Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Sal.Poate foloseste si altora,cu aceeasi problema.De ceva vreme functionarea impecabila a motorului de la jucaria mea,s-a transformat usor usor intr-una mai aproximativa;adica au inceput sa apara usoare intreruperi la ralanti,foarte scurte,cand motorul se apropia de temperatura de regim.Si m-am decis sa gasesc o rezolvare:dat jos galerie de admisie,curatat tot pana la luciu metalic,schimbat garnitura dintre cele doua corpuri,curatat clape swirl,toate furtunasele de la circuitele de vacuum schimbate,injectoare schimbate,o-ringuri injectoare schimbate,clapeta de acceleratie curatat/schimbat,tps schimbat/refacut reglaj,valva iac curatata/reconditionata/schimbata,probat ale doua ecu(modificat ecu pe zona circuit de aprindere),capac culbutori spalat/curatat/desfundat,canistra de vapori reconditionata,pus filtru de benzina martor daca pleaca vreun graunte de carbune din canistra sa pot observa,egr curatat/schimbat,valva pompa de aer secundara schimbata,distributie facuta de la A la Z,masurat presiune benzina in rampa 3,8bari,schimbat debitmetru(3buc.),schimbat senzor ax came,schimbat regulator benzina,schimbat relee pompa benzina si ecu(acelea mov),dat jos instalatia electrica(de la motor) si luat fiecare fir in parte si verificat,schimbat bobina inductie,fise bujii,bujii si inca multe altele;nu am umblat la senzorul de la vibrochen si la knock de pe blocul motor.Cu toate astea si dupa tot felul de verificari si probe nu s-a schimbat nimic in mersul motorului;la fel cand se apropia de temperatura de regim incepeau acele intreruperi scurte si nu totdeauna,cateodata functiona perfect...dupa atatea sapaturi am ajuns intr-un punct mort mai ales ca am citit si pe alte forumuri ca fenomenul asta e prezent si la alte marci de masini,aceeasi poveste,schimba bujii,fise,supape care nu inchid si alte la bla bla-uri din astea.Am dat si n-am dat vina pe benzina(poate prea mult e10 in ea) pentru pentru ca unele merg fara probleme cu aceeasi benzina!No pai daca stiintific nu merge hai sa o rezolvam babeste...am pus mana pe flex si am taiat chiuloasa in multe,multe bucati(nu aia de pe masina...una la fel)si am gasit rezolvarea:peretii chiuloasei fiind foarte subtiri fata de alea mai vechi(generatia 1990)si acoperite cu depuneri din apa de racire in timp, camera de ardere se supraincalzeste si apar acele rateuri,cu toate ca in bord ne arata temperatura corect.Deci se formeaza in chiuloasa zone foarte fierbinti care nu sunt racite cum trebuie din cauza depunerilor de minerale din apa de racire...chiulose cu pereti subtiri,rapoarte de compresie mari si depunerile de pe interior duc la acest simptom,de intrerupere la cald.Curatat circuit de racire/neutralizat solutie de spalare/clatit bine, pus lichid,dat cheie si in sfarsit VICTORIE...


MODEL: Vectra B 1998
MOTOR: X18XE
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Una din rezolvarile rapide a fost trecerea la benzina cu cifra octanica superioara,se aprinde mai greu si nu favorizeaza aparitia detonatiilor la temperaturi ridicate,diferenta de pret este 0 pentru ca scade foarte putin consumul si creste sesizabil puterea.Asemenea amanunte sunt bune ca pun la incercare cunostintele despre mecanica in stil vechi,cine rezolva inseamna ca a trecut testul si are baze solide sa inteleaga alte defectiuni la fel de ciudate.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Sal.Multumesc de aprecieri si raspuns...ai dreptate 100%la100% cu cunostintele de mecanica in stil vechi!Primul diesel la care am mesterit a fost unul tare fain..avea 12cilindrii si diametrul la un piston avea 28cm,la putere maxima(2100cp) ii ajungeau 750rpm ,si acum mie dor sa mai aud unul din ala cum toarce...Acum asta a mea este veche si,ca si la alte masini vechi,se pot intampla treburile astea,dar am vazut fenomenul asta si la modele mai noi numa de catva ani vechime.Astea noi cred ca sunt mai predispuse la asa ceva fiind motoare mici si inghesuite,puteri mari...benzina cu octani asa si asa
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Multumim de experienta impartasita.
Pe vremuri la dacie cu otet la calcar si fosfat pentru ulei. Lui alexey coleg pe forum acum 15ani la inlocuire garnitura chiulasa c14nz cu sarma, otet regal, detergent fara bulbuci. Babele faceau bulbuci la gura...deh in lateralul blocului si linia tramvai.
Mergea motorasul de nu i venea sa se coboare de la volan.
Metoda este cu acid citric sare lamaie pentru piatra si fosfat sau detergent ordinar penru grasimi. Se mai poate daca ai de unde solutii pentru centrale termice, cafetiere.
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Multumesc si sper sa ii ajute pe cat mai multi care au problema asta sa o rezolve.E foarte bun si otetul,da o zis nevasta sa-mi iau gandu de la el...asa ca am folosit solutie de curatat centrale termice in condensare.E o solutie care este destul de complexa si completa in compozitie,pentru inox,aluminiu.Am demontat radiatorul si in loc am pus doua dopuri(doi electrolitici care au 35mm diametru,exact ce trebuie)si am turnat solutie diluata 50%cu apa distilata pana s-a umplut vasul de expansiune de jumate.Dupa aia am pornit motorul cam 10minute si l-am turat la 4500~5000 ca sa bage debit bun pompa de apa,sa spele bine circuitele interne.Cand a ajuns solutia la 70grade am oprit,a mai lasat sa stea cam 10 minute;am desfacut dopul de jos si am recuperat solutia folosita(se vede ce culoare are,initial este rosie).Am pus dopul de jos la loc si am pus solutie de curatat aragaz(aprox.300ml)si restul apa distilata;am pornit din nou cam 3minute sa ajunga solutia peste tot si am lasat sa stea iarasi 10min;a doua spalare cu solutie alcalina de data asta,e necesara pentru a neutraliza solutia acida de la inceputul spalarii;dat jos dopul,recuperat solutia si se incepe clatire finala cu apa calda la60grade.Pentru asta se demonteaza vasul de expansiune si in racordul de jos al vasului introducem apa calda,iar pe partea de sus unde vine furtunasul subtire de aerisire va curge apa care trece prin motor si care va definitiva procesul de spalare.Toata aceasta operatie dureaza cam 10 minute;in timp ce apa calda trece prin motor,vom porni din nou motorul si il turam undeva la 5000rpm in reprize de 20~30 secunde;in felul asta circulatia interna se intensifica si daca mai sunt mizerii ramase o sa plece la plimbare!La final montam totul la loc si umplem circuitul cu apa distilata.Este foarte important sa umplem la final circuitul cu apa distilata pentru ca daca mai exista cumva urme de saruri sau minerale,ele vor fi dizolvate/integrate de aceasta apa iar circuitul de racire va ramane curat.Dupa cateva zile daca totul este in regula,putem prepara si solutia de antigel si gata.E bine sa fie lasat circuitul sa functioneze ceva vreme(cateva zile e suficient)cu apa distilata pentru ca in urma spalarii e posibil sa avem si surprize neplacute;de exemplu un racord care oricum e compromis de vechime,un furtun sau chiar radiatorul de caldura din interior pot ceda dupa operatia de spalare chimica.Mai bine sa cedeze acum decat dupa ce am pregatit masina cu antigel pentru iarna.Acum cine vrea sa faca o astfel de spalare mai precisa poate folosi indicatori de pH,dar nu cred ca e cazul....
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Felicitari ptr reusita!
Eu am folosit la mine, dupa ce am schimbat termoflotul, o solutie de la Liqui Molly ptr curatat sistem racire. M-am speriat de cat calcar a iesit...
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Sal.Merci...dupa spalare ai observat ceva in bine?la mine diferenta e clara in bine,cum zice herr dancuciureanu nu-mi mai vine sa ma dau jos din ea!Dar mai exista un simptom care este asociat cu problema asta:la mersul in oras,sa zic la sarcini partiale esapamentul arata impecabil(gri-argintiu ca scrumul de tigara)...pe cand la sarcini mari,pe autostrada sau la munte(urc des la Paltinis)esapamentul devenea oarecum maroniu;ori ar fi trebuit sa fie cel putin la fel de frumos ca la mersul in oras...era exact pe dos.Chestia este explicabila acum;la sarcini mici supraincalzirea este mai mica decat la sarcini mari...Acum ce se intmpla cu adevarat in chiuloasa cand se supraincalzeste nu pot sa stiu exact(am tot studiat bucatile taiate), ori de la punctele fierbinti care apar in diverse zone,sau poate sa apara si o oarecare neetanseitate la supapele de evacuare; de la racirea precara se dilata coada supapei prea mult si nu mai inchide bine(aici ar fi un graunte de adevar,dar nu in sensul unui defect propriuzis,ci unul temporar provocat de supraincalzire)...oricum problema s-a rezolvat.Ma gandesc ca multi au reparat motorul si daca in timpul reparatiei au spalat si chiuloasa,ca la reglement,dupa ce lo adunat la loc si o vazut ca merge ceas, or fi zis in sinea lor:ce inseamna o reparatie ca la carte,ia uite ce fain merge...Asta e ,nici io n-am stiut...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
EHotaran, o placere sa discut cu tine si altii de sa zicem calibru.
Lasa esapamentul, este absolut normal. In sarcina afuma usor esapamentul dar il spala condensul in cateva zile de mers normal inclusiv catalizator.
Eu am patit asta in bulgarica, turometru pe rosu, depasita viteza data de constructor, papat doua linii de ulei, pe centura salonic iad bara la bara cu 120-140, ud la spinare si mai jos de parca am facut pe mine. Atunci masina era aproape noua , sub cinci ani si km omenesti.
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
@EHotaran,

Motorul meu e relativ tanar, 130.000 km reali. Nu am remarcat schimbari importante, poate o scadere de consum de combustibil (posibil placebo) si am scapat de ciricaitul de apa care se auzea in habitaclu, la acceleratie. Prostia mea a fost sa bag antigel de c@rrefour de calitate indoielnica (dar care a mers fara probleme la alte masini). Coroborat cu temp de lucru inalta (105 grade) si garnituri termoflot duse care scapau ulei in sistem, a dus in timp la formarea depunerilor. Aveam depuneri inclusiv pe gatul de la termostat, pe langa furtunul ce vine de la radiator, care se olarise de batranete.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
MihaiGSM, nu mai cumpara apa vopsita ieftineala, lichid parbriz care ingheata la o grdc, odorizante care curg pe bord etc. Valabil pentru toti, calitatea se plateste.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Sal.@dancuciureanu la fel si din partea mea,este o mare placere sa discut pe teme tehnice si mai ales despre motorizari...cam vreo doi ani vreau sa ma mai dau cu ea dupa aia caut alta...no aici ii problema ca nu stiu ce!Motorizarea diesel este exclusa(nu sunt impotiva dieselului,dar la masini mici nu renteaza),caut ceva benzinar in gama 1,8~2litrii sa fie aspirat,fara turbo.@mihaiGSM poate este cum spui cu km respectivi dar inainte de vectra de acum(vectra b de 1,8 X18XE)am avut o alta vectra b diesel(am povestit mai multe despre ea in vechiul cont deleted-119598) ,motor(X20DTH),aia nu era "ajustata"la km...real avea aproape 680000km rulati,ce zici de asta?mi se pare perfect normal sa mai bata cate ceva la ea mai ales pe punte spate(bucsile oscilante)...toti se vaita are numa 127000km si troncane toata.Poate astia 127000km sunt scazuti din aia 300,400mii sau mai multi pe care ii are masina in realitate...no iara am deviat de la discutia initiala.Curatati-le,aranjati-le si forja cat cuprinde...vara e scurta,sa ne bucuram de ea!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR