Ai uitat parola?


  • PCL
  • Membru bebe
  • 17 mesaje
  • din 05 Jul 2018
  • Locatie: Calarasi
  • PCL

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Va salut.Dupa o mare greseala constand in schimbarea casetei cu una second,am reconditionat caseta mea,respectiv am inlocuit faimoasa bucsa dreapta la strungar.Din pacate acesta a confectionat-o cam fixa,desii avand vaselina destula,vireaza destul de greu,indeosebi in partea dreapta la iesire axului.Azi dupa un drum de cca 50 de km,preponderent extraurban am constatat ca eps-ul e foarte cald spre fierbinte.Erori nu am in bord,iar la o verificare sumara si rudimentara cu Obd 2,nu mi s-au gasit probleme legate de eps.Intrebare : exista vreo posibilitate ca acesta sa se defecteze ori l-as putea deconecta temporar pana acea bucsa va avea prin rulare spatiul necesar unei manevrari cat de cat normale ?


MODEL: Agila 2001
MOTOR: Z10XE
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
nu stiu daca il poti deconecta , nu este vorba doar de eps , cat si de servodirectie , daca deconectezi servodirectia , vei avea o dacie in toata regula , nu te baza sa se uzeze ca sa-si faca loc , daca se uzeaza asa repede , inseamna ca nici nu va tine, mai bine mai faci efortul sa o mai demontezi odata si sa mai largesti bucsa , trebuie sa mearga usor , atat pentru manevrare cat si sa nu uzezi servodirectia
  • PCL
  • Membru bebe
  • 17 mesaje
  • din 05 Jul 2018
  • Locatie: Calarasi
  • PCL

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc pentru opinie. Bucsa a fost confectionata din poliamida cred.Am dat caseta de 2 ori deja jos,devine frustrant.N-ar fi problema cat de greu vireaza,am mers cu Dacia,mi-e teama pentru insa pentru acel motoras electric.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,423
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
EPS are protectie termica, el poate deveni nefunctional temporar pana se raceste dar totul are o limita si atunci pa cu el.
Este foarte periculos sa ramai fara servodirectie in curba sau depasire, volanul se intareste instantaneu si pana realizezi poti fi mort.
Sa spunem ca nu intri in protectie termica sau copac etc. dar roata melcata de pe coloana directie fiind solicitata se va rupe si iti trebuie coloana intreaga care nu este ieftina.
Da jos caseta si fa bucsa ca sa mearga usor, poliamida se va toci la pastele cailor. Neaparat bucsa sa aibe canale astfel incat aerul si vaselina sa circule prin ele.
  • PCL
  • Membru bebe
  • 17 mesaje
  • din 05 Jul 2018
  • Locatie: Calarasi
  • PCL

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Exact cum ati spus s-a intamplat,azi dimineata fiind rece Eps-ul mergea mai usor.Acum am inteles riscurile domnule Dan.I-am pus a dispozitie strungarului,caseta,bucsa veche si materialul,insa clar a lucrat grosolan cu tolerantele.Am convins pe cineva azi noapte sa ma ajute sa o demontez si sa o pun pe cea second azi, deocamdata pana la reconditionarea corecta. Stima&multumesc admin.
  • yeti

  • Mesaje scrise: 340
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka B1.4NET din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Dany3lLs a scris:nu este vorba doar de eps , cat si de servodirectie
eps = electrical power steering = servodirectie actionata electric


dancuciureanu a scris:dar roata melcata de pe coloana directie fiind solicitata se va rupe
La servodirectia hidraulica, asistarea se face pe cremaliera casetei de directie. La acest sistem, sarcinile pe roata melcata (pinion) sunt relativ mici, echivalente fortei depuse la volan de sofer. Cand sistemul hidraulic cedeaza, soferul trebuie sa-si incordeze muschii mai tare, si va solicita pinionul ceva mai mult. Pana la rupere, trebuie sa fie multa distanta caci, din motive de siguranta, sistemul este proiectat sa reziste si cand partea hidraulica cedeaza.
La eps, subiectul de fata, sarcina pe pinion vine toata prin coloana volanului, ca suma a fortelor electromotorului servo si a bratelor soferului. Daca servo cedeaza (forta = zero) soferul creste forta bratelor, iar sarcina pe pinion ramane ~constanta. Altfel spus, defectarea eps nu duce la cresterea efortului pe pinion si aceasta nu poate fi un motiv de rupere.
  • PCL
  • Membru bebe
  • 17 mesaje
  • din 05 Jul 2018
  • Locatie: Calarasi
  • PCL

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc yeti pentru raspuns,am inlocuit caseta buclucasa.Eps-ul se ca functioneaza ca si inainte in privinta manevrabilitatii.Stima .
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,423
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Pinionul de pe coloana ala albastru crapa daca este solicitat de motoras servo, atentie ala o fi mic dar papa lejer 60Amp la bracari, inmultim cu 14V cat are pe circuit si ai o putere de nu crezi.
La EHPS adica servo electro-hidraulic ala papa pe loc la bracare 80Amp.
Atentie ca bucsa trebuie sa aiba canale, sa fie la cota, fara vaselina in plus, coliere care sa nu scape, siguranta la bucsa ca altfel o scuipa afara.
  • yeti

  • Mesaje scrise: 340
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Mokka B1.4NET din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Cand am citit postarea eu am inteles ca melcul ar crapa daca nu mai merge eps-ul, ceea ce nu avea logica. Recitind acum am inteles problema.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,423
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ok, aia crapa ca este pre mukt si des solocitata de obicei la masini scoala auto sau anvelope prea mari pe loc.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata