- THRUSTMASTER
- OP
- 83 mesaje
- din 07 Feb 2020
- Zafira Tourer 2013 B16DTH
- Bucuresti
THRUSTMASTER
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2020
- Mesaj Privat
Salutare. Incep aceasta discutie pentru ca nu am gasit nimic asemenator pe forum si cred ca este unul din punctele slabe ale masinii noastre. Sunt pe forumuri atat in Romania cat si pe cele de afara diverse discutii si explicatii despre ce inseamna regenerare, cand se face , cat dureaza si tot asa.
Pe scurt : avem un filtru de particule (arata ca un fagure) ce capteaza particulele de cenusa mai mari pentru ca poluarea sa nu fie foarte mare iar cand filtrul acesta se umple senzorul care masoara presiunea din el da startul regenerarii. Masina se tureaza foarte tare pentru ca temperatura din filtru sa cresc foarte mult si sa arda particulele ramase in filtru si sa le evacueze.
- Cand incepe regenerarea e bine sa o lasi sa termine pentru a evita probleme ulterioare.
-Durata regenerarii difera de cat de infundat e filtrul. 10 min sau 20 min. Cele de 10 minute sunt mai dese. De exemplu la mine face 3 regenerari de 10 min apoi vine una de 20 min. Tin evidenta pe caietul masinii.
-cand incepe regenerarea daca nu sunt in mers eu o o tin mai turata (3000-4000 ture)
Sa va spun acum si cum am rezolvat problema regenerarilor la mine pentru ca mi-am dat seama ca am o problema cand a facut regenerare dupa 6 (sase) km. Masina am luat-o din Olanda de la cineva care facea naveta Germania -Olanda. Desi a mers mult pe autostrada masina am simtit-o totusi puturoasa, avea o latenta in pedala. Nu stiam nimic de regenerari atunci. Imi facea la 30-50 km in oras si 120 afara. M-am gandit ca e bine. Eu inainte am avut masina pe benzina, mergeam la consum. Stilul de schimbat vitezele e total diferit fata de o masina pe benzina. Cum zicea cineva aici astea nu sunt masini sa mergi cu ele la consum , se infunda. Trebuie schimbata viteza la 2500 ture, nu mai putin.
Sa inchei ca v-am plictisit.
Am inceput sa schimb viteza la 2500 de ture, am pys de cateva ori motorina aditivata si am pus in motorina aditiv pentru curatarea filtrului( am pus la 2 plinuri diferite).
Acum dupa aproape 5000km imi face regenerarea in oras la 100 km iar afara mi-a facut la intoarcerea de la mare la 570 km. Drum intins sa aveti.
MODEL: Zafira Tourer 2013
MOTOR: B16DTH
Pe scurt : avem un filtru de particule (arata ca un fagure) ce capteaza particulele de cenusa mai mari pentru ca poluarea sa nu fie foarte mare iar cand filtrul acesta se umple senzorul care masoara presiunea din el da startul regenerarii. Masina se tureaza foarte tare pentru ca temperatura din filtru sa cresc foarte mult si sa arda particulele ramase in filtru si sa le evacueze.
- Cand incepe regenerarea e bine sa o lasi sa termine pentru a evita probleme ulterioare.
-Durata regenerarii difera de cat de infundat e filtrul. 10 min sau 20 min. Cele de 10 minute sunt mai dese. De exemplu la mine face 3 regenerari de 10 min apoi vine una de 20 min. Tin evidenta pe caietul masinii.
-cand incepe regenerarea daca nu sunt in mers eu o o tin mai turata (3000-4000 ture)
Sa va spun acum si cum am rezolvat problema regenerarilor la mine pentru ca mi-am dat seama ca am o problema cand a facut regenerare dupa 6 (sase) km. Masina am luat-o din Olanda de la cineva care facea naveta Germania -Olanda. Desi a mers mult pe autostrada masina am simtit-o totusi puturoasa, avea o latenta in pedala. Nu stiam nimic de regenerari atunci. Imi facea la 30-50 km in oras si 120 afara. M-am gandit ca e bine. Eu inainte am avut masina pe benzina, mergeam la consum. Stilul de schimbat vitezele e total diferit fata de o masina pe benzina. Cum zicea cineva aici astea nu sunt masini sa mergi cu ele la consum , se infunda. Trebuie schimbata viteza la 2500 ture, nu mai putin.
Sa inchei ca v-am plictisit.
Am inceput sa schimb viteza la 2500 de ture, am pys de cateva ori motorina aditivata si am pus in motorina aditiv pentru curatarea filtrului( am pus la 2 plinuri diferite).
Acum dupa aproape 5000km imi face regenerarea in oras la 100 km iar afara mi-a facut la intoarcerea de la mare la 570 km. Drum intins sa aveti.
MODEL: Zafira Tourer 2013
MOTOR: B16DTH
- THRUSTMASTER
- OP
- 83 mesaje
- din 07 Feb 2020
- Zafira Tourer 2013 B16DTH
- Bucuresti
THRUSTMASTER
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2020
- Mesaj Privat
ABalint
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2017
- Mesaj Privat
Eu am B20DTH-ul si habar nu am când face regenerarea, nu o simt la turatie si nici nu mi se aprinde nimic in bord. Am tot citit si eu despre subiectul asta, dar la mine cel putin nu pare sa fie o problema, nu imi restrictioneaza cu nimic stilul de condus, nu a trebuit sa o las niciodata pornita/turata din motivul asta. Am ajuns cu ea la 55000km. Masina e diesel, e clar ca trebuie sa o conduci mai turata, e sanatos nu doar pentru filtrul de particule, dar si pentru turbina.
- THRUSTMASTER
- OP
- 83 mesaje
- din 07 Feb 2020
- Zafira Tourer 2013 B16DTH
- Bucuresti
THRUSTMASTER
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2020
- Mesaj Privat
CHanis
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
Salutare tuturor. La cele mentionate mai sus adaug si faptul ca regenerarea este afectata si de starea bujiilor incandescente. Concret: daca 1 sau 2 bujii sunt arse regenerarile sunt mai dese (in cazul meu la 160-180 km exclusiv extraurban). La motorul B16DTH sunt 2 bujii cu senzor de presiune si 2 bujii standard. Cele cu senzor influenteaza drastic regenerarile (scade nr de km si intervalul), iar daca sunt are ambele buji cu senzor NU se mai fac regenerari. Acest lucru este confirmat si de cei de service-ul Opel (reprezentatnta). In incheiere va spun ca: daca se arde 1 bujie apare mesajul: Service Vehicle Soon, iar la regenerari in meniul TOP CONSUMERS (exact cum a descris colegul in topicul anterior). Drumuri bune
CHanis
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
Revin cu informatii actualizate despre regenerari: 1. am schimbat bujia cu senzor de presiune (cilindrul 4); 2. am pus aditiv pt DPF (1 flacon la 60 l ). Am observat ca regenerarile se fac mai rar: de la alimentarea in care am pus aditiv am efectuat 308 km cu 1 regenerare. In concluzie: bujiile (in special cele cu senzor) afecteaza ciclul regenerarilor, dar si aditivul ajuta...sunt curios urmatoarea regenerare la ce interval va fi
Michnea
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira Tourer 2017 20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2011
- Mesaj Privat
CHanis a scris:Salutare tuturor. La cele mentionate mai sus adaug si faptul ca regenerarea este afectata si de starea bujiilor incandescente. Concret: daca 1 sau 2 bujii sunt arse regenerarile sunt mai dese (in cazul meu la 160-180 km exclusiv extraurban). La motorul B16DTH sunt 2 bujii cu senzor de presiune si 2 bujii standard. Cele cu senzor influenteaza drastic regenerarile (scade nr de km si intervalul), iar daca sunt are ambele buji cu senzor NU se mai fac regenerari. Acest lucru este confirmat si de cei de service-ul Opel (reprezentatnta). In incheiere va spun ca: daca se arde 1 bujie apare mesajul: Service Vehicle Soon, iar la regenerari in meniul TOP CONSUMERS (exact cum a descris colegul in topicul anterior). Drumuri bune
Salutare.
Ti-n sa adaug ca nu toate masinile cu motorul B16DTH sunt 2 bujii cu senzor de presiune si 2 bujii standard. A mea este numai cu bujii normale in urma efectuarii schgimbarii lor datorita mesajului aparut in bord Service Vehicle Soon. Acest lucru l-am spus si in alte topicuri. Cu privire la sistemul de condus, am spus si in alte topicuri, ca nu avem masini normale, ci de turatie: adica trebuie turate.
Drumuri bune.
CHanis
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
CHanis
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
tpu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
CHanis
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
- Ilie ciprian
- *
- 5 mesaje
- din 16 Jan 2020
- Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Ilfov
Ilie ciprian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2020
- Mesaj Privat
Salutare,
Daca cineva a mai trecut prin asa ceva sau a auzit, si poate sa ma ajute, va rog.
Am o zafira c 2014, motor b16dth care nu isi termina regenerarile. Se intampla undeva pe la 200 si ceva km in oras si 400 in afara, se stinge Rear Defrost dupa 20 minute , iar dupa 4sau 5 regenerarî apare mesajul Mandatory Driving care se aprinde de 2 sau 3 ori la diferenta mica de km (10-20) adica nu termina regenerarea. La sfarsit , surpriza S V S.
La service filtrul este curat( presiune diferentiala 0 la relanti respectiv 6/7 turata), il reseteaza mecanicul de la 0 si mai fac 1000 /1500km dupa care o luam de la capat.
Filtrul de particule curatat la Odorhei, inlocuit senzorul de presiune diferentiala( cred ca era bun si cel vechi), nenumarate testere pe care nu apare nicio eroare( doar o bujie care a fost inlocuita)
Ceva (un senzor) nu vede filtrul curat dupa regenerare.
Daca cineva a mai trecut prin asa ceva sau a auzit, si poate sa ma ajute, va rog.
Am o zafira c 2014, motor b16dth care nu isi termina regenerarile. Se intampla undeva pe la 200 si ceva km in oras si 400 in afara, se stinge Rear Defrost dupa 20 minute , iar dupa 4sau 5 regenerarî apare mesajul Mandatory Driving care se aprinde de 2 sau 3 ori la diferenta mica de km (10-20) adica nu termina regenerarea. La sfarsit , surpriza S V S.
La service filtrul este curat( presiune diferentiala 0 la relanti respectiv 6/7 turata), il reseteaza mecanicul de la 0 si mai fac 1000 /1500km dupa care o luam de la capat.
Filtrul de particule curatat la Odorhei, inlocuit senzorul de presiune diferentiala( cred ca era bun si cel vechi), nenumarate testere pe care nu apare nicio eroare( doar o bujie care a fost inlocuita)
Ceva (un senzor) nu vede filtrul curat dupa regenerare.
- Ilie ciprian
- *
- 5 mesaje
- din 16 Jan 2020
- Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Ilfov
Ilie ciprian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2020
- Mesaj Privat
Salutare,
Daca cineva a mai trecut prin asa ceva sau a auzit, si poate sa ma ajute, va rog.
Am o zafira c 2014, motor b16dth care nu isi termina regenerarile. Se intampla undeva pe la 200 si ceva km in oras si 400 in afara, se stinge Rear Defrost dupa 20 minute , iar dupa 4sau 5 regenerarî apare mesajul Mandatory Driving care se aprinde de 2 sau 3 ori la diferenta mica de km (10-20) adica nu termina regenerarea. La sfarsit , surpriza S V S.
La service filtrul este curat( presiune diferentiala 0 la relanti respectiv 6/7 turata), il reseteaza mecanicul de la 0 si mai fac 1000 /1500km dupa care o luam de la capat.
Filtrul de particule curatat la Odorhei, inlocuit senzorul de presiune diferentiala( cred ca era bun si cel vechi), nenumarate testere pe care nu apare nicio eroare( doar o bujie care a fost inlocuita)
Ceva (un senzor) nu vede filtrul curat dupa regenerare.
Daca cineva a mai trecut prin asa ceva sau a auzit, si poate sa ma ajute, va rog.
Am o zafira c 2014, motor b16dth care nu isi termina regenerarile. Se intampla undeva pe la 200 si ceva km in oras si 400 in afara, se stinge Rear Defrost dupa 20 minute , iar dupa 4sau 5 regenerarî apare mesajul Mandatory Driving care se aprinde de 2 sau 3 ori la diferenta mica de km (10-20) adica nu termina regenerarea. La sfarsit , surpriza S V S.
La service filtrul este curat( presiune diferentiala 0 la relanti respectiv 6/7 turata), il reseteaza mecanicul de la 0 si mai fac 1000 /1500km dupa care o luam de la capat.
Filtrul de particule curatat la Odorhei, inlocuit senzorul de presiune diferentiala( cred ca era bun si cel vechi), nenumarate testere pe care nu apare nicio eroare( doar o bujie care a fost inlocuita)
Ceva (un senzor) nu vede filtrul curat dupa regenerare.
- radualex90
- **
- 69 mesaje
- din 28 Apr 2014
- Insignia 2016 1.6CDTI
- Bucuresti
radualex90
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 1.6CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2014
- Mesaj Privat
Eu am Insignia 1.6 cdti 120 cai, regenerarile vara in oras doar cu drumuri scurte ca asa am eu nevoie sunt cam de 250-350km iar in afara peste 450km. Regenerarile dureza FIX 7 minute de fiecare data, indiferent ca sunt in urban sau extraurban. Acum cu vremea rece cam la 200-250km se isi face regenerare. Ce poate influenta distanta intre regenerari este si EGR, verificati cat de murdar este, trebuie curatat anual pentru ca ajuta.
- Ilie ciprian
- *
- 5 mesaje
- din 16 Jan 2020
- Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Ilfov
Ilie ciprian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2020
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns,
Egr l-am curatat acum in jur de 1500km.
Regenerarea in sine dureaza 20 de min.
In permanenta merg cu afisajul top consumers, iar cand apare Rear defrost incepe regenerarea.
Ultima oara s-a aprins 7min. , s-a stins 1 min., s-a aprins 5min., s-a stins 1min. Si iar 5min. aprins dupa care s-a terminat.
Pana aici totul ok, nu a aparut Svs( servise vehical soon), dar dupa 4/5 regenerari apare mesajul Mandatory drive.
Dupa alte 2/3 mesaje Mandatory drive apare SVS
Egr l-am curatat acum in jur de 1500km.
Regenerarea in sine dureaza 20 de min.
In permanenta merg cu afisajul top consumers, iar cand apare Rear defrost incepe regenerarea.
Ultima oara s-a aprins 7min. , s-a stins 1 min., s-a aprins 5min., s-a stins 1min. Si iar 5min. aprins dupa care s-a terminat.
Pana aici totul ok, nu a aparut Svs( servise vehical soon), dar dupa 4/5 regenerari apare mesajul Mandatory drive.
Dupa alte 2/3 mesaje Mandatory drive apare SVS
- Ilie ciprian
- *
- 5 mesaje
- din 16 Jan 2020
- Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Ilfov
Ilie ciprian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2020
- Mesaj Privat
- Ilie ciprian
- *
- 5 mesaje
- din 16 Jan 2020
- Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Ilfov
Ilie ciprian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2020
- Mesaj Privat
cataluta
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2024
- Mesaj Privat
Salut! Se pare ca fiecare masina sau motorizare difera. Eu am masina din descriere si am achizitionato de curand. Nu stiam nimic despre regenerare si inca invat. Prima regenerare vizibila de mine a fost la 170km desi proprietarul anterior zicea ca la el facea cam la 430-470 apoi am incercat sa o forjez si acum isi face undeva cam la 380-420 mentionez ca mai mult oras bag dar am si un drum pana la munca mai drept dar este aglomerat. Cand am fost plecat la munte a facut regenerare la 570k
Citind ce ati scria mai sus la mine cam asa se face cam 1 min2 apoi pauza iar 1 min 2 iar pauza cam de 3 ori face uneori am sesizat chiar si a patra intervalul dintre este cam de 3-4 intre aceste faze . Mentionez ca am un led dinacela care te ajuta sa vezi cand isi face regenerarea ca sa eviti oprirea motorului, si vreau sa zic ca e chiar util! Toate cele bune!
Citind ce ati scria mai sus la mine cam asa se face cam 1 min2 apoi pauza iar 1 min 2 iar pauza cam de 3 ori face uneori am sesizat chiar si a patra intervalul dintre este cam de 3-4 intre aceste faze . Mentionez ca am un led dinacela care te ajuta sa vezi cand isi face regenerarea ca sa eviti oprirea motorului, si vreau sa zic ca e chiar util! Toate cele bune!