Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am un astra h din 2005, nu are niciun fel de eroare, martorii sunt ok in bord, am facut si pseudo-agrafa, nu are erori. Cand intep firul rosu de la bobina si il conectez direct pe bateria masina porneste, altfel nu porneste.
Bobina a fost schimbata, acelasi simptom


MODEL: Astra H
MOTOR: 1.6

CODURI EROARE: Nu are
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Vrem si noi o poza cu firul rosu de la bobina de inductie.
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Nu e rosu, e negru, ma gandeam la borna
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Firul ala vine din siguranta FE30, vezi mai jos (cea marcata cu rosu)



verifica daca siguranta e la locul ei si apoi cu lampa sau aparat de masura verifici daca pleaca plus de la ea.

daca pleaca, firul negru pe care il intepi ca sa porneasca ajunge la bobina dupa ce trece de o mufa notata pe schema cu X60, vezi mai jos in stinga pozei



mufa aia o gasesti unde arata urmatoarea poza, poate ai o problema acolo (mufa oxidata)



ea ar trebui sa fie asa



firul negru ajunge in pinul 4, desfaci mufa si vezi daca ai plus acolo cind pui contactul.


Ultima modificare facuta de gabimilo1 la Dum 30 Aug, 2020 8:55 pm
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Tocmai de asta am scris ca vrem poza.
Foarte mult spam si multe informatii eronate.
Astfel, nu faci decat sa incurci pe cineva care, eventual ar vrea sa te ajute.

Poate suna aiurea si imi cer scuze anticipat, chiar nu vreau sa sune a rautate sau altceva, dar NU este o atitudine corecta!

Bobina de inductie este alimentata prin siguranta FE30 de pe UEC (panou sigurante de sub capota). Daca (cu contactul pus) pe siguranta ai +12V si siguranta este buna si pe boboina tot nu ai tensiune, verifici mufa de pe chiulasa sa nu aiba pinii oxidati si mufele de sub UEC ... mufa XE3, pinul 22.

Daca pe siguranta FE30 nu ai tensiune, se complica putin problema (releul galben dinspre parbriz sau ... comanda acestuia ... se complica putin).

P.S. scuze @gabimilo1
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
exact, @sebage, ma apucasem sa caut firul rosu de la bobina dar a inceput meciul de fotbal si am trecut pe tv, apoi am vazut ce ai scris tu.

informatiile corecte iti scutesc timp, putina atentie nu strica.

hai sa acordam intelegere autorului, la urma urmei toti gresim.

nu trebuie scuze, important e sa reuseasca sa o remedieze, pentru mine cind mai posteaza si altcineva acelasi lucru ca si mine sau modul de gindire e asemanator , e o confirmare ca e corect ceea ce am gindit, eu am nevoie de asta deoarece experienta mea e redusa.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Critica mea nu se referea doar la culoarea acelui fir, ci la spam si la toate informatiile eronate si/au incomplete.
Intelegere desigur ca acord, doar nu este clubul/site-ul/forumul meu Smile spuneam doar ca nu este corect.
https://www.clubopel.com/vie...n=newpost#2056772
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Aveti dreptate, stiu, dar e aiurea cand nici un electrician nu-ti rezolva problema, de mecanic nici nu mai zic.
Asa ca am hotarat sa caut aici, nu am gasit niciun caz similar
Incepeam eu sa verific de toate, de acolo si spam-ul
Va multimesc si nu e nicio suparare atata timp cat aveti dreptate.
Maine am sa verific ce mi-ati spus voi aici si revin cu detalii si poate si cu rezolvarea.
Skip ads

  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2018

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Tocmai de asta am scris ca vrem poza.
Foarte mult spam si multe informatii eronate.
Astfel, nu faci decat sa incurci pe cineva care, eventual ar vrea sa te ajute.

Poate suna aiurea si imi cer scuze anticipat, chiar nu vreau sa sune a rautate sau altceva, dar NU este o atitudine corecta!

Bobina de inductie este alimentata prin siguranta FE30 de pe UEC (panou sigurante de sub capota). Daca (cu contactul pus) pe siguranta ai +12V si siguranta este buna si pe boboina tot nu ai tensiune, verifici mufa de pe chiulasa sa nu aiba pinii oxidati si mufele de sub UEC ... mufa XE3, pinul 22.

Daca pe siguranta FE30 nu ai tensiune, se complica putin problema (releul galben dinspre parbriz sau ... comanda acestuia ... se complica putin).

P.S. scuze @gabimilo1


Credeti ca ma puteti ajuta cu acea mufa de sub chiulasa si cea de sub UEC ? Nu prea le gasesc, o poza sau o diagrama din TIS


Ultima modificare facuta de AValentin33 la Dum 30 Aug, 2020 9:47 pm
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2018

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:Firul ala vine din siguranta FE30, vezi mai jos (cea marcata cu rosu)



verifica daca siguranta e la locul ei si apoi cu lampa sau aparat de masura verifici daca pleaca plus de la ea.

daca pleaca, firul negru pe care il intepi ca sa porneasca ajunge la bobina dupa ce trece de o mufa notata pe schema cu X60, vezi mai jos in stinga pozei



mufa aia o gasesti unde arata urmatoarea poza, poate ai o problema acolo (mufa oxidata)



ea ar trebui sa fie asa



firul negru ajunge in pinul 4, desfaci mufa si vezi daca ai plus acolo cind pui contactul.


Mufa nu este oxidata, am dat si cu spray de contacte
Siguranta este la locul ei, nu pare arsa, .Maine dimimeta verific, dar mi-e frica sa nu fie alta problema mai grava.


Ultima modificare facuta de AValentin33 la Dum 30 Aug, 2020 10:09 pm
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu e doar asta de care am zis eu, mai e una de care vorbea colegul @sebage, vezi mai jos, aici am auzit de probleme cu oxidarea


  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2018

  • Mesaj Privat
mufa XE3, pinul 22. Nu stiu care este pin 22 Sad
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
cel cu rosu de mai jos


  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2018

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:Firul ala vine din siguranta FE30, vezi mai jos (cea marcata cu rosu)



verifica daca siguranta e la locul ei si apoi cu lampa sau aparat de masura verifici daca pleaca plus de la ea.

daca pleaca, firul negru pe care il intepi ca sa porneasca ajunge la bobina dupa ce trece de o mufa notata pe schema cu X60, vezi mai jos in stinga pozei



mufa aia o gasesti unde arata urmatoarea poza, poate ai o problema acolo (mufa oxidata)



ea ar trebui sa fie asa



firul negru ajunge in pinul 4, desfaci mufa si vezi daca ai plus acolo cind pui contactul.


Am plus si la siguranta si la mufa, ce urmeaza?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
in care mufa ai plus, x60 sau xe3 pinul 22?
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2018

  • Mesaj Privat
X60 am tensiune 12V

Diseara o sa desfac panoul UEC sa vad de pinul 22

Sa presupunem ca nu am nici in Xe3 tensiune, ce mai trebuie sa verific ?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca esti sigur ca ai tensiune +12V pe pinul 4 din X60, nu are rost sa mai dai UEC jos, pentru ca de acolo vine.
Din pinul 4 X60, iti pleaca direct firul tau negru, care duce la bobina de inductie, pe care spuneai ca nu ai tensiune. Deci, ori ai fir rupt/intrerupt, ori ceva nu faci bine, sau nu relatezi bine. (presupunand ca ai verificat ca pinii sa fca contact in acea mufa).
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
de acord cu @sebage, din x60 merge direct in bobina;

poti verifica daca si pleaca plus de acolo (presupun ca ai verificat in mufa x60, partea dinspre tablou (mufa mama)!

cum am zis, vezi si in x60 tata, poate e oxidat firul in sertizarea de la mufa tata, daca e ok e clar fir intrerupt intre x60 si bobina (da, presupunind ca ai facut si relatat corect)!

uite pe x60 tata



problema pare sa fie in aceasta mufa (sertizare sau pin) sau pe traseu ( firul negru intrerupt).
  • AValentin33

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Im mufa tata ce pin?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pinul 4, asa zice pe schema pe care am postat-o mai sus.

in pinul 4 de la mufa tata x60 este un fir negru care merge pina la bobina, este cel pe care il intepai tu si dadeai plus ca sa porneasca.


Ultima modificare facuta de gabimilo1 la Lun 31 Aug, 2020 4:31 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR