- Marius T.
- ***
- 610 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Albinoium
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
- Marius T.
- ***
- 610 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
Albinoium
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
Albinoium
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
drujbex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
despre masina: Astra J, A16XER, 58.000km, 2011.11
la cateva zile dupa ce am cumparat masina am dus-o la service pentru revizia anuala.
cei de-acolo mi-au atras atentia asupra faptului ca am depuneri de ulei in vasul de expansiune si mi-au explicat ca e o problema comuna, anume niste garnituri de la racitorul de ulei care crapa si permit uleiului sa ajunga in antigel.
am inlocuit racitorul la recomandarea lor si s-au efectuat si cateva cicluri de "flush" ale sistemului de racire.
primii 1000km totul a fost ok, doar ca imi mai aparea uneori in bord mesajul "service vehicle soon". dupa acesti ~1000km, cand am pornit dimineata masina am auzit-o imediat ca clantzane. mai mult, daca o tineai la relanti uneori se si oprea de tot.
am parcurs cei 200km pana acasa (nu aveam de ales...), am observat ca sunetul s-a diminuat, am reusit sa ajung si n-au aparut si alte simptome, cu exceptia aprinderii martorului de "check engine".
intre timp am programat o noua intrare in service unde am cerut si o diagnoza. pentru ca m-au programat abia peste niste saptamani, nu am avut rabdare si am cumparat un OBD scanner. acesta mi-a aratat erorile P0011 si P0014, erori specifice defazorului axelor cu came, respectiv solenoidul care ori are sitele infundate, ori dintr-un anumit motiv nu primeste ulei cu presiunea asteptata.
m-am documentat si am ajuns chiar pe acest topic, unde am gasit asta: https://workshop-manuals.com...14_stored_svs_on/
parca e descrisa 1:1 problema mea.
rezumat si intrebare: clantzanit motor la rece, check engine light, erori stocate P0011 si P0014.
am gasit clipul acesta care arata cum se scot solenoizii si cum se curata. pare destul de simplu.
http://www.youtube.com/watch?v=dSRoQAo1v7w
am nevoie de masina weekendul asta pt 500km.
pot sa merg cu ea asa, risc sa se uzeze ceva?
daca e prea riscant, e vreunul dintre voi care a curatat personal, cu unelte de baza, solenoizii respectivi?
mai bine las masina in pace (si asa n-am mai miscat-o de cand am adus-o acasa acum 10 zile) si am rabdare pana luni cand ajung la service?
intrebare "bonus": poate avea legatura inlocuirea racitorului de ulei cu problema asta? e posibil sa se fi contaminat si uleiul cu antigel, nu doar invers? si poate asta sa fi condus la obturarea canalelor foarte subtiri de ulei din solenoid?
orice sfat e binevenit...
- mecaNIK
- ****
- 2,201 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,201
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Clantanitu ala este de la jocuri care au aparut in defazoare normal ca se uzeaza mai repede ,oricum sunt compromise si mai poti rula fara frica o perioada ,daca vrei sa le lasi asa e bine sa cureti cat mai repede solenoizii aia si daca n-au murit toti mecanicii din tara noastra care mai stiu meserie sa iti masoare presiunea la ulei cu manometru rece/cald probabil pompa ori sorbul e ceva pe acolo.
La Insignia mea au zdranganit la prima pornire cand si cand un an jumate pana am vandut masina si tot la fel faceau ,am avut grija doar sa fie ulei de calitate ,la nivel si filtru schimbat de fiecare data.
In concluzie bine era sa le cureti ieri ,da nu-i problema sa mergi cu ele asa cat vrei tu.
drujbex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
in dupa amiaza acesta cele doua maini stangi ale mele vor incerca sa scoata cei doi solenoizi, eventual fara sa scape suruburile 😊) si apoi ii voi curata si voi elimina eventual si sitele despre care am citit ca sunt necesare "doar in rodaj". o sa aduc oricum solenoizii in casa si vad eu ce le fac.
merci inca o data! voi incerca sa documentez ce fac, o sa fac si niste poze, si voi scrie aici ce s-a mai intamplat.
Albinoium
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
Pinioanele defazor, cel de admisie pentru p0011, le poți verifica ușor cu testerul pus pe grafic și sã arate pozitia accelerației și cea a avansului. Daca la accelerare graficul avansului nu rãspunde sau rãspunde foarte târziu, clar pinionul.
Bafta la rezolvare!
drujbex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
dupa ce-i pun la loc, inainte sa pornesc motorul, voi sterge toate erorile cu testerul si apoi voi urmari pe livedata parametrii recomandati mai sus de Albinoium
ceva ce ma ingrijoreaza: par cam curati, semn ca e posibil ca cineva sa-i mai fi scos o data pentru a-i curata (desi erau destul de blocati, a trebuit sa-i apuc cu un cleste ca sa-i scot) in speranta ca rezolvarea erorilor o sa fie ceva simplu si ieftin.
acestia sunt:
https://imgur.com/a/esrxC6y
o sa-i leg si la o baterie de UPS de 12V sa le dau curent si sa-i vad cum misca.
Albinoium
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
Cu testerul, pune pe grafic împreunã sã arate pozitia pedalei și unghiul avansului deodatã și accelereazã aleator. Daca merg împreunã graficele este ok. Rãmân vvt-ul sau senzorul. Oricum, nu face doua operații odatã, ca sã poți trage o concluzie.
Bafta!
drujbex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
Albinoium
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,201 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,201
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
dupa ce-i pun la loc, inainte sa pornesc motorul, voi sterge toate erorile cu testerul si apoi voi urmari pe livedata parametrii recomandati mai sus de Albinoium
ceva ce ma ingrijoreaza: par cam curati, semn ca e posibil ca cineva sa-i mai fi scos o data pentru a-i curata (desi erau destul de blocati, a trebuit sa-i apuc cu un cleste ca sa-i scot) in speranta ca rezolvarea erorilor o sa fie ceva simplu si ieftin.
acestia sunt:
https://imgur.com/a/esrxC6y
o sa-i leg si la o baterie de UPS de 12V sa le dau curent si sa-i vad cum misca.
Pentru erorile de pozitie ax came avem solenoizii ,defazoarele, sau lipsa presiunii care poate fi ; uleiul neschimbat filtru,pompa sau sorbul.De preferat sa se lucreze pe rand si verificat de fiecare data., altfel incepe operatiunea de schimbare fara rost.
Ca idee recomand sa se remedieze cauza ca altfel schimband doar defazoarele poate inceta zgomotul dar reapare dupa un timp pentru ca lipsa presiunii de exemplu le lasa sa joace si se strica din nou, acu mai depinde si de ce ai de gand cu masina.
Pentru cei care vor sa o 'repare' cu pret minim exista si solutia blocarii lor avansat usor si atat, nu mai zdrangane pleaca aproape insesizabil mai incet de pe loc si nu mai ajunge in viteza maxima la fel de repede.Asta am facut-o la motoarele de pe Mazda 2.3 si oamenii au fost multumiti ,daca ai mecanic sa inteleaga cum functioneaza defazoarele se poate face.
P.S. Eu am folosit un generator de impulsuri sa le mai 'dezmortesc' putin culmea ca actionate cu impulsuri de 30 ms.in baia de ultrasunete mai iese destula mizerie din ei si dupa merg mai bine.
drujbex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
i-am curatat cu spray de frana si le-am scos sitele. nu i-am mai legat la baterie pe banc, acasa, pentru a testa ca functioneaza. poate ar fi trebuit.
am sters erorile si imediat dupa pornite P0011 a aparut inapoi pe reader si mesajul "service vehicle soon" a aparut in bord.
mai jos doua clipuri cu live data. desi se numesc 1 si 2, ordinea captarii e invers (anume cea in care sunt listate mai jos)
http://www.youtube.com/watch?v=7b2TRxJtBns
http://www.youtube.com/watch?v=68jQU3T6bME
si acum, piesa de rezistenta, cum face aici mai rau decat a facut vreodata. a inceput sa faca asa dupa ce am turat-o putin si i-am dat drumul. pana sa faca asa, facea cam cum se aude din interior, in clipurile anterioare. tot era un sunet "in plus", un boncanit, dar nu era tacanit de diesel cum se aude mai jos.... de fapt, in cel de'al doilea clip, la secunda 40, se aude cum incepe sa tacane.
http://www.youtube.com/watch?v=B3kyPiq7zu8
am observat ca "spark advance" se modifica odata cu turatiile. se vede in primul clip din cele de live data. dar nu stiu sa interpretez...
EDIT: cf cu sfatul de mai sus, luni la service ii pun sa-mi masoare si presiunea uleiului la rece si la cald.
dar... nu scuipa un cod de eroarea daca presiunea uleiului nu e ok?
drujbex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
solenoizi INA, care vad ca e OEM-ul.
https://www.epiesa.ro/supapa.../ideps-317750986/
defazor
https://www.epiesa.ro/regula.../ideps-249752859/
.... asta e pt admisie si nu gasesc si pt evacuare? defazeaza cumva doar pe admisie? chiar de-s solenoizi si pe admisie si pe evacuare?
pompa ulei
https://www.pieseauto.ro/pom...9c71410ae1c4dee71
sorbul ce ar putea avea? sa fie infundat? banuiesc ca se poate curata si nu trebuie inlocuit.
aditional, ce ar putea conduce la defectarea pompei de ulei? se poate repara sau asa mai mult s-ar carpi si mai bine as inlocui-o direct?
drujbex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
service-ul "obisnuit" cand a auzit de problema mea, m-a trimis la reprezentanta.
am dus-o la Di-Bas, am platit cei 333 de lei pentru verificare si concluziile sunt in poza de mai jos.
ei spun ca trebuie inlocuite... pinoanele de admisie si evacuare! what the f*** ?! deci nu defazorul... ci pinioanele...
EDIT - de fapt, nu stiu cum e designul... defazorul si pinionul sunt o singura unitate? la alte marci/alte motoare sunt doua unitati
https://imgur.com/a/TdhW37q
nota: cand le-am zis celor de la Di-Bas daca pot sa verifice si daca totul e ok cu presiunea uleiului, mi-au zis ca "s-ar vedea pe diagnoza" daca ar fi vreo problema.
o sa duc saptamana viitoare masina la mecanicul meu, care din pacate nu are timp si iti tine mult masina, dar deja nu mai am incredere in nimeni si el mi-a zis ca-mi verifica si presiunea uleiului la rece/cald.
- mecaNIK
- ****
- 2,201 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,201
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
dar... nu scuipa un cod de eroarea daca presiunea uleiului nu e ok?
Diferenta dintre motorul zgomotos si motorul care merge merfect este exact intervalul dintre maximu valorii presiunii adica 6-8 bar si minimul la care se aprinde avaria 0.8 bar ,daca asteapta sa apara o avarie pe sistemul de ungere va fi prea tarziu atunci ,e clar ca nu-si explica baza functionarii motorului,sa nu mai vorbim despre interpretarea masuratorii presiunii rece/cald .
drujbex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=lPRW8F6Sz-w
care ar lega primul service de aparitia rontaielii de diesel.
prea era mare coincidenta, la nici 1000 de km (de fapt vreo 700, cred) dupa ce mi-au inlocuit racitorul de ulei, sa apara problema asta la care daca e ceva clar, e faptu ca e cauzata de ungere.
un comment la clipu' ala
"You just saved me from a potential nightmare! I changed the oil cooler/oil filter housing due to the oil mixing with coolant and afterwards the top end was rattling due to low oil pressure. I took the oil filter out and the valve in the aftermarket housing wasn't seating properly so I managed to swap the valve from the old one and have oil pressure again! Without your video, I'd have been taking it all apart again so thank you so much!"
la mine nu s-a schimbat si "oil filter housing", ci doar oil cooler-ul si oil filter-ul (tot acolo am facut si o revizie).
asta ar fi piesa buclucasa.
https://www.aliexpress.com/i/32825160844.html
nu stiu ce sa fac acum...
sa cer primului service sa-mi verifice problema asta in baza garantiei lucrarilor efectuate la ei? am foarte mici sperante ca si-ar asuma ceva...
sa scot eu filtru de ulei si sa inspectez acolo, poate gasesc semne ca valva respectiva nu a fost corect asezata?