Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • deltalsf.cd

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2013 1.7CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Salut colegii am o intrebare am cumparat o scula pt verificarea nivelului pretensionari curelei dintate la distributie de la yato si nu am nici un tabel cu valorile in newtoni pt latimea curelei care este de 25 mm,ca asa am inteles ca in functie de latimea curelei aceasta scula are o gradatie dupa care se masoara gradul de pretensionare al curelei aceasta operatiune fiind foarte eficienta pt a determina cu exactitate proxima nivelul corect al pretensionari curelei de distributie,
Ma puteti indruma de unde pot afla valoarea si nivelul de pretensionare a curelei dintate pt ca nu am scapat de vajait si am platit degeaba de doua ori manopera fara sa mi se dea o explicatie clara MULTUMESC


MODEL: Meriva 2013
MOTOR: 1.7CDTI

CODURI EROARE: Nu am
Skip ads

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut , tensionarea se face automat din rola intinzatoare care are un arc de tensionare care trebuie pusa la semn ( punct ) , posibil problema sa fie altundeva , sau nu e pusa cum trebuie . Ca idee :

  • deltalsf.cd

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2013 1.7CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2018

  • Mesaj Privat
Salut pai cum ar tb pusa sau arcul acela trebuue dat o tura inainte in sensul tensionarii sau unde ar tb sa aiba punct daca pur si simplu se strange surubul de prindere cu 49 niutoni dar inainte de strangerea aceasta final se elibereaza din tensiune rola sa culiseze din tensiunea arcului si se strange ,acum nu stiu ce sa verific sau sa cumpar o rola intinzatoare cica originala si nu skf si sa vad ce se intampla@?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pesemne ca nu ai gasit persoana care sa stie sa faca treaba. Arcul rolei intinzatoare are rolul de a tensiona cureaua, pui cureaua sus pe pinioane in sens invers functionarii motorului, incepi de la rola axei cu came in sens invers functionarii motorului, cu suruburile de blocare montate pentru a bloca distrubutia dupa demontarea curelei. Vii cu cureaua de pe pinionul rolei axei cu came in sens invers incet-incet dinte cu dinte pana pe pompa de inalte, apoi in jos pe rola de ghidare, pe pinionul pompei de ulei, apoi pe vibrochen si peste rola de intindere. Dupa montarea curelei, rotesti motorul invartind de surubul vibrochenului folosind o cheie tubulara spre inainte doua ture complete de motor. Poti la fel de bine sa bagi a 5-a si cu o roata ridicata pe cric sa invarti de roata fata doua ture complete spre inainte ca sa isi ia cureaua tensionarea corecta (aceasta fiind tinuta in tensiune de arcul intinzator al rolei de intindere a distributiei). Urmaresti sa fie la semne distributia dupa aceste doua ture de motor complete. Apoi strangi surubul rolei intinzatoare, TINAND PE LOC ROLA INTINZATOARE cu o cheie hexagonala cu cot fixata bine in intinzator. Strangi cu 49N/m si ar trebui sa fie totul ok, fara zgomote de curea intinsa pana la o temperatura motor de 90grade C. Peste 90grade C temperatura motor e posibil sa se auda zgomot de curea intinsa, dar nu ar trebui sa fie problematic pe perioda cat vei folosi piesele curente de pe distributie pana la inlocuierea
lor. Daca faci tu distributia, mai poti slabi putin cureaua din intinzator si prin restrangeri repetate poti tatona pana gasesti pozitia ideala unde cureaua functioneaza complet fara zgomote. Eu unul nu mi-am batut capul sa gasesc intinderea ideala, vara cand e cald mai aud sunet de curea distributie prea intinsa, dar e pentru perioade scurte si la temperaturi motor mai mari de 92grade C.

Ce am scris e valabil pentru motorul de ISUZU 1.7cdti 2003-2007, dar cred ca e aplicabil si motorului de ISUZU EURO 5.

Stima.
Skip ads

  • deltalsf.cd

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2013 1.7CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2018

  • Mesaj Privat
MULTUMESC pt ajutor si indrumare dar as mai avea o intrebare -a pune cureaua dintata la punct ce inseamna in metodica montajului corect tehnic!? A pune acel semn de pe curea care edre alb,cred,sa fie centrat pe semnul de pe arborele cotit care are un marcaj de centrare in partea de sus a axului!? Adica sa se suprapuna perfect si centrat srmnul alb de pe curea pe mijlocul reperului care este deasupra axului arborelui cotit!? Si daca a omis sa faca aceasta prima regula,asta dupa ce a calat inainte fulia de pe axa cu came si fulia de pe pompa de inalte,este posibil sa nu fi respectat montarea curelei incepind de la semnul indicator de pe curea sa fie paralel sau identic ca pornire incepind de la stanga la dreapta adica de jos de la arborele cotit si urcand in sus spre axa cu came in sensul acelor de ceasornic,si poate din cauza asta nu mia disparut acest vajait si poare este accentuat nu mult,de fuliile care din constructie nu sant material plin si aceasta inadvertenta poate da acest sunet cu reverberatie !?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Despre distributie,
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR