Ai uitat parola?


  1. Forum ClubOpel.com
  2. Opel Astra
  3. Astra K
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra A20DTH din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Stie careva ce fel de cutie automata este pe Astra K 1.6 CDTI 136 CP, orice detaliu comparativ cu modelul de cutie de pe Astra J, de exemplu, este bine venit. Multumesc!
  • ska

  • Mesaje scrise: 855
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra A20DTH din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Cutia este 6T45 pe Astra K, pentru 1.6CDTI 136CP
Despre motoare si cutii Astra K : https://www.opel-infos.de/modelle/astra_k5t.html
Detalii tehnice cutie 6T45 : https://www.opel-infos.de/te.../getriebe/6t.html

Pentru Astra J avem AF40 - https://www.opel-infos.de/te...etriebe/af40.html
  • canan17ro

  • Mesaje scrise: 109
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 16SHT din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Sau aici ca sa vezi ce poate face - http://gmauthority.com/blog...ransmissions/mh7/
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra A20DTH din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Multumesc!
  • georgeisfan

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Stie cineva sa imi spuna la ce interval se schimba uleiul la cutia 6T45? Nu gasesc pe nicaieri.
  • CC2231

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra B16DTH din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Cei de la Opel zic ca ca aceasta cutie nu necesita schimb de ulei. Ca ar fi pe viata. Si eu am aceastra cutie pe Astra K, am 143.000km , cutia schimba ok, ma gandesc mai incolo catre 200k sa schimb macar uleiul daca nu si filtrul. Cei care ati facut schimbul va rog sa precizati cati litri sunt necesari, si cat a costat operatia. Multumesc.
  • relubr

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra din 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2007

  • Mesaj Privat
In cutia automata conform fisei tehnice intra 9 litri de ulei. Dar la scoaterea busonului de golire nu curge tot uleiul , ci aproximativ 4,6 litri pe care ii inlocuiesti. CC2231 daca spui ca ai 143.000km si nu l-ai schimbat pana acum , ar trebui sa te gandesti serios sa il schimbi pana nu o sa regreti. Eu am schimbat uleiul la 190.000km si iti spun ca era negru , asta in conditiile in care el are culoarea rosie.Iar chestia aia cu uleiul pe viata este o politica a firmei , care de fapt inseamna ca pe toata perioada ( viata garantiei) masinii nu se schimba.
  • CC2231

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra B16DTH din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2020

  • Mesaj Privat
ReluBr ce brand de ulei ai folosit pt cutie?
vad ca ai acelasi model de astra cu al meu, ce consum ai la ea? ms
  • wud

  • Mesaje scrise: 190
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa B14XEL din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Din proprie experienta cu o cutie GM din aceeasi serie 6Txx.

Cutia 6T45 are capacitatea de 4 litri la schimb, daca o goliti la cald (peste 60 de grade ATF), respectiv 6 litri daca golirea se face la rece (ATF sub 60 de grade).
"Capacity 4-6 litre (Service fill) | Capacity 8-8,5 litre (Dry fill)"
Explicatia este ca la cald, o cantitate de ulei (in cazul acestei cutii, 2 litri), ramane intr-un fel de recipient, numit "Fluid Level Control Valve".

https://gearsmagazine.com/ma...-diagnosis-fixes/

Acest dispozitiv face ca, la cald, rezervorul respectiv sa se umple cu ulei si sa lubrifieze mai bine blocul de valve, revarsandu-se de sus in jos.

http://www.gearsmagazine.co...017/09/6T40_6.png

De aceea va recomand sa schimbati uleiul la rece, ca sa schimbati cat mai mult din el.
Pentru a ajunge uleiul la sub 60 de grade, este necesara o oprire de 2-3 ore a masinii, dupa ce ati ajuns la service, in functie de temperatura exterioara.
Daca service-ul e vizavi de voi, gen, nu mai trebuie sa asteptati Smile.

De asemenea, va pot spune ca nu are rost sa va complicati cu setarea nivelului de ulei in cutie, dupa schimb, conform complicatei proceduri de service.
Nivelul (cantitatea) de ulei este exact cel inscris in fisa tehnica.

Eu la masina mea, am facut la primul schimb procedura de service de setare nivel, ca sa fiu sigur ca este nivelul corect in cutie, iar la al doilea schimb, am scurs uleiul din cutie si l-am masurat.
Concluzia este ca era exact cat scria in fisa tehnica.

De acum incolo cand il mai schimb pot linistit sa scurg uleiul vechi apoi sa pun cat ulei stiu ca intra in cutie (cat scrie in fisa tehnica).

In plus:

Aceasta cutie nu are filtru de ulei clasic, cu element filtrant din hartie sau bumbac.
Are o sita metalica, care insa nu se schimba, pentru ca nu se poate ajunge la ea fara a demonta cutia.

Pentru schimb: lasati uleiul sa curga aproximativ 20 de minute.
Curge destul de greu din blocul de valve.

Pentru intervalul de schimb: eu am schimbat la a mea prima data la 3 ani, apoi din 2 in 2 ani (pentru ca uleiul din convertizor nu se poate schimba).
Deci e logic ca primul schimb sa il fac la un interval mai mare, pentru ca din fabrica tot uleiul din cutie e nou.

Voi faceti la ce interval credeti la masinile voastre.

Uleiul a curs negru la fiecare din cele 2 schimburi, doar la lumina se mai distingea o usoara tenta rosie.
Uleiul nou din bidon e rosu transparent.

Succes!

P.S. Am folosit prima data Ravenol, apoi GM.
Va spun sincer ca merge mai bine cu GM.
Nu e o diferenta impresionanta, dar se simte pentru cine are simturile mai "ascutite".
  1. Forum ClubOpel.com
  2. Opel Astra
  3. Astra K

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata