Ai uitat parola?


  1. Forum ClubOpel.com
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • godfather

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,

De putin timp am urmatoarele probleme: un huruit/suierat care se reproduce in treptele 5-6, la viteze mai mari de 80 kmh si care nu se aude in trepte inferioare. Dupa un drum in care masina este exploatata normal si ajunge la 90 grade, cand opresc motorul se aude dupa cateva secunde un zgomot metalic puternic ca si cum se inchide/deblocheaza o clapeta metalica mai grea.

O eroare pe care nu am bagat-o in seama este ecn 68302 care apare cu intermitente fara sa fac ceva masinii si o ignor de vreo 3 luni crezand ca e ceva contact imperfect de la ultima curatare a EGR.

Tocmai ce am facut o constatare la mecanic si mi-a gasit nivelul uleiului la minim (are ~10 mii km de la ultimul schimb) si turbina si furtunele de langa ea imbracata intr-un strat mai gros de mizerie cu ulei. Pana acum nu mi-a consumat ulei, iar turbina avea vapori superficiali de ulei care nu se acumula considerabil de la o curatare la alta la fiecare schimb de ulei. Mi s-a recomandat sa merg la cei de la Turbolider in Iasi pentru o constatare/reconditionare turbina.

A mai patit cineva ceva asemanator? Ceva sfaturi/recomandari sunt binevenite.
Drumuri bune sa aveti.


MODEL: Astra 2010
MOTOR: Z17DTJ
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,448
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Huruit treptele 5-6 ai m32 deci mai mult ca sigur ca se misca si maneta schimbatorului ceea ce inseamna ca in viitorul apropiat urmeaza o reconditionare a cutiei cu un eventual ambreiaj complet
  • godfather

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

Sa stii ca nu am observat vreo miscare neobisnuita a schimbatorului. O sa mai fac o proba si acord mai multa atentie schimbatorului.
La o analiza mai atenta sub capota, am observat majoritatea furtunelor care pleaca din turbina si intercooler mult mai murdare de ulei+mizerie decat era in mod obisnuit. Banuiesc si o imbatranire a colierelor/furtunelor + turbina cu ceva joc in ax.
  • godfather

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu un update aici: am schimbat kit-ul de rulmenti din cutie (tr 5-6 erau uzati) la Andrei in Turda si am schimbat si kit-ul de ambreiaj (volanta avea joc mare, probabil datorita preponderent traficului urban); totul merge bine si fara probleme acum pe partea de cutie de viteze;
in schimb am ramas cu scurgerile de ulei de pe langa turbina - la constatarea de la turbolider mi s-a spus ca turbina e in regula si nu are joc/pierderi; mi-au verificat motorul pt alte zone si injectia, dar nu au descoperit nimic;
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,448
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra z19dtj din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Pana la urma ai ajuns la Andrei. Eventual ne poti spune si noua experienta si pretul reparatiei. Eu unul tot la Andrei mi-am reparat cutia si sunt multumit de preturi. Cel mai mult mi-a placut ca ai prioritate daca mergi personal. Eu doar i-am zis ca vin in ziua x cu cutia. Cand am ajuns s-au pus baietii pe desfacut, cutiile livrate prin curier s-au pe modul asteptare.
Vezi la alt service de turbine. Trebuie demontata de pe masina si pusa la testare dar daca nu da cu fum, nu papa, nu scoate zgomote nu iti bate capul. Este diesel, pierdearea de ulei s-ar putea sa fie doar o imbinare putin mai prosta. Atata timp cat este transpiratie nu iti fa probleme, daca sunt stropi vizibili atunci este o problema.
  • godfather

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu m-am dus personal cu turbina la Turda. Am trimis-o prin curier. Comunicarea a fost exemplara: am trimis awb prin sms, in ziua in care a ajuns in service am fost sunat ca e la ei, dupa 2 ore mi s-a transmis constatarea si costul reparatiei - 1000 lei cu tot cu manopera; au trimis turbina vineri la pranz, luni dimineata era la mecanicul meu pentru montaj. Cu tot cu transport, operatiunea a durat 4 zile.

In Iasi nu gasesc nici un service de turbine in regula. Toata lumea care a avut nevoie de ajutor pe partea turbo a avut experiente neplacute. La ultimul schimb de ulei am descoperit ca mizeria depusa pe racordul ce intra in turbina este mult mai groasa, depunere consistenta. Nivelul pe joja era la minim, in conditiile in care pana acum de la un schimb la altul nu sesizam pierderi, joja ramanea pe maxim.
Masina trage foarte bine, nu scoate fum, regenerarile dpf sunt la ~200km in oras, ~650km in exterior.
  1. Forum ClubOpel.com
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata