Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Buna opelisti !

Pentru cei interesati, m-am gandit sa fac un tutorial. (Am fost inspirat de un topic asemenator si incurajat de asemenea sa fac si singur toata treaba)
Am sa incerc sa las pozele sa "vorbeasca", stiti cum se zice ... o poza face cat 1000 de cuvinte Very Happy si pe ici pe colo cateva explicatii.

Deci sa o luam cu inceputul:

- localizam mai intai semeringul care trebuie inlocuit


- uite-l:


- trecem la demontarea nu stiu cum sa ii zic ansamblului de plastic care face legatura cu maneta schimbatorului de viteze.
ATENTIE!!! Schimbatorul de viteze sa il lasati in pozitia NEUTRA !


- indepartam maneta


- daca vreti sa procurati acel semering, mai la toate magazinele de specialitate o sa fiti intrebati de dimensiunile semeringului sau de tipul cutiezi de viteze, in cazul meu F13


- treceti apoi la demontarea carcasei cu semeringul


- o extrageti afara (uite cutia de viteze Smile sau o parte din ea)


- ansamblul extras si demontat:


- pentru demontarea axului aveti nevoie de un dorn si de un ciocan, in poza urmatoare deja totul e curatat, schimbat si gata de pus inapoi


- semeringul nou arata asa:



- totul pus inapoi in ordine inversa Wink si rezulta produsul finit:


Asta este TOT !

Bafta si daca aveti intrebari, nu ezitati sa ma intrebati.

CristianTM.
Skip ads

  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Deabea acum vad tutorilul asta, foarte explicit, bravo.

Ar mai fi o mica obs:
Opel recomanda si schimbarea garniturii de la capacul cutiei de viteze.
Cea rozalie din poza:
[url=https://postimg.cc/dkjMmp3c]
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
scriu si aici sa vada toata lumea

nu dati banii pe prostii ...gasiti semeringul al orice mag Dacia...are dimensiunile de 13-26-7/7.5 . asta e originalul. la dacia gasiti dar mai lat...mei exact de 9. nu conteaza excesul. are loc si el Smile. si tot acest semering la uimitorul pretz de 25 de mii. bafta la cei ca eil vor schimba
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cristi, vreau sa ma apuc sa schimb si eu semeringul. Aceleasi dimeniuni a avut si semeringul tau, de care zice nonea? Normal, vorbim de F13.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da, mai importanta este garnitura aia, mereu curge.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
mie nu imi curge la garnitura ci la semering, oricum garnitura e simplu de cumparat, semeringul e mai greu, bineinteles fara sa desfac. Vreau ca atunci cand desfac sa am tot ce imi trebuie langa mine.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Simeringul de Dacie e de doua tipuri, le cumperi pe amindoua si vezi care intra fest sau te dotezi cu un subler. Garnitura e importanta dar mai ales sa cureti bine cu solvent suprafetele si sa pui silicon de garnituri pe amindoua fetele.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Rectific, cutia mea de viteza e F10. Am cumparat semering 13-26-7 (2.5 ron) iar garnitura nu am gasit-o pe stoc, imi vine marti pe comanda (5 ron).
Dane, o singura nelamurire am: trebuie neaparat sa pun silicon de garnituri? Nu o sa tina daca curat suprafetele bine si o prind in cele 4 suruburi ale capacului cutiei?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ar tine si fara silicon.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ok, m-am apucat si eu sa schimb semeringul si intradevar, desi pare greu, nu e! Am fost descurajat de unele persoane care sunt ori posesori de F, ori mecanici care imi spuneau ca e mult de lucru, nu se poate schimba, nu o sa tine, etc... NU va luati dupa oameni care nu stiu ce vorbesc.

Vin si eu cu niste completari, mici diferente pe care le-am facut pentru a ajunge la rezultat:

Cutie F10 de pe C14NZ. Dimeniunile semeringului 13-26-7/7.5
Pentru inceput, nu am gasit surub cu piulita la imbinarea axului, ci o pana. Am bagat un deget dedesubt si am impins in sus, a iesit relativ usor:


Am desfacut apoi suruburile de care spunea CristianTM, cele 4 ale capacului (torx de 11) si cum ma uitam la capac, nu mi se parea logic sa iasa, decat daca bat cu dornul in siguranta de pe chestia aia patrata. Asa ca, solutia normala a fost sa scot siguranta 1, dupa care am scos capacul 2 si arcul 3 eliberand astfel ansamblul 4 si glisandu-l in sus pentru ca bila de pe ax sa se elibereze.



Am glisat axul inspre partea dreapta (cum privim imaginea) acolo unde are o adancitura in capac unde siguranta pe care ulterior am batut-o cu un dorn sa aibe loc sa iasa.
Dupa scoaterea sigurantei, am rasucit axul si a iesit din piesa patrata. Am schimbat semeringul si am montat la loc, impreuna cu noua garnitura (aveti aici un cod pentru garnitura de la cutia F10 de pe C14NZ)



Inainte era dezastru, cam asa arata cand am desfacut...



Dupa ce am schimbat semeringul si am spalat putin cutia (pe exterior bineinteles) arata altcumva.

Cost total: 5 ron garnitura + 2.5 ron semeringul = 7.5 ron
Timp de lucru: aprox 1 ora cu tot cu pauza de tigara si un vecin ca isi baga nasul sa vada ce fac.

Dupa 30 de ore de la "operatie" si aprox. 100 km prin oras ma declar multumit de rezultat. Pe carcasa cutiei inca se mai vad urme vechi de ulei dar vor disparea cand voi spala motorul asa cum trebuie.

Poza este facuta seara, la ora 21.


Tutorialul lui CristianTM m-a incurajat sa nu ma mai rog de mecanici si sa trec la treaba. Multumesc!

Bafta multa si spor la lucru!
  • andronachi victor

  • Mesaje scrise: 253
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2008

  • Mesaj Privat
salut.as vrea sa fac unele precizari ce nu s-au facut daca imi este permis,multumesc.astazi m-am apucat sa-mi schimb si eu semeringul.am cumparat unul de dacia(de la cautator-13-26-9)acestea sunt dimensiunile.chestie relativ usoara dupa ce am urmarit cu atentie descrierea operatiunii in acest tutorial.insa daca nu se explica pana la capat intampini greutati cum am patit eu.si anume-m-am chinuit aproape 45 min sa montez capacul la loc dupa ce am rupt garnitura(nu am mai facut alta,am pus loctite pt garnituri)asta m-a costat cel mai mult:timpul+3.5 ron garnitura de dacie.in interiorul cutiei se afla 3 furci(cu ajutorul lor se schimba vitezele).in momentul cand am desfacut capacul acestea erau intercalate.cele 3 furci sunt una sub alta,mijlocul era pe pozitie iar cea de sus si cea de jos erau in dreapta.ATENTIE mare ATENTIE la montarea capacului,cele 3 furci la montare trebuie sa fie una sub alta perfect ca in penultima poza pusa de ovidiutm,cum te uiti la poza in dreapta sus sunt furcile,asa trebuie puse.in speranta ca nu am deranjat pe nimeni si nu am plictisit pe nimeni,va doresc succes si multa bafta celor ce urmeaza sa faca aceasta operatiune.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu ai deranjat, stai linistit.
Mie mi-a iesit montajul din prima, oricum intr-o singura pozitie intra. Ai scos-o din viteza inainte de a desface? Daca da, sigur nu ai impins-o in viteza pe parcursul operatiunilor?
In fine, orice comentariu de prisos e binevenit si sper ca ai rezolvat problema, Era fain daca faceai o poza inainte si una la cateva zile dupa.
  • andronachi victor

  • Mesaje scrise: 253
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2008

  • Mesaj Privat
probabil ca am deranjat furcile cand am scos capacul,dar de scos am scos-o din viteza inainte.imi pare rau ca nu am facut poze dar am fost contracronometru.am facut-o pe strada la taicamiu si trebuia sa ajung si acasa ca eram cu bebe dupa mine si ma apuca noaptea.a mai trebuit sa fac un drum suplimentar sa cumpar si ulei de cutie ca nu prea mai era in cutie.dar totul a iesit ok.si multumesc celor ce s-au gandit la acest tutorial.bafta multa celor ce vor urma.
  • antoniodumitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z10xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut,

si eu am la randul meu probleme cu vitezele, imi intra greoi in viteza intai si a doua.

rugamintea mea era daca imi poate oferi cineva mai multe detalii despre "simering cautator viteze" localizare, part number etc

ce ulei e indicat pt cutia de viteze? cateva informatii cu privire la schimbarea lui?

motor 1.0 23.000 km

multumesc anticipat
  • szilid

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca ai probleme la simering atunci se vede usor, ai pierderi de ulei acolo.

Te uiti si citesi ce este scris despre timonerie si verifici daca ai joc la el, mai mult ca sigur aici o sa fie problema:
https://www.clubopel.com/vie...rie&start=140

Postul tau va fi mutat la linkul de mai sus.
  • antoniodumitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z10xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
multumesc pt clarificari, doar ca nu am pierderi. a fost inspectata masina si mi s-a spus ca are un mic joc. am citit topicul legat de timonerie, insa ma interesa cum arata fix acest simering, un part number precum si cateva informatii cu privire la tipul de ulei pt cutie despre care am citit ca se recomanda a fi schimbat.
  • antoniodumitrescu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z10xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
se poate inchide, acum am gasit tutorialul https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=308425

n-as fi deschis topicul doar ca am cautat pe forum "simering cautator" cand el era simering selector.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,408
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Cum se completeaza uleiul la cutie?
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,408
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Am gasit un tutorial by Eduard33
  • gabriel88_vl

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Agila 2004 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Masina din semnatura ce cutie de viteze are? F cat? Iar ce dimensiune pentru semering e bun ? Tot 13-26-7.5 ? Am inteles ca trebuie dar cu silicon de garnituri la garnitura aceea mare de la capac cutiei.... corect?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR