Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • rades_florin

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Masina merge foarte rau 2 sau 3 km scoata mult fum ,nu are putere , dupa care merge perfect. Modelul este opel astra y17dt . Am fost la tester si a aparut P0216 Inj Timing Ctrl Circ Error .Stie cineva despre ce este vorba?
Skip ads

  • N_ADI_R

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2007

  • Mesaj Privat
daca nu ma insel se pare ca e de la avans, cred ca ai probleme la senzorul de avans de pe pompa de injectie, verifica daca sunt bagate bine mufele in senzorii de pe pompa de injectie sau vreun fir intrerupt
  • rades_florin

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Poate cineva sa-mi explice ce inseamna codul de eroare p0216 ? Masina este opel astra motor y17dt. Merge foarte rau cativa km (adica scoate mult fum,putere mica, are un rapanit puternic) , dupa care isi da drumul si merge perfect. Multumesc.
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mai,...daca nu stiti sa dati un raspuns lasati-l pe om sa primeasca alte sfaturi de la altii care se procep....inginer la service?....cate service-uri de la noi au ingineri?RazzP. principalul scop pe club nu e sa faci puncte din intrebari...deci...
Skip ads

  • dvali2000

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2007

  • Mesaj Privat
raspuns: 2 cauze posibile:
1-> modulul pompei (are si functia de citire-executie moment avans nu numai cu oprirea motorului)
2-> senzorul cititor de avans de pe pompa strapuns de motorina

ps.: ingineri sunt: ideea e ca trebuie sa ii cauti unde trebuie (eu conduc un service si am terminat calculatoare - hardware)
ps.: oricare ar fi din cele doua cauze, nu ai ce sa faci personal; cauta un service
  • senatorC30SE

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Omega 2002 y32se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Salut.Verifica filtrul de motorina si sorbul din rezervor ai grija de unde alimentezi,bafta.
  • botic78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2006

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema cu cel 0216 dar nu am gasit incaun raspuns
si revin cu aceeasi intrebare: ce dracu trebuie schimbat ca imi vine sa-i dau foc
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
valve timing controle se afla pe pompa de injectie ,DAR SUB pompa,nu se poate vedea decit daca se demonteaza calc.de injectie de pe pompa,cu suportul acestuia si cu electrovalva de vaacum pentru turbina.dar mai este o intrebare MARE!cum este mufa de la ECU,cea de jos,curata?cu motorina?sint toti pinii acolo?nu e nici unul rupt?pentru mai multe detalii pe mes...eu am avut problema cu mototrina in calc tot de la acest senzor!
Skip ads

  • botic78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2006

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:valve timing controle se afla pe pompa de injectie ,DAR SUB pompa,nu se poate vedea decit daca se demonteaza calc.de injectie de pe pompa,cu suportul acestuia si cu electrovalva de vaacum pentru turbina.dar mai este o intrebare MARE!cum este mufa de la ECU,cea de jos,curata?cu motorina?sint toti pinii acolo?nu e nici unul rupt?pentru mai multe detalii pe mes...eu am avut problema cu mototrina in calc tot de la acest senzor!

ai avut aceeasi problema cu p 0216 si ai schimbat acel senzor de sub pompa si s-a rezolvat
?
  • dvali2000

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Problema ta are solutie. pe linga 0216 mai ai si 0335.! ! ! cauta un service si verifica senzorul de turatie pe tester ! daca e deteriorat electric schimba-l doar cu unul original isuzu. echivalentele nu tin mai mult de 1000 km si dai banii degeaba.
  • botic78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2006

  • Mesaj Privat
nu am si 0335
am doar 0216 si 0 380 care este de la bujii
pentru 206 nu am rezolvare
tind sa cred ca ar fi senzorul de sub pompa de injectie
chiar nu a avut nimeni 0216 si a rezolvat problema sa-mi spuna si mie
astept sfaturi va rog
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pai eu iti spun cum sa verifici conform tis-ului,exista 2 posibilitati:calculatorul ECU sau senzorul,care este o electrovalva!sau firele!
Skip ads

  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
e posibil ca tu sa fi bagat motorina la ultima alimentare si in cazul asta se modifica avansul electronic, cand se intampla asta iti apare si cheita in bord.
odata intrata benzina in camera de presiune inalta iese mai greu. In cazul asta poti schimba filtrul si sa faci plinul (isi revine greu oricum, am patit-o zilele astea).
  • geomie984

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2002 wol
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am aceeasi eroare, P0216- Injection Timing Control Circuit Malfunction ....... masina porneste greu de tot dimineata, dupe 3-4 chei, in mers se tureaza ca nebuna, pe loc turata zici ca ragaie, vai de ea..... am luat computerul de injectie, l-am dus sa i se faca lipiturio, si degeaba....aceeasi situatie.... ce sa-i fac ca mor de nervi, de o luna numa in service-uri imi petrec timpu si nimeni nu stie sa o faca..... , nici cei de la opel constanta nu au stiut rezolvarea.... e atat de ordinara masina asta pe nume "astra" ?
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
poate veti intelege ca aceasta electrovalva "injection timing control" este comandata de ECU,nu are nici o legatura cu calculatorul de injectie!doar isi ia plusul de pe acelasi cablaj!,iar minusul de comanda vine din ECU!puteti verifica si o schema din tis si daca va mai pricepeti si la putina electronica ,cum sa aflati vinovatul:ECU,INJ TIMING CONTR,sau cablajul.de curiozitate,ai motorina in mufa de jos a calculatorului?
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:poate veti intelege ca aceasta electrovalva "injection timing control" este comandata de ECU,nu are nici o legatura cu calculatorul de injectie!doar isi ia plusul de pe acelasi cablaj!,iar minusul de comanda vine din ECU!puteti verifica si o schema din tis si daca va mai pricepeti si la putina electronica ,cum sa aflati vinovatul:ECU,INJ TIMING CONTR,sau cablajul.de curiozitate,ai motorina in mufa de jos a calculatorului?banuiesc ca acel martor sta tot timpul aprins.daca ai pe cineva cu o masina identica si pe cineva cu un tester,poti face urmatoarea verificare:schimbi ECU de la o masina la alta,vei avea eroarea de la IMO ca nu au acelasi cod de cheie,dar ce este F.IMPORTANT daca la masina ta se poate reseta eroarea P0216,si daca la masina pe care tu ai pus ECU-ul tau apare aceasta eroare si nu se sterge,in acest caz ECU-ul tau e defect.daca eroarea persista la masina ta si cu celalat ECU,iei cablajul la mina si verifici pina la acea electrovalva care se afla SUB pompa de injectie.

  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
poate veti intelege ca aceasta electrovalva "injection timing control" este comandata de ECU,nu are nici o legatura cu calculatorul de injectie!doar isi ia plusul de pe acelasi cablaj!,iar minusul de comanda vine din ECU!puteti verifica si o schema din tis si daca va mai pricepeti si la putina electronica ,cum sa aflati vinovatul:ECU,INJ TIMING CONTR,sau cablajul.de curiozitate,ai motorina in mufa de jos a calculatorului?banuiesc ca acel martor sta tot timpul aprins.daca ai pe cineva cu o masina identica si pe cineva cu un tester,poti face urmatoarea verificare:schimbi ECU de la o masina la alta,vei avea eroarea de la IMO ca nu au acelasi cod de cheie,dar ce este F.IMPORTANT daca la masina ta se poate reseta eroarea P0216,si daca la masina pe care tu ai pus ECU-ul tau apare aceasta eroare si nu se sterge,in acest caz ECU-ul tau e defect.daca eroarea persista la masina ta si cu celalat ECU,iei cablajul la mina si verifici pina la acea electrovalva care se afla SUB pompa de injectie.cum arata acea electrovalva si cum arata ECU.

  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:poate veti intelege ca aceasta electrovalva "injection timing control" este comandata de ECU,nu are nici o legatura cu calculatorul de injectie!doar isi ia plusul de pe acelasi cablaj!,iar minusul de comanda vine din ECU!puteti verifica si o schema din tis si daca va mai pricepeti si la putina electronica ,cum sa aflati vinovatul:ECU,INJ TIMING CONTR,sau cablajul.de curiozitate,ai motorina in mufa de jos a calculatorului?


Da-mi voie sa te contrazic.
Personal am vazut eroarea la un Y17DT . Nu mai pornea sub nici o forma.
Am desfacut calculatorul de injectie, am refacut lipiturile reci si gata.
A mai spus cineva aici pe forum ca "lipiturile reci duse pot induce eroarea P0216"
  • botic78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2006

  • Mesaj Privat
da-mi voie sa te contrazic
sa schimbat calculatorul de injectie si problema nu s-a rezolvat
aceeasi eroare p 0216
sunt in cauza
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
asta e schema tis la 1,7 dti.sa imi spui si mie unde se conecteaza acea electrovalva




Y33-valve timing control.firul maro verde in mufa de jos a ECU,firulrosu albastru alimentare 12V la punerea contactului.
pe cele doua fire,dar in principal pe cel maro-verde imi venea motorina in ECU.
IAR LIPITURILE RECI ITI DA EROARE "SPILL VALVE DEFECTIVE" SAU CEVA ASEMANATOR. Y34-SPILL VALVE ESTE ACTIONATA DE CALCULATORUL DE INJECTIE.NU FA CONFUZIE INTRE EROAREA DE SPILL VALVE SI CEA DE TIMING CONTROL.UNA ESTE CONTROLATA DE CALCU DE INJECTIE,IAR CEA DE A DOUA ( DE CARE MULTI MECANICI SI ELECTRICIENI OPEL NU STIU! ) ESTE CONTROLATA DE ECU.
p0251-spill valve malfunction (injection pump ) = codul dat in cazul lipiturilor reci.si nu are nici o legatura cu p0216 care se refera la valve timing control.
cu p0216 mergi cu masina,pe cind cu p0251 nici nu pornesti motorul!calculatoarele de injectie se pot schimba intre ele fara nici o problema,pe cind ECU nu se poate,fiind codat cu codurile din IMO ,de aceea am zis mai sus ca in cazul in care faci verificarea prin schimbarea cu alt ECU de pe alta masina v-a aparea eroarea de la IMO ca nu recunoaste cheia si masina nu v-a porni,in schimb verifici posibilitatea de resetare a eroarii p0216.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR