Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
De la 70 de grade softul masinii este facut sa arate eronat
Cand ai 103-110 grade pe bord tot 90 vezi
Au facut o pentru nu a baga in panica utilizatorii
Vorbesc de cine are ceas ,speta astra j benzina
Eu cu termostat de 80 , pe bord am tot timpul 90
Incepand de la 70 tu de fapt ai 80
La 90 ai de fapt 80 si la 90 ai 105
Skip ads

  • ionutz72

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2011 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2020

  • Mesaj Privat
@bibu16v
Nu, nu, nu ma asteptam altfel! @ney mi-a confirmat doar ceea ce banuiam pana la o anumita masura.
Nu ma asteptam sa circule apa altfel! Cand am zis "tur", am zis exact ceea ce trebuie, intotdeauna turul unui calorifer se va alimenta in partea de sus si am intuit corect circuitul apei.
  • ionutz72

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2011 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2020

  • Mesaj Privat
ney a scris:
Cand ai 103-110 grade pe bord tot 90 vezi
...

Tocmai ca la mine e invers: eu vad 113, 114 grade alternand in momentele de varf!
Am si gpl, si am zis sa vad info si din softul gpl, dar cred ca crapat ntc de la gpl, ce masoara temperatura apei, si chiar am o eroare gen "temperatura instabila", aratand aleatoriu in plaja 60-90 grade.
O sa rezolv acest ntc, si atunci pot sa compar temperaturile din vaporizator si ECU masinii, temperaturi ce cred ca nu ar trebui sa fie diferite cu maxim 5grade.
Si pana la urma o sa schimb si ntc-ul masinii, care am vazut ca e in jur de 50 ron si e relativ plug&play.
Ceea ce bauiesc eu acum, e ca real nu ajunge la 103 grade sa deschida mecanic termostatul, ntc zicand altceva...
Multumesc mult de info, si promit ca dupa schimburi revin cu un info!
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Real atunci deschide pur mecanic la 103 ,cand conditiile de drum sun normale ,adica mers constant sau relanti.
Pana ajunge lichidul de racire fierbinte la adoua sonda care trimite la randul ei comanda la ventilator motor ,,,care racind lichidul inchide termostatul .
Pana pleaca ventilatorul lichidul de racire in motor ajunge si la 109 grade
Si da, 103 grade sub presiune de 20psi nu fierbe "antigelul" dar pune "presiune" pe componente motor constanta si in timp ,destul de repede cedeaza din ele.
La unele motoare sa revenit la piese din aluminiu gen carcasa termostat sau flansa colector de pe chiulasa ,,,sau au coborat din nou temperatura termostatului la 80-90,, vezi exemplul pe care l am dat mai sus
Asta sa intamplat din cauza necesarului de norme euro 5 sau 6
La RAR cu termostat de 80 masina a iesit la noxe foarte bine,la limita inferioara chiar.
Bafta la mecanica.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,491
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
ney a scris:De la 70 de grade softul masinii este facut sa arate eronat
Cand ai 103-110 grade pe bord tot 90 vezi
Au facut o pentru nu a baga in panica utilizatorii
Vorbesc de cine are ceas ,speta astra j benzina
Eu cu termostat de 80 , pe bord am tot timpul 90
Incepand de la 70 tu de fapt ai 80
La 90 ai de fapt 80 si la 90 ai 105

La Vectra din semnãturã, temperaturile sunt corecte pânã la 90grd. C, adicã merg în tandem perfect; dupã 90, termometrul de bord înțepenește, indiferent ce i se întâmplã motorului, temperatura realã variind, în funcție de mai mulți factori, între 100 și 108grd. C.
  • ionutz72

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2011 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2020

  • Mesaj Privat
ney a scris:
...
Un sfat ,montati un element de termostat la o temperatura mai mica ( la acest motor se potriveste de 80 grade de chevrolet volt opel ampera dupa 2011)
Motorul va lucra mult mai bine ,mai fara presiune pe furtune ,mai rece si nu va mai forta tot prin motor ,,,furtune ,carcase de plastic ,racitor ulei ,turbina( a14net)etc.
Vara va ridica temperatura decat daca nu merge clima iarna e numai bine cu 80,,practic cam 85
Cautati si veti gasi aceste modificari facute pe opel astra j ,chevrolet cruze in Polonia,Turcia,Sua de altii la care le plangeau motoarele de presiune si temperaturi ridicate in motor ai care au gasit solutia
Modificarea nu afecteaza noxele daca va ganditi la asta si nu da erori
La aceste modificari sa ajuns din cauza faptului ca motorul merge prea incins

Am montat un termostat de Opel Ampera, care are aceleasi dimensiuni si deschide la 80 grade.
Ce m-a facut sa ma hotaresc la acest pas, a fost ca motorul A14XFL (Ampera) e aproape identic si in aceeasi generatie cu A14XER (Corsa D), primul fiind purtator de acest termostat.
CALORSTAT TE7246.80J daca mai vrea cineva sa faca modificarea...
Media e acum in jur de 84 grade, la viteza alterneaza intre 81 si 87, in ambuteiaj creste pana la 89. Nu am vazut niciodata momentan 90 grade. Asta in conditiile de +5grade afara.
Ramane de vazut daca va infuenta consumul in vreun fel.
Multumesc inca odata.
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
La vara va creste dar vei merge cu clima si o sa fie ok
Ai facut o alegere buna! Nu vei mai coace motorul cu 110 grade
  • ionutz72

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2011 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2020

  • Mesaj Privat
@ney crede-ma ca am rumegat-o mult pana sa iau hotararea...
Cum ai zis intr-un alt topic, nu am vrut sa fiu deasupra "injinerilor" de la opel, dar asemanarea intre motoare de acceasi generatie, m-a convins!
Imi pare totusi un pic cam mica temperatura de functionare, dar sunt convis ca la vara imi va multumi motorasul!
Stima.
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Sigur! Am doua veri cu modificarea,e ok!
  • ionutz72

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2011 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2020

  • Mesaj Privat
Daca ai de doua veri, cu consumul ai facut o comparatie fata de inainte?
Nu este amestecul mai imbunatatit, avand temperatura mai mica?
  • ney

  • Mesaje scrise: 985
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Daca pe gpl la fel consumul si nu a aparut nimic eroare in bord si la itp au iesit noxele, altceva nu stiu ce ar putea deranja
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR