Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Functionarea stergatoarelor de parbriz pe pozitia 1 e controlata de senzorul de ploaie. Ma rog, ar trebui.
Io daca pornesc stergatoarele, uneori functioneaza un pic normal, dar de obicei pornesc si pornite raman. Degeaba duc maneta stergatoare inapoi pe oprit, ca functioneaza in continuare cat au chef, un minut, zece, sau pana nu le mai suport si inchid motorul.
Chestia ciudata e ca daca motorul e oprit par sa functioneze normal.
Am scos maneta din bord, am dat pe ea generos cu spray de contacte, nimic. Nu am avut curaj sa vad daca se desface mai mult, ma gandeam sa nu o stric de tot si sa dau cu matura pe parbriz daca ploua.

Intrebarile mele ar fi doua:
1. E posibil sa fie defect altceva decat maneta de la stergatoare? Releu, sau mai stiu eu ce?

2. Maneta de la o corsa care are stergatoarele cu temporizare, e compatibila cu asta cu senzori de ploaie? Ca banuiesc ca nu...
Skip ads

  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Logica imi spune ca defectiunea poate fi la maneta, la releu sau scurt. Faptul ca daca e motorul oprit par a functiona ok, ma face sa ma gandesc la releu prima data. Cutia cu relee e aia de sub grila, in partea stanga a masinii? O schema a releelor are cineva?
  • lupan bogdan

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2016

  • Mesaj Privat
mestere... niste detalii despre "fier" a fost original cu senzor de ploaie? Sa schimbat parbrizul? In cazul tau daca totul este original sa stii ca ai comenzi din BCM la cele 2 relee mai exact K69A si K69B... tot la el vin si 2 fire de la senzorul de ploaie... deci parerea mea vezi daca este programat BCM pentru senzor ploaie.. si apoi pe fire mergi de verifici pin to pin. Succes...
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Asa e din fabrica, parbrizul nu e schimbat. De functionat au functionat ok pana de curand. Masina e de la inceputul lui 2003, e aproape de facelift, teoretic inainte.

In foto atasat cele doua relee de care spui sunt cele marcate cu 9 si cu 10? daca as sti ce cod au, as face comanda, sa le am cand desfac, daca gasesc vreunul defect. Pe eclat, mai mult m-a bagat in ceata... http://ecat24.com/opel/cata...6/603/3420/36354/




Skip ads

  • lupan bogdan

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Sincer este printre cele 2 lucruri ce imi lipsesc pe masina deci degeaba ma pun cu testerul pe a mea... nu pot sa iti spun ce si cum... cauta de instalat pe pc tis2000 si vei gasii toate informatiile de care ai nevoie sa te scoata din impas... daca ajungi prin BV iti pun testerul pe ea... sa vedem ce erori ai ca sigur is mai ales ca senzorul comunica cu BCM de unde pleaca comenzi la cele 2 relee.
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Un tester zice mai multe decat pseudoagrafa? Ca la pedalat imi da zero erori.
Singura eroare de a dat-o vreodata a fost lipsa comunicare, ca am avut celebra problema cu mufa ceasurilor bord, dar acolo am desfacut singur si curatat mufa.
  • lupan bogdan

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Cand ajung in Botosani daca esti din oras te anunt... nu mai dureaza mult... si da testerul zice multe... pentru cine vrea sa inteleaga...
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Rezumatul zilei: scos din autodata schema sigurantelor si releelor, o atasez si aici:
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing

Cu ea si urarile de rigoare celor care au pus cutia cu relee inspre sub bord, am purces la scos stergatoare, scos mecanismul stergatoarelor, desfacut cutia.




in principiu ma interesau releele 10 si 13, scos curatat, nimic.
releele 12 si 19 sunt si ele identice. scos, inversat intre ele cu 10 si 13, nimic.
inversate sus cu jos, etc, nimic.
observat ca releele de sus 3, 4, 5, 6, teoretic se ocupa de inchiderea centralizata, sunt si ele identice, scos alea, montat jos, astea de jos, sus, problema nerezolvata, stergatoarele odata pornite merg si pe pozitia inchis, inchiderea merge bine, cu releele scoase de la stergatoare.
ca fapt divers, releu am gasit cu 65 lei, comanda din germania, 7 zile livrare, fara posibilitate de returnare.

asa ca am comandat maneta de la stergatoare, 145 lei pe original, gasit una pe stoc la bucuresti, maine imi ajunge. Imi tin pumnii, sa fie la mine maneta defecta, ca altfel sunt in plop si plopul in stratosfera.
Skip ads

  • lupan bogdan

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum sa iti spun... dar chiar nu e in capatul ala de tara un op-com... sa vezi un pic... daca este vre-o eroare pe BCM? Maneta defecta asa de o data? si pe ambele pozitii... hmm. Dar no acuma daca vrei maneta "noua" go for it...
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Schimbat si maneta, tot nu merge.
Situatia s-a ameliorat, in sensul:
-motor oprit, functioneaza corect in 4 cazuri din 5.
-motor pornit, functioneaza corect in 1 din 5. In celelalte cazuri, macar timpul din momentul cand duc maneta in pozitia off si momentul opririi efective s-a redus la 1, 2 minute.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

eu am raspuns si colegului @daci in postul "sistem electric ->probleme temporizare stergatoare".
am inteles asa - ca opel corsa a si b sint dotate cu releu cu temporizare iar la corsa c temporizarea se face de catre bcm (asa am citit).
colegul nostru are probleme cu temporizarea si am citit pe un alt forum ca daca e activata functia senzor de ploaie cu opcom-ul atunci temporizarea nu mai merge. probabil ar putea si sa mearga prost, ca in cazul tau.

sfatul meu e ca daca ai opcom si stii sa lucrezi cu el poate te uiti la functia de care ziceam mai sus si o dezactivezi iar apoi probezi daca si-a revenit temporizarea in mintile ei.
e posibil sa fie si alte facilitati activate pe acolo probabil in genul functiilor confort, zic si eu, si care sa-ti " zapaceasca" cumva temporizarea, fapt e ca eu vorbesc la modul teoretic, din ce mai citesc si eu pe net si din ce mai pricep de pe schemele electrice - cind le gasesc... ideea e ca la corse am gasit schema si la a-uri si be-uri ca si la c si am putut sa fac o comparatie.

dupa mine nu se potrivesc manetele de la cele cu releu de temporizare(a si b) la cele cu temporizare prin bcm (corsa c, si mai noi...), dar poate ma insel.

concluzie: dezactiveaza senzorul de ploaie din bcm cu ajutorul opcom - ului si probeaza apoi temporizarea stergatoarelor.
  • lupan bogdan

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Nu mai aveai rabdare o leaca? Ti-am spus ca vin la Botosani luna asta... si cu tech2 vedeam ce sa intamplat in bcm.. asa mai ai o maneta... foarte bine... poate ma ajuta pe mine pentru upgrade in viitor...
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Colegul ar astepta inutil Tech 2-ul,deoarece problema nu-i in BCM...! Pornirea aleatorie a motorasului stergator,cat si functionarea continuua,chiar daca pozitia comenzii este pe zero(0),are drept cauza starea anormala a contactelor si chiar a izolatorilor, ce se gasesc pe pinionul reductor al motorasului de stergator.In Autodata,la Corsa C,acele contacte de pe reductor sunt desenate(GRESIT) invers de cum ar trebui(C ar trebui sa fie normal inchis(NO) la masa.In aceasta speta situatia e exact ca in schema electrica(adica cu problema contactului intre C si D inchis,anormal tot timpul),motorasul functionand la nesfarsit sau pana se realizeaza comutarea contactului din D(plus) in B(masa),cand se opreste motorasul... De regula se verifica,inchiderea si deschiderea celor 2 contacte,dinamic cu un aparat de masura sau o lampa de control(bec+2 fire,e mai buna ca are sarcina).Confirmarea problemei in urma verificarii,duce la demontarea motorasului,inspectarea starii contactelor,functie de care se ia hotararea remedierii locale sau inlocuirea motorasului.Problema pare complicata la prima vedere,dar totul se rezuma la principiul de functionare,care trebuie cunoscut...,of,of,iar ajungem la teorie...!
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@bogdan Nu e problema cu maneta, pot face retur.
@big In conditiile in care nu am cunostinte in electro, pot desface eu motorasul? Ma bag si la ala, probabil ai dreptate, am observat ca daca maneta nu e conectata, stergatoarele pornesc cum pui contactul. Trebuia sa ma prind la acel moment, daca gandeam mai mult.

in principiu nu mi-a mai ramas decat motorasul si senzorul, scurt nu cred cat timp se comporta diferit cu motor pornit sau oprit.
in zona senzorilor m-as astepta la o problema, am observat de cateva ori ca oglinzile heliocromate nu se inverzesc uneori cand vine cineva din spate, nu mi-am batut capul ca functia nu ma intereseaza. dar o problema e si acolo, ori alimentare, ori senzorul de lumina.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

@kxz, probabil colegul @big are dreptate, totusi inainte de a trece la demontarea motorasului eu as incerca cu opcomul ce am zis mai sus, doar ca sa ma asigur ca nu e de acolo... si inainte de a-l demonta (motorasul) mi-as cauta unul de rezerva, chiar si second, in caz ca as da chix cu reparatia sa stiu unde as gasi piesa necesara. poate cei care vind ti-l dau chiar si doar pentru proba, am mai auzit cazuri.

ma gindesc poate chiar senzorul de ploaie sa fie cumva defect sau cu probleme prin mufa si sa trimita semnal eronat aleator spre bcm...

pina la urma alegerea este a ta.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
O verificare simpla poate confirma sau infirma posibilitatea unui defect in BCM.Cu contact pus,maneta pe 0 sau demontata,se demonteaza releul 13 si se masoara in pinii(papucii auto mama) 85 si 86,alimentarea de comanda a releului,daca exista 12v.Daca nu exista,e corect si se va verifica pinionul reductor(contactele),daca exista 12v, e o problema in BCM,iar la demontarea si montarea releului se va simti(auzi) zgomotul specific cuplarii/decuplarii.Scuze ca m-am focalizat doar pe o posibila cauza,eu lovindu-ma cu putin timp in urma de o situatie in care motorasul a mers incontinu,cauza localizandu-se pe contactele pinionului reductor.
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@bigelectro, ai o funda, scuze, bere virtuala de la mine.
Schimbat azi motoras, functioneaza, adica mai bine zis, nu mai functioneaza si cand nu trebuie.
Motorasul vechi avea capacul de la placa elecronica nituit, nu mi-am mai batut capul sa incerc sa-l desfac, am purces voios la montarea celui nou.
Singura problema e ca pe viteza 2 stergatoarele au o cursa mai mare decat pe viteza 1. Daca de exemplu pe viteza 1 stergatorul se opreste si se intoarce cand mai are 2-3 centimetri pana in marginea parbrizului, pe viteza 2, atinge in cheder sus si cand coboara atinge celalalt stergator.
Oricum, cu asta pot trai, sunt bucuros cã nu mai merg ca prostul cu stergatoare pornite cand afarã e soare.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Faptul ca lama stergator(sofer) bate si sus si jos,e o chestie de lungime tije sau o posibila uzura in anumite puncte,care la varful lamei poate insemna 1-3 cm,suficient cat sa bata si sus si jos. Nu ai precizat daca mecanismul biela-manivela este al masinii sau l-ai inlocuit cu tot cu motoras...?!
  • kxz
  • OP
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Este al masinii, inainte nu facea chestia asta. O sa desfac iar, sa vad poate ceva nu am strans eu bine, ca tot am zis sa desfac niturile de la motorasul vechi, sa vad ce e in el, poate totusi il fac functional. Ciudat e ca are si nit si surub, unul langa altul, practic cu aceeasi functie.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
kxz a scris:
Singura problema e ca pe viteza 2 stergatoarele au o cursa mai mare decat pe viteza 1. Daca de exemplu pe viteza 1 stergatorul se opreste si se intoarce cand mai are 2-3 centimetri pana in marginea parbrizului, pe viteza 2, atinge in cheder sus si cand coboara atinge celalalt stergator.
Faptul ca pe viteza 1,cursa e corecta si pe viteza 2 apar batai pe capat de cursa,cred ca e o problema a mecanismului biela-manivela(uzura, joc),problema care se agraveaza functie de viteza motorasului.Jocul respectiv se poate depista ridicand la maxim bratele si miscand de brate stanga-dreapta,in timp ce se priveste mecanismul... Atentie si la pozitionarea bratelor,sunt masini care nu au bratele cu aceeasi lungime! PS.-corecteaza-ti profilul,deoarece eu cand citesc mesajul post-ului,trec cu mausul pe profil sa vad despre ce masina e vorba...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR