Ai uitat parola?


  • Retro

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Va salut. Chiar daca e discutata si rediscutata vin si eu cu ac problema: nu porneste; sau porneste... si se opreste.
De benzinit.. benzineste sigur.. injectorul scuipa.
Suspectez aprinderea. In momentele de criza* fisa centrala nu da scanteie la masa. Schimbat fisa centrala. Aceeasi problema. Nu porneste. Sau porneste si se opreste. Sunt zile la rand cand porneste asa-zis la sfert, ca apoi problema sa reapara.
La un moment-dat am gasit furtunas senzor vacum crapat. Remediat. Masina a pornit din prima. Mi. am spus... gata.. banal. Insa dupa cateva zile problema a reaparut:nu porneste.
Verificat alimentare bobina:scos mufa doi pini si introdus lampa control bec 12v dat la cheie:becul pulseaza (deci bobina se alimenteaza-si totusi nu da scanteie! )
deci... Ajutor
(multumesc anticipat)
  • dan costea

  • Mesaje scrise: 375
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra x14xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa cum explicati dvs ,daca bobina se alimenteaza dar nu aveti scanteie pe fisa centrala ,logic ar fi sa inlocuiti bobina.Cel mai sigur ar fi sa o inlocuiti pentru proba de pe o masina functionala ,sau sa o montati pe a dvs pe o masina identica functionala,pentru ca masuratorile facute asupra primarului si secundarului bobinei sunt destul de irelevante.Faptul ca aceastea prezinta continuitate nu reprezinta o garantie ca nu au spire in scurt sau ca nu intrerup la cald.
  • Retro

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
ok. revin. schimbat bobina-degeaba. lipsa scanteie fisa centrala
problema constatata:dupa cum am spus lampa de control cuplata la mufa alimentare bobina pulseaza a semnal. Insa! daca introduc mufa in bobina si pastrez in acelasi timp ambele fire ale lampii de contact lampa nu mai prezinta semna, becul nu lumineaza(sic!).. daca pastrez doar firul de plus iar celalalt il conectez la un punct de masa (caroserie) atunci becul lumineaza(in permanenta) . Inteleg de aici ca: 1 plusul este permanent? 2 minusul este intermitent reprezentand in fapt semnalul? 3dc nu se aprinde lampa cu intermitenta cand este cuplata in paralel cu bobina?
multumesc
l. e. - ce am mai obsevat printre altele : dupa episoadele de criza* cand reuseste sa porneasca masina intra instant intr-o frana electro-magnetica de alternator(poate nu. i cea mai buna exprimare) mai precis cureaua alternator incepe sa scartaie specific patinarii ca si cand viteza rotatie alternator ramane mai mica decat viteza rotatie antrenare(scuze exprimarea, insa sper sa intelegeti ideea)
multumesc
  • Retro

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
revin.
observatie.. dupa cum am spus, la proba cu fisa centrala nu am scantei de la bobina... insa.. cand intorc cheia sa opresc demarorul apar doua scantei vagaboande*
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z16XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Apr 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Ai cumva capac de delcou cu platina (model cum era la Dacia 1300) ?
Verifica distanta la platina sau incearca sa schimbi condensatorul.
  • Retro

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
?...!
Delcoul este cu senzor Hall. Incet incet spre el mi se indreapta banuielile cum ca de acolo incepe problema.
Cat despre delco tip Dacia, m. ai facut ff curios.
Multumesc de interes.
Bafta.
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z16XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Apr 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Alta discutie despre delcou

Vezi in link-ul de mai sus. Poate te ajuta.
  • Retro

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc. Interesant.
  • Retro

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Revin. Observatie-nu am avut prea multe incercari sa-mi confirm fenomenul insa se pare ca porneste cu pedala de acceleratie in podea.
Observatie(off topic, sau nu) -motor oprit, cheia pe pozitia de drum*(lumini indicatri in bord aprinse) in cazul in care rotesc de delcou, pe o pozitie data se aude un click in zona electromotor-starter.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,434
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
In delcou este senzorul hall cu fire desprinse, oxid cat vrei, etc.
  • Retro

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Un fir desprins ar fi defectul ideal. Insa in cazul dat problema apare cu intermitenta iar pe deasupra nu am cunostinte de lantul de conditii si interconectari intre senzori. Tocmai de aceea rog pe doritori sa. mi explice sau sa-mi ofere trimiteri catre(senzorii ce mi i-am identificat pana acum)
1.motoras pas cu pas relantiu (schimbat si curatat periodic;99% in bune conditii) - pozitionat bloc carburator
2.senzor vacum- face legatura cu blocul carburator printr-un furtunas(manta exterioara tesatura textila)-unul din defecte a fost cand furtunasul crapat tragea aer fals si dadea intreruperi in mers chiar oprirea motorului
3.senzor clapeta acceleratie-pozitionat ax clapeta bloc carburator
4.sonda lambda-evacuare
5.senzor bloc motor zona sub alternator, posibil un punct de referinta pe vibroken initiere avans (pe dacie era o crestatura pe volanta prin care se regla avansul cu strobo(din amintiri))
6.modul pozitionat imediat sub bobina inductie
7.senzor hall delcou (adevarul ca mufa de conexiuni am gasit-o imbacsita de ulei iar pinii de contact oxidati - curatata-nu porneste)
8.senzor temperatura lichid racire-pozitionat sub corp carburator-adevarul ca am un defect pe traseu, ceasul din bord nu urca cu incalzirea apei; (nu-i vad rolul in conditiile ce trebuiesc indeplinite la pornire-presupun ca are doar rol de indicare-avertizare)
acestia sunt senzorii ce i.am identificat-mai mult sau mai putin mi-i pot explica pe fiecare in parte, insa, dupa cum am spus, rog cunoscatorii sa-mi explice inerconectarile si conditiile in lantul tehnologic. **if... then go to... *-ul programului sau mai pe romaneste **daca da/nu -atunci**
... mi-e dor de Dacie...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,434
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Cauta pe forum diagnoza metoda agrafa pentru mufa de 10pini, nu pseudoagrafa de 16pini. Faci asa diagnoza singur, o sarma intre a si b.
Inafara de hall delcou mai o mufa pe acolo care cedeaza in timp, daca vad o poza motor poate imi aduc aminte.
La hall poti pune un led alb ca asta suporta 3.4v si daca trimite semnal vezi ca el clipeste.
Pe torente gasesti scheme si manuale, pe vremea aia pdf si internet erau la inceputuri deci nu cauta tis2000.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata