Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Stimati Colegi,

Sunt posesorul unei Astra G 1.7cdti Z17DTL din 2004 cu harta de injectie EDS de 105cp. Ce am observat :

- dupa schimbarea hartii de injectie, motorul este mai avansat d.p.d.v al injectiei la turatii pâna in 2000rpm.

Totusi... in ultima vreme (între timp am avut probleme cu motorul in sensul ca i-am refacut complet chiulasa cu piese noi, i-am pus alta portchiulasa SH buna si in plus am trimis la reconditionat 2 injectoare la Endor Buzau) :
- dupa pornirea cu motorul rece, atunci cand plec de pe loc se aude in interiorul habitaclului un sunet de injectie mai pronuntat, ca si cum motorul functioneaza cu avans marit. Dimineata as presupune ca e normal sa se auda asa, insa astazi cu motorul cald la 87grade C se auzea la fel. Singura diferenta ar fi ca azi a fost mai rece afara decat zilele trecute (adica 9 grade C). Desigur ca acelasi sunet de motor avansat se aude atunci cand dau cu spatele in marche-arrière, chiar pare mai pronuntat un pic.
- exista momente cand motorul se linisteste si abia il auzi in habitaclu, in general dupa ce se incalzeste. Ca si ciudatenie, in urma cu 3 zile l-am pornit pe seara (motor rece) si dupa pornire a avut sunetul de motor avansat, apoi... dupa aproximativ 30sec parea ca ,,motorul a iesit din avans automat marit,, si s-a linistit brusc, fara nicio explicatie logica (as zice eu).
- un ultim detaliu ar fi ca pe debitmetru este pictat un ,,X,, mare cu vopsea galbena, asa am luat masina din Germania. La EDS colegul @maiandrei a vazut imediat debitmetrul ca fiind marcat defect, dar mi-a spus ca debitmetre de Z17DTL defecte a vazut prea putine si ca probabil cine l-a marcat ca fiind defect probabil ca s-a inselat.

Acum... am vazut ca la motorul asta nu exista pompa de injectie cu avans prestabilit, exista doar o pompa generala de inalta presiune ce baga presiune într-o ,,butelcuta,, denumita in mod pompos rampa comuna de unde fiecare injector isi trage motorina necesara atunci cand primeste comanda de deschidere. Injectoarele astea avand comanda electrica, presupun ca ECU este cel ce le spune care este momentul exact de ,,start of injection,,

As avea o rugaminte... daca exista cineva aici pe forum care STIE exact ce senzori urmareste ECU ca sa calculeze momentul in care se intampla injectia la acest motor sa-mi explice si mie procesul, sau macar care sunt senzorii implicati in stabilirea deciziei... La modul concret - cand anume trebuie sa se deschida injectoarele astea BOSCH de pe Z17DTL ?

Vreau sa rezolv definitiv problema asta de motor care (consider eu) este una de motor prea avansat d.p.d.v al injectiei.

Multumesc anticipat tuturor colegilor care vor veni cu orice fel de informatii ajutatoare in acest topic.

Cu Stima,
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
-Update-

Intre timp am cumparat de pe eBay cu 16EUR un debitmetru BOSCH original de Corsa C 1,3cdti care este identic cu cel de pe Astra G 1.7cdti. A venit foarte murdar din De, de parca ar fi stat pe jos in ploaie, praf si mizerie. In fine, l-am demontat, l-am curatat temeinic si l-am reasamblat... masina functioneaza mai bine cu el, si in mod deloc surprinzator a disparut definitiv vuietul ce aparea atunci cand treceam cu motorul prin plaja de turatii 2.100rpm- 2.300rpm. Un vuiet ca un fel de sunet fantomatic de prin filmele de groaza cu fantome... In fine, deci ce sa vezi... s-a adeverit ca debitmetrul meu marcat cu X pe el cu vopsea galbena in Germania era partial defect. Nu sunt prosti aia prin Germania care le marcheaza asa.

Intre timp am comandat (tot pe eBay) si un senzor original BOSCH pentru axul cu came al admisiilor la 15EUR. Abia astept sa-mi vina, ca sa fac o proba... poate se reduce efectul asta de motor prea avansat la rece.

Pâna ce-mi ajunge senzorul comandat... azi am facut o oprire a injectoarelor ca sa verific daca sunetul asta de tzacanit suplimentar peste injectia de diesel imi dispare. Dar, mai intai as vrea sa recapitulam :
- injectorul 1 a fost cumparat de pe eBay Anglia, status folosit dar testat si in stare normala de functionare, montat de mine pe motor de 8.000km
- injectorul 2 este cel al masinii, nu s-a umblat la el niciodata si e destul de ruginit in partea superioara (pare a fi cel mai vechi dintre toate)
- injectoarele 3 si 4 sunt cele ale masinii, le-am trimis la Buzau pentru reconditionare si mi-au venit acasa cu statusul ,,functional,, cica au fost doar curatate. Sunt montate de mine pe motor de 5.000km de la reconditionare.

Asadar azi am oprit pe rand injectoarele, in oridinea urmatoare: 1,2,3,4 :
- la oprirea injectorului #1, zgomotul (tzacanitul nu s-a ameliorat) parea ca oprirea nu are vreun efect
- la oprirea injectorului #2, zgomotul (tzacanitul) s-a ameliorat oarecum, dar nu dramatic incat sa dispara cu totul
- la oprirea injectorului #3, zgomotul (tzacanitul) S-A AMPLIFICAT.
- la oprirea injectorului #4, zgomotul (tzacanitul) nu s-a ameliorat, parea doar ca oprirea are UN MIC EFECT de reducere a lui.

Ordinea de injectie este 1-3-4-2... Am oprit injectorul 3 si zgomotul s-a amplificat cand presiunea in rampa a crescut. Cand presiunea din rampa creste (in mod artificial, in urma opririi unui injector) atunci oricare injector ce pierde presiune pe retur va pierde presiune chiar mai mult! Deci, care injector este defect? injectorul 4 (reconditionat de 5.000km) sau injectorul 2 (despre care nu stiu nimic despre istoria lui) ? Sau ambele injectoare ce nu au fost trimise inca la reconditionat... injectorul 2 si injectorul 1 ? Greu de zis...

Pâna ce o sa fac si testul de retur injectoare... îi rog pe cei ce au experinta in depanarea acestui tip de probleme sa-mi dea un sfat... care injector ar putea fi defect si care banuiti ca ar fi defectul de fapt ? Mi-am cumparat un stetoscop cu care sa ascult zgomotele motor, dar si pâna sa-l fi cumparat am folosit o surubelnita lunga cu care am ascultat pe rand fiecare injector in partea de sus :
injectoarele 1 si 2 suna fix la fel, cel de-al treilea suna cel mai placut la ureche, iar injectorul 4 are un fel de tzacanit propriu, se aude clar mai zgomotos. Dar a naibii chestie... caci este un injector reconditionat de curand(!) care mi-a venit cu fisa de test si avand status-ul ,,in parametrii normali de functionare,, ...

Orice sfat pe problema mea este binevenit! Stima!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La chiulasa ce a fost facut ?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
RK complet la chiulasa, toate piesele noi... inclusiv ghiduri (TRW ghiduri, TRW si MAHLE supapele). Mentionez ca zgomotul asta ca un tzacanit suplimentar peste injectie persista dinainte de a reface chiulasa. Am deja 5.000km de la reparatie, s-au mai asezat supapele pe scaune si voi reface jocul dintre ax si pastilele de pe pahare, astept doar sa mai treaca 10zile ca am musafiri si trebuie sa am rabdare sa se stabilizeze temperatura de afara la 20grade ca sa nu ma pacalesc cu lera si sublerul ca-mi arata eronat la masuratori (o sa demontez sa fac masuratorile la pastile in fata blocului).

Dar, macar pana atunci... as fi vrut sa fac un test de retur la injectoare. Am conducta de retur completa cu tot cu dopurile din capatul injectoarelpor, insa nu stiu pe unde as putea gasi niste seringi de 100ml, daca stie cineva rog sa-mi scrie aici.

L.E:
Ieri in urma opririi injectoarelor am crezut ca o sa aud clar care dintre ele tzacanea, am crezut ca sunetul asta enervant se va opri cand gasesc injectorul defect. Insa pare ca sunetul s-a amplificat cand am oprit injectorul 3!? Inteleg ca presiunea din rampa e mai MARE si ea este transmisa injectoarelor ce au ramas in functiune, dar se pare ca efectul a fost cu totul altul decat m-am asteptat eu. Daca am oprit injectorul 3, motorul a mers asa : 1-4-2...1-4-2 deci as banui injectorul 2 ca are ceva probleme.

Daca am oprit injectorul 1 sau 4 nu s-a intamplat nimic notabil cu zgomotul respectiv, daca am oprit injectorul 2 zgomotul s-a diminuat oarecum dar n-a disparut... daca am oprit injectorul 3 zgomotul s-a amplificat notabil. Nu am relanti oscilant la rece sau cald, nu a oscilat nici macar iarna trecuta cand au fost -24grade C (motorul a pornit dupa ce demarorul a dat motorul peste cap de 5-6ori dar relantiul a ramas imediat stabil). La relanti se aude mai clar cand motorul e rece (la cald aproape dispare) insa daca accelerez cu motorul rece deja de la plecarea de pe loc si pâna in 2.000rpm se aude (afara, dar si in habitaclu) ca un motor diesel prea avansat d.p.d.v al injectiei.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 25 Apr, 2019 10:44 am
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masoara joc ax-pastile neaparat admisie+evacuare, pe urma vezi cablaj injectoare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La 0,40 le-am facut initial... La pistonul 1 a trebuit sa cumpar pastile noi ca distanta a fost MARE intre cama si pastile si doar cumparandu-le asa (una din pastile fiind maximul permis ca si grosime, respectiv cealalta doar unpic mai subtire decat prima) s-au potrivit apoi la fix.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR