Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
vezi mai jos



Fire, senzori sau ECU defect.

nu cred ca senzorul temperatura exterioara face probleme la pornire, si nu stiu daca motorul foloseste bujiile cu incandescenta pe vremea asta dar ai zis ca ai probat asta si ca sint ok, ar mai ramine senzorul maf ((cred ca e debitmetrul) sau ECU.

Am vazut abia acum ce a intrebat si @ahappyuser, raspunde si la intrebarea lui.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eroarea de debitmetru poate fi de la faptul ca probabil a pornit motorul si fara debitmetrul conectat.

Eu as face o placuta de blind pentru EGR (decupata dintr-o doza de bere) si as pune-o temporar sa vad daca e vreo imbunatatire.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Ai becul de check engine aprins in bord dupa ce a pornit motorul ? Alte becuri mai raman aprinse in bord dupa pornirea motorului ?

Nu, nu ramane decat centura aprinsa in bord dupa ce porneste. Special m-am uitat si nu ramane nimic aprins, doar scoate fum.. posibil sa fie fumul si de cand am patit-o atunci de mi-a aruncat tot uleiul si pe esapament si peste tot.
Cat despre raspunsul lui gabi, senzorul MAP este schimbat si el de curand odata cu debitmetru, ambele cumparate noi originale.. Cand nu mergea debitmetru inainte era masinuta cu cheie aprinsa, deci nu prea cred ca-i din ala..
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu poate sa vada fara diagnoza care erori sint active?

sau poate fi faptul ca nu o poate porni din senzorii de ax cu came - inteleg ca s=a umblat acolo, la senzorii care vad rotatiile acelor axe, nu mai trebuie umblat/reglat nimic?

adica dupa ce inlocuiesti axe prin motor senzorii ramin in vechile pozitii? Asa trebuie? ca habar nu am, mai invat si eu.
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pai si atunci pare ECU defect?

bec in bord nu, fire/senzori nu, mecanica schimbata, verificata...

din cauzele posibile de la erorile de mai sus doar asta a mai ramas.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Ala am cum sa il verific fara a cumpara altul si testat cu ala? Se poate sa porneasca trasa din cauza la ECU defect si sa nu ramana pornita?
M-a terorizat masina asta sincer si cred ca v-am terorizat si pe dvs..
p.s senzorul ax cu came e si el schimbat de curand, tot nou.


Ultima modificare facuta de C1469 la Mie 26 Aug, 2020 1:55 pm
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Masina porneste brici si fara senzorul axelor cu came. Am testat eu pentru un prieten:). Fara cel de la arborele cotit niciodata.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
C1469 a scris:Ala am cum sa il verific fara a cumpara altul si testat cu ala? Se poate sa porneasca trasa din cauza la ECU defect si sa nu ramana pornita?
M-a terorizat masina asta sincer si cred ca v-am terorizat si pe dvs..
p.s senzorul ax cu came e si el schimbat de curand, tot nou.


Nu stiu sa-ti zic daca porneste trasa cu ecu defect si apoi nu ramine pornita.

Nu stiu cum ai putea sa depistezi ecu defect, poate merge cu diagnoza dar ma depaseste deja.

Cred ca o metoda buna ar fi sa faci rost de un ecu macar de proba (gasit undeva unde sa poti face retur cu restituirea banilor).

vezi ce zice si colegul @Georgius.
Skip ads

  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Acea eroare cu p0380 e din bujii din cate am inteles..dar ce legãturã ar avea mai ales pe cãldurã asta. Nu stiu ce sa zic, oare sa fie iar sãritã de la punct, ori axele sa nu fie ok.. deși e fix ca n poza datã de happyuser..
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
bujiile le poti pacali, le dai un plus direct din baterie pentru citeva secunde, vreo 5 zic eu ca e cald afara, problema e ca apoi nu stiu ce regim au, am citit ca ele mai sint alimentate in impulsuri o perioada dar nu sint sigur.

sincer nu cred ca de acolo nu sta pornita
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Ma gandeam si la senzorul de arbore cotit cum a spus si colegul Georgius.. am cautat 'simptome' despre acest senzor si cam bate la ce probleme am eu. A doua oara cand am pus la punct masina si nu a pornit aveam in bord eroarea despre acest senzor, l-am scos, l am curatat si acum nu mai apare eroarea.. si nu prea as da banii aiurea sa cumpar unul fara sa stiu sigur ca ala e. Ce parere aveti?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
pai poate trebuie reglat cumva sau nu se potriveste cu axa pe care ai pus-o.

uite niste teste pe care poate le poti face


a doua imagine e continuarea primeia, ca sa vezi notitele acelea de subsol.

uite inca ceva, poate te ajuta


Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca axele sunt decalate (sa zicem ca nu sunt montate corect pinioanele axelor) atunci poate fi decalata doar axa evacuarilor, pentru ca cea a admisiilor are pin de centrare pentru pinion si distributia o pui la semn dupa semnul de pe acel pinion.

Confectioneaza-ti o placuta blind EGR (am scris mai sus) si incearca si asta, nu costa nimic (30min de munca din timpul tau). Daca EGR ramane deschis, motorul se ineaca cu propriile gaze de evacuare.

Demonteaza teava neagra ce merge in admisie si incearca o pornire asa, poate nu primeste suficient aer motorul in admisie.

Da un spray in mufele de la ECU, si asta ajuta si nu e mult de demontat sa ajungi la el.

Daca poti, fa rost de un Op-COm... cu ala poti vedea cum lucreaza injectia (corectie injectoare). Si poti vedea si alti parametrii, gen turatie demaror, presiune motorina in rampa, debit aer, etc,

Si... last but not latest, asa cum am mai scris... cauta pe cineva cu un compressmetru care are si reductia necesara pentru motorul tau, asa vei stii EXACT daca motorul are compresie dupa reparatie. Mie mi-a pornit cu un cilindru pe compresie de doar 10, a luat-o mai greu insa a luat-o.. doar ca deja batea motorul la relanti (de la supapele lovite de cama).

Daca senzorul de turatie de pe vibrochen e defect, ar trebui sa nu urce deloc sau sa fluctueze turometrul cand actionezi demarorul. Desigur, te-ar ajuta sa incerci si cu alt senzor (de imprumut), poate fi si de la el problema after all.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
ÃŽn legãturã cu axele, sunt puse la punct odata cu distribuția iar cum ati spus despre evacuare acele douã pinioane sunt puse exact ca in poza datã de dvs în pagina anterioarã.
Am sa incerc azi faza cu EGR si admisia, ieri pe seara am desfãcut senzorul de arbore cotit si l am curãțat puțin. Legat de ECU, se afla sub bara stânga? Pe unde as putea sa umblu la el.
Nu stiu de unde sa gasesc aparaturile necesare aici în satul asta uitat de lume.. am sa incerc prima datã cu primele 2 metode si poate ajung si la ECU sa curat puțin mufele.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Spuneai la un moment dat ca gãsești filtrul jumãtate gol: dacã e asa, se dezamorseaza pe undeva.
Cablurile la injectoare sunt puse în ordinea corecta?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
cam pe aici gasesti amplasat ECU


  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:Spuneai la un moment dat ca gãsești filtrul jumãtate gol: dacã e asa, se dezamorseaza pe undeva.
Cablurile la injectoare sunt puse în ordinea corecta?

Da Daniel, sunt puse in ordinea corecta si injectoarele si firele, adica injectoarele le-am semnat cand le-am desfacut si le-am pus la fel.
Atasez doua poze, inainte sa desfac motorul (cand am patit problema) si acum:

Multumesc @gabimilo1 pentru poza, am sa vad daca reusesc sa desfac sa curat putin mufa.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In prima poza din post-ul de mai sus se vede clar ca cineva (not so smart!) a taiat aricii maro ce tineau firele injectoarelor "fixate in ordinea corecta" pe clema metalica de dedesupt. In cazul asta, la remontare se pot inversa (din greseala) mufele firelor ce duc in injectoare foarte usor!

Uite aici exact o astfel de situatie (un fel de caz scoala) pe motorul ISUZU de 1.7 la o Astra H, uita-te cu atentie la videoclip (macar pâna la minutul 18') si verifica apoi la masina ta:


Inclin sa cred ca asta e situatia la masina ta de nu porneste si nu ramane becul check-engine aprins in bord.
  • C1469

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Din cate stiu a incercat sa le intoarca si invers si nu prea se poate, primele doua din dreapta sunt izolate una de alta cum ar veni si nu ajunge daca le inversam.. deci nu prea cred ca e asta.
O intrebare, daca un injector este pus in locul altuia nu merge?.. gen injector 1 pus la 2 si 2 la 1. inversate adica. Un alt mecanic a spus ca nu au nimic.
O sa mai incerc odata sa vedem daca se pot inversa cu totul firele si sa ii dam la automat.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu merge, pentru ca ordinea in care ECU face sa se intample injectia trebuie sa fie exact dupa timpii motor, 1-3-4-2.

Fiecare cilindru la motorul in patru timpi functioneaza astfel : admisie aer (trage aer), compresie (a aerului), injectie motorina+ardere prin explozie, evacuarea gazelor arse. Si iar de la capat.

Daca (de exemplu) mufa de la injectorul 3 e pusa in injectorul 4 atunci injectorul nu mai pulverizeaza motorina la momentul de compresie, ci intr-unul din ceilalti timpi motor (evacuare sau admisie) moment cand exista supape deschise (de admisie sau de evacuare) iar cilindrul nu are compresia necesara exploziei de motorina (el fiind in acel moment cu supape deschise).


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 27 Aug, 2020 7:50 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR