Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B
  • Dana Daniela

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2006 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Buna ! Am un opel zafira b 2006 ,1.9 cdti..Ma poate ajuta cineva , va rog cu o informatie?
Deci.. acum o luna , 1 2 zile nu am pornit masina , cand am vrut sa o pornesc, nu a mai pornit..nu se mai aprindea nici contactul nimic..I am dat curent de la o alta masina..am mers cu ea cativa km sa se incarce,dupa care am fost la garantie la baterie, cei de acolo au facut mãsurãtori, spunandu mi ca , am consumatori în stationare, m am dus la service, mi au schimbat cureaua de la alternator si releul..ca dupa aceea sa constat ca alternatorul nu încãrca, mergând pe baterie..am fost la alt service ,i am pus alternator nou , baterie noua. ..si ... martorul de la baterie tot e aprins in bord 😔 Cei de acolo au spus ca e probabil ca releul de la noul alternator sa nu faca contact cu computerul bordului si de aceea apare eroarea in bord..Imi poate spune altcineva o alta cauza..varianta?


MODEL: Zafira 2006
MOTOR: 1.9 cdti
Skip ads

  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Avand in vedere faptul ca s-a schimbat alternatorul cu altul nou martorul ar trebuii sa se stinga fara discutii de genul "nu face contact cu computerul de bord".

Eu cred ca n-au facut baietii de acolo o lucrare de calitate si au omis ceva, undeva.. Care sunt valoarile pe care le arata "masuratorile"?
Ar trebuii verificata valoarea tensiunii la bornele bateriei, cu motorul oprit si pornit, iar apoi valoarea tensiunii la alternator, la fel cu motor oprit si apoi pornit.

Poate fi vorba de contact imperfect, fire intrerupte, cauzele sunt multiple..
O incarcare buna cu si fara consumatori inseamna 13.8V - 14.4V.

Sunt colegi mult mai experimentati decat mine, mai asteapta pareri.
Despre ce motor este vorba? Caci sunt 3 motoare diferite pe Zafira generatia asta, e nevoie de codul motor (Z19DT - 120CP ; Z19DTL - 100CP; Z19DTH - 150CP).
  • Dana Daniela

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2006 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Este vorba despre Z19DT -120 CP
Cu motorul pornit mãsurãtorile ajung la 14.4 , iar cu motorul oprit ajung la 13.9v.
Multumesc pentru rãspuns.
Si cum spuneam, pe lângã alternator nou , am pus si baterie nouã , si chiar nu inteleg cauza..🙄🤔😔
  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Am mai vazut eu alternator nou pus pe masina la service de cartier, adica platesti unul nou, dar ei pun unul din dezmembrari, posibil sa fie si in cazul tau, mai ales ca te-au vazut femeie (fara suparare, ii doar o presupunere).
Incarcarea cu motorul pornit este ok la 14.4 V, dar o baterie de 12 V nu ar trebui sa aibe 13.9 V fara consumatori, normal ar trebui sa aibe 13 V si putin. Poate ai vrut sa spui ca tensiunea la baterie cu motorul pornit si cu farurile aprinse este de 13.9 V, daca este asa, atunci ai probleme cu incarcarea.
Skip ads

  • Dana Daniela

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2006 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Chiar acum am venit de la service , au mai verificat masina..si cei de acolo au spus ca releul de al alternator cu e compatibil cu calculatorul de bord..au încercat toate variantele, dar martorul baterie tot rãmâne aprins in bord..
Efectiv, nu stiu ce sa mai zic...
  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, la modelele mai vechi de alternatoare, NU exista sa nu fie compatibil cu calculatorul masinii din urmatorul motiv: alternatorul din constructie are doar 2 fire de legatura la el: unul plus la baterie (care este mai gros) si unul de excitatie (este mai subtire), normal mai este si masa pe caroserie prin carcasa sa metalica. Deci calculatorul de bord verifica doar tensiunea de la baterie, adica incarcarea masinii cand motorul functioneaza, NU are un fir separat pentru compatibilitate (eu am alt model de motor pe masina si vorbesc din propria experienta). Incerca la alt service, trebuie verificate si firele de legatura care vin de la alternator, unii au mai patit cu contacte imperfecte ale papucilor prin care alternatorul incarca bateria.
PS: Sa ne spui cum ai rezolvat problema, chiar is curios
  • dan costea

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 x14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2010

  • Mesaj Privat
puneti un tester pe masina si vedeti ce tensiune vede ECU.
  • Dana Daniela

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2006 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Din ce am inteles pe tester martorul aprins in bord nu s ar vedea ca si eroare...🙄🤔
Skip ads

  • Dana Daniela

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2006 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2019

  • Mesaj Privat
La o verificare, cu motorul pornit, becurile aprinse arata undeva la 14.8 - 14.9 , iar cu motorul oprit 13.9
  • Dana Daniela

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2006 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2019

  • Mesaj Privat
As mai avea o intrebare, exista in tablou vreo siguranțã pentru baterie?
  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
dan costea a scris:puneti un tester pe masina si vedeti ce tensiune vede ECU.

Cel mai bine faci ce a zis colegul de mai sus.
Becul de baterie aprins nu este o eroare memorata pe care sa o poti vedea cu testerul, dar in schimb poti sa citesti tensiunile de la baterie in timp real, adica sa vezi care este valoarea pe care o vede ECU (calculatorul masinii) datorata aprinderii becului rosu.

Nu inteleg intrebarea cu siguranta pentru baterie, cred ca nu ai cunostinte electrice
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

e posibil sa nu-ti fi montat pe masina alternatorul potrivit?.

eu ma gindeam la puntea de diode ca ar fi defecta, dar daca zici ca alternatorul a fost schimbat cu unul nou e putin probabil ca si asta sa fie defect... dar nu e imposibil.

sint alternatoare care dau impresia ca incarca dar cind sint solicitate din cauza ca au puntea de diode defecta (dioda strapunsa) pot sa nu o mai faca.
e doar o parere de-a mea . o singura dioda daca e strapunsa aia nu lasa becul sa se stinga, desi alternatorul pare ca incarca.
teoretic daca aprinzi toti consumatorii - faruri, ventilator, dezaburire luneta, incalzire scaune etc, daca ai o dioda defecta ar trebui sa se incalzeasca are alternatorul tare iar incarcarea ar trebui sa dea semne ca nu se mai face, sa scada sub 13v de exemplu. e doar o parere, nu zic ca asa e!
mai stiu si ca la unele masini mai noi incarcarea e controlata de calculatorul masinii - incarcare inteligenta - ceva de genul.

poate se uita si colegul @big electro61 la postul acesta, dupa mine el e mai in tema cu asta, sau altcineva cu mai multa experienta.

e rau ca noi nu avem masina sa o putem masura, ne bazam pe relatari.
Skip ads

  • dan costea

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 x14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2010

  • Mesaj Privat
@danytm exact.prima valoare afisata in measuring block este tensiunea pe care o vede ECU pe baterie.Intradevar nu afiseaza eroare daca aceasta este in afara valorii prescrise.Daca pe celelalte module nu apare eroarea low voltage,,se poate localiza defectul la nivelul ECU si a conecticii acestuia.
  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Dana Daniela a scris:La o verificare, cu motorul pornit, becurile aprinse arata undeva la 14.8 - 14.9 , iar cu motorul oprit 13.9

Cuma ai rezolvat problema, is doar curios
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR