Ai uitat parola?


  • cosmin_2300

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Dețin un Opel Astra H din 2008, motor Z17DTR și am următoarea problemă:
Ambele ventilatoare de la radiatoare funcționează doar pe treptele 1 și 3. Am încercat cu op-com să le pornesc, aud cum cuplează releul dar nu se întâmplă nimic.
Am verificat "rezistențele" de pe ventilatoare, releele și siguranțele și totul este ok, dar ventilatoarele nu primesc curent pe treapta 2.
Menționez că releele le-am testat fără sarcină, conectate la baterie și testat cu multimetrul că închid și deschid cum trebuie.
Problema cea mai mare este că la drum lung, cu AC pornit, stă motorul în 99-104 grade Celsius.

S-a mai lovit cineva de problema asta?

Vă mulțumesc anticipat!

P.S.: știu că mai sunt topicuri deschide, dar nu am găsit nimic care să semene cu problema mea, celorlalți colegi nu le funcționa treapta 1.
L.E.: am uitat să specific că în momentul în care "cuplează" a doua treaptă, se opresc ambele ventilatoare.


MODEL: Astra H
MOTOR: Z17DTR
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,606
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Dar alimentate pe direct iti merg corect (ambele turatii) la cele doua ventilatoare ?
  • cosmin_2300

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Da, alimentate "pe direct" funcționează perfect. În mufa de la ventilatoare nu ajunge curent pe treapta a doua.
Am încercat acum câteva minute să fac șunt pe cele două relee din stânga și au pornit ventilatoarele, dar cred că au pornit pe treapta 1, respectiv 3.
Nu mă prind dacă singurul releu pentru treapta 2 este cel portocaliu, cu 5 piciorușe.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,606
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Cate fire are cupla ventilatoarelor ? Daca are 3 fire atunci ai doar doua viteze (prin rezistenta sau pe direct). Alimenteaza pe direct ventilatoarele in socket-ul releelor de comanda si vezi daca merg pe ambele viteze (asa excluzi orice intrerupere existenta pe cablajul de la relee pâna la ventilatoare).
  • cosmin_2300

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Îmi cer scuze pentru postările anterioare în care nu am explicat cum trebuie, am postat de pe telefon și este mai dificil.
Ambele ventilatoare au mufă cu 3 pini (2 trepte).
Am făcut următoarele:
- Test Op-Com treapta 1: pleacă ambele ventilatoarea pe treapta mică;
- Test Op-Com treapta 2: nu se întâmplă nimic. Din ce am citit pe internet, trebuia să plece ambele ventilatoare pe treaptă mare;
- Test Op-Com treapta 3: pleacă ventilatorul de răcire motor pe treapta mare.
- După ce se încălzește motorul și prin Op-Com îmi arată că este cuplată treapta 2, nu se învârte nici un ventilator. Când se încălzește freonul, pornește ventilatorul de la AC pe treapta mare, iar Op-Com îmi afișează că sunt pornite treptele 1 și 2 simultan.

Ce am dedus eu: ventilatoarele separat funcționează pe ambele trepte. La mine, nu funcționează simultan pe treapta mare (treapta 2 din Op-Com). Am verificat releele K1 și K2 și funcționează corect. Releul K10 (cel portocaliu) l-am înlocuit cu un releu de Peugeot (tot cu 5 pini), iar efectul a fost același.
Am tot căutat pe internet, dar nu reușesc să îmi dau seama exact CUM se comută treapta 2 din Op-Com, să funcționeze ambele ventilatoare pe treapta mare (ce releu folosește și dacă le folosește cumva în cascadă).
Am observat că mai sunt două relee în fața radiatorului de AC, dar sunt capsulate și nu am cum să testez funcționarea lor.

Mulțumesc!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,606
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Numarul de trepte de racire il poti afla uitandu-te la numarul de pini pe care-l are termocupla de pe radiator. Daca termocupla ta are 3 pini (un pin de minus, doi pini de plus), atunci ai doua trepte de racire.
La masina mea Vectra B 1.7TD 1997 cu 3 ventilatoare termocupla are 4 pini (o masa, restul de 3 pini sunt pini de plus) si am 3 trepte de racire, asa cum am descris aici.

Opinia mea este ca ar trebui sa gasesti in TIS2000 toate detaliile privind modul cum se face racirea circuitului de apa la motorul tau.
  • cosmin_2300

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Am înlocuit releele, nu erau vinovate.
Am două întrebări, poate mă poate ajuta cineva:
- cum se pot desface / verifica cele două relee din față (între grilă și radiator)?
- există posibilitatea să fie programat ECU greșit? Cum spuneam, cu Op-Com am 3 trepte, dar ventilatoarele au mufe cu 3 pini (2 trepte).

Vă mulțumesc,
Cosmin
  • cosmin_2300

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Am curățat UEC, dar degeaba. Am observat în schimb că în Op-Com îmi apare uneori treapta 3 "Not configured" (sau ceva similar).
Mai rămâne să curăț mufele de la ECU (cele de sub bară) și dacă tot nu funcționează, să o duc în service.
Dacă mă poate ajuta cineva cu întrebarea de mai sus, se poate configura din Op-Com numărul de trepte al ventilatoarelor?
De asemenea, cum se poate desface UEC? Am vrut să îl desfac să verific firele dar nu am reușit. Am scos cele 4 (sau 5?) șuruburi mici, am tras de el, dar tot nu am reușit să îl desfac.

Mulțumesc,
Cosmin
  • cosmin_2300

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut!
Am descoperit care este problema!
La activarea treptei a 2-a din op-com (treaptă mare pentru ambele ventilatoare), sunt alimentate releele marcate în poză cu galben și roșu.
Avem așa:
- Releu galben - treapta 1;
- Releu roșu - treapta 2;
- Releu verde - treapta 3.
Releu marcat cu roșu este legat în serie cu cel marcat cu galben!
CRED că la activarea treptei a 2-a, se oprește alimentarea releului galben și prin alt fir sunt alimentate releul roșu și cel galben.
Am făcut punte la releul galben și funcționează corect treapta 2!
Acum, am deschis alt topic aici , despre cum desfac UAC să repar problema Very Happy.

Mulțumesc!

P.S.: poza este aici: https://ibb.co/WcNCDSG
Dacă nu este ok unde am uploadat-o, anunțați-mă și modific.
  • cosmin_2300

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Presupunerea mea este corectă, dar tot nu am rezolvat problema. Acum cât am fost în concediu, am studiat exact simptomele.
Cu AC oprit, totul funcționează corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptă mică, totul funcționează corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptă mare, ventilatorul de la motor funcționează doar când este nevoie de treapta mare. Practic, treapta mică de la radiatorul motor, nu funcționează când este cuplată treapta mare de la radiatorul AC.

S-a mai lovit cineva de problema asta?

Mulțumesc.
  • kaput2006

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira X20DTL din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jul 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Am o problema asemănătoare și nu am vrut sa deschid alt topic.
Am un Opel zafira din 2000 motor x20dtl. Nu îmi pleacă ventilatorul de pe radiator pe treapta 2. Cele doua relee le-am verificat. Siguranțele sunt ok, rezistente de pe ventilator sunt ok. În mers la 120-130 km/h îmi ridica destul de mult temperatura la apă. Undeva la 110 grade.
Dacă mai are cineva vreo idee.... Ii mulțumesc frumos.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata