Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • mayer

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Focsani
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salutari tuturor ! poate ma ajuta cineva cu un sfat:
uneori , ventilatorul AC nu porneste, se aprinde martorul in bord ( cel cu radiatorul si lichidul de racire ) si imediat porneste ventilatorul din spatele radiatorului, ca si cum temperatura apei ar fi crescut desi, indicatorul acesteia indica aproape constatnt 87-90 grade
in acest timp compresorul AC functioneaza normal
acest lucru se intampla rar, dar ma ingrijoreaza
Cui trebuie sa ma adresez , unui mecanic, unui electronist sau electrician
Multumesc !
PS: Astra G 1,7/ 2002, freon completat in urma cu 2 luni, senzorul de temperatura din bara , indica normal in TID
Skip ads

  • fast

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
[se blocheaza vent de a/c si cel de linga rad de racire merge la turatie mare asa ca trebuie inlocuit
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@mayer: Te ajutam cu sfatul urmator: foloseste cu incredere functia Cautare si dupa ce citesti ce s-a scris referitor la subiectul ce te intereseaza precum si la cele adiacente, daca totusi nu ai gasit raspuns, postezi.
  • mayer

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Focsani
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am folosit functia "Cautare " cu destula incredere si am citit vreo 9-10 ore, nimic care sa ma ajute. Daca totusi s-a mai confruntat cineva cu asemenea situatie, rog ajutor. Imi este usor sa chimb ventilatorul , dar daca problema este in comanda acestuia ?!
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pentru a verifica daca functioneaza ventilatorul de racire poti scoate mufa acestuia si sa il pui pe direct , la bateria masinii.La urma urmei este um motor electric alimentat in c.c.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In primul rand demontezi de pe masina ventilatorul de A/C. Verifici sa se invarte usor elicea (manual). Apoi iei 2 fire si ii dai 12V pe direct din baterie sa vezi ca se invarte (e bine sa mai ai o persoana cu tine care sa il tina sa nu o ia razna). Daca totul e ok inseamna ca buba e la contactele cuplelor sau in HACM (sti ce e acela ca ai citit, am postat eu acum o saptamana, poate doua). Daca nu sti mai spun o data, Heating And Cooling Module, situat la coltul barei stanga fata langa vasul cu lichid de spalat parbrizul. Acest bloc "stie" sa inverseze functiile celor doua ventilatoare intre ele atunci cand constata o problema. De verificat daca dupa cateva secunde de la pornirea A/C, apar 12V in cupla ventilatorului de A/C. Eu cred ca nu apar, de aceea porneste celalalt ventilator (racire antigel). El poate suplini, dar nu la nesfarsit, deoarece merge numai pe turatie maxima.
  • mayer

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Focsani
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc ldivora pentru raspuns, verificarile preliminarii le-am facut deja,inainte sa postez si exact in ordinea indicata . Inradevar cele scrise de tine despre HACM, m-au determinat sa postez , deoarece si eu cred ca mai intervine "cineva "in comanda acestui ventilator. Cum acest aspect se manifesta mai mult in mers, sper sa gasesc o solutie tehnica (printr-un martor provizoriu la bord), care sa-mi dea informatie despre prezenta +12v in cupla ventilatorului AC, si sa tin sub observatie mai mult timp. Sunt curios daca acest modul HACM isi ia informatii de presiune freon sau temperatura condensor AC.( fiindca am avut demontata bara si sper sa nu fi deranjat vreun senzor, daca exista cumva ) O sa va mai informez daca e de bine sau nu, pana atunci inchid acest subiect.
Multumesc tuturor !
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
HACM primeste informatia de presiune freon de la Trinary switch (sonda de freon de pe filtrul acumulator) si informatie de temperatura exterioara de la ECU. Astfel stie sa nu cupleze compresorul sub 0,8 bar freon si sub +5grd C temperatura afara si evident nici ventilatorul A/C. De asemeni primeste informatia de temperatura antigel tot de la ECU, ca sa stie cand porneste ventilatorul de racire antigel.
Skip ads

  • Cristian_13

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
in cutia neagra (cea mai mare) de langa vasul pentru antigel sunt niste sigurante. Verifica-le ! Este una de 40 A, portocalie parca ; daca e intrerupta nu-ti mai pleaca ventilatorul de AC iar celalalt porneste la o turatie mare. (Caz concret la o astra 1.7 dtl care dupa ce proprietarul a mers cu masina la OPEL Bacau si au diagnosticat mecanicii "ventilator AC defect , se recomanda inlocuirea lui si nu costa decat 9 milioane", am zis sa vad si eu care-i treaba...si am gasit acea siguranta arsa adica 4 lei, asta dupa ce am pus ventilatorul meu pe acea masina si bineinteles nu a pornit ).
  • ciprian 45

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2007

  • Mesaj Privat
salutare

treaba este ca nu e deloc ok. daca pornesti aerul o sa vezi ca radiatorul de clima se incinge foarte tare.am patit si eu la fel si de la service mi sa spus ca nu este decit o varianta si anume inlocuirea. Ma cam speriat dar cand am ajuns acasa l-am demontat eu si l-am pus pe direct fara sa dea niciun semn de viata.Am verificat contactele si am gasit buba.Cu un patent si cu spray de contacte um scapat cu banii in buzunar si vreau sa spun ca merge beton
Incearca si tu ca nu te costa nimic iar ventilatorul se demonteaza foarte usor ( il desfaci de sus si il scoti afara pentru ca jos are doar suport care il tine
  • adria1977

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
In speranta ca nu postez gresit, imi spun si eu problema:nu imi mai functioneaza instalatia de aer conditionat. Sa fiu mai explicit, cand dau drumul la aer cald spre parbriz nu se intampla nimic. Pe climatronic imi apare temperatura setata, treapta de viteza pt. ventilator, si orice buton(ECO,recirculate,etc.) apas imi apare pe display. Dar in masina este liniste chiar daca temperatura si treapta de viteza a ventilatorului sunt la maxim. Apa era la 85 de grade dar in masina un frig....... Si nu mai spun cum am condus 80km la o temp. de -5 grade(afara) si cu chiciura si cu parbrizul aburit.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ba da, ai postat gresit. Aici este vorba de ventilatorul de AC din exteriorul habitaclului (in fata radiatoarelor) si nu de aeroterma aflata in habitaclu. Foloseste functia "Cautare", cuvinte cheie: aeroterma, regulator electronic de turatie, etc.

Uite, am cautat eu pentru tine: https://www.clubopel.com/vie...lectronic+turatie
Skip ads

  • cuska

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
salut cine ma poate ajuta si pemine. am o problema si nui dau de cap am fost deja la o gramada de oameni si am facut mai multe teste am schimbat comp ul de racire motor din aripa din stanga si ventilatorul de la AC si tot nimik si nu reusesc sa o fac .care ar fi problema:cand pornesc clima imi pleca amandoua ventilatoare (si de la radiatorul AC si de la racire motor) dupa un timp se opreste ventilatorul de la radiatorul AC si pleaca ventila torul de racire motor pe treapta a 2 a si se aprinde becul cu motorasul cu steluta din bord, la fel se intampla si la racirea motorului cand se incalzeste motorul merg amandoua ventilatoarele dar se intampla sa nu pornesca ventilatorul de racire motor si atunci se aprinde becul de ventilatoare cel cu motorul cu staluta din bord si se mai aprinde si check engine ala cu masina si cheia si imi scade turatia la motor ca si cum ar merge motorul inecat si turometrul nu inidica nimik.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@cuska: Poate ne spui si la ce masina si ce motorizare!
Verifica sonda de presiune freon (Trinary Switch).
  • cuska

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
am un astra 2.0 diesel Y20DTH in urmatoarele zile o sa ma pun sa verific firele care vin din comp HACM la sonda si daca alea sant ok o sa schimb sonda
  • vycc

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cineva care se pricepe la partea electrica ? am anomali ce priveste ac ,venitilaroarele + compresor
  • marinica1010

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Va salut,pentru a nu mai deschide alt topic scriu si eu urmatoarea problema,este vorba despre astra g y17dt,de asta toamna nu mi-a mai functionat AC-ul(radiator spart) astazi i-a venit randul sa-l schimb si sa-i incarc instalatia cu freon,toate bune si frumoase pana am venit acasa si am observat ca la pornirea AC-ului pornesc ambele ventilatoare nu numai cel de AC.de aceea vreau sa va intreb daca e normal acest lucru avand in vedere ca nu am nici un cod de eroare am curatat si rezistentele ventilatoarelor la fel si mufele si sigurantele din compartimentul motor, iar sonda de presiune banuiesc ca functioneaza si ea deoarece la punerea contactului daca ii scot mufa pleaca ambele ventilatoare.Am tot cautat pe forum o problema asemanatoare cu a mea dar nu am gasit,sper sa ma ajute cineva,va multumesc.
  • syka

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2003 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Salutare, am si eu o problema cu ventilatorul pentru ac/racire motor. Avand Astra Classic, eu am doar un singur ventilator pentru cele 2 functii. Masina este din 2008, avand 51.000 km la bord. Pana acuma nici o problema cu ea, a mers impecabil tot timpul, reviziile la timp, consumabile de calitate, i-am dat tot ce trebuie.

De 2 zile insa am observat o chestie care nu cred ca este normala, pentru ca inainte nu facea asa. Incerc sa va explic cat pot mai bine.

Deci, pornesc masina toate bune si frumoase, dar cand dau drumul la clima ventilatorul incepe sa se invarta dupa circa 5 secunde si se invarte pe pozitia cea mai mare tot pt aproximativ 5 secunde, dupa care se opreste. Apoi din nou sta oprit, iarasi porneste la maxim, iar se opreste si tot asa cat timp am AC pornit....nu conteaza ce temperatura ii dau sa fie in masina (am climatronic, daca conteaza), ca ventilatorul se comporta la fel.....porneste la maxim pt cateva secunde, apoi se opreste si tot asa. Totodata, acest simptom este acompaniat de un zgomot ca de motor diesel (nu stiu exact cum sa descriu mai bine). Acest zgomot, la fel se aude odata cu pornirea AC. Martori in bord nu se aprind deloc, iar de bagat baga aer rece foarte bine, deci practic doar ventilatorul care tot porneste la maxim si se opeste in repetate randuri este problema si banuiesc ca nu este bine sa se comporte asa, ca ar putea sa duca la defectarea lui.....cum am obs problema, umblu tot fara AC pornit, ca nu vreau sa afecteze mai tare.....

Masina este un Astra Classis, Z16XEP. Ceva sugestii cu ce ar putea sa aibe si eventuale solutii? Va multumesc!
  • shpatz

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am avut un incident cu un caine mi-a spart bara fata si radiatorul de apa.am schimbat radiatorul,am bagat iar lichid de racire cat trebuie totul ok.dupa ce am terminat treaba am zis sa ii fac o proba dar dupa ce am mers circa 4 km cu masina mi-a crescut apa la 90.am oprit, am lasat motorul sa mearga si m-am uitat la pe la radiator.am observat ca ventilatorul din spatele radiatorului nu porneste deloc.am scos si am bagat din nou toate mufele, tot degeaba.ce poate fi?
  • daniel88

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2011

  • Mesaj Privat
salut am si eu o problema cu al meu opel astra 17 dti,de doua zile imi consuma bateria si am observat ca ventilatorul de are conditionat porneste si daca este motorul rece sau fara contact pus si pentru oprirea lui trebuie sa pun contactul si apoi s-al iau si se opreste ,s-a mai intamplat la cineva sau poate sa ma ajute cineva ce trebuie verificat.initial am deconectat mufa de la ventilator sa nu-mi mai faca vreo surpriza dimineata
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR