Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • bacsas

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1990 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2010

  • Mesaj Privat
vectra a din 90 motor benzina 1.6 c16nz
in urma testului cu agrafa da eroare 35- motorul de reglare a mersului incet in gol, nr gresit de pasi. Cum se traduce asta mai pe larg? e cazul sa-l schimb sau se mai poate remedia ceva?
Simptome: la rece porneste foarte bine, relantiu excelent; dupa ce se incalzeste motorul si plec de pe loc ramane turata. Dupa 10-15 sec daca o las pe liber revine la normal doar daca opresc masina Daca incepe sa se invarta roata (de ex in vale) cu ea pe liber se tureaza din nou.
IAC-ul l-am scos si curatat cu spray. La fel se comporta si da aceeasi eroare.
Multumesc.
Skip ads

  • aurel ioan

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2011

  • Mesaj Privat
trebuia schimbat IAC-ul, daca l-ai curatat si nu se vede nici o imbunatatire ,aceeleasi simptome le-am avut si eu

o zi buna sa ai
  • relu bm

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
rog ajutor cu curatirea iac-ului vectra B x18xe cum se face! multumesc
  • relu bm

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
cum se cutata iac-ul ca vreau si eu sa_l cutat la vectra b x18xe multumesc
Skip ads

  • dannyh

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
am si eu o problema asemanatoare. Dimineata imi pornea greu, plec de pe loc, dar cand schimb din treapta 1 in 2 (defapt nici nu apuc sa schimb, ci cand calc ambreajul) imi moare motorul. Dau sa o pornesc, porneste si mai greu ca prima data, pana la urma porneste dar foarte lent, adica invatarte electromotorul, motorul se porneste, dar cam pe la 500 de ture, apoi se stabilizeaza incet pana la 900 in vreo 10 secunte. Azi am facut un drum mai lung, de circa 200 Km dus-intors, si am observat urmatoarele: am apasat ambreajul si ramanea turata la 2000 de ture. am oprit-o, si am pornit-o din nou si tot la 2000 de ture ramanea. Uneori venind spre casa, apasam ambreajul si scadea turatia pe la 500 de ture, alteori se oprea motorul. Ce poate sa fie?
Acum am fost cu ea vreo 10 minute o tura prin oras...si ramane la 1500 de ture constant. Pe langa asta, se aprinde si martorul al bord.
  • davidgaby

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salutare la mine face figuri cand merg cu ea si o scot pe liber se opreste motoru azi imi a facut odata de dimineatza si dupia porneste mai greu putin dar porneste ce am citit eu pe aici ar fii motorasu pas cu pas dupa clapeta de acceleratie.Stima
  • dannyh

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
incearca sa cureti motorasul....si clapeta de acceleratie....becul galben nu se aprinde in bord?
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
*-** *-** *-** ****-** ****-** ****-** *-** *-** *-** imi spune si mie cineva ce inseamna pt ca nu cunosc codurile abia am reusit sai fac testul
Skip ads

  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
am uitat sa spun ca motorul este c16nz
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salut am c16nz si de ceva timp face probleme ,am avut un delco pe care pornea la sfert de cheie scimbat tot in el nou k sta la relanti bn dar daca bag piciorul in ea ma pune in cap si daca turam imi dadea rateuri in carburator asa ca am schimbat delcoul cu altul ca mai am unul tot asa schimbat tot in el nou si cu asta este ok se tuireaza bn numai da rateuri dar nu sta la relanti am masurat fisele curatat cu spray de contacte am plecat cu ea la drum si se comporta bn dar daca ma opresc in semafor se opreste si masina ca nu vrea sa tina relantiul nu pot sami dau seama ce are
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
NU mai curatati acest IAC cu spray !
Ii veti face mai mult rau decat se afla el in starea lui actuala !

Eventual curatati decat acel arculet si eventual cuiul acela, dupa desfacerea lui de pe IAC. Cuiul se desface prin tragere inspre exterior si desurubare (asta daca nu este cumva blocat) . Daca este blocat, nu incercati sa mai trageti de el !
Va explic si de ce :
Astazi l-am schimbat si eu pe al meu
Avandu-l pe cel vechi, am zis sa il desfac sa vad ce minunatie se afla in el
Desfacandu-l, ''am reusit'' sa ii rup contactele. In interior are 4 lite care iasa din 2 bobine si sunt lipite foarte in scurt de 4 pini care iasa in exteriorul IAC-ului, in mufa lui.
In fine, nu asta este important
Si eu, ca si multi alti useri de fapt, de-a lungul timpului l-am curatat cu spray degripant atat arculetul cat si cuiul, dar pe deasupra am zis sa bag si in el niste spray degripant, ca deh s-o curata mai bine ... GRESIT !
Cuiul acela al IAC-ului se infileteaza intr-un tub micut care are in jurul lui un magnet .
Acest tub micut, sta fixat in capatul opus intr-un mic rulment, care are bineinteles vaselina pe el.
Asa ca daca veti pulveriza spray in interiorul IAC-lui, nu veti face decat sa inlaturati acea vaselina (care sigur nu mai este asa multa cum ar trebui), in felul acesta gripand acel rulment.
A doua chestiune :
Daca acel cui este blocat si nu puteti trage de el, nu mai incercati si nu mai insistati sa il trageti inspre afara.
In felul acesta veti scoate acel tub micut de plastic, din locasul rulmentului, blocandu-l iremediabil.
Sfatul meu
Incercati sa utilizati cat mai putin posibil spray-urile degripante, pentru curatarea acestui IAC. Eventual dati cu spray-ul pe o carpa sau un servetel si curatati-l in acest mod
Nu ar strica sa bagati niste vaselina in interiorul acelui tub in care se infileteaza cuiul IAC-ului. Nu puneti vaselina pe filetul cuiului fiindca nu va ajunge in veci pana la acel rulment. Incercati sa introduceti vaselina cu o sarmulita sau cu un betisor subtire de plastic (nu lemn, se poate rupe) pana in fundul IAC-ului.
Folositi o vaselina mai groasa. Cea uzuala din comert nu rezista la temperaturi ridicate .
In felul acesta mai puteti spera la o revenire a IAC-ului.
Nu incercati sa il reparati daca nu aveti unul in plus, pt schimb. Mai mult ca sigur, la desfacere, ii veti rupe acele lite de pe contacte (sunt lipite foarte in scurt).
Toate cele bune
  • costel2406

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992 16cnz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2013

  • Mesaj Privat
am montat motoras nou am deconectat bateria tinut 1 min cheia contact si cand am pornit-ose tura de crapa motorul,de ce?
Skip ads

  • gagaraz

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2012

  • Mesaj Privat
azi am facut o diagnoza cu op-com asadar martor aprins check engine permanent si ina 4 erori...prima P1405 pozitie EGR linear prezent, P1640 modul pentru actionare 4X4 nu e prezent, P0505 reglaj aer la relanti nu e prezent si P0500 lipsa semnal viteza vehicul si acesta nu e prezent...detin o vectra b motorizare x16xel si la relanti motorul sta turat undeva la 1200 de rot\min iar cand fac trecerea intre viteze si chiar cand scot din viteza mi-i se tureaza undeva la 3000 de rot\min....ce-i de facut?....va rog cu stima doar raspunsuri competente! va multumesc anticipat!
  • valysuciu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2014

  • Mesaj Privat
salut!am o problema suparatoare cu un opel c16 nz!mi se opreste in mers si nu mai reusesc sa il pornesc...am schimbat fise bujii capac delcou curatat iac verificat furtunele de vacuum.,curatat injector(injecteaza bine).am eliminat cateva posibile cauze..ii vine benzina scanteie face dar injectorul nu injecteaza..ca si cum nu ar primii comanda sa injecteze.!daca o tractez cativa metrii..si ii dau cheie porneste!cand se opreste se aprinde check engine..la testul cu agrafa da 13 33 34..asta cand se opreste si nu mai vrea sa porneasca..!ma gandesc la senzorul hall sau posibile probleme la delcou..daca cineva a patit ceva similar il rog din suflet sa-mi spuna si mie rezolvarea sau macar o sugestie
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit
33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR