Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Problema electrica Opel agila motor 1,0. an fab.2001
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
Cand se pune contactul cam asa se manifesta becurile service, noxe, la fel tacane si releul pompei de benzina, si throttle, si indicator temp. apa este instabil.
cateodata ledurile sunt stabile alteori fac asa timp de cateva secunde si alteori nu se opresc din clipocit decat dupa ce se porneste motorul. Throttle, cum am mai spus si el caraie ciudat in tot acest interval.
S-a pus contactul cu mufele scoase de la: egr, debitmetru, throttle, sonda lambda1, --releele de la claxon, ecu, pompa benzina, fan, au fost schimbate intre ele chiar si scoase dar fara rezultat , cele2 becuri/leduri au aceeasi manifestare aleatoriu.
S-au dat cu spray de contacte toate mufele inclusiv cele de la ecu, chiar si cea de la imobilizator,dar fara rezultate notabile.
Masina are gpl, s-a incercat si cu deconectarea alimentarii electrice a instalatiei gpl –tot fara rezultat-.
Bineinteles s-a conectat interfata obd la masina si nu sunt prezente erori stocate.
Dupa cateva testari cu ap. masura am constatat ca plusul (12v) e cel care face probleme.
Masina a fost deja la 2 electricieni. Unul a spus ca ecu e bolnav, iar celalalt a concluzionat ca exista un scurt pe instalatie. Din pacate niciunul nu a vrut sa se complice ca sa si rezolve problema.
Daca are cineva vre-o experienta asemanatoare sau vre-un sfat/ parere/ sau idee despre ce se intampla la masina, orice e binevenit.


MODEL: Agila 2001
MOTOR: z10xe
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Curãțã cu spray de contact mufa din spatele ceasurilor. Mai verificã dacã toate siguranțele fac contact ferm și dacã punctele de masã sânt in regula.
PS. Bun electrician😄.Dacã era un scurt ardea siguranța/ siguranțele.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

eu as incerca de proba si cu alta baterie.

Zici la un moment dat ca dupa unele testari cu aparatul s-a ajuns la concluzia ca plusul e cel care face probleme.

Poti sa detaliezi putin? Ce testari si ce crezi tu ca ar putea fi? Vreau sa inteleg mai bine ce se intimpla.

Dar as incerca si cu alta baterie prima data (baterie buna, buna).
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
mariustintea a scris:Curãțã cu spray de contact mufa din spatele ceasurilor. Mai verificã dacã toate siguranțele fac contact ferm și dacã punctele de masã sânt in regula.
PS. Bun electrician😄.Dacã era un scurt ardea siguranța/ siguranțele.

Sigurantele si releele au fost toate verificate.
cablurile instalatiei au fost luate la pipait cm cu cm. mufele toate la care am ajuns de sus au fost curatate si controlate. punctele de masa sunt ok.
e posibil sa fie ceva intrupt pe traseul cablurilor. dar manifestarea ar fi fost alta...
La mufa din spatele ceasurilor inca nu am ajuns dar o voi curata cat de curand.
totusi caraiala lui throttle si a releului de la pomp. benzina, sincronizata cu cliopcirea becurilor de la bord...m-ar mira sa fie de la mufa ceasometrelor.
masina e a unui prieten. o prind doar in weekend.
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
La o prima vedere, pare 20% contact cheie cu probleme si 80% ECU a inebunit.
Nu am studiat, nu am avut timp, doar asa ... din avion.
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:Salut,

eu as incerca de proba si cu alta baterie.

Zici la un moment dat ca dupa unele testari cu aparatul s-a ajuns la concluzia ca plusul e cel care face probleme.

Poti sa detaliezi putin? Ce testari si ce crezi tu ca ar putea fi? Vreau sa inteleg mai bine ce se intimpla.

Dar as incerca si cu alta baterie prima data (baterie buna, buna).


bateria e ok. nu e genul de masina sa meaga cu bornele nestranse sau cu cabluri atarnand etc.
intreruperea nu stiam daca vine de minus(masa ) sau de la plus(12v)
pentru test? e simplu. se face cu voltmetru pe 20v si sondele lui puse -intre masa sau plus- si firele care se vor testate.
,,Vreau sa inteleg mai bine ce se intimpla.'' si eu vreau ...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Eu ramin la parerea mea, bateria in sine cred ca are probleme (e doar parerea mea).

uite mai jos doua scheme, se vede in ambele ca acea sectiune care clipeste are legatura cu ECU, eu nu spun ca sint contacte imperfecte deoarece face identic de fiecare data (eu asa am vazut, la contacte imperfecte ar fi facut aleatoriu).

de asta mi se pare ceva in neregula cu bateria, ecu pare sa comande mereu aceeasi "partitura" (flasurile par identice mereu).




daca vrei caut si schema ecu din tis, daca ajuta cu ceva (poate le ai si tu)

ecu comanda cu minus acele leduri, plusul vine din sig 15, daca era o problema acolo mai faceau si altele probleme.

poate vreo mufa ecu (o sectiune a mufei), dar , cum zic, prea face la fel ca sa fie contact imperfect (poate nu vad eu bine clipirile.)

l.e . - poate identic nu e o exprimare fericita din partea mea, dar ma incapatinez pe baterie....
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
mersi pentru interesul si intentia de a ajuta.
ramane sa o mai ,,purichez''.
data viitoare cand prind masina (probabil in weekend) o sa-i verific si bordul.
si totusi... becurile alea, dar si restul (releu pompa benzina si throttle) au momente cand pornesc normal.
eu banuiesc un contact imperfect pe undeva.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Pe cablurile groase de la baterie ai facut masuratori?Adica de masurat pierderile de tensiune pe fiecare cablu in parte.Ai spus ca punctele de masa sunt ok...daca te referi ca sunt bine stranse nu e destul;desfa-le curata papucii si locul unde se aseaza papucul pe blocul motor.Contact prost poate sa mai fie chiar si in sertizarea de pe bornele bateriei(cleme).Eu sunt convins ca e un contact imperfect(oxidat),undeva in zona asta...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
probabil momentele in care nu face sint cele in care masna a fost folosita iar bateria a apucat sa atinga un nivel suficient de incarcare.

iar cele in care face sint cele de dupa o stationare suficienta cit bateria sa se descarce "cit trebuie" (asta-i teoria mea).

poate reusesti sa faci o legatura intre aceste lucruri (stationari/utilizare).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR