Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • utzy

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salutare.
Am lasat masina in parcare, iar a doua zi cand am plecat, dupa cca 2km parcursi am oprit la o vulcanizare.
Cand am coborat din masina vajaia ventilatorul de la radiator. Curios, desi afara era rece, dimineata fiind. M-am uitat rapid pe bord si temperatura apei era trecuta bine de 100grade, acul spre rosu.
Am deschis capota, vasul gol, nema lichid de racire. Motorul fierbinte dar nu grav.
Mi-au dat baietii de acolo lichid, am pus in vas si am pornit motorul.....printr-o gaurica de vreo 2mm in radiator tisnea jet de lichid. Clar, spart.
Am ajuns acasa rapid (cum ziceam, 2km), motorul functiona ok, inca mai era lichid in vas, cel pus la vulcanizare.
Am comandat radiatorul, azi a sosit si m-am apucat de demontat, am inceput cu bateria, soclul ei, radiatorul mare, cel de AC l-am lasat acolo, ventilatoarele, conexiunile, etc.
Am montat pe cel nou, cuplat furtunele, mufele electrice, totul verificat, bateria.
Am pus lichid de racire si am barbotat de furtunul gros pina nu a mai scos bule de aer si am tot completat pina la nivelul indicat din vas.
Am dat prima cheie...nu a pornit. Am dar a doua cheie, a pornit dar un pic greu si s-a turat singura pina la 2000.
Am oprit-o si am verificat lichidul, am mai completat putin de tot si am pornit-o iar. Tot asa, pornit greu si ramane turata cam la 2200.
Verificat iar tot, inclusiv mufele electrice, am decuplat cca 10 minute bateria......incercat sa pornesc, nimic!
Cu greu, dupa vreo doua chei a pornit dar cu ajutor din pedala de acceleratie si tot asa, ramane autoturata la 2000-2200. M-am uitat in vas, lichidul face recircularea, am aerisit din nou, strans busonul.
Am facut o tura cu ea asa, cand pornesc si calc acceleratia revine si lucreaza in ritmul pedalei, dar cand iau piciorul de pe pedala iar se tureaza singura si ramane la 2200 ture, plus ca dupa un km rulat apa se ridica la 90grade si intra in lucru ventilatorul de la radiator.
Ce am gresit?... ce am deranjat?




MODEL: Astra G-CC- 2001
MOTOR: Z16XE
  • utzy

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Tot eu am rezolvat.
Deconectat bateria...
Am demontat, spalat cu decarbusolv blocul clapetei de acceleratie si EGR-ul.
Am desfacut carcasa de la distributie si cu o cirpa moale de bumbac, imbibata cu WD-40, am sters ultrausor senzorul de acolo.
Montat totul la loc.
Cheie la sfert, turatie constanta la vreo 6-700, rulaj lin al motorului, abia se aude. Recirculare in parametri a lichidului de racire, apa sta la cca 80 gr dupa 15min de mers....atit am rulat.
Bafta!
  • tuxi

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Bine cã ai rezolvat, dar, totuși ce ai deranjat? Am citit ce ai scris și e foarte ciudat, bãnuiesc cã și tu ai fost mirat. Oricum, sã ai kilometri mulți fãrã probleme.
  • utzy

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Nu inteleg ce si cum s-a deranjat. Am lucrat cu grija, am deconectat bateria, nu brutal chiar daca m-am chinuit putin (nu am dat bara fata jos plus ca am si AC). Habar n-am ce s-a intimplat.
Am vrut sa o duc in service dar am zis sa incerc variantele la indemana, acasa, ca la vreo 2-3 ani mai desfac tot si curat, degresez, etc.
Nici nu am incercat dupa fiecare piesa sa vad daca si-a revenit, am demontat tot si am curatat, apoi remontat si pornit, deci nu pot preciza de unde a provenit toata treaba. Oricum era crusta de jeg pe interiorul clapetei de acceleratie, la EGR la fel negreala la greu (l-am actionat si electric cu pistonasul scufundat in decarbuslov). Inclin sa cred ca senzorul din distributie si clapeta de acceleratie, acolo a fost buba (la senzor trebuie umblat cu mare grija, am sters foarte, foarte usor cu o carpa subtire de bumbac fin umezita cu WD-40, a avut se pare putin praf, ca a ramas pe carpa). Cand va uitati la clapeta va inseala faptul ca in partea superioara este curata...cand demontati blocul ramaneti surprinsi ce gasiti dedesubt.
A mers.
Multumesc!
  • floris90

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Suna a furtun de vacuum deconectat, cel putin simptomele asea le am avut pe z16xe.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR