Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • heavymetal79

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Va salut!
De curand am primit un vectra B din 1997, 1.6, 16V, benzina, 220000 km. Este prima masina pt mine.
Motorul merge bine, are putere, pt o masina de 21 ani merge foarte bine, dar am observat 2 chestii ce mi se par ciudate.
1 - Acum vreo 2 saptamani, dupa un drum de aprox 120 km in timpul caruia totul a fost ok, am oprit pt 5 minute si apoi am vrut sa plec mai departe. Dar motorul a pornit foarte greu, invartea dar nu pornea. Dupa vreo 10 minute de chinuiala a pornit dar scotea un sunet ca si cum ar fi mers doar in 3 pistoane. Am accelerat apoi si-a revenit. Am oprit motorul, am dat sa-l repornesc si faza s-a repetat. De atunci nu a mai facut figura asta.
2 - Referitor la aerul conditionat. In timp ce folosesc AC-ul creste foarte repede temperatura lichidului de racire, pana aproape ca ajunge la 100 grade. In acel moment daca opresc AC-ul si dau caldura la maxim coboare imediat temperatura. Daca nu folosesc AC-ul, temperatura lichidului de racire sta constant la 92-93 grade, in afara orasului. Cateodata, in oras, urca pana pe la 97-98 grade.
Ma poate ajuta cineva cu vreo informatie referitoare la cele 2 situatii?
Va multumesc anticipat!
  • razvan_d86

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salut.
S-a mai discutat problema ta pe un alt thread.
Modul de functionare al sistemului de racire pe vectra b il gasesti aici
Aceiasi problema am avut-o si eu recent pe Vectra B Z18XE. Am mai raspuns cuiva cu x18xe, aici pe forum, in legatura cu aceiasi problema, si mi-a spus ca la x18xe nu exista rezistenta de balast pe ventilatorul principal....Eu din ce vad pe google, in poze, ventilatorul principal are rezistenta de balast.
Daca racirea functioneaza bine fara AC (ca si in cazul meu), problema e rezistenta de balast de pe ventilatorul principal. (cel dinspre habitaclu.....ca mai ai unul in partea din fata.). Nu se poate schimba(nu se gaseste), e dificil de reparat, solutia e sa cumperi altul.

Pe scurt, functionarea e urmatoarea:
- exista 2 senzori de temperatura, fiecare cu 2 trepte (S88,S128), dispusi pe radiatorul de racire
S88 (treapta 1,95-100°, treapta 2, 100-105°)
S128 (treapta 1,105-110°, treapta 2, 115-120°)

-S65 senzor de presiune refrigerant cu 3 trepte (1- 17bar, 2-21bar,3-24 bar)

Functionare fara AC: (cele 2 ventilatoare lucreaza permanent impreuna, in 3 trepte de viteza, in fct. de temp. apei)
T>95°
S88 (treapta 1)-alimentare in serie ventilator principal(M12) si ventilator secundar(M4) (-fara rezistente de balast)
(baterie-siguranta F52-releu k87-releu k53-M12-releu k52-M4-masa)

T>100°
S88 (treapta 2)- alimentare in paralel prin rezistentele de balast

Functionare cu AC
Functionarea e similara dar pe langa cei 2 senzori intervine si senzorul de presiune a refrigerantului. Acest senzor comanda ventilatoarele independent fata de senzorii de temperatura si/sau in paralel cu acestia.

Presiunea > 17 bari
S65 (treapta 1)
M4 prin rezistenta de balast
M12 prin rezistenta de balast
..........

Daca faci o comparatie intre cele 2 cazuri (treapta 1), o sa vezi ca functionarea e similara , doar ca in cazul 2 (AC pornit) comanda de pornire a ventilatoarelor se face prin rezistententele de balast (fiecare din cele 2 ventilatoare are cate o rezistenta de balast). Cum rezistenta de balast de la ventilatorul principal e arsa, va functiona doar ventilatorul secundar(cel din fata), deci sistemul de racire functioneaza doar la jumatate.
Ca sa testezi ventilatorul principal, intr-o zi, cand e cald, pornesti masina si AC-ul si astepti pana ajunge apa la 95°. Cand vei porni AC-ul o sa porneasca doar ventilatorul secundar(cel din fata) iar cand temperatul trece de 95° ar trebui sa porneasca si cel principal.

Alte cauze ar putea fi senzorul de presiunea, si/sau rezistente/releele(poti vedea in primul link cum se verifica), dar dupa ziceam, problema pare sa fie rezistenta de balast a ventilatorului principal.

Sper ca si motorizarea X16XE are acelasi mod de functionare , altfel am scris degeaba Smile
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eu bãnuiesc cã instalația de rãcire(+ A/c) dela Vectra B1 X16XEL e destul de diferitã...fațã de ce ai menționat tu...și foarte asemãnãtoare cu Astra F cu aceeași motorizare....în spețã, la comportamentul instalației de rãcire, eu suspectez cã, la cuplarea A/c, nu pornesc și cele 2 ventilatoare (principal, al motorului, și adițional/secundar. al A/c-ului) pe o treaptã micã de turație, așa cum ar trebui (sau funcționeazã doar unul din cele 2, deși nu cred cã este posibil, ele cred cã funcționeazã în serie, la acest stadiu..). Verificarea e simplã: se pornește motorul, se pornește A/c-ul și se urmãrește dacã cele 2 ventilatoare funcționeazã, la o turație redusã...apoi se verificã de ce nu pornesc ventilatoarele...
Din câte știu, nu existã rezistențe care sã controleze turația ventilatorului principal...și bãnuiesc cã nici cel secundar nu are...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR