, daca o tineai la relanti uneori se si oprea de tot.

am parcurs cei 200km pana acasa (nu aveam de ales...), am observat ca sunetul s-a diminuat, am reusit sa ajung si n-au aparut si alte simptome, cu exceptia aprinderii martorului de "check engine".

intre timp am programat o noua intrare in service unde am cerut si o diagnoza. pentru ca m-au programat abia peste niste saptamani, nu am avut rabdare si am cumparat un OBD scanner. acesta mi-a aratat erorile P0011 si P0014, erori specifice defazorului axelor cu came, respectiv solenoidul care ori are sitele infundate, ori dintr-un anumit motiv nu primeste ulei cu presiunea asteptata.
m-am documentat si am ajuns chiar pe acest topic, unde am gasit asta: https://workshop-manuals.com...14_stored_svs_on/

parca e descrisa 1:1 problema mea.

rezumat si intrebare: clantzanit motor la rece, check engine light, erori stocate P0011 si P0014.
am gasit clipul acesta care arata cum se scot solenoizii si cum se curata. pare destul de simplu.
http://www.youtube.com/watch?v=dSRoQAo1v7w

am nevoie de masina weekendul asta pt 500km.
pot sa merg cu ea asa, risc sa se uzeze ceva?
daca e prea riscant, e vreunul dintre voi care a curatat personal, cu unelte de baza, solenoizii respectivi?
mai bine las masina in pace (si asa n-am mai miscat-o de cand am adus-o acasa acum 10 zile) si am rabdare pana luni cand ajung la service?

intrebare "bonus": poate avea legatura inlocuirea racitorului de ulei cu problema asta? e posibil sa se fi contaminat si uleiul cu antigel, nu doar invers? si poate asta sa fi condus la obturarea canalelor foarte subtiri de ulei din solenoid?

orice sfat e binevenit...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,159
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia confidential din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Contaminarea uleiului cu lichid de racire intr-o cantitate mica nu duce la deprecierea lui in asemenea hal incat sa se intample asta,uleiul se incalzeste la 100-130 grade si se evapora si mama lichidului de racire din el, problema presiunii uleiului debile este stiuta la motoarele Opel de acu 20 de ani ,iar producatorul a ignorat problema asta.
Clantanitu ala este de la jocuri care au aparut in defazoare normal ca se uzeaza mai repede ,oricum sunt compromise si mai poti rula fara frica o perioada ,daca vrei sa le lasi asa e bine sa cureti cat mai repede solenoizii aia si daca n-au murit toti mecanicii din tara noastra care mai stiu meserie sa iti masoare presiunea la ulei cu manometru rece/cald probabil pompa ori sorbul e ceva pe acolo.
La Insignia mea au zdranganit la prima pornire cand si cand un an jumate pana am vandut masina si tot la fel faceau ,am avut grija doar sa fie ulei de calitate ,la nivel si filtru schimbat de fiecare data.
In concluzie bine era sa le cureti ieri ,da nu-i problema sa mergi cu ele asa cat vrei tu.
  • drujbex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
multumesc frumos mecaNIK, apreciez sfatul constructiv.

in dupa amiaza acesta cele doua maini stangi ale mele vor incerca sa scoata cei doi solenoizi, eventual fara sa scape suruburile Smile) si apoi ii voi curata si voi elimina eventual si sitele despre care am citit ca sunt necesare "doar in rodaj". o sa aduc oricum solenoizii in casa si vad eu ce le fac.

merci inca o data! voi incerca sa documentez ce fac, o sa fac si niste poze, si voi scrie aici ce s-a mai intamplat.
  • Albinoium

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Sep 2019

  • Mesaj Privat
Senzorii se scot foarte ușor odată ce ai cumpărat cheia necesară, care oricum o sa îți folosească la multe componente. Se curăță ușor cu spray de curățat frana dar costă suficient de puțin pentru a lua nou și a avea unul curat in rezervă.
Pinioanele defazor, cel de admisie pentru p0011, le poți verifica ușor cu testerul pus pe grafic și să arate pozitia accelerației și cea a avansului. Daca la accelerare graficul avansului nu răspunde sau răspunde foarte târziu, clar pinionul.
Bafta la rezolvare!
Skip Ads 60 min (0/3)

  • drujbex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
am reusit sa-i scot si i-am adus in casa pentru a-i curata urmand ca diseara sa-i pun la loc.
dupa ce-i pun la loc, inainte sa pornesc motorul, voi sterge toate erorile cu testerul si apoi voi urmari pe livedata parametrii recomandati mai sus de Albinoium

ceva ce ma ingrijoreaza: par cam curati, semn ca e posibil ca cineva sa-i mai fi scos o data pentru a-i curata (desi erau destul de blocati, a trebuit sa-i apuc cu un cleste ca sa-i scot) in speranta ca rezolvarea erorilor o sa fie ceva simplu si ieftin.

acestia sunt:
https://imgur.com/a/esrxC6y

o sa-i leg si la o baterie de UPS de 12V sa le dau curent si sa-i vad cum misca.
  • Albinoium

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Sep 2019

  • Mesaj Privat
Atenție la oringul senzorului. Nu as brusca. Oricum, la montare curăță frumos locul.
Cu testerul, pune pe grafic împreună să arate pozitia pedalei și unghiul avansului deodată și accelerează aleator. Daca merg împreună graficele este ok. Rămân vvt-ul sau senzorul. Oricum, nu face doua operații odată, ca să poți trage o concluzie.
Bafta!
  • drujbex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
ce parere aveti, sa-i las sitele (cele maro, album cu poze in postarea precedenta) sau sa i le scot?
  • Albinoium

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Sep 2019

  • Mesaj Privat
Peste tot recomandă scoaterea și odată învățat poți să le cureți periodic.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,159
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia confidential din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
drujbex a scris:am reusit sa-i scot si i-am adus in casa pentru a-i curata urmand ca diseara sa-i pun la loc.
dupa ce-i pun la loc, inainte sa pornesc motorul, voi sterge toate erorile cu testerul si apoi voi urmari pe livedata parametrii recomandati mai sus de Albinoium

ceva ce ma ingrijoreaza: par cam curati, semn ca e posibil ca cineva sa-i mai fi scos o data pentru a-i curata (desi erau destul de blocati, a trebuit sa-i apuc cu un cleste ca sa-i scot) in speranta ca rezolvarea erorilor o sa fie ceva simplu si ieftin.

acestia sunt:
https://imgur.com/a/esrxC6y

o sa-i leg si la o baterie de UPS de 12V sa le dau curent si sa-i vad cum misca.

Pentru erorile de pozitie ax came avem solenoizii ,defazoarele, sau lipsa presiunii care poate fi ; uleiul neschimbat filtru,pompa sau sorbul.De preferat sa se lucreze pe rand si verificat de fiecare data., altfel incepe operatiunea de schimbare fara rost.
Ca idee recomand sa se remedieze cauza ca altfel schimband doar defazoarele poate inceta zgomotul dar reapare dupa un timp pentru ca lipsa presiunii de exemplu le lasa sa joace si se strica din nou, acu mai depinde si de ce ai de gand cu masina.
Pentru cei care vor sa o 'repare' cu pret minim exista si solutia blocarii lor avansat usor si atat, nu mai zdrangane pleaca aproape insesizabil mai incet de pe loc si nu mai ajunge in viteza maxima la fel de repede.Asta am facut-o la motoarele de pe Mazda 2.3 si oamenii au fost multumiti ,daca ai mecanic sa inteleaga cum functioneaza defazoarele se poate face.
P.S. Eu am folosit un generator de impulsuri sa le mai 'dezmortesc' putin culmea ca actionate cu impulsuri de 30 ms.in baia de ultrasunete mai iese destula mizerie din ei si dupa merg mai bine.
  • drujbex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
am pus solenoizii inapoi si problema n-a disparut.
i-am curatat cu spray de frana si le-am scos sitele. nu i-am mai legat la baterie pe banc, acasa, pentru a testa ca functioneaza. poate ar fi trebuit.

am sters erorile si imediat dupa pornite P0011 a aparut inapoi pe reader si mesajul "service vehicle soon" a aparut in bord.
mai jos doua clipuri cu live data. desi se numesc 1 si 2, ordinea captarii e invers (anume cea in care sunt listate mai jos)
http://www.youtube.com/watch?v=7b2TRxJtBns
http://www.youtube.com/watch?v=68jQU3T6bME

si acum, piesa de rezistenta, cum face aici mai rau decat a facut vreodata. a inceput sa faca asa dupa ce am turat-o putin si i-am dat drumul. pana sa faca asa, facea cam cum se aude din interior, in clipurile anterioare. tot era un sunet "in plus", un boncanit, dar nu era tacanit de diesel cum se aude mai jos.... de fapt, in cel de'al doilea clip, la secunda 40, se aude cum incepe sa tacane.
http://www.youtube.com/watch?v=B3kyPiq7zu8

am observat ca "spark advance" se modifica odata cu turatiile. se vede in primul clip din cele de live data. dar nu stiu sa interpretez...

EDIT: cf cu sfatul de mai sus, luni la service ii pun sa-mi masoare si presiunea uleiului la rece si la cald.
dar... nu scuipa un cod de eroarea daca presiunea uleiului nu e ok?
  • drujbex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
o lista de piese, ma pregatesc pentru ce e mai rau:
solenoizi INA, care vad ca e OEM-ul.
https://www.epiesa.ro/supapa.../ideps-317750986/

defazor
https://www.epiesa.ro/regula.../ideps-249752859/
.... asta e pt admisie si nu gasesc si pt evacuare? defazeaza cumva doar pe admisie? chiar de-s solenoizi si pe admisie si pe evacuare?

pompa ulei
https://www.pieseauto.ro/pom...9c71410ae1c4dee71

sorbul ce ar putea avea? sa fie infundat? banuiesc ca se poate curata si nu trebuie inlocuit.

aditional, ce ar putea conduce la defectarea pompei de ulei? se poate repara sau asa mai mult s-ar carpi si mai bine as inlocui-o direct?
  • drujbex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
revin cu un update.

service-ul "obisnuit" cand a auzit de problema mea, m-a trimis la reprezentanta.
am dus-o la Di-Bas, am platit cei 333 de lei pentru verificare si concluziile sunt in poza de mai jos.
ei spun ca trebuie inlocuite... pinoanele de admisie si evacuare! what the f*** ?! deci nu defazorul... ci pinioanele...
EDIT - de fapt, nu stiu cum e designul... defazorul si pinionul sunt o singura unitate? la alte marci/alte motoare sunt doua unitati

https://imgur.com/a/TdhW37q

nota: cand le-am zis celor de la Di-Bas daca pot sa verifice si daca totul e ok cu presiunea uleiului, mi-au zis ca "s-ar vedea pe diagnoza" daca ar fi vreo problema.

o sa duc saptamana viitoare masina la mecanicul meu, care din pacate nu are timp si iti tine mult masina, dar deja nu mai am incredere in nimeni si el mi-a zis ca-mi verifica si presiunea uleiului la rece/cald.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,159
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia confidential din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
EDIT: cf cu sfatul de mai sus, luni la service ii pun sa-mi masoare si presiunea uleiului la rece si la cald.
dar... nu scuipa un cod de eroarea daca presiunea uleiului nu e ok?
Diferenta dintre motorul zgomotos si motorul care merge merfect este exact intervalul dintre maximu valorii presiunii adica 6-8 bar si minimul la care se aprinde avaria 0.8 bar ,daca asteapta sa apara o avarie pe sistemul de ungere va fi prea tarziu atunci ,e clar ca nu-si explica baza functionarii motorului,sa nu mai vorbim despre interpretarea masuratorii presiunii rece/cald .
  • drujbex

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
am gasit acest clip:
http://www.youtube.com/watch?v=lPRW8F6Sz-w

care ar lega primul service de aparitia rontaielii de diesel.
prea era mare coincidenta, la nici 1000 de km (de fapt vreo 700, cred) dupa ce mi-au inlocuit racitorul de ulei, sa apara problema asta la care daca e ceva clar, e faptu ca e cauzata de ungere.

un comment la clipu' ala
"You just saved me from a potential nightmare! I changed the oil cooler/oil filter housing due to the oil mixing with coolant and afterwards the top end was rattling due to low oil pressure. I took the oil filter out and the valve in the aftermarket housing wasn't seating properly so I managed to swap the valve from the old one and have oil pressure again! Without your video, I'd have been taking it all apart again so thank you so much!"

la mine nu s-a schimbat si "oil filter housing", ci doar oil cooler-ul si oil filter-ul (tot acolo am facut si o revizie).
asta ar fi piesa buclucasa.
https://www.aliexpress.com/i/32825160844.html

nu stiu ce sa fac acum...

sa cer primului service sa-mi verifice problema asta in baza garantiei lucrarilor efectuate la ei? am foarte mici sperante ca si-ar asuma ceva...
sa scot eu filtru de ulei si sa inspectez acolo, poate gasesc semne ca valva respectiva nu a fost corect asezata?
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR