Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra K
  • mariocb

  • Mesaje scrise: 1,054
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2016 1,4 XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Vreau sa schimb bateria originala Varta care are 50 Ah cu o alta cu un amperaj mai mare ( loc in spatiul dedicat este pentru o lungime mai mare a bateriei ) , motor benzina turbo 1,4 150cp simplu, fara s/s. Va rog pe cei care sunt cunoscatori sa-mi spuna ce amperaj maxim si amperaj pe care il scoate bateria timp de 30 de secunde in sarcina la o temperatura de 0 grade Celsius, fara sa scada la o tensiune mai mica de 7.2 Volti ( ex:700A) as putea pune. Multumesc !


MODEL: Astra 2016
MOTOR: 1,4 XFT
Skip ads

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
trebuie scimbata bateria cu una identica ca si amperaj si alti parametrii aici ma gandesc si la datele alternatoruluicotele de gabarit nu sunt importante la varianta constructiva,important e sa incapa in locas!
asteptam pareri si a altor colegi de pe forum!
  • EBruj

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2016 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Prima data trebuie vazut modelul de alternator si cat poate incarca. Daca poate incarca o baterie cu amperaj mai mare, atunci cauti una similara la latime si putin mai lunga care sa iti satisfaca necesitatile.
  • mariocb

  • Mesaje scrise: 1,054
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2016 1,4 XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Rezolvat, am luat bateria asta de la reprezentanta Caranda ( pentru ca furtunasul de eliminare a vaporilor de acid era pe partea bornei cu "-" , a trebuit sa fie prelungita cu o alta pe care o aveau ei, nu am vrut sa o las fara) : https://www.caranda.ro/produ...a-caranda-maxima/
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
"Prima data trebuie vazut modelul de alternator si cat poate incarca. Daca poate incarca o baterie cu amperaj mai mare,"
@EBruj, sunt foarte curios, cum vad cat poate incarca alternatorul si daca poate incarca o baterie cu amperaj mai mare?
Multumesc! Very Happy
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
@sebaje! tin sa-ti dau dreptate,,asa este nu sunt argumente impotriva!
  • EBruj

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2016 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@sebage Alternatorul are scris o serie pe el. Cauti modelul dupa serie si vezi datele lui, unde iti este descrisa limita de incarcare.
uite, luat de pe un site:
Brand New VAUXHALL/OPEL Astra H 04-07 Combo C 04- 1.7 CDTi OE Specification Alternator

· New Original Specification Unit
· Manufactured to OEM standards and designed to conform to TUV standards
· The materials used in manufacturing must meet UK standards and inspections are carried out at the factory to check.
· Price includes VAT

Technical info and references:
· Voltage: 12 V
· Alternator Charge Current: 100 A

897369-5080

LR1100-507

LRA02876

scrie acolo, charge current 100A, asta la diesel, la benzina e mai putin.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Exact din acest motiv am intrebat, pentru a ma asigura ca despre asta vorbesti.
Ei bine ... total gresit!
Acela este curentul maxim de iesire din respectivul alternator, la tensiunea specificata.
Din acel curent, o parte este concumat cu incarcarea acumulatorului, alta parte, pentru ceilalti consumatori de pe masina.

Si oricum, la acumulatorii auto, nu exista nicaieri regula de incarcare "1C", adica sa fie incarcat cu 1 x curentul nominal.

P.S. Nu discut in contradictoriu cu nimeni, niciodata. Imi place insa, sa ramana informatia corecta.
  • EBruj

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2016 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Aici cred ca ai dreptate, problema e data de consumatori. Daca pui o baterie mai mare si nu pui alti consumatori nu ar trebui sa fie problema cu alternatorul. Doar dureaza mai mult incarcarea unei baterii cu o capacitate mai mare, dar doar la o descarcare mai mare, in rest ar trebui sa fie la fel. Insa daca adaugi consumatori mai mari (statie de amplificare de exemplu) si depasesti puterea maxima a alternatorului, atunci ar trebui sa fie probleme.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pareri personale:

On topic:
Initiatorul, colegul @mariocb si-a rezolvat problema, de ieri.

Off topic:
Tot nu mi-ai raspuns la intrebarea initiala, dar nici nu insist. Intrebarea era mai mult pentru a nu lasa probleme nelamurite.
Discutand discutii, in conditii normale de utilizare, indiferent de capacitatea acumulatorului, pentru o sesiune de pornire, se consuma aceeasi cantitate de energie din acumulator (si dintr-un acumulator de 50Ah si dintr-un acumulator de 100Ah).
Energia consumata in acea sesiune de pornire, trebuie sa fie asigurata de catre alternator, deci ... fix aceeasi cantitate, indiferent de capacitatea acumulatorului.
Daca exista probleme tehnice si deci, o pornire care necesita mai multa energie decat cea calculata de proiectant, da, un acumulator de capacitate mai mare, ne da o oarecare siguranta, insa aceasta (dupa parerea mea) este cam o autopacalire.
Si spun asta, pentru ca un consum mai mare, se reflecta in uzuri mai rapide ale electromotorului si ceva implicatii si in consum (este drept, cam neglijabile).
Este adevarat ca, dupa toate acestea, luand in calcul rezistenta interna a acumulatorului, odata ajuns la faza de floating, acumulatorul cu capacitate mai mare, va solicita un curent ceva mai maricel decat acumulatorul cu capacitatea "oficiala".
Un acumulator cu o capacitate dubla, tot va avea parte de aceleasi cicluri (incomplete) de incarcare/descarcare, deci tot o sa apara uzura, va solicita aceeasi energie ca sa se reincarce, va solicita un curent ceva mai mãricel in faza de floating (aici depinde si de sistemul de incarcare), poate crea ceva neplaceri la momentul montajului si va avea un pret de achizitie ceva mai mare.
De ce ar vrea cineva sa faca asa ceva? Aici fiecare stie ce calcule isi face si cum se simte el mai sigur/impacat.
Acum, daca ar fi sa mizam pe o mica subdimensionare, in scopuri economice si ecologice, sa zicem ca am putea sa mergem pe un 10% in plus, fata de capacitatea "oficiala".
  • EBruj

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2016 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Uite de unde:
https://www.bosch-motorsport...Alternator_B5.pdf
cauti cu greu un datasheet pentru codul alternatorului si daca gasesti, ai informatia. Altfel e foarte greu.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Am spus-o, am explicat-o si o mai repet odata, pe scurt.
Total irelevant, pentru intrebarea lansata de catre initiator.

P.S. Altfel, da, foarte sanatoasa cate o trimitere catre studiu si completarea cunostintelor, de acord.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra K

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR