Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mi se pare fara nicio logica sa se rupa cureaua de distrbutie ca tu ca sofer n-ai debreiat, in caz de accident iminent bagi pedala de frana prin podea si te tii strans de volan, moare/nu moare motorul nu mai conteaza... si chiar nu stiu la pacalelile astea de ,,masini noi,, cum e... dar la cele diesel pe care le-am condus eu din tinerete si la care eu am franat grav mi-a murit motorul cu maneta in viteza in care era si nu s-a rupt nicio distributie, nici n-a sarit vreun dinte cureaua de la semn.

In ceea ce priveste viata curelei de distributie, daca vrei sa o mai lasi o perioada pe motor e de preferat sa demontezi capacul distributiei si sa te uiti la ea pe toata lungimea ei. Daca nu sunt lichide pe ea, nu are crapaturi pe calea de rulare sau pe spate atunci poti sa o mai lasi un an daca chiar arata bine si tu consideri ca nu si-a atins numarul de km recomandat pentru schimbarea ei.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eu nu am intalnit pana acum masina la care sa se rupa distributia ca a calcat frana si a uitat sa apese si ambreiajul. Socru meu care este mecanic si are firma de la revolutie (acum este in pensie) nu a intalnit niciodata un astfel de caz. A avut distriburii rupte si are si acum cand mai face din cand in cand cate o masina, dar rupte din cauza ca nu au fost schimbate la timp, nu s-a schimbat si pompa de apa (la cele la care este necesar) sau rolele sau au fost stranse gresit intinzatoarele...
Conform la ce spuneti voi, pai o masina de pe scoala de soferi ar trebui sa schimbe distributia in fiecare luna de cate ori moare motorul inainte sa apuce intructorul sa apese pe ambreiaj...
cat despre ulei, in manual scrie ce am spus si eu: indifcatorul de viata a uleiului din bord este e o estimare care te ajuta sa vezi daca ai un regim de mers chinuitor pentru masina (regenerari dese) cu contaminarea uleiului. In rest la 12 luni sau 30000km (la noi in romania la 15000 a hotarat Opel) dar cum putini ajung sa faca atatia km s-a vehiculat si indoctrinat 10000km asta si pentru ca la noi o mare parte din uleiuri sunt contrafacute (mai ales Castrol) si nu te poti baza ca posirca vanduta ca ulei (sunt putine uleiuri pe piata care chiar vin din Germania sau tari civilizate) pe care scrie made in tari civilizate dar sunt facute unele prin Turcia, Bulgaria sau chiar la noi ori alte tari bananiere...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pleaca cu masina mai s[portiv si cand ajungi la 60-80 fara sa pui picioru pe ambreiaj calca frana la maxim pana se opreste pe loc .....dupa experienta asta ai inteles sigur despre ce vorbim aici,nu e vorba de scoala de soferi cand moare motoru ca pleaca mormolocu aiurea.Fata de situatiile clasice cele mai frecvente mai exista si posibilitatea asta, cine stie cum functioneaza o masina intelege.
Ca sa mai dam de gandit 'ganditorilor' se mai poate rupe distributia si din cauza ungerii deficitare ...ia sa vedem nici asta nu e posibil?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asta doar in cazul ungerii deficitare din chiulasa, evident.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Asta asa este,am gasit distributie rupta si urme de gripaj ale axelor cu came,proprietarul masinii se tot dadea cu curu de pamant ca distributia este inca in garantie si s-a rupt cureaua ,dar cureaua s-a rupt cand s-au blocat axele cu came,tacheti albastri de la incins.Amenintari cu OPC-ul,venit cu prieteni care citisera pe net ca se rupe de la montaj prost,tot arsenalu dambovitean cand esti rupt in cur si mergi cu masina prea scumpa sa-ti permiti sa schimbi uleiul si filtru la timp.
Totusi concluzie
1. Distributia se schimba la termenul recomandat de producator,va rog nu confundati producatorul motorului care pune un anumit brand si distributiile schimbate la colt cu marci dubioase,strangeri aiurea etc.
2. Nu exista conditii diferite de exploatare est /vest decat vrajeala de popa de tara a unora sa scoata un ban gramada,sau gaselnita unor producatori sa lase mana libera dealerului la ceva bani in plus,asta include filtere,uleiuri,mentenanta in general baza profitului serviceurilor care au o marca pe usa.
3. Cine da un verdict fara sa desfaca capacul sa vada ce se afla acolo este doar ...paraleolog de meserie nu mecanic,mecanica se face verificand tot de-a fira'n par nu scapa nimic,am vorbit mai sus de contaminari,urme de strans aiurea etc.
4. Exista conditii speciale de exploatare ca ;taxiuri,livrari,masini de interventii de orice fel da nu e cazul nostru poate doar primele doua,acolo atentie mare ca este obiectul muncii si ramai somer pana dregi caruta.In cazurile astea intervalele de schimb sunt mai mici.
5. Distributia se verifica periodic,asta nu inseamna ca la fiecare drum scoti capacele ,dar un 20.000 sau din an in an cu un plus minus se poate,ce se urmareste? Depuneri de material de uzura,praf de cauciuc,contaminari de toate felurile,role cu vaselina iesita,joc unde se poate e treaba de 10 min. max.
6. Tineti cont de prevederea legala,ca piesele aduse de client nu fac obiectul garantiei oferita de service -ul care monteaza,adica ii lasi o portita de scapare si nu faci mare economie pentru ca ei castiga si din vanzare si din montaj si este loc de negociere daca se pune in vedere asta,va pot face recomandari de multe ori mai avantajoase (aici nu includem idiotii) ,ei au alte discount-uri etc.
7. In cazul masinilor mai vechi,achizitionate de curand,cu rulaje mari eu recomand intai o constatare ,de cele mai multe ori se schimba simeringul de distributie de la axele cu came,ax pompa ulei,garnitura capac tacheti sa nu demontezi iar peste ceva timp ca ajunge ulei pe curea sau te trezesti cu ea rupta si aici e loc de discutat ca o inlocuire de simering mai adauga (ori ar trebui)nu mai mult de 30 min de manopera in general,nu-i lasati sa amestece normarile ca una e sa se faca cu o distributie gata scoasa si alta ca o operatiune separata care implica demontarea distributiei.
8. De cele mai multe ori informatiile date pe Youtube nu au legatura cu realitatea,si eu folosesc multe filmulete ca exemplu dar le pot pune apoi in practica tinand cont de niste reguli ,unele sunt chiar periculoase daca nu stii unde greseste cel care face recomandarile.
  • CIon153

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2023

  • Mesaj Privat
Iulie.2023 ,motorul s-a oprit brusc în intersecție,cauza ,lanțul care acționeazã rampa de.evacuare s-a rupt .Cost reparație 3000 lei .Kitul de distribuție a fost schimbat la 153.000 km ,când s-a întâmplat ghinionul mașinã avea 206.000 km .Azi am schimbat și distribuția,209.000 km .

Reviziile de la 153.000 la 205.000 au fost fãcute la service dedicat Opel .Nimeni nu a auzit zgomotul produs de lanțul care ,,musca ,,din carcasa .In cazul meu ar fi trebuit înlocuit intinzatorul lanțului cost 212 lei .

Pãrerea mea este cã multe din problemele grave ale mașinilor vin de la ,,cunoștințele avansate ,, ale așa-zisilor mecanici .


Cã și utilizator al unei mașinii sunt conștient cã am cunoștințe limitate în ceea ce privește mecanica .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR