Ai uitat parola?


  • McCasian

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare,

Recent am intalnit cazul unui motor pe opel Vivaro, 2.5 DTI de fabricatie Renault, cu 99KW(135hp), cod motor G9U 730, care se mai intalneste si pe Renault Master si Nissan Primastar.
Am vazut ca motorul are senzor la arborele cotit, si senzor la pompa de inalta care citeste pozitia fuliei de pe pompa de inalta. Am vazut si ca pompa de inalta presiune se "aliniaza" cu restul distributiei, nu are voie sa fie pusa oricum.
Intrebarea vine, ca daca tot avem injectie common rail, ce rol mai are citirea pozitiei pompei de inalta presiune?.. Totusi am numarat dintii de la fulii, si mi-am dat seama ca pompa de inalta presiune are 66 comparativ cu 33 pe arbore, deci se roteste la 1/2 viteza arborelui cotit, exact cum fac si axele cu came, tot la 1/2 din viteza arborelui cotit.

Stiu ca sistemul common rail necesita minim 2 senzori de pozitie, din cauza diferentei de rotatie de 1/2 dintre arbore si axele cu came. M-am gandit ca au pus senzor pe pompa ca sa nu puna pe axele cu came... Shocked . Totusi in manualul oficial de montaj al distributiei nu se specifica de verificarea pozitiei pompei de inalta, deci dupa carte se poate face un montaj aparent gresit montand axele cu came(care se rotesc impreuna cu pompa la aceiasi viteza) la 180 grade fata de pompa... pana la urma arborele cotit e pe pozitie cand pompa e la 180 grade fata de axele cu came.

De exemplu si in video-ul 2 se sare peste verificarea pozitiei pompei de inalta presiune

Cateva video-uri in care se vede clar montajul distributiei si pompei pot fi gasit aici(din pacate in alta limba):




Manual de demontare si montare motor: G9U G9T engine dissasembly
Un ghid de instalare distributie in care nu se specifica nimic de pompa: Ghid instalare distributie
Alt ghid de instalare unde nu scrie nimic de alinierea pompei: How to replace timing belt Opel Movano/Vivaro 2.5 dti
Inca unul la fel: 2.2 2.5 dti timing belt - Distributie

Ma induce in eroare faptul ca in manualul de reparatie nu scrie despre alinierea dintre pompa si axele cu came, si in video al doilea nu se tine cont de aceasta.

Intreabarea este daca intradevar banuiesc bine ca senzorul de pe pompa e pus acolo din cauza ca.... nu au vrut sa il puna pe axe; si daca are intradevar un rol sincronizarea dintre pompa si axe; avand in vedere ca, sa spunem un pic fortat, putem alinia pompa cu arborele, arborele cu axele, si totusi la final sa avem axele la 180 grade opuse fata de pompa. Question
  • McCasian

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Intre timp, am probat singur. De dimineata am modificat distributia si am dat pompa cu 180 grade invers apoi am pus la loc distributia. A pornit masina imediat.
Am tras deci concluzia ca senzorul de pe pompa il inlocuieste pe cel care ar fi trebuit sa fie pe axele cu came, si e foarte important ca pompa sa fie aliniata cu axele cu came.
Pentru cei care au de gand sa faca distributia la motorul acesta, aici in link-ul de mai jos la minutul 20:16 indica exact cum se face verificarea daca pompa este pe pozitie sau nu:
https://youtube.com/watch?v=...YoLc&t=20m11s
  • ovidiu91

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra y20dth din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Aug 2011

  • Garaj Mesaj Privat
salut,

am si eu o problema cu opel movano din 2004, acelasi motor 2.5 G9U , s-a rupt cureaua de distributie in mers.
sa schimb motorul sau sa il repar?

multumesc
  • McCasian

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Desi stiu ca ar pica bine un raspuns scurt si direct, din pacate nu se poate lua o decizie aici pe forum. In locul tau as face urmatoarele:

1. Daca motorul s-a oprit in turatie mica, sunt ceva sanse sa scape nevatamat... au fost destule cazuri la diverse masini. In cazul asta, as lua un set de distributie si l-as pune pe motor. Daca motorul porneste bine si merge bine, ai rezolvat.

2. Daca motorul nu merge bine si bate, atunci il desfaci si inspectezi cat de nasol e si daca merita reparat... un mecanic ar trebui sa isi dea seama imediat cand vede motorul desfacut. Sustin cu tarie ca un motor cu asa problema nu se inspecteaza de un om fara experienta; aici este nevoie de mecanic pentru ca sunt cateva detalii care un ochi neprofesionist le poate scapa din vedere si se apuca de reparat degeaba.

3. indiferent daca repari motorul sau schimbi motorul, tot vrei sa ii pui distributie noua, asa ca distributia cumparata la pasul 1 o sa iti fie de folos.

Daca chiar vrei sa o faci in cel mai profesionist mod, prima si prima data desfaci chiulasa sa inspectezi acolo, apoi vezi ce.... dar nu am inceput asa, pentru ca majoritatea nu prefera varianta asta.

Success.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata