Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Ampera
  • dedant68

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Ampera 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Salut,
Azi am incercat sa deslusesc problema nivelului lichidului de racire in rezervorul sistemului de racire/incalzire al bateriei de inalta tensiune( 355V) pentru Ampera. Daca nivelul in rezervor nu este cel corect, power module 2 genereaza o serie de erori iar sistemul de incarcare nu mai functioneaza, practic acumulatorul de 355V al Amperei refuza sa se incarce Crying or Very sad . In bord "check engine" se aprinde iar in DTC sunt stocate o serie de erori. Erorile pot fi legate fie de informatia data de senzorul de nivel din rezervor, de prezenta aerului in sistem, de scaderea niveluluii de izolatie electrica in circuitul acumulatorului/deprecierea calitatii lichidului de racire. Problema se rezolva prin stabilirea nivelului, verificarea presiunii lichidului in sistem, sau inlocuirea totala a lichidului( pompa de vid), a senzorului de nivel si stergerea erorii VXDIAG/gds2. Treaba este complicata si costisitoare Sad
Din ce am gasit in buletinele de service ( Service Bulletin) de la GM, dar numai pentru Chevrolet Volt, americanii emit in noiembrie un buletin (PI0961A) in care spun ca nivelul lichidului in rezervorul High Voltage Battery trebuie sa fie la linia de imbinare a rezervorului, sau chiar putin mai sus de jumatate( vezi foto). GM revine in decembrie 2013, si cu un alt buletin si care-l anuleaz pe cel din nov. 2013, si spune ca nivelul trebuie sa fie sus, exact cum este prevazut in manual ( foto). Despre Ampera, nimic, dar sistemele sunt aceleasi din punct de vedere constructiv si functional ! Eu am Ampera 2012,din Olanda, cu toate service-urile la zi. Vad ca olandezii au lipit o banda alba si au insemnat partea inferioara a benzii(foto) pentru nivel lichid. Nivelul la mine este la jumatate, asa se mentine de cand am cumparat-o( 2 sap). Incarcarea functioneaza normal si nu am erori in bord. Ma intereseaza la voi cum este nivelul? Ati fost in service pentru revizii si cum a stabilit Opel nivelul pentru Ampera in Romania. Mai vad ca sunt doua tipuri de rezervoare, unele fara siguranta ( inel tabla negru) si unele asigurate, adica nu are voie decat tehnicianul al completare(teoretic, pentru ca se poate completa, dar pierzi garantia). Din ce tot vad, se pare ca Volt nu are siguranta, dar Ampera are( posibil sa ma insel Exclamation ).
Ce am gasit referitor la Ampera, este numai un desen cu nivel la jumatate si unde descrie un rezervor cu siguranta (generatia a II-a). Masina asta este minunata Very Happy , dar are si cateva puncte critice care trebuie rezolvate Exclamation
PS_si pe forumurile UK si SUA parerile sunt impartite...sunt niveluri si la jumatate si sus, in functie de service si regiuni Sad . De remarcat ca problema cu senzorul poate sa apara pentru nivel si la jumatate, dar si sus, asta cand acesta nu mai functioneaza corect, dar el lucreza si in functie de nivel.
Thanks




MODEL: Ampera 2012
  • truck_mihai

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Spania
  • Masina: Ampera 2013 X30f
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am inteles de pe youtube ca senzorul e pe baza de magnet
  • dedant68

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Ampera 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Senzorul este de tip "contact reed" functioneaza la prezenta unui camp magnetic El este montat la partea de jos a rezervorului cu lichid de racire. In rezervorul cu lichid exista un plutitor cu magnet, iar cand nivelul de lichid scade, plutitorul cu magnet se apropie de senzor/contact si-l inchide. In circuitul normal sunt doua rezistoare inseriate, unul de 17,4kohm si al doilea de 7,3 kohm , total 24,7K (foto). Cand se inchide senzorul, la nivel de lichid de racire scazut, practic ramane numai rezistorul de 7,3Kohm si sistemul intra in avarie, apar erori DTC. Senzorul se inlocuieste usor, dar trebuie sterse erorile care de fapt inseamana o reprogramare a modulului 2, drum la service daca cu ai soft, aftfel sistemul de incarcare nu functioneaza/ acumulatorul de 355V nu se incarca Sad . Asta este problema cu acest senzor. Dar, mai poti sa pacalesti sistemul Smile daca montezi in conectorul senzorului un rezistor de 24,7kohm daca nu ai senzor la indemana ( trebuie sa astepti cateva zile pana vine) Sistemul citeste o valoare normala de 24,7K pentru ca ai introdus rezistorului, astfel poti rezolva problema pana cand iti vine senzorul, dar cu reprogramare pe modul 2. Eu chiar as lasa acolo REZISTORUL de 24,7k si nu as mai monta senzorul, astfel sistemul nu mai intra in avarie niciodata cand scade nivelul de lichid pentru ca citeste permanent ceea ce trebuie Smile


  • dedant68

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Ampera 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2019

  • Mesaj Privat
O rectificare in schema electrica! Inchide contactul, exact cum am scris in postare....greseala de scriere Wink


  • dedant68

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Ampera 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Astazi am reluat cercetarea la fata locului, dar mai amanuntit Wink ....cu o sursa de lumina/lanterna am descoperit pe partea laterala a rezervorului nivelurile minim si maxim admise, este un marcator in relief pe exteriorul rezervorului( se vede foarte bine in foto, dar am si evidentiat cu doua linii). Ce pot sa spun, este ca la Ampera 2012, varianta mea, nivelul maxim trebuie sa fie putin mai sus de jumatatea rezervorului, sau chiar acolo. Jumatatea este linia de imbinare a rezervorului. Deci schema data de GM pentru Ampera 2012 este corecta, la fel si nivelul pe care il am eu acum.. La Chevrolet Volt, GM a stabilit un alt nivel, ceva mai sus

.
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Opel Ampera

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR