Ai uitat parola?


  • stasi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
ieri am auzit zgomote ciudate la distributie. eram in drum spre iasi plecat de la buc. am ajuns usor usor la ramnicu sarat care era la vreo 3km de locul in care am auzit zgomotele.
cand au desfacut distributia, mi-au aratat o fulie care avea piulita slabita. nu sunt sigur dar cred ca e cea de la pompa de ulei, desi un moderator de pe aici zice ca ar fi pompa de apa. in sfarsit, au pus alta piulita, au strans bine dar, fulia am observat ca nu se invarte normal ci mai mult ca o roata descentrata.
am ajuns asa la iasi, mergand mai incet decat de obicei, fireste. ma intereseaza acum, daca trebuie sa schimb numai fulia sau trebuie sa schimb si pompa de ulei sau ce fel de pompa e.

cei care au schimbat distributia aveau obligatia sa verifice si piulita de la fulia aia? sa stiu daca le fac scandal sau nu. e posibil ca atunci sa fi fost piulita ok si sa se fi slabit dupa aceea?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Ce trebuie schimbat va decide mecanicul in urma unui examen vizual asupra elementelor pompei: fulie, ax, etc. Pana nu desface nu poate nimeni sa spuna dinainte.
In ce priveste obligativitatea verificarii strangerii piulitei, da un mecanic adevarat o face. Dar la noi este incetatenita ideea ca mecanicul sa nu faca decat strict ce a cerut clientul. Parca acesta stie ce sa ceara (este adevarat ca unii mai stiu, a nu se supara acestia).
  • stasi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
am fost, a desfacut si trebuie schimbate fulia si axul de la pompa de ulei. sper sa nu ma sune sa-mi spuna ca mai trebuie ceva. axul e ros, filet mai exista doar putin. am lasat masina acolo, a zis ca nu-mi da voie sa plec cu ea. piesele aprox 4 mil, manopera pana in 2. asa a spus.
saptamana trecuta mai fusese cineva cu aceeasi problema initial, doar ca el a mers in continuare cu fulia asa pana a crapat motorul.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Si toata pompa cat e? poate e mai bine sa o schimbi toata.
  • stasi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
n-am indraznit sa intreb. oricum, a spus ca pompa e ok.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,384
  • Locatie: IASI
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Este o oarecare greseala de proiectare la pompa de ulei la motorul asta, deoarece pe ax are o mica tesitura care se regaseste si pe fulie, iar in timp apare uzura fie la fulie fie la ax in zona respectiva si se largeste gaura fulei , se descentreaza, se invarte aiurea si poate sari de pe ax.Era mai bine daca faceau si ei capul la ax patrat si nu ar mai fi fost probleme. O pompa cu totul costa o caciula de bani(250eur).

  • c.andrei

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Am un Opel Astra 1.7 CDTI din 2003. Recent am avut probleme cu evacuarea gazelor. Dupa o vizita pe la Radacini mi s-a spus ca supapa EGR este defecta si ca trebuie schimbata. Mi-au dat un pret de 22 de milioane sa o schimbe (supapa noua + manopera). Stiam ca se curatza la modelul de motor pe care il am (Z17DTL), asa ca nu am acceptat sa o schimbe si am mai cautat. Dupa ce am dat telefoane la o gramada de service-uri am vazut ca unele serviceuri nu fac operatzia de curatzare iar altele da. Pana la urma am rezolvat problema la nishte baietzi de treaba la service-ul VanInternational (curatzat EGR + galerie de evacuare + clapeta acceleratzie - erau toate pline de mazga deoarece am mers subturat -> in jur de 1500 turatii/min). Multumesc si lui Lucian Vlaicu ca m-a ajutat. La el am vazut prima data mesajele in care scria ca EGR-ul se curatza la modelul asta de motor.

Sa termin cu introducerea sa ajung si la problema curenta. De curand masina a inceput sa cam consume (are 107k kilometrii la bord) motorina (cam 8l-9l mixt) cu toate ca la atunci cand avea 70k kilomerii nu consuma mai mult de 5-6 litrii de motorina si am si niste sunete ciudate la motor ce se aud cand motorul este cald si la relanti (intre 800 si 1000 de turatii). Nici nu stiu cum sa le descriu. Suna ca si cum ar fii o teava sparta ce atinge motorul in timp ce functioneaza. Chestia asta se manifesta aleator si inainte de a curatza EGR-ul, iar atunci cand am facut operatzia asta n-am avut probleme si nu le-am mai spus baietzilor de acolo.
De curand aleatorul s-a cam transformat in constant Sad ...

Daca cineva a mai avut probleme asemanatoare si poate da cateva sfaturi, inainte de a ma duce pe la mecanic, as ramane recunoscator ...

Merci mult anticipat,
- Andrei


Ultima modificare facuta de c.andrei la Mar 09 Oct, 2007 9:54 am
  • ogica

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
motorul ala mie in bucuresti tot asa imi consuma 8-9 . nu stiu cum reuseai tu sa-ti consume 5-6 ?poate mergeai intre orele astea 23-07:d
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,384
  • Locatie: IASI
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Eu zic sa le descrii ca un zornait in partea stanga cum te uiti la motor. Daca am dreptate ar trebui sa te gandesti la pompa de ulei, si la distributie. Eu banui ca iti flambeaza fulia de la pompa de ulei si atinge in motor sau in capacul de la distributie. Sper sa ma insel dar se pare ca e boala la tipurile astea de motoare(y17dt, z17dtl)
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,412
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2005

  • Garaj Mesaj Privat
popescu iulian a scris:Eu zic sa le descrii ca un zornait in partea stanga cum te uiti la motor. Daca am dreptate ar trebui sa te gandesti la pompa de ulei, si la distributie. Eu banui ca iti flambeaza fulia de la pompa de ulei si atinge in motor sau in capacul de la distributie. Sper sa ma insel dar se pare ca e boala la tipurile astea de motoare(y17dt, z17dtl)

Poate pompa de apa ca aia de ulei parca nu are fulie in exterior .
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,384
  • Locatie: IASI
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ba are fulie si e pe distributie,sub capacul de la distributie.
  • c.andrei

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Merci, o sa trec pe la mecanic saptamana asta daca am timp. Sper sa se mai auda sunetele astea ciudate cant o sa ajung acolo ...
  • c.andrei

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am rezolvat! (cel putzin teoretic). Am fost la service si cica ar fii distributzia si pompa de ulei. Mi-a explicat sheful de acolo ca fulia de la pompa de ulei are un fel de zimtz cu care se prinde de ax, care se toceshte in timp si face joc. Distributzia nu stiu cat de vinovata e deoarece am schimbat-o la 80k kilometri si masina are acum 108k kilometri (sa tzina decat 30k kilometrii o distibutzie de opel astra? - cam greu de crezut). Mi s-a spus sa nu mai circul cu ea ca daca e sa imi pice distributzia din cauza fuliei de la pompa de ulei o imbulinez Sad ...
Mi s-au dat si niste pretzuri - 6mil distributzie, 10mil pompa ulei si vreo 3mil manopera. N-am scapat de bagat bani cu carutza in masina Sad ...
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,384
  • Locatie: IASI
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Cam scump, o distributie (kit) e max 400 ron, pompa de ulei e 700 ron iar manopera e max 200 ron.
Se pare ca am avut dreptate Sad
  • c.andrei

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Da, din pacate ... O sa ma mai interesez de pretzuri... poate gasesc prin alta parte piesele si ma duc cu ele in service ca sa platesc decat manopera, sa vad. Chiar nu vreau sa dau 20mil in total... Ma bucuram ca scapasem cu o supapa EGR pe care am reusit sa o curatz cu toate ca cei de la Radacini imi spuneau ca trebuie sa o schimb si imi inaintasera un pretz de 22mil ... Sper sa nu inceapa sa cada si alte chestii pe la ea ...
Merci inca o data.
  • eugen gigi

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra z17dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
cand am pornit masina dimineata am auzit un zgomot la distributie. am desfacut capacul distributiei si am gasit piulita de la fulia pompei de ulei desfacuta(a topit capacul distributiei) si nu stiu cum a fost posibil se se desfaca singura. astept sfaturi.
  • stasi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
la mine s-a desfacut si, la fel, a topit capacul. cand am ajuns la mecanic, a observat si ca axul de la pompa de ulei nu mai avea acea pana de fixare care intra in fulie si era si subtiat. piulita s-a desfacut singura pt ca nu a fost verificata/stransa cand ai schimbat distributia. drept urmare am schimbat fulia si axul. e o eroare clasica. citeam undeva ca opel, pt bug-ul asta asigura service gratuit daca ai sub 100000km si sa nu fie mai veche de nu stiu cati ani. eu aveam cam 140k la ora aia.
  • dudural

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
eu am schimbat distributia si mecanicu mi-a pus niste solutie tip PoxiPol ca sa nu se desfaca piulita aia
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,126
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Piulita se inlocuieste cu una noua, pasta blocare si cuplu stringere exact ala, citeste in tis, mai mult ca sigur asta scrie.
  • c.andrei

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Nu se poate schimba decat axul pompei de ulei? Am vazut ca unii pe la tipul de motor y20dti au schimbat decat axul. Problema la mine dupa cum spunea si mecanicul e prinderea fulei pe ax ce se face cu nishte zimtzi care s-au tocit si de aia zicea el sa schimb pompa ca daca schimb numai fulia o sa ramana un joc din cauza axului. Stie cumva daca la tipul asta de motor Z17CDTI se poate schimba numai axul la pompa de ulei? (pompa face 9.5 mil si e cam scumpa pt bugetul meu).

Merci

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata