Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • marka

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut, am o problemã la care nu îi gãsesc rezolvarea la mașinã. Am ridicat capota dupã un drum de 5-6 km și am observat cã vasul antigel era aproape gol. Am desfãcut ușor bușonul și a revenit lichidul pânã a și dat puțin pe la aerisire, motorul la 90 de grade. Am lãsat puțin motorul pânã pe la 60 de grade și am observat cã nu mai era lichid aproape deloc, am completat pânã la semn cu apa distilatã dupã care am fãcut iar un drum de 5-6 km și iar a coborât și bãga un fel de spumã, dupã ce am desfãcut bușonul s-a ridicat peste nivel. Veneau goluri de aer cu spumã în vas de pe furtunul gros de jos. Spuma este curatã, care sã fie problema? Astra h 1.7 cdti dth 101 cp. Nu sunt coduri de erori.


MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTH
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Verificarea nivelului de antigel se face cu motorul rece. Sistemul de racire este presurizat, nu e indicat sa desfaci busonul cu motorul cald. Poate asa se explica spuma si variatia de nivel.
Oare termostatul mai deschide? Incearca sa urmaresti in mers temperatura in meniul ascuns. Verifica si radiatorul daca e cald peste tot.
P.S ai avut interventii recente la motor, sau ai schimbat antigelul de curand? Sau cand ai schimbat ultima data antigelul?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Apa coboara in vas cand in circuitul de apa motor se face presiune, care umfla furtunele de cauciuc, ele isi maresc volumul si de aici diferenta de nivel (apa coboara din vasul de expansiune).

Ai caldura cu ea iarna ? In general, cand se intampla simptomele descrise de tine e garnitura de chiulasa defecta si ajunge presiune (compresie motor) direct in circuitul de racire al motorului.
  • marka

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
La motor nu s-a umblat de când am mașina, 2 ani. Termostatul a fost schimbat în primãvarã și se vede cã deschide cã bagã lichid pe furtun când ajunge la temperaturã, , atunci a fost înlocuit și antigelul asta dupã ce a fost spãlatã instalația. Radiatorul este nou, vasul este nou. Pânã acum nu erau probleme, chiar și cu motorul pornit dupã sute de km era la nivel, acum dupã câțiva km este aproape gol. Uleiul este la nivel. Cãldurã bagã. Nu știu ce sã îi mai fac. Cum îmi pot da seama cã este garnitura de chiuloasã?
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Nu ai raspuns daca ai verificat temperatura in mers si radiatorul, pune mana pe el daca e cald pe toata suprafata.
Nou nu inseamna bun, ce marci ai cumparat la termostat, antigel, radiator si vas?
Incearca si sa mergi cativa km cu busonul desfacut, vezi daca variaza nivelul si daca face spuma.
  • marka

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
In mers temperatura nu trece de 90 de grade, pe loc mai urcã pânã pe la 95. Radiatoarele, cã ambele le-am schimbat sunt termotech, vasul parcã tot asa iar termostatul este Mahle. Astã-varã am fãcut un drum de 600 de km pe caniculã și nu am oprit decât sã vãd cum este nivelul la antigel deoarece am luat vasul cu senzor dar nu este activat dint tester cã nu îmi aratã când scade nivelul. Am prins și aglomerație pe centura București și erau 40 de grade afarã dar de 98 de grade nu a sãrit. Acum am fãcut iar un drum de 20 de km și era gol vasul și când am desfãcut bușonul a bușnit antigelul dar tot nu a ajuns la semn cu toate cã ieri l-am completat pânã la semn.
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Dimineata, pe racoare ... verifici nivelul la antigel (cu conditia sa fie racoare si IN motor).
Completezi cu apa distilata (sau mai bine tot cu antigel) si apoi strangi bine busonul de la vasul de expansiune.
A doua zi, tot dimineata, tot cu racoare in motor, verifici din nou daca se mentine nivelul la antigel; eventual desfaci busonul de la vasul de expansiune si vezi pana unde se ridica nivelul la antigel LA RECE.
Daca SI a doua zi trebuie sa completezi mai mult de 100 ml de antigel, mergi la mecanic sa vada pe unde pierde.
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
uleiul si antigelul se intalnesc in 2 locuri: chiulasa si termoflot.
spuma este rezultatul amestecului dintre ulei si antigel, deci se poate deduce ca ori garnitura de chiulasa, ori termoflotul au o problema.
bolboroselile in vas se pot asocia cu pierdere de compresie, tot din cauza garniturii de chiulasa care poate fi ciupita

eu as incepe prin verificarea / inlocuirea termoflotului cu unul nou, spalarea instalatiei si a vasului de expansiune.
daca si dupa asta tot face spuma, as desface chiulasa si inlocui garnitura
Skip ads

  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Spuma face pentru ca marka desface busonul cand motorul este cald / fierbinte.
Ce spui tu teoretic ai dreptate, doar ca marka nu a mentionat nimic de ulei in vasul de expansiune si spuma aia (de culoare crem-maronie) e cam greu de confundat.
Spalarea instalatiei nu este o idee rea, doar ca nu as recomanda schimbarea termoflotului sau a garniturii de chiuloasa din prima ... mai intai as incepe cu verificarile de baza (pierde lichid, daca da - pe unde, este contaminat cu ulei, daca da - de unde).
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@alex_arhire in poze pare curata si spuma si antigelul. Eu cred ca motorul fierbe, de aici spuma si variatia de nivel. Daca era termoflotul sau chiulasa ma gandesc ca si uleiul si antigelul trebuiau sa fie contaminate.
@marka incearca sa mergi cativa km cu busonul slabit, vezi daca e vreo schimbare. Eu sunt patit cu antigeluri ieftine, folosesc doar Hepu fara probleme. Ce antigel ai bagat?
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Spuma nu are cum sa faca , daca busonul se desface imediat dupa un drum lung.Doar creste nivelul si atat , testat pe ''n'' masini(benzinare /diesel) si destul de afumat , incat sa imi asum riscul de a ma opari.Eu as verifica circuitul de racire intai , apoi restul.Daca face bule de aer in borcanul de castraveti , posibil sa dea compresie pe circuitul de racire , dar nu este batut in cuie.Chiar daca scapa compresie , antigelul poate fi curat.Erori nu au cum sa fie in acest caz , mai rar pe metal.
  • marka

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am observat cã pe la termoflot sunt scurgeri de ulei dar așa este de când am luat mașina 2 ani. Spuma este curatã în vas la fel și antigelul, temperatura nu trece de 90 de grade în mers. Antigelul este hepu și am completat cu apã distilatã sau tot hepu cã am de rezervã. O sã încerc sã merg și cu bușonul slab câțiva km sã vãd cum se comportã. Încã nu am fãcut un test de compresie cã nu am avut timp, dar la testul de compresie se poate deduce dacã este este chiulasa ciupitã? Eu mai am și probleme cu pornirea la rece dimineața sau dupã câteva ore de stat, înainte pornea greu când erau peste 20 de grade dimineața iar dacã erau sub 20 și porneau bujiile pornea perfect, acum nu mai pornește bine nici cu ajutorul bujiilor. Are tendința sã se bâlbâie pânã pornește. Mã gândesc cã poate are și asta vreo cauzã.
Skip ads

  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Citat din marka: "Termostatul a fost schimbat în primãvarã și se vede cã deschide cã bagã lichid pe furtun când ajunge la temperaturã, , atunci a fost înlocuit și antigelul asta dupã ce a fost spãlatã instalația. Radiatorul este nou, vasul este nou."
CUM a fost spalata instalatia de racire, sau mai precis CU CE ?
POATE dupa spalare NU a fost clatita bine instalatia si mai are detergent in ea. Stiu ca implica ceva costuri dar incearca sa schimbi din nou TOT antigelul. Eventual inainte de a pune noul antigel sa faci o clatire cu apa.
M-am uitat din nou la poze si aia mi se pare spuma de detergent / spumant; nu e in nici un caz spuma de contaminare cu ulei, mai ales ca antigelul din vas e roz assa cum trebuie sa fie si nu negricios si opac. Daca la spalare s-a folosit Detartrant (sau similar) pt indepartarea calcarului din instalatie ... foarte posibil asta sa fie cauza.
  • marka

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Spãlarea s-a efectuat în primãvarã și s-a fãcut cu apã distilatã și un flacon de soluție de la liqui moly dupã care s-a clãtit cu apã distilatã și apoi antigel. De atunci s-au fãcut mii de km fãrã niciun fel de problemã de spumã sau sã scadã nivelul. În dimineața asta am verificat iar vasul și era gol de tot, am bãgat cam 700 ml de antigel. Scurgeri nu se vãd sub mașinã, am pus ceva sã se vadã dacã picã. Cum ar putea sã disparã atât antigel într-o zi și nu am fãcut mai mult de 30 km?
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
uleiul e curat?
  • marka

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Este "curat" uleiul, defapt necontaminat și la semn cã de curat nu mai e cã trebuie sã îi fac și schimbul. Astãzi am fãcut 50 km și am pierdut 3 litri de antigel, a dat și pe la orificiul acela de la vas cu spumã, spumã curatã. Temperatura era la 107 grade, noroc cã eram pe lângã un magazin cu piese auto și i-am bãgat apã cã deja antigel nu mai bag. Umblu cu 5 l de apã dupã mine ca cum era la dacie. Și cã dracu sã fie negru mi-a murit și electromotorul și am rãmas la 20 de km de casã. Mașina asta mi-a scos peri albi. În ultimile sãptãmâni au apãrut toate problemele deodatã.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
La racitorul de gaze, s-a uitat cineva? L-a luat cineva la intrebari?
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Ai fost la spovedanie cu ea?Pe la moldova am vazut ca se cam sfintesc masinile , precum animalele.Urat obicei , si in acelasi timp pagan , si barbar.La 107 grade cam sperie a motor fiert , si termostat blocat pe inchis.Electromotorul a cazut bronzat cred , ajutat si de caldura din compartimentul motor , ori poate o fi coincidenta.Eu am patit cu termostat no name pe alte marci sa fiarba motorul , nu este de joaca.Cauta furtunele sa nu fie tari , ca poate crapa vreunul , si faci dezastru apoi.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si la Prislop se sfintesc, ca am trait experienta. In general chestia asta cu sfintitul tablei tine de teama oamenilor... majoritatea prinsi in vâltoarea vietii de zi cu zi, altii blocati prin viata social-digitala... as zice ca au cam uitat cine sunt! Si-atunci hai la cel cu ghiocul, ca stie el ce face.. A dat ala cu ghiocul (scurt si eficient, dintr-o singura trecere) o linie intreaga de masini in parcarea manastirii. Inclusiv a mea, care era si ea parcata pe-acolo.

Eu i-as scoate termostatul si as circula o perioada asa.. fara el. Daca se reduc sau dispar simptomele, as cerceta mai departe pe linia asta de gandire privind ce anume tine racirea motorului ca sa nu-si faca treaba pentru care a fost gandita si testata de producator (pentru ca ei au testat initial si au ajuns la concluzia ca racirea, asa cum este ea gandita, ESTE suficienta pentru acest tip de motor).
  • marka

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
black_soulwhite a scris:Ai fost la spovedanie cu ea?Pe la moldova am vazut ca se cam sfintesc masinile , precum animalele.Urat obicei , si in acelasi timp pagan , si barbar.La 107 grade cam sperie a motor fiert , si termostat blocat pe inchis.Electromotorul a cazut bronzat cred , ajutat si de caldura din compartimentul motor , ori poate o fi coincidenta.Eu am patit cu termostat no name pe alte marci sa fiarba motorul , nu este de joaca.Cauta furtunele sa nu fie tari , ca poate crapa vreunul , si faci dezastru apoi.

Termostatul deschide, se vede cum bagã lichid în vas pe furtunul de la radiator. Totuși unde dispare lichidul dacã ar fi termostatul?

Am dat electromotorul jos și era blocat rotorul din cauza unui mic șpan la siguranța care ține platoul de cãrbuni, nu știu de unde a ajuns acolo. Și siguranța aceea era uzatã, avea un șanț de la ax, am întors-o invers și e ok. Dacã tot a fost dat jos i-am spãlat și uns tot angrenajul. Am fost la un mecanic și concluzia lui a fost cã e garnitura de chiulasã cã scãpa presiune motorul și bagã pe circuitul de rãcire. O sã mai caut o pãrere la alt mecanic. Totuși ce presupune schimbatul garniturii? Doar garnitura sau mai trebuiesc schimbate și altele?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR