Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Lefty

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Fetesti
  • Masina: Vectra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2006

  • Mesaj Privat
in primul rand as vrea sa salut toti opelarii din tara!
iar in al doilea rand, problema care ma doare( stiu ca probabil s-a mai discutat pe forum, dar nu am gasit nimic in modul cautare ) :
am un opel vectra b din 2001, achizitionat de 2 ani, 160mii km la bord( dar cred ca sunt mai multi in realitate ), si de vreo trei zile in mers mi-se aprinde martorul de la check engine si imi reduce turatia la 2000(modul avarie), nu ma lasa sub nici o forma sa mai accelerez... nu vrea sa mearga mai mult de 2000rpm. Opresc motorul stau 1-2min. pornesc si nu mai are nimik pana la un momendat cand face la fel.
Am pus testeru' pe ea : eroare "P0400"... am dat jos egr-ul, l-am curatat, am dat jos capacul la supapele de sub egr si am curatat si acolo( mizerie de nedescris ), am montat totul la loc... am pus testeru' am sters eroarea...am plecat cu ea la drum...si surpriza : aceleasi probleme Crying or Very sad
egr-ul l-am testat (supapa e buna nu e sparta), vacuum face pe instalatie Question
cine stie de la ce poate face asa?
va rog ajutati-ma
Skip ads

  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Mai zi si alte simptome: fum, zgomote, etc (daca sunt)
  • Lefty

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Fetesti
  • Masina: Vectra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu mai are....doar ca trage foarte greu...ca un motor care e in avarie. zgomot ciudat nu are( e un zgomot ciudat in sensu' ca se aude cum trage greu ).
  • dartagnan

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2005

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...3938&start=20
Arunca o privire aici sa vezi ce am patit eu...la prima vedere aceleasi simptome. Iti doresc sa nu fie pompa de injectie. Bafta multa!
Skip ads

  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cristian_13 a scris:P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow, adica EGR. Si eu am tot benzina.

Văd că ai Z16SE, asa am si eu. Acuma curiozitatea mea e alta: am mai avut probleme cu EGR şi se aprindea becul cu masinuta cu cheita, curătam, puneam la loc si se stingea becul (asta de câteva ori pt ca becul se tot aprindea după cateva zeci de km); De mai bine de 20000 km nu s-a mai aprins nimic pana acum când stă aprins becul cu motorasul galben. Cod eroare - 0400. Care ar fi diferenta?
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
ma abtin ca nu cunosc motorul dar as fi zis o chestie de genul "nu stiu mestere, poate e chiar obosita saraca Smile) cat crezi ca merge sa cureti sau sa dai cu zamarca de electronist, ador expresia, vezi pe partea de comanda"
  • cipy_roscovanu2000

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 1998 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut,am si eu o vectra b din 98 motor 2000 16 v diesel cod motor x 20 dtl si as vrea sa stiu si eu daca la masinile astea terminatia codului de la pompa de injectie se termina cu 009 sau daca exista acest cod care sa se termine asa? Cineva mi-a spus ca nu exista asa ceva.Eu nu mai am pompa ei originala pe masina si din cauza asta nu stiu codul.
  • tomadanmihai

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2007

  • Mesaj Privat
cu multumiri acestui site : http://www.obd-codes.com/p0400



P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
What does that mean?

The exhaust gas recirculation (EGR) valve is vacuum controlled valve that regulates the amount of exhaust gases that re-enter the cylinders. The powertrain control module (PCM) determines how much based on engine load, temp, and other conditions. If the PCM detects that the amount of exhaust gases entering the cylinder were insufficient or non-existent, this code is set.

Symptoms

No symptoms will likely be noticed by the driver other than the MIL (malfunction indicator lamp). However, non visible symptoms will be increased combustion temperature and increased Nox emissions.

Causes

A code P0400 may mean that one or more of the following has happened:

Plugged EGR passage which restricts the flow of exhaust gasses
Faulty EGR solenoid
Faulty EGR solenoid wiring/harness
Vacuum lines damaged/disconnected to the EGR valve solenoid or to the EGR valve
Faulty EGR valve
Possible Solutions

Since EGR valve designs are different, no one test will suffice:

Using a scan tool, operate the EGR valve with the engine running. If the engine stumbles, the problem was likely intermittent wiring problem or intermittent blockage problem
If engine doesn't stumble, operate the EGR valve manually, if possible. If engine doesn't stumble and die, the ports are likely plugged. Removal of valve and cleaning of all ports will be required
Checking of solenoid can only usually be done with a scan tool, because most solenoids operate with a duty cycle of voltage, rather than constant voltage
Check all vacuum lines, hoses, etc for any damage
Visually inspect the solenoid harness and the solenoid for damage
Replace EGR valve

sper sa cunoasteti engleza Smile aici este o descriere pe care am cautat-o foarte mult a acestei erori Smile
Skip ads

  • mocanuradu

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Dupa mai multe testere si drumuri la service cred ca s-a rezolvat prin curatarea sorbului care era destul de urat + cateva picaturi de apa in paharul filtrului de motorina, cu toate ca nu-mi mai facuse urat de 2 zile inainte sa merg la ultimul service (erorile mi-au aparut dupa ce am luat o groapa zdravana si am avut amortizor spate rupt). Ideea cu sorbul i-am dat-o mecanicului amintindu-mi ca am citit aici despre asta. Pana acum am aproape 2000km si nici un simtom.Sper sa ramana asa. Legat de 0400 cred ca am avut eroarea pt ca uneori cand facea urat masina scotea si fum, nu am mai avut eroarea 0400 de cand masina merge normal dar in primavara cred ca voi curata egr si admisia.
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
este grea operatiunea? trebuie dat jos rezervorul?
  • mocanuradu

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Alin-Smith a scris:este grea operatiunea? trebuie dat jos rezervorul?


Nu trebuie dat jos rezervorul.
Se ajunge la sorb pe la bancheta din spate care se ridica sau se scoate, exista un capac rotund din plastic pe care mie mi-a fost frica sa-l fortez dar iese destul e usor cu o surubelnita, se scot furtunele de tur si retur prin apasare in laterale parca, la fel ca la filtru de motorina, acel capac de unde se scot furtunele se scoate prin rotire invers acelor de ceasornic cu o surubelnita si un ciocanel. Mai greu e sa desfaci colierele de prindere a furtunelor care sunt sub acel capac, exista un fel de patent special, dar cred ca se poate si fara sa scoti furtunele acelea. Sorbul este ca o cana mare de plastic care are un capac cu garnitura si de capac e prinsa o sita care ajunge pe fundul "canii", la mine era destul de obturata. Mai greu a fost sa scoata "cana" cu totul din rezervor pentru ca are 2 sau 3 cleme sub ea si trebuie sa ai mana destul de subtire sa ajungi sub el, la mine era si rezervorul 3/4 si a fost destul de greu. Daca ai rezervorul mai gol cred ca merge sa cureti pe fundul canii co u carpa si fara sa scoti cana afara. Mie mi-a curatat cu un spray de curatare dar poti curata cu orice numai sa nu atace plasticul. Bafta si sper ca asta sa fie problema ca pe mine ma amenintau cu pompa de injectie defecta si cred ca stii ce pret are una. Verifica totusi si filtrul de motorina si paharul filtrului.
  • dennys

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2009

  • Mesaj Privat
am si eu un opel astra de 2000.Y20dth care nu se tureaza mai mult de 1500.
De o saptamana sta in servis si nu se stie care este cauza de nu se tureaza.
Sa vrificat pompa de injectie si asta baga pana la injectoare,injectoare bune(verificate pe stand), sa verificat vacumurile functionaza toate ,debitmetrul bun(verificat cu unu nou)
nu da eroare la tester.
toate acestea s-au factut intr-o saptamana iar azi pe ultima suta de metri sa gandesc si ei sa verifice debitul de motorina la pompa de injectie(presiunea prea mica pe capul injectorului)
Verdiht pompa data jos si verificata
Desi am primit aceasta veste am decis sa scot masina din service si sa ma duc la reprezentanta pt ca nu am incredere im acestia dupa ce au dat jos injectoarele si sa dovedit a fi bune.

Intrebare : am auzit ca poate fi si de la ceva senzor aceleratie sau e pompa ?
Skip ads

  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
la motor e un sensor de pozitie arbore cotit crankshaft, nu bag mana in foc dar in functie de el se regleaza momentul injectiei, daca ar avea probleme ar ciricai motorul aiurea chiar si la relantiu, am incercat eu odata cu mufa scoasa. Nu cred ca are legatura cu faptul ca nu trece de 1500.
Cred ca tot la pompa ajungi mai ales ca au spus ca nu baga suficienta presiune.
  • dennys

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2009

  • Mesaj Privat
mersi pt raspuns
eu sper pana in ultimul moment sa cred ca nu e de la pompa dar nu exclud nici varianta pompei.
mentionez ca in ziua cand sa defetat am pornito dimineata normal fara vreun semn de defectiune si dupa 2km am oprit la un magazin timp de 10 minute cand am dat sa pornesc nu a mai pornit decat trasa si dupa ce am traso a aparut si defectiunea de turatie.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Daca e defect senzorul arbore cotit va aparea P0335;ar trebui sa mearga bilbiit
Daca nu porneste sau porneste si nu se accelereaza peste 1500 e defecta pompa de obicei;
Codurile tipice de modul defect de pompa sunt:

La x17dtl P1345
La y20dth p1220
la y20dth psg16 p1222
Se rezolva,dati un tel pt detalii
  • dennys

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2009

  • Mesaj Privat
multumesc pt raspuns.
am primit si confirmare de incredere ca e pompa de injectie.voi incerca cumpararea unei pompe.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Inca un cod tipic de calc defect de pompa y20dth ,de care uitasem,este P1630
  • cristian_28051982

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
salut la toti membri sant cristian.am vazut pe acest site probleme precum masina nu mai are aer si turbo nu mai functioneza si nu se mai trece de 2000 de turatii.eu am avut aceasta problema in primul rand ce trebuie sa faceti ,,,,,,,,curatati colectorul si EGR acestea sant care ne fac probleme .si din ce cauza:colectorul se umple de mizerie si pompa de vacuum nu mai are putere sa faca aspiratia necesara ca sa deschida elecrovalvula de EGR ,de TURBO ....si din ce cauza pentru ca mergeti cu masinile sub turate ,,,,,,,nici sa nu va ganditi ca e pompa de injectie pentru ca aceasta nu avizeaza
  • cristian_28051982

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
daca nu iti porneste dimineata verifica urmatoarele:.garniturile(inelele)de la injectoare,capacul de la filtrul de motorina(poate fi deformat sau garniturile nu mai sunt bune nu mai face etansare) si mai este un furtun care pleaca de la pompa de vacuum la frane si are o supapa pe furtun .scuze nu stiu care este denumirea reala.
  • pro_dragos

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1998 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Dragi forumisti, foarte multumit de discutiile pe care le-am gasit aici referitoare la codul asta de eroare. Dupa 2 saptamani de mers in bucuresti cu masina, in drumul spre casa (bz) s-a aprins beculetul galben in bord. Nu ar fi prima data dar am observat ca masina nu mai are putere, nici nu am vrut sa o fortez, asa ca nu am trecut de 120 de km/h. A doua zi direct pe tester: P0400, ma intreba baiatul de acolo chiar inainte sa citeasca eroarea daca mai trece de 120 la ora Smile) (normal nu aveam de unde sa stiu, nu am incercat).
Pentru ca nu am eu timp, am lasat-o acasa, s-a dus cineva in service cu ea. Azi a venit si verdictul: pompa de vacuum. Sa ii cred?
Din cate am vazut pe aici P0400 face referire doar la EGR, nu are treaba cu pompa. Ei s-au pus deja pe cautat o pompa la SH dar ma gandesc foarte serios sa sun si sa ii pun sa verifice inca o data furtunasele, eventual sa curete si galeria de admisie.
Revin maine cu mai multe detalii, sper sa nu fie pompa... e greu tare in perioada asta de criza!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR