Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Am verificat furtunele alea si nu am gasit urme de benzina, sau fisuri.
La prima vedere s-ar parea ca lipseste presiunea benzinei, dar daca o pornesc cu sprayul si o turez, se duce im 5-6 mii de ture. Din cate stiu, daca sunt probleme cu presiunea combustibilului, nu prea urca in ture sau se opreste daca o turezi mai tare.
Parca si pe gaz intrerupe putin...dar pe benzina se accelereaza sacadat. Nici nu stiu ce sa mai zic. M-as duce la EDS dar mi-e ca ma lasa in drum si raman cu ea pe undeva. Poate nici bobina nu mai da scanteie cum trebuie...
Vad ca am cod p0170, am inteles ca ar semnala amestec incorect...deci poate ca e si de debitmetru...habar nu am. De aia era bine sa ma ajute careva cu niste piese pentru proba, adica un debitmetru, o bobina...si plateam.
In fine...ne mai auzim.
Skip ads

  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Din pacate inca nu am rezolvat nimic...
E greu de gasit un mecanic priceput.
Deci :
Masina pornea la prima cheie.
Intr-o zi dimineata nu a mai pornit, invarte si da sa o ia dar moare rapid. Daca ii dau zeci de chei tinde sa ramana pornita si cu frectii la pedala de acceleratie reusesc sa o tin turata pana trece pe gpl.
Pe gpl urca lin in ture si merge acceptabil.
Daca o trec pe benzina, chiar si cu motorul cald, merge extrem de intrerupt (se zbate tare toba si motorul) si se accelereaza foarte foarte intrerupt si intarziat. Nu prea raspunde nici daca calc acceleratia la maxim, mai degraba raspunde la frectii (apasari multe si rapide ale pedalei de acceleratie).
Bujiile le-am schimbat si face la fel.
Daca o opresc iar nu mai porneste.
Daca ii pun benzina in admisie porneste rapid dar apoi iar da sa moara.
Daca scot mufa debitmetrului nu se schimba nimic. Daca suflu tare in debitmetru creste turatia o secunda.
Nu am gasit furtune rupte sau crapate.
Am curatat corp clapeta si degeaba.
Egr nu are.
Bobina de inductie da scanteie pe toate bujiile. Bujiile se innegresc rapid.
Am cautat pe forum si n-am gasit nimic asemanator.
S-a lovit careva de asa ceva? Cine m-o fi pus sa iau Opel nu stiu...
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca merge bine pe gaz si intrerupe pe benzina, e la mintea cocosului ca ai probleme pe circuitul de benzina.
Ai schimbat si tu pompa de benzina, asa de proba ?
Spui ca daca pui benzina in admisie porneste rapid. Nu ti-e clar ca ai probleme cu presiunea de benzina ? Iti trebuie vreun desen ?
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Am incercat cu o pompa de benzina si tot nu a mers.
Daca ar fi probleme cu presiunea, de ce daca o turez in 5-6.000rpm nu moare motorul?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca o turezi la maxim, jumatate din debitul necesar functionarii il asigura totusi.
Masoara presiunea cu manometrul nu cu degetul.
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Ok. Revin curand cu rezultate. Mersi.
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Presiune buna. Sa fie de la distributie totusi?
Nu am intalnit situatii chiar si cu probleme cu aprinderea sau pompa benzina slaba, sa porneasca dupa 50 de chei, sa intrerupa asa tare, sa nu aiba putere si sa afume toate bujiile. Cu asemenea probleme, masinile in general pornesc ok la cald. Dar a mea nu.
Am schimbat distributia "La Viorel" la aparatori acum cateva luni. Mi-e teama ca nu au intins cureaua cum trebuie... ca erau niste cârpaci ãia.
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
S-au facut niste verificari si s-a constatat erorile P0301 si P0303, deci misfire pe cilindrii 1 si 3,,din ce am inteles. De la ce sa fie asta? Bujiile sunt noi, bobina da scanteie pe toate bujiile. Sa fie toti de la aprindere,,sa fie scanteile slabe? Ar putea fi de la injectoare?
Skip ads

  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Am inlocuit pompa de benzina si acum porneste...dupa 2-3 chei. La relanti tot cam intrerupe,, zvacneste motorul neregulat, pedala acceleratie reactioneaza cu putina intarziere (pe gpl reactioneaza bine).
Daca o accelerez se umple strada de fum alb, nivelul antigelului nu a scazut deloc din borcan. Nu e albastrui sau negru fumul, ci albicios. Uleiul abia l-am schimbat.
Am schimbat si bujiile si bobina si face la fel. Si pe gpl intrerupe dar merge totusi ceva mai bine decat pe benzina. Si pe gpl scoate fum in halul ala.
Acum vreo 2-3 luni nu vedeai pic de fum la esapament si de atunci nici nu prea am folosit masina, poate maxim 500km.

Coduri eroare : p0704, p0170, p0100, p0460, p0110, p0303, p1120 , p1600, p1230 .

Pareri?
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Terenaam, cum ai rezolvat cu masina?
Sunt tare curios, pt ca aceeasi problema o am si eu si mecanicii din Tenerife ma rup cu 30 euro/ora ca sa nu faca nimic.
La mine a fost la fel, toate bune pana intr-o zi cand n-a mai pornit, noroc ca motorul era cald, i-am dat drumul la vale si am pornit-o intr-a 3-a si a trecut imediat pe GPL.
Am schimbat pompa de benzina, initial imi pusese mecanicul una second, ca s-a gandit ca e prea scumpa una noua (130 euro pretul lui), iar mai apoi i-am adus eu o pompa noua (35 euro in magazin) si tot nu porneste.
Dupa ce imi pusese pompa lui, pornea la 2-3 minute de invartit si parca mergea in 3.
https://youtube.com/watch?v=xT3xb1PTsjc

Dupa ce am pus pompa noua, n-am mai auzit-o pornita, doar ce-mi spune mecanicul ca nu merge.
Azi i-am luat codurile de eroare
P0170
si ar putea fi asa. http://www.youtube.com/watch?v=I9uCu9_I0cc

P2108 n-am gasit inca explicatii

P1612
P1613
Astea sunt de la imobilizator, cred ca e datorita faptului ca au tot dat la cheie pana a murit beteria

P0130
ceva cu sonda lambda, cred ca sunt gazele nearse de la cum merge acum motorul acum.

Te rog da-mi de stire daca ai trecut peste probleme si cum.
Multumesc.
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Deci...masina mergea rotund, frumos. Intr-o dimineata nu a mai pornit. Aveam o urgenta asa ca i-am tot dat chei...vreo 50 cred...pana a luat-o dar o tineam accelerata ca altfel murea.
Cand trecea pe gpl mergea binisor.
Am schimbat pompa de benzina si acum porneste dupa 2-3 chei dar o tin accelerata pana se incalzeste si trece pe gpl, ca pe benzina merge foarte prost. Nici pe gpl nu merge perfect, decelereaza greu pe loc si tremura, cam scoate fum (e alb dar miroase a gaze de evacuare).
Momentan ma folosesc de ea asa, din moment ce nu am gasit pe cineva care sa se priceapa. Am schimbat si bujii dar mi le afuma imediat. Ulei nu vad sa consume.

Intrebari :
1. Deci pe benzina nu iti porneste dar pe gpl merge bine?
2. Daca intorci cheia in pozitia 2 si apesi ventilul de pe rampa de injectoare, tasneste benzina cu presiune mare?
3. Ai inlocuit bujiile? Au depuneri sau arata normal?
4. Ai verificat bobina de inductie?
5. Motorul tau e z18xe? Cati km are?

Raspunde-mi te rog clar, la fiecare intrebare in parte, ca sa pot sa te ajut.
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
#Terenaam

1. pe GPL merge perfect.
2. dupa ce am mai citit pe aici, i-am rugat pe mecanici sa masoare presiune in rampa, mi-au spus ca e peste 3.
3. nu stiu daca au desfacut bujiile, dar din moment ce pe gaz merge foarte bine, nu cred sa fie o problema de la bujii. Eu am parcat si cand sa plec, n-a mai vrut sa porneasca. Pana sa parchez, totul a fost normal, cu pornire la sfert de cheie.
4. la Zafira pe care am avut-o anterior, tot Z18XE, imperfectiunea bobinei imi facea mersul prost pe GPL, dar pe benzina era ok. N-as vrea sa cred ca bobina e de vina, pentru ca altfel, ar merge si mai prost pe GPL si n-am coduri de eroare de genul asta.
5.da, Z18XE, vreo 216.000 km.
Skip ads

  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Fa urmatoarele lucruri :
1. Intoarce cheia in pozitia 2 si vezi daca bazaie pompa de sub bancheta 3 secunde. Daca bazaie, apasa ventilul din rampa si vezi daca tasneste benzina cu presiune mare. Daca curge slab sau deloc, atunci :
a) pompa benzina are debit slab
b) furtunul de tur de sub capacul pompei e fisurat, filtrul benzina e infundat sau conducta de la rampa la pompa e obturata.

Rezolvari :
a) se inlocuieste pompa
b) se verifica etanseitatea furtunelor/conductelor. Se desface conducta de alimentare din rampa (e atasata cu clipsuri, se apasa pe ele si se trage conducta) , se desface si celalalt capat al conductei ce intra in pompa de benzina si pe un capat se baga compresorul de aer...in acest fel se desfunda conducta.


P.S. Daca pe gpl merge bine, o astfel de masina e foarte simplu de reparat. Intorci cheia pozitia 2, asculti daca bazaie pompa 3 secunde. Daca da, pompa se alimenteaza! Apasam ventilul din rampa sa verificam presiunea. Nu e presiune ? Pompa, conducte obturate, fisurate.
Exista presiune ? Atunci pot fi injectoare infundate sau nealimentate (mai rar).

Experiment simplu : se desface conducta aceea groasa de plastic a filtrului de aer, se da cu spray de pornire acolo....daca porneste, ai probleme de alimentare. Eu am turnat direct in admisie niste benzina sa vad daca porneste.

Incearca si revino!

Baga-te fara frica la desfacut si verificat , ca e simplu, nu e avion, e destul de simplu de umblat la ea. Eu intr-o zi am facut-o bucati. Si nu-s mecanic.
Daca vrei te invat si cum sa verifici bobina.
  • S P A R T A N.

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2005 Y16YNG
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Un prieten de al meu a avut aceași problemã...
Pompa de benzinã nu bãga presiune si un injector era înfundat...
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Dupa 2 pompe schimbate la acelasi mecanic si 2 saptamani pierdute, am mutat masina in alt atelier.
Dupa prima constatare, presinea e mica, putin peste 1 Bar.
A se vedea aici https://youtube.com/watch?v=i6_FEeyC3q0
Am citit pe forum, ceva de regulatorul de presiune. Unde e amplasat?
Din video trimis de noul mecanic vad ca presiunea e mica, dar unde e masurata, inainte sau dupa regulatorul de presiune?
Poate cineva sa identifice din video? Vreau sa stiu la ce sa ma astept de luni incolo...
Multumesc.
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Exista o supapa de presiune pe partea inferioara a capacului pompei de benzina de sub bancheta.
Presiunea masurata in rampa, la acel ventil, trebuie sa fie cam 3.8 bari.
Daca o tot duci la mecanici, inseamna ca ai bani de cheltuit. Eu ti-am explicat ce e de facut. Eu am reparat-o singur.
Chiar nu te pricepi deloc la masini?
Infunda temporar furtunul de retur de la pompa, intoarce cheia in pozitia 2 si vezi ce presiune ai in rampa. Daca e ok presiunea, supapa de presiune de sub capacul pompei e defecta. Totusi as zice ca furtunul de sub capacul pompei e fisurat sau conducta de alimentare e infundata sau filtrul. Ti-am explicat clar ieri ce ai de facut....
Din ce-mi spui, "mecanicii" aceia nu se pricep deloc... bani si timp pierdut...
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Buna Terenaam, multumesc de intentie, tu mi-ai raspuns ce e de facut, insa din cate mi-ai spus, tu inca nu ai rezolvat problema.
La mine e mai complicat sa fac asta singur, la Zafira nu exista fereastra de vizitare la pompa de benzina, pt ca Zafira mai are 2 scaune in portbagaj, asa ca singura optiune pentru a vizita pompa de benzina este sa dai jos rezervorul, In Romania mai gasesti un prieten care sa aiba garaj cu canal sa poti face demontarea, insa aici (Tenerife) nimeni nu are garaj cu rampa, decat atelierele, asa ca orice varianta de a lucra singur e exclusa.

Si da, este posibil sa fie racordul de la pompa de benzina fisurat ca aici http://www.youtube.com/watch?v=I9uCu9_I0cc, dar vroiam sa stiu unde si cum e masurata presiunea la mine. Daca e inainte sau dupa regulator, sa stiu daca ar mai putea fi si regulatorul de presiune defect.
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Si, presiunea n-ar trebui sa apara cand se pune contactul?
Vad in filmuletul mecanicului meu https://youtube.com/watch?v=i6_FEeyC3q0 ca presinea apare abia dupa ce invarte electromotorul.
Cum ar fi normal?
  • Terenaam

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2018

  • Mesaj Privat
La mine are ceva motorul si trebuie desfacut. Problema cu pornirea , cea pe care o ai tu, am rezolvat-o. In prezent conduc masina.

Din video vad ca s-a masurat presiunea in rampa. Eu am z18xe si nu exista nicio supapa de presiune la motor...singura supapa fiind pe capacul pompei de benzina.

Ai zis ca ai schimbat 2 pompe. Ca sa se schimbe pompele s-a dat jos rezervorul? N-am vazut vreodata opel fara sa aiba pompa prinsa sub bancheta, dar poate la Zafira e altfel.


Ultima modificare facuta de Terenaam la Sam 12 Jan, 2019 3:59 pm
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Si, presiunea n-ar trebui sa apara cand se pune contactul?
Vad in filmuletul mecanicului meu https://youtube.com/watch?v=i6_FEeyC3q0 ca presinea apare abia dupa ce invarte electromotorul.
Cum ar fi normal?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR