Ai uitat parola?


  • RIonutz

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
buna ziua. Am un opel astra f , motor c14nz, din 1993 , fara servo fara Ac.....dupa ce am ramas fara curet in drum am masurat cu un multimetru daca incarca alternatorul si nu incarca.
Am luat alt alternator de la dezmebrari si nici ala nu incarca
Am facut test la ambele alternatoare cu ele date jos (baterie de 12 volti pe fir de excitatie +multimetru +sfoara) si dau curent ambele alternatoare
Alternatoarele is bosch....cu 2 fire unul la baterie mai gros, unul mai subtire pt excitatie (zic eu) si masa pe caracasa alternatorului:
INTREBARI:
1. cum are loc excitatie la c14nz?
2. mie nu mi se aprinde martorul in bord pentru baterie nici cand pun contactul, nici cand pornesc, nici cand opresc (sa aiba asta legatura)?
3. este posibil; ca alternatoarele sa fie bune si sa nu aiba loc excitatia?
4. bec din bord (posibil ars) poate fi factor excitator pt alternator?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia confidential din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Si ai pe firu de excitatie tensiunea bateriei cand pui contactu? Fara excitatie n-o sa incarce niciodata
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut,

sper sa nu vorbesc prostii dar la unele masini mai vechi stiu de la mesterul meu ca excitatia alternatorului se face prin bec.

eu as incerca sa fac in primul rind sa se aprinda becul de la martorul baterie in bord cind pun contactul.

probabil ca apoi se va rezolva problema.

la modelele mai noi mi se pare ca s-a pus o rezistenta in parelel cu becul, probabil pentru a elimina aceasta problema.

nu sint 100% sigur, dar as incerca.

m-am uitat acum si pe schema electrica de la astra din aceasta sectiune (astra f) si in diagrama 2 excitatia de la alternator vine prin becul de la martor baterie (acolo insa schema e pentru masini 1995-1998, dar nu cred ca difera lucrurile.) dupa mine rezolvi sigur daca faci sa mearga becul din bord![b]
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,552
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Chestie similară și la Cielo.
  • RIonutz

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
stie cineva ce fel de bec imi trebuie pentru martorul baterie din bord.......as vrea sa il cumpar si cand desfac sa il schimb direct sa nu desfac de doua ori. Multumesc
  • RIonutz

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
REVENIRE:
1. am desfacut bordul, am scos becul (E1 0031 OS 12V W3W 37R), l am probat pe o baterie de 12V si functioneaza. In bord nu se aprinde in continuare.

2. am probat cu un multimetru intre fir excitatie alternator si masa/minus alternator si am 12 volti imediat dupa prima treapta cand invarti cheia, dupa pornirea motorului ramane 12 volti.

are cineva vreo idee de ce totusi nu incarca alternatorul (exclus alternator defect). Becul in bord , martor baterie cu toate ca nu e ars nu se aprinde.......mai exsista vreo siguranta/releu care are legatura cu incarcarea si imi scapa mie?
deci...ca simptome...becul din bord marto baterie nu se aprinde si nu incarca alternatoarul cu toate ca si alternatorul si becul sun OK
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
ti-am rspuns si pe pm despre bec, vad ca ai rezolvat.

din ce stiu eu, pe borna D+ de la alternator trebuie sa ai minus inainte sa pornesti motorul si dupa ce il pornesti acolo trebuie sa vina plus.

dacai ai minus, becul din bord e alimentat cu plus (conf diag 2) si asa se aprinde cind dai contactul.

dupa ce pornesti motorul acolo trebuie sa inceapa sa vina plus si asa se stinge becul din bord.

mai citesc si iti zic da ca nu rezolvi intre timp.
masuratorile sa le faci cu firele mufate, masori in spatele protectiilor de plastic.

deci la pct 2 al tau trebuie sa ai minus inainte si plus dupa ce pornesti.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
dupa mine e puntea de diode din alternator defecta.

in ultima instanta poti banui ecu, verifica si mufa lui, de la alternator la ecu ar trebui sa fie un fir verde (nu sint sigur de informatia asta, pe diagrama 19 de pe forum asa arata, ca firul ala verde merge in bord la turometru si la ecu.

la tine in mufa de la alternator vin doua fire sau trei? (pe schema aceea sint trei - rosu, verde si alb-albastru, rosu din baterie, alb albastru de la bec si verde de la turometru pare si ecu vezi schemele :
https://i31.servimg.com/u/f3...61/60/77/1910.jpg
https://i31.servimg.com/u/f3.../61/60/77/211.jpg

schemele sint pentru astra 1995, nu am altele.

nu uita te rog sa ne tii la curent cu ce ai facut.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
mai poti face un test ca sa stii ca partea cu becul e in regula si asta e cu ceva lamuriri la ce am scris aseara - scoate mufa de la alternator si pe firul alb albastru care duce la bec ii dai un minus, becul din bord de la baterie ar trebui sa se aprinda, daca e asa inseamna ca acolo e in regula - motorul oprit si pui contactul ca sa se aprinda martorii din bord.

pe firul ala - care din cite stiu eu vine din puntea de diode - ar trebui sa vina spre bec la inceput cind e motorul oprit un minus prin punte si dupa pornire puntea da catre bec un plus cind incepe sa incarce - presupunem ca toate celelalte sint bune - carbunii nu sint blocati, nu ai probleme la infasurarile alternatorului etc.

chestia cu ecu inca nu stiu sa o explic, stiu ca la unele modele de opel depinde de el dar nu stiu daca si la modelul tau.

poate mai intervin si alti colegi care stiu mai multe.
  • RIonutz

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Masina mea e fara turometru....dun spatele alternatorului ies 2 fire un plus pe baterie si un fir mai subtire(excitatia) exista un al treilea fir masa care vine prins pe carcasa alternatorului....nu inteleg de ce becul din bord nu se aprinde....
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
pentru ca acum la tine pe ala subtire care vine de la alternator la bec vine mereu plus din alternator.

eu stiu ca pe ala trebuie sa vina minus cu motorul pornit si plus dupa ce pornesti si incepe sa incarce.

cred ca ai puntea de diode defecta, fa testul de mai sus cu minus pe firul de excitatie, motor oprit si firul il dai jos de pe alternator.

becul e alimentat in bord cu plus si daca ii da puntea minus inainte sa pornesti el e aprins, apoi pornesti si alternatorul incepe sa incarce si pe firul ala puntea da plus, dar numai atunci, daca da plus mereu si oprit si pornit atunci ai diode bulite in punte.
  • RIonutz

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Pai cu firul dat jos de pe alternator am plus.....cu el pe alternator nu am verificat inca
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
plusul ala vine prin filamentul becului, cu firul dat jos de pe alternator ii dai un minus pe fir si vezi daca se aprinde becul in bord

sa nu lasi firul mufat in alternator, sa fie demufat!


Ultima modificare facuta de gabimilo1 la Sam 26 Jan, 2019 10:28 am
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
apoi lasi firul dat jos si masori pe borna D+ de la alternator, cu contactul pus, daca pe D+ ai plus nu e bine caci ar trebui sa ai minus cu motorul stins, aia arata ca puntea e bulita.
  • RIonutz

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Verific si revin.....multumesc
  • RIonutz

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
alternatorul demontat.....legat fir excitatie de fir minus/masa alternator......invart cheie in prima treapta (fara sa pornesc motorul) si surpriza.....se aprinde si becul de la baterie
  • RIonutz

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
posibil sa fie de vina alternatorul?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
asa ai facut proba de care iti ziceam mai sus! ai dat minus pe firul de excitatie si s-a aprins becul din bord!, ei, minusul ala trebuie sa ti-l dea alternatorul in D+ INAINTE sa pornesti motorul si apoi acolo (in D+ ) ALTERNATORUL TREBUIE SA-TI DEA +, ori la tine acolo vine plus mereu deoarece ai puntea de diode din alternator bulita, schimba puntea de diode si se rezolva problema sau schimba alternatorul cu totul dar sa pui unul identic.
  • RIonutz

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Am facut comanda de punte diode.....maine ajunge
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 576
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
ionut, tine-ma la curent sint curios.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata