robyrobv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2019 D14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2013
- Mesaj Privat
Dupa o deplasare(indiferent de conditii) in care antigelul ajunge la 90-92°C,imediat cum stationez un pic(max 5 sec) porneste electroventilatorul pe prima treapta.Mentionez ca fara clima pornita si fara sa alerg masina.Iar daca o alerg porneste pe treapta maxima pentru vreo 3-4 min,dupa care revine pe prima treapta(sa ziceam ca in situatia asta raceste intercooler-ul) si nu se mai opreste.Apa sta la 90-92°C(pe bord),nu se clatina deloc si mergeee....de nu se mai opreste, ca dupa 15 min de asteptat,m-am lasat pagubas. Se opreste doar daca opresc motorul sau imediat ce ma pun in miscare.Iar daca o opresc si in 5-10 min o repornesc, porneste si electroventilatorul imediat.
Singura condtiie in care nu porneste in timpul stationarii,este atunci cand antigelul nu a ajuns inca la 90°C
Coduri de eroare nu am,masina are 3000km.Mi se pare ciudat lucrul asta,nu stiu daca e normal.Provin de pe un H cu Z14XEP stiu ca e non-turbo,dar la el stiam clar ca la 92°C se deschide termostatul,iar daca apa ajungea la 98°C,electroventilatorul pornea pe prima treapta. La J nu am gasit ceva informatii in acest sens.Multumesc
MODEL: Astra J Sedan 2019
MOTOR: D14NET
- fratie
- **
- 135 mesaje
- din 14 Aug 2008
- Bucuresti
fratie
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2008
- Mesaj Privat
robyrobv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2019 D14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2013
- Mesaj Privat
Tot azi am fost si la radacini ca sa fac cica o diagnoza si in urma constatarii sa ma programez pentru reparatie,dar de unde,se pare ca doar pentru a pune testerul,trebuie programare,asa ca n-am avut de ales si abia pe data de 30 sept au loc pentru o diagnoza.Mda... 😭
- epidaurus
- **
- 278 mesaje
- din 29 Sep 2018
- Astra 2018 B14NET
- Ilfov
epidaurus
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2018
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Electronica este peste tot si se renunta la solutiile mecanice.
Noile termostate sunt comandate de ECU-ECM , prin soft si valori date de senzori anticipeaza incalzire motor si comanda pornire ventilator si deschidere termostat.
Industria auto beneficiaza acum, mai corectde cea din aviatie care la randul ei de cea spatiala, fly by wire.
robyrobv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2019 D14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2013
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,957 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,957
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Daca da, de aceea iti functioneaza electroventilatorul.
Termostatul este comandat electronic.
In regim de mers lejer, lichidul de racire are temp in jur de 104°C.
Daca regimul de lucru al motorului este mai sever, ECU comanda deschiderea termostatului mai devreme si temp lichidului de racire este mai mica, probabil pe la 90°C.
robyrobv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2019 D14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2013
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,957 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,957
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Poate ca ai senzorul de temperatura defect.
Sau poate ca stie ca e AC on.
Ceva trebuie sa fie in neregula.
Electroventilatorul raceste si radiatorul de AC si intercoolerul. Nu raceste doar radiatorul motorului.
In ceea ce priveste deschiderea termostatului in functie de regimul de exploatare al motorului, daca te straduiesti un pic poti sa intelegi.
robyrobv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2019 D14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2013
- Mesaj Privat


- Tai-Pan
- ****
- 2,957 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,957
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Si radiatorul cald doar in partea de iesire a lichidului?
Suspectez termostat defect sau ceva se intampla de obtureaza circulatia lichidului.
Trebuie scos termostatul si verificat daca este ceva in neregula.
Eventual, inlocuit termostatul.
Un lucru e clar: electroventilatorul nu trebuie sa functioneze incontinuu, ca nebunul!
Remediaza urgent.
Mergi la alt dealer.
robyrobv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2019 D14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2013
- Mesaj Privat
Revenind la subiect,am aflat ce are.Nu stiu daca tine de soft/ECU sau un senzor sau rezistenta termica a treptelor,o sa detaliez.
Am aflat cu stupoare ca pentru motorizarea asta, indiferent ca e A/B/D sau pus 3 tipuri de termostate,iar primul se intalneste cel mai rar si este si cel mai scump si anume 92° ,103° si 105°,eu am de 103°. Bun,in regula,acum se explica de ce eu intre 97-99° am furtunul ala rece sau....NU.Nu imi pot explica de ce pe tester te minte ca este deschis 99%,in fine,am trecut peste detaliul asta.Stiu ca ar trebuii sa se deschida la 103° (se pare ca nu am ajuns totusi la temperatura asta,cel putin cand am facut testul parametrilor). Deci cu termostatul oarecum e in regula,asadar problema se "invarte" in jurul electroventilatorului si ca sa confirm asta am mai facut un test.
Seara,10° C,dupa un drum scurt de 3 km,trag in parcare si pleaca pe treapta 2. Si ma gandesc sa ma folosesc de radiatorul din habitaclu,sa racesc circuitul, ca sa vad ce se intampla,asa ca MAXIM pe caldura si ventilatie. In nici 30 de secunde,electroventilatorul sa OPRIT 😶 .Deci antigelul a ajuns la o temperatura mai scazuta unde nu a mai fost cica nevoie de el.
CONCLUZIONARE: Ceva comanda electroventilatorul sa porneasca, chiar daca nu este necesar,pentru ca circuitul mare se deschide la 103°.Pentru ce sa il puna in miscare daca nu are ce sa raceasca si de aici ma mai gandesc la urmatorul aspect.Electroventilatorul e programat/facut cumva ca sa porneasca "standard" in functie de temperatura furnizata de senzorul de temperatura sau rezistenta treptelor(pentru ca ea se afla in partea calda radiatorului,cum am povestit mai sus),ignorand faptul ca termostatul se poate deschide la temperaturi diferite.Nu stiu daca este vre-o nepasare a producatorului,in sensul ca "lasa ma ca merge si asa" 😈 desi nu cred treaba asta,dar cine stie sau o neglijenta de productie involuntara, fara sa fie atenti la acest aspect.
Avand in vedere ca este in garantie,o sa insist la radacini sa imi schimbe termostatul cu unul de 92°,desi nu inteleg o chestie,daca este o componenta electronica,nu se poate comanda din soft la ce temperatura sa se deschida,de ce exista de mai multe feluri?Mda..prea multe intrebari. O sa va tin la curent,cumva o scot la capat,este o anomalie si poate multi o ignora,dar sigur nu este in regula,nu zic ca masina nu poate merge asa,dar cel putin din punctul meu de vedere(poate gresesc) nu este o functionare normala. 😂
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Generatiile noi au pompa de apa electrica care la ralanti asigura debit care nu depinde de turatie motor, au termostat electric comandat de ecu, si ventilatoarele tot de el. O armata de ingineri care au proiectat nu o poti combate decat daca stii cel putin cat ei.
Termostate pe diverse temperaturi mi se pare o prostie, temperatura se da din soft ecu, sunt 3 dupa zona climatica, Grecia nu este Norvegia sau Franta.
icb83
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2012
- Mesaj Privat
Revenind la subiect,am aflat ce are.Nu stiu daca tine de soft/ECU sau un senzor sau rezistenta termica a treptelor,o sa detaliez.
Am aflat cu stupoare ca pentru motorizarea asta, indiferent ca e A/B/D sau pus 3 tipuri de termostate,iar primul se intalneste cel mai rar si este si cel mai scump si anume 92° ,103° si 105°,eu am de 103°. Bun,in regula,acum se explica de ce eu intre 97-99° am furtunul ala rece sau....NU.Nu imi pot explica de ce pe tester te minte ca este deschis 99%,in fine,am trecut peste detaliul asta.Stiu ca ar trebuii sa se deschida la 103° (se pare ca nu am ajuns totusi la temperatura asta,cel putin cand am facut testul parametrilor). Deci cu termostatul oarecum e in regula,asadar problema se "invarte" in jurul electroventilatorului si ca sa confirm asta am mai facut un test.
Seara,10° C,dupa un drum scurt de 3 km,trag in parcare si pleaca pe treapta 2. Si ma gandesc sa ma folosesc de radiatorul din habitaclu,sa racesc circuitul, ca sa vad ce se intampla,asa ca MAXIM pe caldura si ventilatie. In nici 30 de secunde,electroventilatorul sa OPRIT 😶 .Deci antigelul a ajuns la o temperatura mai scazuta unde nu a mai fost cica nevoie de el.
CONCLUZIONARE: Ceva comanda electroventilatorul sa porneasca, chiar daca nu este necesar,pentru ca circuitul mare se deschide la 103°.Pentru ce sa il puna in miscare daca nu are ce sa raceasca si de aici ma mai gandesc la urmatorul aspect.Electroventilatorul e programat/facut cumva ca sa porneasca "standard" in functie de temperatura furnizata de senzorul de temperatura sau rezistenta treptelor(pentru ca ea se afla in partea calda radiatorului,cum am povestit mai sus),ignorand faptul ca termostatul se poate deschide la temperaturi diferite.Nu stiu daca este vre-o nepasare a producatorului,in sensul ca "lasa ma ca merge si asa" 😈 desi nu cred treaba asta,dar cine stie sau o neglijenta de productie involuntara, fara sa fie atenti la acest aspect.
Avand in vedere ca este in garantie,o sa insist la radacini sa imi schimbe termostatul cu unul de 92°,desi nu inteleg o chestie,daca este o componenta electronica,nu se poate comanda din soft la ce temperatura sa se deschida,de ce exista de mai multe feluri?Mda..prea multe intrebari. O sa va tin la curent,cumva o scot la capat,este o anomalie si poate multi o ignora,dar sigur nu este in regula,nu zic ca masina nu poate merge asa,dar cel putin din punctul meu de vedere(poate gresesc) nu este o functionare normala. 😂
Cum s-a rezolvat asta ?
robyrobv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2019 D14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2013
- Mesaj Privat
- pontilius
- **
- 221 mesaje
- din 11 Mar 2011
- Corsa 2011
- Constanta
pontilius
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2011
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,128 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,128
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
robyrobv
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2019 D14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2013
- Mesaj Privat
Cum ai rezolvat? La reprezentanta?
A mea, la fel. Merge ventilatorul aproape continuu. Cum ajunge pe ceas la 90, cum porneste.
La fel, nu am erori.
Termostatul se poate verifica pe tester?
Da. Am ajuns la ei cu masina calda si am verificat cei 2 senzori de temperatura. Unul este pe motor, iar celalalt este pe radiator. In timp ce cel de pe motor statea la 100 si nu vroia nici cum sa coboare, desi ventilatorul mergea, cel de pe radiator arata 17, da, exact 17. Daca termostatul ar lucra corect, ar trebuii ca temperaturile sa fie catusi de cat egalizate, cu o toleranta de maxim 5% intre ele. Cum la mine nu se intampla acest lucru( desi termostatul aparea ca electronic este deschis 90%), am trecut la deschiderea lui manual, pana la 100%. Si mare minune, ca nu se intampla nimic. Daca termostatul s-ar fi deschis, temperatura afisata de senzorul de pe radiator, ar fi trebuit sa creasca,in timp ce cea de pe motor sa scada, dar nu. Asa ca baietii au trecut ca constatare ca termostatul este defect pe partea electronica, fara cod de defect (nu stiu cum, nici ei nu au putut sa explice, ca in mod normal ar fi trebuit sa genereze). A fost inlocuit pe garantie si sa repetat testul. Totul a functionat normal, de atunci nu am mai avut treaba. Pentru testare sa folosit interfata MDI 2 cu softul GDS 2
- pontilius
- **
- 221 mesaje
- din 11 Mar 2011
- Corsa 2011
- Constanta
pontilius
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2011
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,128 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,128
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Am urmatoarea problema:
Merg 15km normal, temperatura motor ajunge la 85 grade, fara aer pornit, opresc motorul ,scot cheia si aud cum merge ventilator motor pe treapta mica si comutatorul de gpl ramane aprins.
Pun contactul, se opreste ventilatorul, scot cheia si se opreste tot( ventilator si se stinge butonul gpl)
Suspectez releu principal lipit din cand in cand dar asta ar aprinde decat butonul gpl( de comanda NU de forta) ,acesta fiind alimentat din firul ce duce la injectoare benzina si bobina.
Precum melodia la refren "de ce nu cade soarele? "
am si eu o intrebare : De ce merge si ventilator motor pe viteza mica la temperatura asta?
Daca nu vad butonul sau nu aud ventilatorul ,sa mai pun contact odata, risc sa mearga pana se duce acumulatorul si /sau alte riscuri !
Am asteptat dar nu se opreste nimic daca o las asa.
O sa pun un tester ca sa vad si ce temperatura arata sonda de pe radiator.Racirea e superbuna si este supravegheata si cu alte termometre externe si aplicatii obd care corespund cu bordul.
Orice e binevenit