Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • guraliuc valentin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! Dupa ce am parcurs cam tot ce se putea citi pe acest forum nu am gasit o explicatie logica si pt problema mea!
Pornesc AC porneste racirea in habitaclu dar nu porneste ventilatorul de pe radiatorul AC si imediat se aprinde martorul portocaliu ci dupa cateva secunde o ia celalalt si la turatie maxima
Am incercat:
=verificat sigurante- ok
=scos mufa care duce spre ventilatoare din modul ECM si alimentat direct de la baterie pe pinul 2( +) si pin 6 (-) si asa functioneaza - ventilator -ok
=verificat rezistenta ventilatorului - ok
=inlocuit de la dezmembrari modulul ECM ( am pus 3 module ) si nici un rezultat aceeasi problema ventilatorul AC nu merge.
=am scos mufa de la senzorul de presiune si dupa ce am pus contactul a pornit doar ventilatorul de racire antigel nu si AC ( cineva aci spunea caci asa ar fi trebuit sa porneasca ambele)
Concluzia ---uffffff- nu mai inteleg ventilatorul zic eu OK
Modulul zic eu Ok (ca doar am schimbat 3 nu puteau fi chiar toate defecte)
Dragi colegi, ce sa mai fac ce sa mai cred?



MODEL: Astra 2002
MOTOR: y1.7dt
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

trebuie sa fii sigur ca pe modulul care conduce ventilatoarele ai in primul rind alimentarile cu plus si minus.

verifica prima data plusurile

uite schema mai jos





in mufa de mai jos (este mufa de la modulul de ventilatoare) trebuie sa ai plus in pinii 1,6,7,14,15 si 20.

masoara prima data asta si posteaza.



verificarile se fac cu contactul pus!
  • guraliuc valentin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salutare! Problema rezolvata! Multumesc mult in primul rand colegului gabimilo 1 pt raspuns care mi a dat ideea cu ( +) plusurile. Am luat o logic si m am gandit caci in modul ECM trebui sa intre neaparat 12 v si modulul are doar rolul prin relee sa il distribuie mai departe la comanda ECU conform AUTODAT schemei electrice
Am verificat pe mufa de intrare in ECM daca pe pini 1 si 6 ( care sunt responsabili de cei 12 v pentru ventilatoare) am 12 v continuu
Si surpriza....pe unu aveam pe celalalt nu!
Atunci problema a devenit mai simpla. Acei 12v vin direct din sig de 40A din tab. de linga baterie.
Am verificat de acolo pleaca, deci prob. e pe parcurs, asa ca am inspectat firul vizual si a aparut si buba. Cablu rupt chiar coclit, dar curios din manunchiul de fire doar el era sectionat. Urmeaza sa l refac si sa aveam apoi drumuri racoroase.
Multumesc inca o data colegului care mi a insuflat ideea cu plusurile. Adaug si foto cu problema!
  • guraliuc valentin

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu un amanunt! Acei 12v care intra in in ECM sunt 12v continuu fara contact.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR