Ai uitat parola?


  • SCeobanu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jan 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Am schimbat termostatul si tot imi invarte apa cu motorul rece . Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

Model:
An fabricatie:
Cod motor:
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 872
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
M-ai facut sa rad, e normal sa circule apa, chiar daca ai schimbat termostatul, termostatul opreste apa sa nu intre in radiator sa se raceasca (pana la 90-92 grade) , in motor apa trebuie sa circule, altfel se incinge motorul si o sa faca "poc".
  • darius 15

  • Mesaje scrise: 1,030
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra y1.7dti din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
SCeobanu...😃😃😃subcriu ce a spus colegu
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia confidential din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
La y17dt proiectantii au facut o inventie,cand l-ai schimbat poate ai sesizat o supapa cu o bila pe palaria termoststului,aia teoretic asigura aerisirea continua si asa citeste cat mai exact temperatura reala din chiulasa.Eu la unele termostate noi a trebuit sa strang supapa aia mai mult ca tot nu ridica apa peste 70 de grade sau nu ai pus corect garniturile din interior.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,493
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Supapa de care spui stiu ca era prezenta pe termostatele originale de pe Vectra A si Vectra B cu motorul de Isuzu 1.7TD. Din pacate nu se mai gaseste asa ceva, as lua si eu un termostat cu supapa aditionala pe palaria termostatului pentru motorul Z17DTL de pe masina sotiei daca as gasi pe undeva.

L.E: vad ca pe eBay mai sunt termostate cu supapa aditionala, acum daca stie cineva ce marca de termostat a fost pe original pus de fabrica pentru 1.7cdti sau 1.7dti (banuiesc ca sunt la fel) il rog sa scrie aici, in caz ca mai intereseaza pe cineva. As vrea sa iau unul original.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,493
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Gata, am gasit pe eBay la 13,95EUR si cred ca e cel original cu care s-au echipat motoarele astea de Isuzu 1.7cdti/1.7dti :

Multumesc pentru explicatia cu aerisirea continua, imi dau seama acum ca e mai bun termostatul asta decat ce am cumparat eu acum doi ani de la magazinele de piese auto (BEHR, dar fara supapa aditionala). Nu se incalzeste furtunul spre radiator nici macar dupa 5km de mers prin oras cu a 3-a la 2.000rpm (deci termostatul etanseaza destul de bine circuitul mare de apa) insa nici caldura nu am pe distanta asta de 5km dupa pornirea de dimineata daca afara sunt mai jos de -5grade C. Foarte eficiente termic motoarele astea cu injectie directa, produc lucru mecanic cu pierderi notabil mai mici de caldura decat dieselul clasic, ce sa mai zic... Rolling Eyes
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,493
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Azi a sosit din DE termostatul original ISUZU ,,Made in Japan,, , mai jos ceva poze cu el :

Iar aici doua poze ce reflecta diferentele constructive dintre termostatul original NTN japonez si cel european BEHR, cumparat de mine pe aftermarket in urma cu 3 ani :

La momentul cand l-am cumparat, cel BEHR l-am comandat simultan cu unul ,,original GM,, dar care... la o analiza atenta era doar un termostat aftermarket cu holograma GM. Si exact asta se intampla odata cu trecerea anilor... piesele comandate ,,asa zis pe original,, nu sunt cu nimic mai bune decat cele aftermarket, si spun asta din experienta proprie. De aceea eBay ramane singura sursa de unde mai ai o sansa sa-ti mai iei ceva piese originale pentru masina ta (status ,,New - old stock,,).

Asadar, azi mi-am cumparat de la Dedeman 1m furtun de gradina transparent cu diametru interior de 12mm, l-am mufat pe orificiul inferior de evacuare de la radiator, apoi am dat drumul la apa din circuitul de racire motor... s-au scurs fix 5,3litri de apa+antigel. Apoi am trecut la inlocuirea termostatului... garnitura de la capacul termostat de pe Astra G a sotiei īnca era cea originala... deja demontata de 2x dar in stare buna, asa ca am mai folosit-o inca odata Laughing. Am pus pe pozitie termostatul original NTC de 88 grade C (cel cu doua supape + orificiu de aerisire al aerului ce rezulta in urma cavitatiei produse prin invartirea melcului pompei de apa) apoi am testat... si BINGO! - totul este ASA CUM TREBUIE SA FIE ! Acum acul la temperatura de apa este ceva mai jos pe ceasul de temperatura din bord, cam la jumatatea scalei intre 80 si 90 grade C (asa cum defapt era cānd am luat masina din Germania).

Doresc sa-i multumesc aici colegului @mecaNIK pentru pontul cu termostatul original + explicatiile de rigoare din acest topic. Daca nu citeam ce-a scris aici chiar nu stiam ce-a pe fost pus pe original si in mod evident nu-l aveam acum pe motor.

Cu Stima.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata