Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • RMehes

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Buna, detin un Opel vectra B 2.0 DTI 1998 , Si am o problema cu pornirea , mai detaliat masina porneste foarte bine la rece , poate sta oricat masina nepornita ,daca pun contactul si pornesc bujiile masina porneste perfect , daca opresc masina dupa aceea o las 10 minute , pun contactul , bujiile nu mai pornesc , si masina porneste greu , da foarte greu. Daca se raceste complet, iarasi pornesc bujiile si porneste frumos . Daca sunt peste 7 grade nu mai pornesc bujiile si se porneste tot timpul greu, daca o las sa se incalzeasca motorul o opresc si o pornesc fara probleme . Ma puteti ajuta cu o explicatie , ce ar trebuii sa fac?

Model: Opel Vectra B 2.0 DTI
An fabricatie: 1998
Cod motor: y20dth
Model:
An fabricatie:
Cod motor:
Skip ads

  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Daca o luam dupa spusele tale, cel mai probabil ar fi nevoie de alte bujii si/sau alt releu de bujii. Totusi pentru a fi sigur si sa nu arunci cu banii aiurea, ar fi recomandat sa faci o diagnoza auto, adica sa mergi la un service pentru a pune testerul pe masina sa vezi eventualele erori.

Alte simptome ciudate nu sunt? Relantiu instabil, consum marit, fum in exces, etc.
  • RMehes

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Consumul este foarte bun la masina , relatiul nu are probleme , merge foarte bine , dar de fum... pai prima pornire dimineata scoate fum putin dar dupa aceea nu .
Am vorbit cu un prieten mecanic si mi-a zis acest lucru cu releul de bujii , dar de ce pornesc numai cand e complet rece motorul si dupa aceea nu mai? ma refer ca daca ar fi o problema la el ar trebuii sa nu mai porneasca deloc, nu-i asa?

Multumesc mult ca mi-ai raspuns
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La modelul asta bujii si incalzire sunt active pana la 0-4 grdC, mai sus la revedere. Evident ca se poate rezolva...
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca releul bujiilor incandescente e bun,problema fiind pragul termic(de sus) de lucru al releului. Trebuie rezolvat softul sau folosita o metoda de intrerupere a semnalului de la senzorul de temperatura motor in momentele pornirii.
  • RMehes

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Mi-am luat un tester pentru opel, am facut diagnoza la el dar nu am nici un cod de eroare la motor, o problema de care stiu la motor este ca mecanicii la care am fost mi-au zis ca am garnitura de chiuloasa fisurata , nivel ulei nu creste , singurul lucru este ca are putin ulei in vasul de expasiune , se vede pe peretii vasului, posibil sa fie de la acesta?
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Atunci cand nu porneste scoate mufa de la senzorul de temperatura al antigelului,pornesti motorul,o sa porneasca la sfert,dupa care bagi mufa la loc.Adica cum ti au zis colegii mai sus.Cand nu ai mufa aia cuplata iti intra bujiile incandescente si porneste rapid.
  • RMehes

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Ideea este ca imi intra probleme la motor daca scop mufa de la antigel si pun contactul
Skip ads

  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
N are nimic,ti se aprinde becul ala,apoi dupa ce conectezi mufa la loc se stinge.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
O metoda de compromis,in aceasta speta,este folosirea unui microreleu(cat mai mic) cu un contact normal inchis.Bobina va fi alimentata la un PLUS prin contact si la MASA(-) din iesirea alternatorului(DF),cea care stinge becul din bord.Circuitul contactului va fi introdus acolo unde se intrerupe firul de semnal al senzorului de temperatura motor.De fiecare data cand se va pune contactul,acest releu va intrerupe circuitul de semnal al senzorului si bujiile se vor inrosi.Dupa pornire,la iesire din alternator vom avea plus,moment in care releul va decupla automat,deoarece plus cu plus pe alimentare bobina nu pot tine cuplat un releu... Aceasta metoda nu-i grozava,dar e mai mult decat nimic!
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Foarte interesanta metoda descrisa de tine.Vor intra bujiile in paralel cu becul bateriei din bord.Ingenioasa chiar.
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Eu am folosit un montaj cumpãrat de pe maica domnului din ce i mi aduc aminte acest montaj se folosește la scãrile de bloc cele care au lumina pe scara la 12 v are și un mic potențiometru din care poți seta timpul cît releului sa stea acționat am folosit o rezistenta de 68 K legata in serie cu acel senzor de pe motor cînd pun contactul se aclanseaza releu,l senzorul este pãcãlit de rezistenta de 68 K iar ecu crede cã antigelul din motor este destul de rece și pune bujia pentru cineva secunde ,folosesc acest montaj de 4 ani fãrã probleme doar vara, iarna mașinã funcționeazã pe circuitul normal conectez doar 2 papuci si instalația masini revine la normal ,pentru proba se poate pune aceastã rezistențã in serie pe unul din firele senzorului de linga termostat vã puteți juca cu valoarea ei mai micã sau mai mare în funcție de preferinte . Aveam aceeași problema vara, la 8 ajungeam la munca la 16 cînd plecam trebuia sa dau de 2_3 ori la automat mai lung pentru a porni incerc sa pun niste poze cu acel montaj cit mai curând dar cred cã treaba asta ține de imaginația fiecãruia drumuri line și porniri usoare
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
trebuie verificata si compresia pentru ca degeaba pacalesti ECU dar compresia este rea (si doar cand pornesc bujiile face pornirea). A mea porneste si fara bujii dar invarte cam 5 secunde. Cu bujii o ia in 2 secunde Smile
  • RMehes

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Petrescu.robert, chiar m-ai ajuta cu acele poze, te rog daca ai timp sa le postezi aici, poate o sa le foloseasca si altor oameni. Multumesc!
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Maine incerc sa fac câteva poze dar trebuie sa cunoști și puținã electrica/electronica


Ultima modificare facuta de petrescu.robert la Mar 12 Feb, 2019 6:22 pm
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Mikyboy nu te contrazic poate ai dreptate un motor care are o compresie proasta pe toți cilindri nu cred cã va porni repede nici cînd este cald nici când este rece la un diesel conteazã foarte mult electromotorul și bateria daca sunt obosite vei avea o pornire nu prea buna ,la mine problema se intampla cand afarã erau 20 _40 grade, pentru cei care au o pornire mai proasta dupã o perioadã de 4_12 ore trebuie verificatã toatã instalatia de alimentare începând de la rezervor pina la pompa de injecție,eu am montata o pompa de amorsare de Logan (manuala ) dupã filtrul de motorina dupã ce am montat acea pompa am observat cã instalația mașini pierde motorina pe la mufa de la filtru de motorina cea cu 2 fire care intra in capacul de la filtru și la pompa de injecție n 2 locuri intre ecu pompei si pompa si pe la o supapa gen șurub are. pe el 2 oringuri este situat in partea stingã sus are doua crestãturi stânga dreapta
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
RMehes a scris:Petrescu.robert, chiar m-ai ajuta cu acele poze, te rog daca ai timp sa le postezi aici, poate o sa le foloseasca si altor oameni. Multumesc!
. Am revenit cu. Pozele promise sper sã înțelegi cum se face
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am gãsit acel montaj de cumpãrat daca te uiți pe punga se vede ce firma comercializeazã. așa ceva.
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Prima data desfaci acel suport de cabluri marcat de mine cu puncte galbene are cineva cleme pe margine cu atenție cã este bãtrân și copt de cãldurã și cauți cele 2 fire care vin de la senzor la mine au culoarea albastrã și maro ,firul albastru trebuie tãiat în douã iar de de capetele lui legi 2. fire mai lungi și te duci cu ele in cutia de siguranțe de la motor daca urmãrești cu atenție pozele eu am marcat cu galben ce trebuie sa faci și unde sa legi acele fire
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Pe timp de iarna desfac acei 2 papuci și unesc intre ei cã în poza
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR