Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • petrecostin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Salut colegi ,
Dețin de ceva timp un opel astra g cu motorul 1.7 cdti de 80 cp , anul fabricației 2004.

Mașina merge foarte bine , având doar o singura problema . Mașina scoate fum negru , destul de mult , atunci când o accelerez , nu neaparat in blana , dar cred ca începând de la jumãtatea pedalei .. începând de la 1700 rpm pana pe la 3200 rpm aceasta scoate destul de mult fum iar ultimul “puf” îl da când schimb treapta , apoi se potolește pana la 1700 rpm .. și asta in toate treptele exceptând 4-5 când se face schimbarea de treapta .. Mașina trage foarte bine , am mers cu alt opel astra g 1.7 cdti , care nu ii da deloc fum si pot sa zic ca al meu e mai vânos ...Egr ul a fost curãțat , ulei schimbat .. de când am luat o .. cam de 2 sãptãmâni am mers cu ea ok .. schimbãri la 3000 rpm , și mers de la 2100 in sus .. acum 3 zile m-am bãgat intr o depãșite și am forțat o din a3a in a 2a .. pana când am ajuns in treapta a 4a când m am reîntors in banda iar in spatele meu nu se mai înțelegea nimic ... a fost mai mult fum decât de obicei ... nu înțeleg ce poate fi atâta timp cât mașina trage excelent ..


O singura chestie mai am .. dupã ce o pornesc și plec cu ea la primele 2-3 schimbãri de treapta , rãmâne accelerata timp de 3-4 sec apoi își revine ... iar când mai merg mai mult timp cu ea la 2100-2300 rpm are reprize de câte 10 sec când turația oscileazã cu 100 rpm ... adicã timp de 10’sec se duce de la 2300 la 2200 și tot așa ca și cum i-as face pedale .. apoi își revine singura ... și vreo 30-40 km nu mai face ...


De la ce credeți ca ar putea fi fumul și oscilația turații ?


Va mulțumesc frumos !

Menționez ca pe tester nu are nici o eroare iar ulei pe lângã injectoare nu are deloc .. nici la garniturile de sus nici la cele din spatele capacului ...
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cat iti consuma in oras ?
  • petrecostin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Nu am apucat sa i fac un consum exact ... mixtul e in jur de 5-5,5 dupã calculele mele
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
As spune ca-i de la injectoare sau pompa, mai mult injectoarele... Merita verificate pentru a scapa de grija lor.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Astra G pe care ai condus-o... cea care nu da deloc cu fum... e drept ca nu trage ca a ta, dar e mai silentioasa ca a ta la relanti dar si in turatie. De acord ?

Si as paria ca consumul ei e mai redus, adica mai aproape de cel oferit de producator (6% in oras, 4% pe autostrada la 100km/h si 5% in regim mixt).

De ce intreb ? Pentru ca, spre uimirea mea... am avut aproximativ aceiasi experienta, cu o Astra G 1.7cdti 2004 cu 323.000km in bord, care in mod surprinzator suna mai bine si mai potolit decat cea a sotiei la care tocmai i-am reconditionat complet chiulasa (atentie!, cu TOATE piesele noi) si la care totodata i-am reconditionat 2 injectoare la Buzau. Si, ce sa vezi... motorul de care vorbesc avea... in mod absolut evident... cel putin 100.000km in plus (la uzura) !
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Pana la urma ati gasit rezolvarea sau inca va chinuie?

Putim off topic, scuzati!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pe mine inca ma chinuie. Si daca te uiti câte topicuri sunt aici pe site fix pe tema asta cu ,,Z17DTL si fum negru,, o sa-ti dai imediat seama ca sunt si altii ,, in aceeasi galeata,,
  • petrecostin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2018

  • Mesaj Privat
@ahappyuser EXACT ceea ce ai zis tu mai sus...consum de la plin la plin...la el a iesit 4,9 la mine 6,8-7 ....motorul e mai sientios si la relanti si cand trage....si el are 310 000 ....eu 185 000 .....la mine inclin sa cred ca e un injector....asa am eu impresia. ..
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu ce pot sa mai zic?... ca doua injectoare deja le-am reconditionat la Buzau si un altul l-am luat SH bun de pe eBay.

Pe vara scot 6.6l/100km prin oras cu Astra G si asta pentru ca merg oriunde pot cu a 4-a la 62-64km/h. Dar nu e nicio bucurie pentru ca la Vectra mea B 1.7TD 1997 motor EURO 2 cu injectie complet mecanica (masina cu 150kg mai grea) consuma 6.8l/100km in acelasi regim de mers. Prea mica diferenta asta... la asa salt de tehnologie (turbo-diesel cu injectie indirecta vs common rail, sunt vreo 10ani diferenta intre tehnologii). NU poti sa compari in nicio privinta cum pulverizeaza un injector mecanic de 162bari cu injectie conica vs. unul multi-jet pe 5 orificii si injectie pilot de 1600bari.

Parerea mea e ca e ceva legat de avansul injectiei la Astra G, coroborat cu unul sau mai multe injectoare decalibrate.
Din pacate nu am pe nimeni cu acelasi motor prin apropiere la care sa îi functioneze corect motorul si sa pot sa schimb de pe a lui pe a mea diverse repere motor, ca sigur i-as da de cap la situatia asta cu fumul negru si motorul zgomotos. Si n-am gasit nicaieri pe forum vre-o explicatie despre cum este calculat avansul injectiei la motoarele astea 1.7 common-rail. La Astra G 1.7dti avansul il face pompa de injectie care se regleaza mecanic cu ceas comparator si pompa asta de injectie fiind pe cureaua de distributie avansul ei este mereu acelasi sau cu putin mai mare la rece atunci cand din motive de imbunatatire a arderii e recomandat ca avansul sa fie ceva mai mare. La 1.7cdti pompa de inalte nu are semn pe pinion, deci nu are niciun rol in calculul avansului injectiei. Exista un senzor pe vibrochen, care da la ECU pozitia pistoanelor si suplimentar mai e un senzor la arborele cu came, insa mi se pare ,,cam grosier,, senzorul si martorul citit de senzor pe exteriorul pinionului axei cu came... (as zice ca e doar un numarator chior acest senzor si probabil rolul lui este doar de masurare a turatiei motorului pentru turometrul din bord).

Am deschis un topic separat pe forum pe chestiunea asta cu calculul avansului la 1.7cdti, insa nu cred ca stie cineva de aici de pe forum cum anume calculeaza ECU avansul la motoarele astea diesel common-rail.
  • petrecostin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Eu vreau sa incerc zilele astea sa ii fac testul de retur pe injectoare....cu seringi ....sa vad cum da. ...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sper sa fie concludent (adica sa ai cu ce sa compari). Pentru ca nu am vazut aici pe forum sa fi scris cineva ceva de gen : ,,la relanti dupa 1min de functionare un injector bun va da pe retur cel mult 120ml de motorina,, Nu stie/nu vrea sa spuna nimeni aici pe forum in relanti cat e debitul corect al unui injector BOSCH 1.7cdti la relanti si câta motorina are voie sa dea el pe retur, toata lumea s-a rezumat doar la chestiuni de gen ,,pe 2 borcane aveam mai putin si pe alte doua notabil mai mult,,. Dar daca toate 4 injectoarele sunt defecte, doua mai grav si doua mai putin dar suficient cat sa nu mearga motorul corect ?
Testul cu eprubetele este concludent atunci cand ai macar un injector care a fost testat pe banc si livrat inapoi ca fiind reparat/sau testat si functional. Si te poti ghida dupa rezultatele testului doar pentru cat lasa injectoarele pe retur, restul gen ,,testare dinamica a injectorului pe toata plaja de turatii,, se poate face doar pe banc.
  • petrecostin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Ai incercat si solutiile din celelalte topicuri? sa mergi cu mufa scoasa de la debitmetru?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca ma intrebi pe mine, DA am incercat si asta! Si motorul chiar merge mai linistit, totusi cel putin deocamdata nu pot sa-i dau ture peste 3.000rpm/min ca sunt înca cu el la rodaj (zilnic il foloseste nevasta, doar ca deocamdata are doar 800km dupa refacerea chiulasei).

DAR... daca te-ai documentat putin, ai observat ca daca scoti mufa la debitmetru apare check engine si motorul merge in ,,fail-safe mode,, Din punctul meu de vedere e absolut NORMAL ca in ,,fail-safe mode,, sa nu-ti dea cu fum pentru ca e pe mapa ,,de avarie,, si daca motorul inca e in mintile lui (adica compresie OK si NU mananca ulei) atunci nu va da cu fum. Provocarea defapt e sa gasesti ,,care senzor,, intervine in calcul avansului injectiei sau in calculul debitului injectat la momentul respectiv si duce la acest comportament de ,,dat cu fum negru,,
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@ahappyuser Am citit din curiozitate topicul asta . Daca avansul este controlat de ECU , acesta se foloseste de senzorul de pe vibrochen ca sa știe pozitia (deci si unghiul la care se afla fata de PMS) iar de cel de la camshaft ca sa stie la care cilindru sa dea motorinã .
Later edit
Foloseste senzorul de la ax came ca sa stie care dintre cilindri e in compresie si care e in faza de evacuare . Va pot pune o poza cu semnalele vibrochen si axul cu came in acelasi grafic ca sa înțelegeți ce vreau sa zic . Într-adevãr semnalele sunt de la masina mea , dar fac pariu ca sunt la fel si la z17Dtx.


  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

Mai lasa-mi odata in PM numarul tau de mobil, acum ca ai scris aici mi-am amintit ca tu lucrezi la softurile astea din automotive, asa ca o sa te sun intr-un weekend ca sa vorbim.
Intre timp am mai citit si eu (mi-am adus un fisier pdf despre pompa denso, cum lucreaza cdti-ul cu pompa asta denso, ce senzori intervin) si se pare ca senzorul de la vibrochen citeste pozitia acestuia pe care o conversie in ,,grade unghiulare ca si distanta fata de PMS,,. Senzorul de la arborele cu came posibil sa dea informatia necesara ECU sa stie la care cilindru trebuie sa initieze injectia. Dar de aici si pâna la calculul avansului si calculul timpilor de injectie e o gramada de citit si inteles (din ce am citi pâna acum, cel putin 4 senzori contribuie la astea).
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Bun . Ai PM.
In postul meu am vrut sa arat ca ECU determina pozitia folosind acei 2 senzori.
Ca sa aflam cum calculeaza avansul :
Cel mai simplu ca sa aflam ar fi sa tragem hartile din motor si daca am sti care e harta (3D ) de avans . O sa depinda de 2 valori . Am un galetto 1260 .
Ca sa fac o paralelã , la benzinare avansul are pe o axa valoarea map , pe alta rpm si pe alta avansul in grade . Desigur , pot fi alte harti cu coeficienti de corectie , sau alte harti pe care motorul poate sa "sara" in anumite evenimente.
Banuiesc ca nici la diesel avansul nu e fix (desi tu mai sus ai scris ca la injectIa mecanica de la vectra asa e ...)
Din cate stiu tu ai remap , nu poți sa ceri o favoare celui care ti-a facut remapul ? (Nu sa iti zica adresele din memorie unde gasesti hartile , ci de ce parametri depinde harta de avans )
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu, la Vectra pompa de injectie la pornire->întotdeauna la temperaturi mai jos de +20grade C... ea este in avans automat pentru pornirea la rece. Dupa ce se incalzeste motorul (exista un furtun subtire care trece apa motor prin socul automat existent pe pompa avand rol de crestere a turatiei cu 100rpm si scoatere pompa din AA) pompa iasa singura din avansul automat la rece si ramane apoi in avans normal de functionare al motorului.

Factorii de corectie (asa am citit in manualul Denso amintit mai sus) sunt valorile senzorilor dupa care este calculat avansul si durata injectiei.

LE:
Harta este de avans, sau harta include si acest parametru denumit avans injectie motor ?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Termenul de "avans" se refera in cazul asta la avansul injectiei de motorina ; este singurul tip de avans ce il poti avea la tipul asta de motor . Inseamna cu cate grade inainte de PMS injectorul pulverizeaza motorina . Orice combustibil are nevoie de timp ca sa se aprinda si sa genereze o presiune .( cat e timpul ala ? pai depinde de combustibil . De ordinul milisecundelor )
Conform pozei atasate de tine , e o harta 2D , pe o axa ai RPM, pe alta ai avansul .
Bun . Presupunand ca avem 2000 RPM , graficul spune ca avem X grade - Basic inj timing . Apoi celelalte intrari pot aduce corectii , in functie de valori . Astfel putem avea mai mult sau mai putin fata de valorile de baza . Sau sa ramana basic value .
Fac pariu ca daca o sa dai search pe google (/ youtube ) o sa gasesti cum arata harta .
PS :
Nu sunt sw developer pe Engine Management , ci am fost pt proiect de Gateway , acum ceva proiecte de seat control unit. .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR