Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai Afla mai multe Ghidul Alegatorului ×


  • safari_hunter

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa B 1.4 XEL, 90CP din 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2017

  • Garaj Mesaj Privat
După 21K km am tras concluzia că frânarea mașinii mele discuri față / tamburi spate este puțin cam "elastică", în sensul că în momentul apăsării pedalei de frână prima senzație este că nimic nu se întâmplă. Din experiența mașinilor anterioare am procedat la înlocuirea plăcuțelor OEM cu Ate, plăcuțe de marcă destul de greu de găsit în acest moment.
Am procedat la înlocuirea lor și după 500 km parcurși pentru rodajul discurilor și plăcuțelor, comportamentul frânării s-a îmbunătăți semnificativ îndeosebi pentru condițiile de trafic urban.
Costul total al înlocuirii cu tot cu manoperă 410 lei.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia confidential din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Sistemul de franare de obicei este bagat in seama cand scartaie,nu mai tine frana ori vibreaza volanul,totusi el mai pateste si alte lucruri de care multi isi dau seama cand e prea tarziu .
Etrier blocat ,pistonul in etrier datorita ruginii ori in garnitura ,sau in glisierele etrierului pentru ca unii destepti pun acolo vaselina ,cu sau fara cupru tot rau face .
Pistonase blocate in cilindru cand intra umezeala pe langa burdufe si aluminiu cu fonta se lipesc beton...se verifica atunci cand se umbla prin tamburi.
Reglaje saboti blocate de obicei de rugina si nu mai preiau uzura sabotilor asa ca scade eficienta franarii aproape la zero pe puntea spate si pedala ajunge aproape la podea.
Lichid neschimbat de cand e masina 5-10 ani ,din cauza asta rugineste tot,se mananca garniturile,furtunele si lichidul contaminat cu apa este usor de dat in fiert cand se incing franele .
Cam asta e cu franele astea ,mai nou pierd vremea cu refacut franele dupa baietii destepti pentru masinile care merg la verificarea tehnica ,am imagini cu halul in care se lucreaza intr-o tara cu pretentii iar un profesioniste le-ar ridica dreptul de-a mai pune mana pe-o cheie.
Aia e placuta blocata pe rac de-am scos-o cu totu altfel nici o sansa ,ca sa protejez discu ca era nou n-am batut in ea.Problema e ca placutele alea blocate nu mai franeaza si daca se strang nu mai elibereaza discu ....urmarea banuiti voi
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia confidential din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat

Asta denumesc ei mecanica ,surub pe care producatoru pune pasta de blocaj ,bolovanu pune unsoare cu cupru,se desface ori e stransa ca se lipeste de trebuie taiat surubu.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia confidential din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Nu folositi unsoare la glisiere,pe placute ,apa preia unsoarea si placuta fiind material poros absoarbe unsoarea si devin alunecoase .....dai o mana de vaselina pe discuri si te minunezi ce se va intampla.
Asa arata o placuta unsa bine de vaselina spalata de pe rac si transferata de apa pe materialul de frictiune
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,083
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
In glisiere si pe spatele placutei, daca nu are deja banda dublu adeziva, se pune vaselina, doar ca se pune vaselina pentru frane, nu obisnuita, de exemplu textar ceratec, rezistenta la apa si la temperaturi mari.
La asamblarea pistonaselor se pune vaselina rosie pentru frane care protejeaza de rugina pistonasul. Unele kituri de reparatie vin cu pliculet de vaselina rosie inclus.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia confidential din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Problema este calitatea unsorii de care nu poti fi sigur ,dupa culoare ar fi ce trebuie ,la fel pusa vaselina venita cu placutele pe rac ,Mitsubishi Pajero cutie automata ca e important dezvolta mai mukta caldura in etrieri si s-a inrirs dupa o luna su greu cuplat de la un etrier blocate glisierele.
Este o moda sa se dea cu unsori de diferite culori , da cea mai nenorocita o folosesc astia in Anglia si au luat moda si in Romania este pe baza de cupru cand se usuca ramane cupru amestecat cu rugina si material de frictiune cel mai smecher adeziv ,sar scantei din frane.
De evitat in cazul in care se doreste un sistem de franare eficinent ,exista riscul sa ajunga in situatiile de mai sus si unele cazuri cand nu se intampla nu trebuie luate ca regula.
Cred ca se vede in imagini ce face unsoarea de orice culoare in timp , ca se considera interventiile pe la franare la peste un an ,daca umbli zi de zi e bine.
Mai dau unii cu unsoare prezoanele de la roata .....de asta ce mai ziceti?
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,083
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
In mod normal, lichidul se schimba la 2-3 ani si tot atunci se verifica daca pistonasele sau culisele sunt blocate sau merg usor, daca garniturile de praf de la pistonase si burdufurile de la culise sunt intregi.
Pe glisiere se poate da cu putina vaselina de care spuneam mai sus, in niciun caz nu se pune in nestire sa curga. Mai important e sa intre placutele usor. Am intalnit cazuri cand capatul placutei avea niste asperitati de metal si placuta nu intra usor. Trebuie pilite putin, nu fortate.
Ce placute am schimbat eu de cativa ani buni, aveau banda dublu adeziva pe spate, deci nu trebuie unse cu nimic pe spate sa nu scartaie.
La culise e preferabil sa se foloseasca tot vaselina speciala, pentru ca nu ataca cauciucul si rezista la temperatura.
Pe pistonas se da doar cu vaselina rosie compatibila cu lichidul de frana. Ajuta la asamblare si probabil protejeaza pistonasul.
Daca pistonasele sunt ruginite, cel mai bine e sa fie schimbate. Daca s-a dus stratul cromat vor rugini din nou, iar daca nu sunt perfect lucioase uzeaza garnitura.
Daca discul are uzura, ar trebui schimbat. In cazul in care nu e schibat trebuie pilita putin placuta pe margine.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata