Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ByeKo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Simptome:

Cod(uri) eroare: Random Misfire
----
Model: Astra
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16XE
Va salut! Am cautat peste tot pe internet o rezolvare la defectul masinii mele, dar a fost in zadar. De vreo 2 luni masina se comporta de parca ar merge in 3 pistoane, sau nu sta la relanti, sau merge bine o perioada de timp dupa care o ia de la capat, nu accelereaza, nu sta la relanti, vibratii mari in cam toata masina.
Ce am facut pana in momentul de fata:
- Inlocuit bobina de inductie
- Verificat bujii
- Verificat toate firele pentru eventuale fisuri/ruperi/intreruperi
- Facut diagnoze dupa diagnoze
- Test de compresie
- Test la injectoare
- Verificat, desfacut si analizat ECU sa nu aiba ceva rupt in el
- Verificat presiunea la benzina
- Facut test la EGR + curatat
Tin sa precizez ca masina face aceste lucruri, iar dupa un anumit numar de kilometrii parcursi nu mai merge in 3 pistoane, merge rotund cum se spune, dar in momentul in care calc ambreiajul acul la turometru imi coboara pana la 400-500 de turatii, masina incepe sa vibreze ca si cum ar da sa moara motorul, dar isi revine, sare iar la ~800 turatii si incepe sa oscileze turometrul. Dupa acceea masina incepe iar sa nu mai accelereze cum trebuie, sa mearga in 3, dar sta la relanti dupa care incepe sa mearga iar bine o bucata de timp.
Va multumesc si astept ceva propuneri.
Skip ads

  • Adrian9999

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Salutare acolo
Verifica/schimba filtrul de benzina si, daca problema perista, verifica presiunea la pompa de benzina. Minim 3.5 bar conform manual.
  • ByeKo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Voi verifica maine filtrul de benzina desi nu cred ca asta este problema...Am verificat presiunea la benzina si este foarte buna.

Am uitat sa precizez ca imi afuma 2 bujii, pe cilindrul 1 si pe cilindru 2. Credeti ca ar putea fi ceva de la o supapa? Sau chiar din Distributie? Pe tester imi da P0300 random/multiple cylinder misfire detected.
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Incearca sa cureti injectoarele,am avut si eu probleme de acest gen si am scapat in felul acesta. Bafta!
Skip ads

  • ByeKo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Am intors rampa injectoarelor si am dat la automat pentru a vedea daca arunca benzina cum trebuie, nu este problema la nici unu din ele, toate 4 arunca benzina in aceasi cantitate si sub aceasi forma, ciudat e ca masina nu merge in 3 tot timpul, de obicei cand motorul se incalzeste merge destul de bine doar ca nu sta la relanti, am oscilatii de la ~400 pana in jur de 800 cateva momente dupa care se stabilizeaza pentru cateva secunde si iar o ia de la capat.
Multumesc de raspuns, insa mai astept ceva pareri...
  • Adrian9999

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Zici c-ai verificat bujii. Ce-nseamna asta mai exact? Bujiile trebuie sa fie de tipul recomandat de contructor, adica ..
FR8LDCU
sa aiba distanta corespunzatoare intre electrozi (0.9-1.1) mm, si, normal, sa nu fie in scurt. Altfel e ceva contact imperfect.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cauta cauza afumarii bujiilor,pe Google,si ai destule raspunsuri...! Rezolvarea e mai problematica...
  • ByeKo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Adrian9999 a scris:Zici c-ai verificat bujii. Ce-nseamna asta mai exact? Bujiile trebuie sa fie de tipul recomandat de contructor, adica ..
FR8LDCU
sa aiba distanta corespunzatoare intre electrozi (0.9-1.1) mm, si, normal, sa nu fie in scurt. Altfel e ceva contact imperfect.


Am dat jos bobina, am scos bujiile si le-am masurat cu o lera, nici una din bujii nu se aproprie de 0.9-1.1 mm, am dat comanda acuma de 4 bujii noi pe cod-ul pe care mi l-ai spus tu, diseara am sa le montez si sper sa ai dreptate si sa se rezolve totul! Dar in cazul in care masina merge la fel, in 3 pistoane, mai ai ceva idei de la ce ar putea fi? Pana sa ajung la inlocuirea ECU-lui deoarece este o investitie cam mare in cazul in care nu merge nici cu noul ECU. Nu am nici un prieten care are un opel astra G ca al meu sau cu seria pe care o am la ECU sa incerc sa vad cum se comporta.
Skip ads

  • ByeKo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Am inlocuit si bujiile, senzorul de temperatura, bobina, fise, etc si degeaba. Masina merge la fel, nici o rezolvare, presupun ca ultima varianta ar fi cu alt ECU.
  • Adrian9999

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Daca benzina iti baga, scanteie ai, bujii de care trebuie, atunci benzina e de care nu trebuie, sau amestecul aer/benzina necorespunzator, corpul clapetei in cazul acesta. Cel mai bine incerci de la dezmembrari, cu un alt corp si un alt ECU, nu da banii pe ele pana nu esti sigur, ca astia costa ceva, si mai ales sa nu fie de la ele....
Neaparat luate la mana contactele electrice, mufe.
Bafta!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pare a fi ECU, am facut destule cu asa defect.
  • ByeKo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
@Adrian9999 - Am curatat clapeta de acceleratie, benzina baga, nu am avut probleme cu benzinaria, de acolo bag si eu, si tata si fratimiu, firele le-am controlat si unele care imi creau suspiciuni izolate, toate mufele curatate cu spray, masina merge la fel, cel mai sigur este ECU, e cam singura optiune ce mi-a ramas, am sa incerc sa fac rost de unu din dezmembrari.

@dancuciureanu - Este singura optiune ce mi-a mai ramas, voi schimba ECU curand si voi vedea rezultatele.

Multumesc tuturor pentru informatii, daca a mai patit cineva asa ceva as fi bucuros sa aud parerea lui!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu este asa simplu sa schimbi un ECU
  • ByeKo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu - Stiu, am nevoie de ECU in sine, imobilizatorul, chip-ul si dupa montare de bagat diagnoza si de "imperechiat" totul, din cate stiu...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai ECM,imobilizatorul si chip-ul de pe aceeasi masina,nu mai este nevoie de imperechere...
  • ByeKo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
https://imgur.com/a/o7Cwh - Aici sunt niste poze cu ECU de pe masina. Daca achizitionez un ECU este obligatoriu sa aiba datele " DJTX - 09353489 " ? Nu vreau sa imi pun pe nimeni in cap dar, nu am nici o treaba cu informatiile astea, daca ma puteti ajuta cu niste informatii de ce alte coduri ECU as putea pune ar fi perfect!
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Un ECU nou nu se merita, avind in vedere pretul, sh este loterie, reconditionarea este mai sigura daca este facuta de un profesionist. Este parerea mea personala , avind in vedere ca am avut o Vectra cu motor similar (renumit cu defecte la ECU) la care am reconditionat ECU (Dan Cuciureanu) , am circulat aprox. 3 ani fara probleme dar am vindut-o de 2ani si nu mai stiu cum se comporta acum .
  • Adrian9999

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Daca `merge bine o perioada de timp dupa care o ia de la capat` totusi trebuie sa fie ceva aleator, si asta este ori o lipitura in ECU, ori la sondele de temperatura care dau la un moment dat informatii gresite ECU, si da amestec prea bogat(bujii afumate), ori exista apa in benzina. Trebuie verificate si astea inainte de a lua alt ECU(sh, normal, si pe probate).
  • ByeKo

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Avand in vedere ca am schimbat/incercat ceva piese si masina merge la fel am zis ca sigur e din ECU, cand am fost la mecanic a zis ca sunt sanse sa fie ECU dar pana la ECU a luat in considerare si alte piese ce ar putea cauza aceste neplaceri. Am schimba/verificatt:
-Bujii, fise + bobina
-Verificat injectoarele
-Verificat EGR-ul daca functioneaza cum trebuie, l-am curatat
-Verificat cu alta baterie
-Schimbat senzorul de temperatura
-Curatat clapeta de acceleratie
-Test de compresie
-Verificat presiunea la benzina
-Curatat toti senzorii cu spray de contact + verificat sa nu fie cablajul rupt, intrerupt etc.
-Curatat filtrul de aer (e nou)
Am verificat cam tot, singurul lucru a mai ramas ECU, am dat comanda si trebuie sa-mi vina maine, poimaine. Voi reveni cu un Update dupa ce voi schimba ECU.
  • Nicu Simion

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2017

  • Mesaj Privat
langa filtrul de aer este o electrovalva ce pare a fi un fel de vacuum, care are ca si conexiuni niste mici furtunase. Pe primul il poti observa insa pe al doilea nu prea pt ca este aproape de clapeta. schimba cele doua furtunase si apoi vorbim
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR