Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • csimion70

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Braila
  • Masina: Meriva 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Simptome:
Azi am fost sa alimentez in peco,am oprito,am pus benzina si apoi am mutato un pic pana sa platesc .Cand am revenit ,am pus contactul (tot bordul s-a aprins)am incercat sa pornesc dar nu invarte electromotorul,(nu se simte nimic doar un tacanit sub bord).Am incercat sa-i dau curent aceleasi simptome,am pornito inpinsa si a pornit imediat.Dupa cca 10 min am ajuns acasa,am oprito si am incercat sa pornesc la cheie-a pornit imediat,am mai incercat de cateva ori si a pornit.STIE CINEVA CARE ESTE CAUZA?
Cod(uri) eroare:
----
Model: Meriva
An fabricatie: 2003
Cod motor: Z16XE
Skip ads

  • ForLinGMD

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Cãrbuni electromotor. Te va lasa din nou, cand ti-e lumea mai draga .... de aceea sfatul este sã-i schimbi!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu-mi face placere sa contrazic un coleg,dar trebuie sa o fac cu argumente,in sprijinul celui cu problema. Cauza nefunctionarii electromotorului consta in proasta functionare a releului de pornire(solenoidul) de pe electromotor, care la actionarea contactului,executa miscarea de impingere a bendixului(zgomotul precizat),dar nu inchide si contactul de forta ce faciliteaza trecerea curentului din baterie in electromotor si rotirea acestuia,implicit motorul. Cand acest efect deranjant se va repeta prea des,masura fireasca e inlocuirea solenoidului si bineinteles verificare cu aceasta ocazie a tuturor componentelor ce pot prezenta uzuri...!
  • csimion70

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Braila
  • Masina: Meriva 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2018

  • Mesaj Privat
E posibil sa am probleme cu electromotorul,dar se comporta norma pana ieri cand am avut acea oprire si nu a ami vrut sa invarta, si.... azi s-a comportat foarte normal,nu am mai avut probleme cu pornirea,in schimb ,azi de dimineata mi s-a intamplat alt fenomen.Am pornit normal la prima cheie cu toate ca azi a fost frig.Dupa cca 2 min a inceput bordul sa clipeasca ( sa se aprinda senzorii de la frana de mana si centura cu toate ca nu am avut frana de mana trasa si centura era pusa) ceasurile cadeau si reveneau (am avut ventilatorul de la incalzire dat la viteza 4).Am oprit ventilatorul si bordul si-a revenit apoi am dat ventilatorul la 2(fiindca se aureau geamurile) iar bordul fluctua dar si-a mai revenit.Dupa 10 minute de mers am oprit masina si motorul si am mai strans masa dintre motor si caroserie(un surub era cam slab) si am pulverizat spray anti rugina.Dupa aceasta operatiune nu am mai avut nici un incident neplacut referitor la electromotor cu toate ca am rulat peste 100 km si am avut cca 10 opriri si porniri. Sa fi fost doar masa slabita si din cauza umezelii si a frigului sa fi facut asa?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi contacte de masa oxidate
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De regula electromotorul are masa direct in baterie,iar faptul ca ai strans,curatat masa dintre motor si caroserie,nu a modificat cu nimic conditiile de functionare a electromotorului...,deci e posibil sa se repete figura,cand ti-e lumea mai draga! Unde nu-i contact bun,ferm, strans pe circuitul de forta al electromotorului...,se vad din avion efectele curentului(incalzire excesiva,schimbare la culoare,deteriorarea in imediata apropiere a izolatiei,etc).In egala masura cauzele pot fi si in alte puncte,sa le spunem...,sensibile!
  • IMunteanu417

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2020

  • Mesaj Privat
si eu am o problema am un opel meriva dizel dar nu mai imi porneste ....cand incerc sa bag cheia in contact are un tacanit sub bord si atat dar nu porneste deloc ce pot sa ii fac ? ce poate fi la ea?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu ar strica sa dai si detalii, sa stie si colegii care eventual te-ar putea ajuta, despre ce motor, ce an se vorveste. Cum a aparut problema, in mers, dupa o zi de stat, dupa o luna de stat?
Aparent, poate fi vorba despre o baterie descarcata de tot, despre o borna sarita de pe baterie si care abia mai atinge ... poate chiar si un contact de masa oxidat.
  • Cnebunu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Salutare, am si eu o problema cu un opel meriva 1.6 benzina.Porneste la rece la cald la a 2-3 cheie.Azi nu mai vrea deloc nui mai dau de cap. nui gasesc problema,un sfat ce as putea sa fac.multumesc
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
VERIFICA REGULATORUL DE PRESIUNE,SI FURTUNELE DE TUR SI RETUR DIN REZERVOR,,, sa nu fie fisurate de atata vreme,,,
presiune in rampa este ? 3,8 bari? daca scade presiunea dupa un timp,,, este una din problemele scrise mai sus....un mecanic adevarat stie ce are masinuta!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR