Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Simptome:
Bunã ziua,
Am o Zafira A din 2001 cu motor 1
1.8 92kW.
Am schimbat tacheții deoarece începuserã sã facã zgomot.
Am aliniat distribuția la punctele indicate pe volanta de la arborele cotit și roțile dințate de la axele cu came.
Din pãcate dupã pornirea motorului încã mai clãnțãne și mai mult sã și rateuri neuniforme care se aud pe galeria de admisie.
Îmi poate cineva recomandã o soluție sau un mecanic?
Mulțumesc anticipat!
Cod(uri) eroare:
----
Model: Zafira
An fabricatie: 2002
Cod motor:
Skip ads

  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Trebuie sa alininiezi pinionul arborelui cotit la semn, si nu sa te ghidezi dupa semnul de la volanta.
Probabil ca distributia este decalata cu un dinte.
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Nu știu cum pot vizualiza semnul de pe piciorul arborelui cotit, deoarece este montatã volanta curelei de distribuție.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Nu exista "volanta curelei de distributie"!
Pentru a ajunge la distributie e de munca.
Ai destule de demontat.
Skip ads

  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Am demontat toatã distribuția.
Când am spus "volanta distribuției" m-am referit la roata de angrenare a curelei de distribuție poziționatã pe axul de angrenare al motorului și nu la "volanta de aceesorii" adicã roata de angrenare a curelei care pune in mișcare alternatorul și compresorul de aer condiționat.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Andrei Dimitrescu a scris:
Am schimbat tacheții deoarece începuserã sã facã zgomot.
Am aliniat distribuția la punctele indicate pe volanta de la arborele cotit și roțile dințate de la axele cu came.
Din pãcate dupã pornirea motorului încã mai clãnțãne și mai mult sã și rateuri neuniforme care se aud pe galeria de admisie.
Îmi poate cineva recomandã o soluție sau un mecanic?
Plastic vorbind,dumneata "ai pus carul inaintea boilor"...! E posibil sa-ti repari motorul si apoi sa te interesezi de solutii si mecanici...?! Cand pleci intr-o excursie faci o mica informare si pregatire,ceeea ce e valabil si in cadrul unei reparatii de motor...,cel putin cand nu doresti mici surprize!
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Am descifrat problema.
Am mãsurat presiunea și sã vezi nãpastã: pistonul 1 compresie slabã sub 1 bar.
Zgomotul nu era de la sãracii tacheți ci de la o supapã de la admisie.
Lucrurile deja sunt mai complicate.
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Întreb pentru cã pe acest site sunt persoane cu mai multã experiențã care au mai desfãcut motoare Z18XE: CE MÃ SFÃTUIESC SÃ FAC ÎN CONTINUARE?
Existã dupã umila mea pãrere douã variante:
1. Sã cumpãr un motor SH cu 1500 Ron și dacã o fi bun norocul meu, dacã nu pierderea mea.
2. Sã repar motorul actual de la A la Z. În acest caz estimativ cât costã manopera și piesele (supape, garniturã de chiulasã, segmenți, lagãrele arborelui cotit).
Mulțumesc anticipat.
Skip ads

  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Recunosc cã nu am aparat profesional de mãsurat compresia ci este unul artizanal, dar l-am etalonat pe mai multe compresoare, iar manometrul este de la o mașinã unealtã pneumaticã ce are domeniul de mãsurare pânã la 40 bar.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Eu zic sa mergi la un mecanic sa verifice tachetii si distributia.
Ai umblat acolo si ai probleme.......
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Cand schimbi tachetii hidraulici verifici:
- camele axului, sa nu aiba uzura/ varful camei sa nu fie "bont" ci "ascutit" oarecum. In cazul in care ai uzura doar pe o cama/tachet , verifici cananele de ungere , bine oricum trebuie obligatoriu verificate/suflate canalele de ungere/chiulasa ca sa nu schimbi iar tachetii dupa 2-3000 km sau mai devreme.La fel canelele de ungere din bloc precum si curatare sorb ulei. In cazul in care NU s-a masurat presiunea de ulei inainte de demontare verifici si la palier/cuzinetii. Astea se fac deoarece tachetii hidraulici sunt foarte sensibili la vascozitatea uleiului si mai ales la impuritati=blocare etc etc.
Referitor la problema cu compresia:
-masoara compresia pe cilindri cu un manometru dedicat cu supapa etc etc. Daca zici ca ai compresie 0 pe cilindru 1 iar pe alealalte sa zicem 12 12 12 vezi ce se intampla cu tachetii de la 1 ajunge ulei la ei sunt sparti (banuiesc ca i-ai pus noi) . Daca sunt ok ai supapa crapata./ sparta .
Cazul in care ai compresie proasta pe 2 sau mai multi cilindri ai pus distributia prost ,daca e asa calezi distributia din nou daca ai noroc si nu e indoit nimic e ok daca nu , nu.. Daca e decalata nu ai ce sa strici mai mult decat e .O pui la semn la came si la arbore/ pinion/ ala cu dinti de jos. invarti motoru` de 2 ori verifici iar si aia e.
P.S. Referitor la un motor SH , cam care crezi ca sunt sansele ca un motor vechi de 15 ani care a mers in regim de autostrada la 4000 rpm cu schimburi de ulei la 30 000km sa-l pui pe masina , sa-i dai cheie si sa fie ok ,fara fum etc.?
Un motor se inlocuieste DOAR dupa ce a fost desfacut adica s-a constatat ce bun in el .Nu inlocuiesti un motor pentru o supapa de evacuare sparta...cand restul e ok , poate pe cilindrul ala a fost amestec sarac s-a remediat problema dar supapa arzandu-se in timp s-a spart.
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Un rãspuns pertinent Op3l. Mulțumesc.
Pânã la urmã dupã ceva cercetãri cred cã tot eu am greșit în montarea tacheților.
Am vorbit cu un mecanic și am înțeles cã tacheții noi trebuie decomprimați înainte de a fi montați, adicã sã scot din ei uleiul. Altfel se creazã o suprapresiune când pornește motorul. În cartea de service spun cã trebuie gresați.
Asta este.
Greșeala mea cred.
Skip ads

  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
In mod normal daca tachetii sunt noi nu se golesc deoarece nu sunt plini de tot. Dar avand in vedere ca exista o gramada de producatori exista posibilitatea ca ei sa fie deja umpluti la maxim. Chestia asta face ca in momentul strangerii axului tachetul sa preseze supapa deschizand-o , daca-i dai cheie direct fara sa invarti motorul exista posibilitatea sa strambi supapa. N-ar trebui sa se intample chestia asta tachetul fiind nou, dar la cei vechi daca se demonteaza si nu se golesc/verifica ( bine) sunt sanse foarte mari sa strambi supapele deoarece tachetul avand mizerie in el se poate bloca intr-un punct superior si acolo ramane= supapa stramba.Si dupa aceea incepi sa-i dai roata si nu stii ce are.
Motoarele sunt simplu de reparat dar trebui sa verifici niste cacaturi cand repari... daca nu ajungi in punctul "am schimbat tot nou si tot nu merge" replica standard pentru mecanicii de dacie de la bloc.
Daca era vreun dublu vanos , vvt etc se complica treaba dar asa e simplu.
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Un rãspuns pertinent Op3l. Mulțumesc.
Pânã la urmã dupã ceva cercetãri cred cã tot eu am greșit în montarea tacheților.
Am vorbit cu un mecanic și am înțeles cã tacheții noi trebuie decomprimați înainte de a fi montați, adicã sã scot din ei uleiul. Altfel se creazã o suprapresiune când pornește motorul. În cartea de service spun cã trebuie gresați.
Asta este.
Greșeala mea cred.
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Încã o datã mulțumesc pentru informații Op3l.
Pânã la urmã mi-am comandat o trusã de verificat compresia și dupã ce o folosesc voi ști cu "exactitate" dacã este vorba de supape strâmbe sau nu.
O altã cauzã a rateurilor pe admisie poate fi datã și de o funcționare defectuoasã a sistemului de aprindere? Precizez cã rateurile nu au un ciclu constant.
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
La motoarele clasice punctul Duel era cel care determina o aprindere corectã a pistonului 1 în PMS al camei la ciclul de comprimare (explozie).
Acum lucrurile pentru mine sunt mai complicate.
Cum se poate face o verificare corectã a aprinderii?
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Rãspuns pentru Op3l:
Dupã ce am cumpãrat un sistem de fixare a distribuției și un tester de verificat compresia am urmãtoarele rezultate:
Cilindrul I: 15 bar,
Cilindrul II: 16.5 bar,
Cilindrul III: 15.5 bar,
Cilindrul IV: 13.5 bar.
Fațã de valoarea nominalã datã în cartea tehnicã de 17 bar, consider cã este o compresie "decentã" având în vedere numãrul de kilometri și anul de fabricație.
Crezi cã ar fi bine sã verific și bobinele de inducție? Poate aceasta este cauza rateurilor neuniforme?
Mulțumesc anticipat pentru colaborare.
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Am verificat și bobinele de inducție și circuitul acestora de la siguranța 30 pânã la bujie. Funcționeazã.
Problema pe care o am este o autoaprinderea. Adicã opresc motorul din contact, dar motorul mai funcționeazã aproximativ 2 secunde.
Ce este de fãcut?
Mulțumesc anticipat pentru ajutor și sfaturi!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Funcționeazã normal sau parazitar? Dupã luarea contactului...
  • Andrei Dimitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Nu îmi dau seama deoarece perioada de funcționare este de maxim 2 secunde.
Mi se pare cã funcționeazã normal.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR