Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
Solutie
  • Alex68

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Salut! Dupa ce am reparat chiuloasa mea (schimbat 3 supape si un ghid) am montat o pe masina apoi cand am pornit o m am ales cu acest sunet. Stie cineva de unde provine?
http://www.youtube.com/watch?v=tntJ1dbBCVA


MODEL: Meriva 2004
MOTOR: Z17DTH

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pune o surubelnita lunga, pe rând, la fiecare cilindru, pe blocul motor in fata motorului imediat sub locul unde se îmbina blocul cu chiulasa. Asculta cu urechea pe surubelnita care piston bate la relanti si in turatie, apoi revino cu rezultatul.

Eventual, dupa ce e pornit motorul si ai identificat pistonul care bate, scoate alimentarea injectorului si asculta cu atentie (cu surubelnita pe bloc) daca bataia mai este prezenta atunci cand pistonul nu mai este alimentat cu carburant (doar cu aer, care este usor de comprimat si nu are loc nicio explozie).

Nu-l lasa prea mult sa mearga asa, in 3 pistoane, ca creste mult presiunea in rampa de injectie (si nu stii daca supapa de suprapresiune de pe rampa mai este in toate mintile ei si poate descarca tot surplusul de presiune care s-a acumulat).
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Bataia ca bataia,dar se mai aude un zgomot...la accelerare apare un vajait.Zgomotul acela este de la cureaua de distributie prea tensionata!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pare ca bataia e un zgomot mecanic, care se amplifica odata cu turatia. Cam asa batea motorul meu avand doua supape de evacuare strambe. Nu lovite grav, lovite doar usor dar care nu mai inchideau corect pe scaun (compresie 10, in loc de minim 18 ).

Eu sa fi fost in situatie, as fi facut rapid un test de compresie. Daca compresia e ok, atunci bataia e in bolt sau in cuzinet.

L.E:
Mai poate fi garnitura de chiulasa prea ingusta in grosime, (mai rar...) dar nu e exclus.
Colegul de forum @mecaNIK mi-a scris in topic cand am inchis eu motorul meu, ulterior avand aceiasi bataie... cum ca a avut ocazia sa constate ca, dintr-un motiv neelucidat, la motoarele astea 1.7cdti e bine sa pui o garnitura de chiulasa unpic mai groasa, altfel dupa ce remontezi totul e posibil sa ai surpriza ,,sa-ti bata motorul,,. Nu mai stiu exact postarea, insa imi amintesc ca aproximativ asa mi-a scris in topic la momentul respectiv. Valorile privind grosimea garniturii de chiulasa, cele prezente in manualul de reparatii sunt una, realitatea care se regaseste la garniturile de chiulasa aftermarket (privind grosimea) am observat ca este alta. Diferenta asta se amplifica atunci cand se rectifica chiulasa, si nu stii cat s-a luat din ea inainte de catre cel ce-a rectificat-o înaintea ta (aici poti doar sa estimezi).
Skip ads

  • Alex68

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2015

  • Mesaj Privat
EHotaran a scris:Bataia ca bataia,dar se mai aude un zgomot...la accelerare apare un vajait.Zgomotul acela este de la cureaua de distributie prea tensionata!

Am detensionat cureaua, dar nu asta era problema mea.
  • Alex68

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2015

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Pune o surubelnita lunga, pe rând, la fiecare cilindru, pe blocul motor in fata motorului imediat sub locul unde se îmbina blocul cu chiulasa. Asculta cu urechea pe surubelnita care piston bate la relanti si in turatie, apoi revino cu rezultatul.

Eventual, dupa ce e pornit motorul si ai identificat pistonul care bate, scoate alimentarea injectorului si asculta cu atentie (cu surubelnita pe bloc) daca bataia mai este prezenta atunci cand pistonul nu mai este alimentat cu carburant (doar cu aer, care este usor de comprimat si nu are loc nicio explozie).

Nu-l lasa prea mult sa mearga asa, in 3 pistoane, ca creste mult presiunea in rampa de injectie (si nu stii daca supapa de suprapresiune de pe rampa mai este in toate mintile ei si poate descarca tot surplusul de presiune care s-a acumulat).

Am ascultat motorul si bãtaia vine de la cilindrul 4. Dacã scot mufa de la injector bãtaia inca rãmâne. Eu banuiesc ca mecanicul nu mi a reparat bine chiuloasa.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca inca bate motorul dupa ce tai alimentarea injectorului #4 atunci probabil ca pe cilindrul respectiv mai ai o supapa stramba (dincolo de ghid, inspre scaun), iar supapa nu inchide corect pe scaun (loveste in scaun, in loc sa se aseze corect pe scaunul supapei). Sau mai poate fi scaunul supapei lovit si n-a fost refacut corect pentru a se aseza in el supapa noua (daca supapa e noua).

Tu ia o compresie la motor mai intai. Daca ai compresie buna la fiecare cilindru, atunci nu e din supape/scaune ci din garnitura de chiulasa care probabil ca e prea subtire si de aceea atinge o supapa in piston. Se rezolva prin schimbarea garniturii de chiulasa cu alta putin mai groasa.

L.E:
Inca ceva: cu o lera verifica la cilindrul #4 care e distanta dintre axul cu came (cama in sus cand masori) si pastile. Daca e prea mica distanta asta, atunci supapa ramane deschisa prea mult timp si o ajunge din urma pistonul, chiar inainte ca supapa sa se inchida. Se rezolva simplu prin inlocuirea cu o pastila mai subtire in carne (ca si grosime), distanta respectiva conform manualului de reparatii trebuie sa fie 0,35mm-0,45mm.
  • Alex68

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi. Am rezolvat problema prin schimbarea axei cu came.
http://www.youtube.com/watch?v=7vPMg-O3oLE
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR