Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
am opel corsa b 1.2 1999 benzina 48 w este cuplat pe ac si ventilatoare merg amandoua silmultan . este normal



MODEL: opel corsa b 1999 1,2 48w benzina
MOTOR: 1,2
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

da, sint de parere ca e ok sa mearga amindoua cind pornesti ac.

cind nu ai ac pornit trebuie sa mearga doar cel de la radiatorul cu antigel (racire motor)
  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Da dar știu ca ventilatorul de la rãcire motor pornește când ajunge la temperatura setata
  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Da dar știu ca ventilatorul de la rãcire motor pornește când ajunge la temperatura setata.
Când trag mufa de la ventilatorul de ac, se oprește și ventilatorul de la rãcire motor
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ok, de ce nu faci o diagnoza daca ai indoieli?

iar daca ai un defect ar trebui sa -ti apara.

parerea mea - daca pornesti ac si face rece trebuie sa porneasca ventilatoarele, radiatorul de la ac se incalzeste foarte repede.

fara ac pornit va merge doar ventilatorul de la motor, cind se va atinge temperatura la care trebuie sa porneasca, asa cum ai zis si tu.

daca vrei iti postez schema si o studiezi - poate asa vei gasi raspunsurile pe care le cauti.

poate mai intervine si altcineva, eu nu am asa mare experienta.


Ultima modificare facuta de gabimilo1 la Lun 29 Jun, 2020 6:12 pm
  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Da ok mersi frumos
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite schema mai jos



ventilatoarele sint M4 si M11
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Pe 3 cotete pana la ora actuala , ambele ventilatoare mergeau simultan cand cuplam aerul.La cotetul actual , cupla cu intarziere dupa ce operam din panoul din masina , dar ambele mergeau.Nu cauta nod in papura , si mergi inchis ca butelia.Este super ok cum iti percuteaza , seara buna.Iesi la o terasa si lasa grijile astea de 3 bani deoparte , ca nu merita osteneala.
Skip ads

  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Dacã scot mufa de la ventilatorul de ac, se oprește și cel de rãcire motor
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
dupa mine este corect, din cite inteleg de pe schema ventilatorul M4 este legat direct la masa iar M11 este legat la masa prin bobinajul lui M4 in anumite pozitii ale releelor K26, K51, K52.

Daca ventilatorul M11 era si el legat direct la masa nu se mai intimpla asta dupa parerea mea (adica nu se mai opreau daca scoteai mufa unuia dintre ele).

Toata schema pe care o vezi functioneaza dupa anumite conditii de temperatura si presiune (inclusiv in instalatia de ac) si la care participa si ECU prin comenzi date catre relee.

totusi nu inteleg care este teama sau nelamurirea ta, ceva nu merge bine? sau ce altceva este?
  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Nelãmurirea mea este.
Fiind cuplata pe ac când pornesc motorul pleacã amândouã ventilatoare simultan
  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Dupã câte știu eu ventilatorul de rãcire motor porneste separat
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ac iti da rece in masina?

functioneaza normal?
  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Da da rece este ok
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dacã ai A/C(simplu, nu climatronic), eu cred cã e normal. La mine, cu motorul rece, dacã pornesc A/C, pornesc ambele ventilatoare, pe o turație mai micã(existã și o turație mai mare, care se folosește spre 100grd C, desigur cu A/C pornit).
  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Am ac simplu
Înseamnã cã este ok?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Tu citești pe-acilea sau doar te plictisești?
  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Eu citesc f bine dacã te deranjeazã atât de mult nu mai întra în discutie
  • TAurel702

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Probabil ești unu din aia care le știe pe toate
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Treaba este "atat de foarte" evidenta:
- pentru treapta 1 de viteza, cele doua motoare ale ventilatoarelor, sunt cuplate in serie, astfel, pe fiecare pica aproximativ 6 - 7 V, deci vor functiona pe o turatie scazuta.
- pentru treapta 2 de viteza, ambele motoare ale ventilatoarelor, sunt alimentate cu 12 - 14V, deci vor functiona cu turatie maxima.
Acum, alegerea aceasta de a inseria cele doua motoare, pentru treapta 1 de viteza, are si avantaje (lipsa rezistentei de trepte, care in timp cedeaza) si are si dezavantaje (daca unul din motoare se defecteaza electric, nu mai functioneaza nici celalalt).
Pericol nu este, pentru ca prin nefunctionarea lor, se va atinge mai rapid conditia pentru treapta 2 de viteza si acolo cel care nu este defect, va functiona si va "rezolva problema".
In concluzie, pe treapta 1 de viteza (turatie mica), NU poate functiona un singur motor/ventilator in aceasta configuratie (din schema pusa de colegul gabimilo1) !
Sa ne racorim zic, ca este cald afara Smile


Ultima modificare facuta de sebage la Mie 01 Jul, 2020 2:33 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR