Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • deleted-119598

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Inainte de deschide aceasta discutie am cautat atat pe forum cat si pe internet o rezolvare a situatiei dar nu am gasit nimic concludent in aceasta privinta;daca topicul nu este relevant rog un moderator sa mute aceasta discutie intr-un loc mai potrivit;multumesc.La masurarea presiunii in rampa de benzina am observat ca presiunea ramane constanta indiferent de pozitia clapetei de acceleratie,respectiv 3,8bar.Am facut o proba si la drum,deci in sarcina,si rezultatul a fost acelasi,3,8bari presiune fixa.Am facut atunci,cu motorul la relanti,vid cu gura moment in care presiunea a inceput sa scada sub 3bari.Am concluzionat ca nu se formeaza suficient vacuum in locul unde este montat(din fabricatie)acel stut si l-am mutat in alta parte,asa cum apare in poza.In varianta asta vad ca presiunea din rampa se modifica in functie de pozitia clapetei de acceleratie,adica 2,6bari relanti si 3,8bari la 5500rpm.Nelamurirea mea ar fi cum poate acel stut in care am vazut ca este montat furtunul de vacuum sa faca suficienta depresiune ca sa actioneze regulatorul,fiind montat DEASUPRA clapetei de acceleratie?La toate masinile am vazut ca acel stut este montat DUPA clapeta de acceleratie,si nu INAINTEA clapetei,unde exista suficient vid ca sa poata actiona acel regulator.
Multumesc pentru orice raspuns pertinent la subiect.


MODEL: Vectra B
MOTOR: X18XE
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Regulatorul de presiune benzinã - injecție indirectã - E-automobile.ro
www.e-automobile.ro/...b...ne-benzina.htm... Daca vei intelege CONSTANTA, intre presiunea admisiei si presiunea combustibilului,ai inteles functionarea regulatorului...! P.S.-Daca nu se deschide pagina,caut-o pe Google,dupa adresa...!
  • deleted-119598

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns,dar nu de cautari pe net am nevoie,ci de o parere din experienta practica a oricaruia dintre noi.
Asadar raman la parerea mea ca acel stut situat deasupra clapetei de acceleratie nu poate asigura vacuumul necesar pentru a functiona acel regulator in conditii corecte.Astept pe mai departe raspunsuri din experientele practice ale colegilor de forum,care au pus mana,au experimentat si ce rezultate au obtinut.Presiunea in rampa trebuie sa depinda de cantitatea de aer care intra in motor,respectiv sarcina motorului;asta e rostul la comanda vacuumatica .Daca tot ai adus vorba de cautari pe net uite un exemplu:
Care e varianta corecta?eu zic ca cea din dreapta si vacuumul legat sub clapeta de acceleratie.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Scuza-ma,eu nu mi-am dat seama ca nu vrei sa inveti...! Dumneata vrei sa-ti confirme cineva ca vacuumul este sub clapet si nu inaintea acestuia...,confirm ca asa este! In recomandarea mea este prezentata o adevarata lectie tehnica despre rolul, functionarea(cu diagrame,poze) si diagnosticarea problemelor,la un regulator de presiune benzina...,pe care o poate intelege oricine vrea si e interesat! Sunt o sumedenie de practicieni(meseriasi) care nu stiu sa diagnosticheze un regulator de presiune cu probleme si nu stiu sa interpreteze efectele acestor probleme asupra functionarii motorului...,acest lucru se intampla pentru ca nu vor sa invete!
Skip ads

  • deleted-119598

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Ok,nu caut sa imi impun nici un punct de vedere si nici sa pierd timp prin postai aiurea,dar ca sa te citez:Daca vei intelege CONSTANTA, intre presiunea admisiei si presiunea combustibilului atunci as vrea sa imi explici cum se pastreaza acea CONSTANTA intre cele doua presiuni,din moment ce una ramane fixa(presiunea din rampa) si celalata este variabila(presiunea din galeria de admisie)?Eu stiu ca raportul ramane CONSTANT numai daca ambele presiuni sunt variabile!Am rugamintea sa imi explici lucrul asta,poate doresc sa invat totusi ceva.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca POATE doresti sa inveti...,ce rost are?
  • deleted-119598

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Asa m-am gandit si eu...greu de raspuns la o intrebare simpla!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Colegul big_electro61 nu e chiar asa de BIG in ceea ce priveste link-urile pe internet, acesta e link-ul spre articol :

http://www.e-automobile.ro/...iune-benzina.html

Si vreau sa il citesc si eu, pentru ca urmatoarea masina va fi una pe benzina... deci consider ca nu e timp pierdut pe degeaba.
Skip ads

  • deleted-119598

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
ahappyuser multumesc de interventie si precizare.Am inceput sa pregatesc masina sa fie ok dpdv tehnic(planuiesc sa renunt la diesel) si asa am aflat de tarasenia cu regulatorul de presiune,plus de asta si consumul mi s-a parut marisor(regim mixt 8,3% mers batraneste, fara excese).In prima faza am dat jos regulatorul de pe rampa si am curatat sita aceea mica din plastic,era plina de mizerie;zic aici a fost problema,dar cand am montat totul la loc..m-am intrebat:cum poate legatura asta de vacuum,pozitionata deasupra clapetei de acceleratie, sa miste membrana metalica din regulator?Poate daca motorul ajunge la vreo 15000rpm sa apara ceva vacuum acolo...altfel vacuumul de acolo nu e in stare sa miste nici macar o frunza!Restul e cunoscut,am scris la inceput.Nelamurirea si intrebarea persista inca,care e motivul pentru care s-a ales conectarea vacuumului in acel punct?E cumva o greseala din fabricatie sau altceva?Nu de alta dar exista si varianta corecta cu vacuumul cuplat,dupa clapeta de acceleratie.Ceea ce am observat dupa modificare este ca motorul nu mai tremura deloc in relanti,acceleratia este mult mai buna si teava de esapament a inceput sa capete o nuanta de gri deschis(ca scrumul de tigara).Cu consumul inca nu stiu cum sta dar o aflu dupa cateva zile cand ii fac plinul si poate o sa am timp sa fac si ceva masuratori pe partea de vacuumuri,in mai multe puncte si regimuri de lucru.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Colegul big_electro61 nu e chiar asa de BIG in ceea ce priveste link-urile pe internet, acesta e link-ul spre articol :

http://www.e-automobile.ro/...iune-benzina.html

Si vreau sa il citesc si eu, pentru ca urmatoarea masina va fi una pe benzina... deci consider ca nu e timp pierdut pe degeaba.
Colegilor,recunosc faptul ca am goluri mari in ceea ce tine de internet si nu numai..., cu cat invat mai mult,cu atat percep mai multe goluri! Referitor la pagina recomandata,cred ca e un ABC interesant pentru cei pasionati de motoarele generatiei respective...! Vizualizarea grafica a presiunilor si CONSTANTA dintre ele, face posibila intelegerea mult mai rapida decat o explicare fara acest suport...
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
OPEL 2000 a scris:Inainte de deschide aceasta discutie am cautat atat pe forum cat si pe internet o rezolvare a situatiei dar nu am gasit nimic concludent in aceasta privinta;daca topicul nu este relevant rog un moderator sa mute aceasta discutie intr-un loc mai potrivit;multumesc.La masurarea presiunii in rampa de benzina am observat ca presiunea ramane constanta indiferent de pozitia clapetei de acceleratie,respectiv 3,8bar.Am facut o proba si la drum,deci in sarcina,si rezultatul a fost acelasi,3,8bari presiune fixa.Am facut atunci,cu motorul la relanti,vid cu gura moment in care presiunea a inceput sa scada sub 3bari.Am concluzionat ca nu se formeaza suficient vacuum in locul unde este montat(din fabricatie)acel stut si l-am mutat in alta parte,asa cum apare in poza.In varianta asta vad ca presiunea din rampa se modifica in functie de pozitia clapetei de acceleratie,adica 2,6bari relanti si 3,8bari la 5500rpm.Nelamurirea mea ar fi cum poate acel stut in care am vazut ca este montat furtunul de vacuum sa faca suficienta depresiune ca sa actioneze regulatorul,fiind montat DEASUPRA clapetei de acceleratie?La toate masinile am vazut ca acel stut este montat DUPA clapeta de acceleratie,si nu INAINTEA clapetei,unde exista suficient vid ca sa poata actiona acel regulator.
Multumesc pentru orice raspuns pertinent la subiect.


MODEL: Vectra B
MOTOR: X18XE


Pentru lamurire avem asa:
-inainte de clapeta inseamna toata partea de la filtrul de aer PANA la clapeta
-dupa clapeta inseamna toata partea de la clapeta pana la chiulasa inclusiv galeria de admisie.

Motoarele cu regulator benzina in apropiere de motor au si un furtun de vacuum care e intotdeauna legat(la fel ca furtunul de la servofrana, MAP, PCV etc ) DUPA clapeta, pentru ca la ralanti vacumul format sa deschida membrana din regulator si sa coboare presiunea in rampa(la ralanti o presiune mare inseamna consum inutil de benzina).
In cazul tau, cel mai probabil careva si-a bagat gherutele pe-acolo si probabil a inversat niste furtune. Scoate furtunul de la regulator si daca nu e modificata (taiat) lungimea, vezi cam pe unde ai vreun loc de conectare (DUPA clapeta) unde ar ajunge sa fie conectat.
  • deleted-119598

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Tot pentru lamurire ai citit unde am conectat vacuumul la regulator?;momentan este pe vacuumul de la servofrana in poza numarul 2(locul incercuit cu rosu),adica dupa clapeta de aceleratie!Acolo am gasit vacuum suficient sa pot actiona regulatorul de benzina.Uite si o explicatie de pe forum unde arata ca acolo ar fi locul corect? https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=100746 Ca in poze a fost la mine initial,dar regulatorul nu isi facea treaba...conectat in acel loc.
Skip ads

  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Inteleg ca furtunul din valva servofranei l-ai infipt tu pentru ca e vacuum mai mare acolo, dar eu ti-am spus foarte clar ca furtunele sunt inversate. Furtunul de la regulator merge in spatele clapetei de acceleratie, si e din polimer/plastic dur. Asta e mai putin important, important e sa fie bagat unde trebuie, si gaura stutului unde sa e montat sa fie desfundata.
Nu-i nevoie sa citesc ce scriu altii, stiu ce scriu eu.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''Inteleg ca furtunul din valva servofranei l-ai infipt tu pentru ca e vacuum mai mare acolo,''...! De ce crezi ca acolo(valva servofranei) ar fi vacuum mai mare,decat in restul admisiei...?
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Vacum mai mare decat locul initial, nu tii firul naratiunii? Mai citeste ce zice omul..
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca acea conectarea se face pe admisie(dupa clapet) valoarea vacuumului(depresiunea) este aceeasi in orice punct.Daca se face conectarea inainte de clapet,nu exista vacuum(valoare 0,este presiune atmosferica)).Nu se poate spune ca este vacuum mai mare,in punctul A,si mai mic in punctul B,in secunda X...! Vacuum exista sau nu exista! Depresiunea(vacuumul) are aceeasi valoare,in acelasi timp,in toata galeria de evacuare si toate ramificatiile ei. De citit,eu citesc ce scriu colegii,dar orice informatie,buna sau rea,o trec prin filtru logici mele...
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Mda..
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR