Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • andreigradu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Y20DTH: Presiune 8 bar- la piston 4 - Honuire si segmentare...
...
Am inceput discutia pentru ca nu sunt prea multe informatii pe forum despre ce sa faci cand motorul e varza....
As avea rugamintea sa nu ma trimiteti la mecanic... Pentru trimiteri la mecanic sunt buni prietenii, familia, OLX, OKAZII, PUBLI24, AUTOVIT..etc
...
Pentru ca imi plac fiarele am decis sa aflu singur ce se intampla...
Am demontat in prima faza turbina...adica am facut-o bucatele..mici de tot..piesa cu piesa... Nu e uzura excesiva la ea, ceva pe partea de gaze, foarte fin...dar nu cat sa manance 1L de ulei intr-o ora prin oras...
https://photos.app.goo.gl/tXUWo7QtwzQLKh3w6
...
Asa ca am demontat animalul... Adica jos chiulasa...si surpriza... pistonul 4, cel de langa cutie e varza... cilindrul zgariat ...
https://photos.app.goo.gl/ETudgWp4n47Awqar6
...


MODEL: Zafira 2005
MOTOR: Y20DTH

CODURI EROARE: Presiune 8 bari la piston 4 si 25 bari la piston 1
Skip ads

  • andreigradu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Avand uzura excesiva doar la 1 cilindru doresc sa incerc HONUIRE... pe cilindrul acesta, ca solutie de buget.....
Am comandat din China dispozitiv de honuit ca sa vad ce se poate repara...
Incerc sa salvez demontarea motorului de pe masina....desi..pe zi ce trece...devine tot mai evident ca trebuie sa iau in brate blocul motor si sa ma plimb prin Bucuresti cu el in brate...
VA ROG SA NU COMENTATI DOAR CA SA UMPLETI DISCUTIA....
Eu chiar studiez si vreau sa imi repar singur motorul....stiu ca sunt sute de ateliere, dar mecanicii nu lucreaza gratis... Indiferent ca e problema elecrica, sau mecanica..
Oamenii vor sa faca bani...
Eu am intrat pe forum .. PENTRU CA NU VREAU SA MERG LA MECANIC... asa vad eu forumul...o comunitate unde scrie doar cel care vrea sa ajute, sau are o parere utila la problema expusa.
... Cam asa am vazut eu pe net procedura de honuire... sper sa pot salva acel piston... cand vine din China dispozitivul o sa pot proba...
http://www.youtube.com/watch?v=d55s7b3QVRU
...
http://www.youtube.com/watch?v=kKKGxNTesEw
...

  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Honuirea blocului în general se face pe toți cilindrii , în funcție de cota celui mai afectat , apoi se mãsoarã interiorul și se cumpãrã segmenți la cota respectiva de reparație. Dacã este foarte uzat și nu poate fi salvat se recicleazã. Sa îți reușeascã operațiunea acasã ai nevoie de zgârieturi superficiale pe bloc , nu ce cratere ai acolo.Verifica și planeitatea chiulasa.


Ultima modificare facuta de black_soulwhite la Lun 04 Nov, 2019 10:19 am
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
motorul arata de zici ca a mers cu vaselina nu cu ulei... arata groaznic in interior. se vede ca nu a fost un motor intretinut.
cat despre faptul ca te-ai apucat tu sa il repari este super ok atata timp cat stii ce trebuie sa faci, ai ceva dexteritate si niste scule. Poti incerca sa faci doar honuire pe acel cilindru dar trebuie sa le cureti putin si pe celelalte. suplimentar ar trebui sa duci chiulasa la un atelier sa ii verifice segmentii de la supape si ghidajele si sa ii fac planeitatea corect. La cum arata treaba cred ca mai bine dai jos motorul de pe masina si lucrezi la el pe banc. Schimba toate suruburile de la: bielete (stranse obligatoriu cu dinamometrica), de la chiulasa (la strangere se alungesc asa ca nu folosii aceleasi suruburi pe care le-ai dat jos) si trebuie stranse la cuplu si unghi. Schimba si semeringurile de la injectoare (daca tot le ai date jos dute cu ele la o verificare ca s-ar putea sa fie pline de depuneri si poate trebuie inlocuite duzele. De asemenea trebuie inlocuit surubul de la axul cu came care strange roata dintata pe care angreneaza lantul pentru ca si ala se strange tare (parca 90Nm apoi la unghi de 2 ori) si se deformeaza mai ales ca acolo nu exista caneluri sau altceva doar prin frictiune se face strangerea si angrenarea.
ce trebuie sa faci tu este o reparatie capitala a motorului cu verificarea tuturor componentelor si schimbarea celor cu uzura. este pacat sa nu faci asta daca tot ai desfacut tot.
cu ocazia asta schimba si garnitura mare de la zona distributiei si alte garnituri pe care le vei desface: pompa de vid, capac culbutori, galeria de admisie, pompa de apa si daca vei face totul ca la carte vei avea un motor ca nou. O sa fie ceva bani investiti dar daca vrei sa duci treaba la bun sfarsit nu ai alta sansa. era mai simplu sa cauti un motor second (pana in 1000ron) dar in mintile lui si te mai ducea ceva ani apoi la REMAT cu ea ca totusi sunt masini vechi.
problemele la acest motor eu zic ca au aparut de la uleiul de proasta calitatea si intretinere deficitara..
piese gasesti la Autoa sau EDS ca sunt colegi de forum si poate si sfaturi legate de una alta. Sunt baieti de treaba si Edi si Marius. Succes si mai pune poze de la lucrarile pe care le vei face la motor. Mi-au placut pozele tale si cu rabdare si ceva munca vei reusi sa duci proiectul la final cu bine. Daca ai intrebari te mai pot ajuta cu sfaturi, am desfacut si eu motorul meu de cateva ori si am schimbat destul la el... (ultima piesa, bulbul de presiune de ulei, cunoscut pentru pierderile de ulei odata ce se strapunge membrana lui)
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca faci honuire doar pe cilindrul 4 va trebui sa bagi un piston(+segmenti) de diametru mai mare decat cel initial (cota 1 de reparatie) si acesta va fi implicit ceva mai greu decat celelalte, iar la turtie mare se dezechilibreaza motorul in sensul ca apar presiuni suplimentare pe cuzinetii de fixare vibrochen din zona cilindrului respectiv si implicit pe vibrochen. Cand se trece la inlocuire de pistoane se practica inlocuirea tuturor 4, ele se cumpara la set si au fost imperecheate pe principiul ca au aceleasi dimensiuni dar si greutati aproximativ egale.

Un bloc motor SH (la care sa poti sa verifici uzura) ar fi fost cel mai bun in cazul tau (il verifici, il montezi si peste el pui chiulasa ta, daca esti sigur de ea). Eventual poti sa-l iei cu tot cu cutie (negociezi cutia la 150lei) si muncesti mai putin. Cutia ta o dai la fier vechi (are 35kg) si impreuna cu vechiul bloc tot iei ceva lei pe amandoua.
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Nu cred ca rezolvi ceva doar prin honuire.
Din pozele postate as zice ca si pistonul de la cilindrul respectiv este cam terminat.

Daca vrei sa faci treaba buna:
- alezare cilindri bloc motor la cota de reparatie (posibil sa fie +0.25 sau chiar +0.5). Totodata verificare/rectificare planietate bloc motor.
- honuire cilindri (honuirea e zgariere superficiala - nu rezolva zgarieturile longitudinale adanci si nici ovalizarea cilindrului)
- Pistoane+segmenti noi la cota de reparatie stabilita
- cuzineti noi, montati corect, suruburi noi la biele si maneton
- curatare/planietate/scaune supape/supape
- garnitura de chiulasa comandata dupa masuratorile noi (daca s-a facut rectificare la bloc/chiulasa)+ suruburi noi de chiulasa, stranse la cuplu, in ordinea corecta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La pistonul #3 nu ai arderea corecta, poti vedea asta dupa depuneri (poate o fi de la injector, nu pot sa stiu ca nu am acest motor). Dar e de remediat dupa reparatia motorului, pune-l pe ToDoList.
  • andreigradu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii, va mai atasez cateva informatii referitoare la motor.
...
De 3 ani masina functioneaza cu ulei de floarea soarelui, din acela cu 3,28 lei/ litru de la Kaufland, Carrefour..cand au la oferta iau cate 100 L.
De aceea e mizerie pe interior. Dar nu acesta e motivul defectiunii. Presiunea e: 26, 19, 22, 8 bari - la pistoane.... deci nu e combustibilul de vina aici...
...
La prima masurare valorile au fost mai mici pentru ca nu am avut tubulara de 11mm lunga cu care sa strang stutul, se vad pe poza valorile initiale...
Recomand sa va procurati tubulare lungi ca si set pentru ca bujiile au cheie de 10mm si trusa de compresie are 11mm si mai mari...dar tot lungi...
E important sa aveti tubulare lungi ca eu nu aveam si a trebuit sa plec cu tramvaiul la piata sa caut...
...
De cand am cumparat masina in august2008 - cu 106.000 km are un fel de zmucire la treapta 2 ..... acum imi dau seama ca e posibil ca fostul proprietar, o fundatie din Franta ( Hambulancer Humanitaire ) de la care am luat masina a temperat motorul... Eu am mai facut 160.000 km cu masina si acum a cedat. Acum am 265.000 km
...
Ulei consuma de cand am cumparat-o.... Am folosit doar ulei GM10W40.... la care am adaugat aditiv Liquy Moly Heavy Duty Viscoplus 500ml la fiecare schimb... ( e la cutie de 1 L din tabla )
...
In ultimii 2 ani a consumat mult ulei, deci ma asteptam sa cedeze candva... in acesti 2 ani motorul tremura permanent la relanti...acum inteleg de ce... E prima oara cand demontez un motor, deci nu aveam idee ce o sa gasesc in el si cum se manifesta pe exterior...
...
Pentru a verifica presiunea am cumparat o trusa cu ceas compresie diesel cu 150lei/ de pe net...oricum ma costa 100 lei diagnoza la service, asa ca imi ramane trusa sa verific si dupa ce fac motorul si imi ramane gratuit ...

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Una din greselile mari pe care le fac multi este ca adauga aditivii pentru ulei,o solutie de moment pantru vanzare si atat.In timp aditivul se depune aiurea si efectul este exact invers decat se asteptau multi ,asa se explica si depuneri ciudate prin camera de ardere,o sa gasesti si tachetii blocati,canale de ungere obturate si mai grav depuneri in canalele segmentilor care duc in timp la blocarea lor inchis si pierderea compresiei.Foarte greu de readus in mintile lui motorul asta iar una din probleme este sa scapi de tot aditivul depus in timp in tot motorul singura solutie eficienta pe care am folosit-o a fost Decarbusolv ala de la Policolor la bidon de 1 litru face minuni daca se mai gaseste.
Honuirea cu jucariile alea in primul rand necesita o bormasina de banc, in al doi-lea rand se preteaza la o curatire a camasilor in nici un caz nu se poate rectifica in adancime cu ea,solutia profesionala este demontarea blocului de pe masina si verificarea la un atelier specializat cat este de adanca urma pe camasa si eu cred ca se poate rectifica la urmatoarea cota de reparatie,dar una singura n-am facut niciodata.
Urmatorul pas raspunsul de la atelierul de strungarie sa stii ce cale apuci si ca pret si ca fiabilitate.
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Da blocul jos , si mergi cu el la oameni specializati pentru alezare si eventual planare.Verifica ''chelioasa'' sa nu fie ovalizate , plus rectificat scaun supape si simeringuri.Lista cu restul materialelor le ai mai sus , si lasa uleiul ars pentu garduri si aditivul pentru samsari.Dupa refacerea motorului baga 5w40 si motorina premium!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Topicul ãsta e o pierdere de vreme, OP habar n-are despre reparații, darmite mecanice...nici nu știu dacã meritã vreun rãspuns, deși colegii s-au strãduit (bravo lor!), la modul la care pune problema....auzi, sã honuiascã 1(un) singur cilindru! Acasã, cu sculã de China! Asta o fi pe bune sau face mișto de noi?! Dacã e pe bune, sfaturile ar trebui sã fie de altã naturã...nu au niciun fel de legãturã cu forumul ãsta și cu calitãțile și priceperea (indubitabile, dealtfel ) ale unor membri bine-intenționați de pe-acilea...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR