Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B
  • BUrucu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Zafira 2009 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua, am un Opel Zafira 2009, motor Z 19 DTH, astãzi de dimineațã cand am pornit masina dupã aproximativ 2 minute mi s a aprins martorul ESP pe culoarea Galben si nu mai aveam servodirectie, Am oprit mașina imediat, am mai stat aproximativ 5 minute și am pornit o iarãși, avea urmãtoarele simptome, servodirectia funcționa, ESP era stins dar atunci când viram stanga - dreapta se auzea in interiorul mașinii un suierat foarte deranjant .. precizez ca am facut testul cu pedalele dar nu a apãrut nici o eroare.
Dacã puteti sa mi dati o parere sau mai bine o rezolvare sau poate a mai pãțit cineva ceva de genul ...
Va multumesc frumos!





MODEL: Zafira 2009
MOTOR: Z19DTH
Skip ads

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
acum intreb si eu: exista ulei la servo?


Ultima modificare facuta de marius-opel la Joi 10 Dec, 2020 10:08 am
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
acum intreb si eu: exista ulei la servo?
  • BUrucu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Zafira 2009 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Am cautat bidonasul pentru ulei si nu l am gasit ... acum am plecat la serviciu, dupã ce am cercetat putin forumul am vãzut cã este poziționat lângã filtrul de aer, mașina am lasat o acasa, nu am mai avut curaj sa merg cu ea , Vreau sa cumpãr ulei chiar daca nu am verificat ... Dacã ma poti ajuta cu o informatie, ce ulei trebuia sa cumpãr si ce cantitate intra in bidon, chiar dacã are ulei ..risc, sper sa fie asta problema sa trec mai usor peste problema... toti ne dorim sã trecem usor peste probleme... mersi frumos, precizez ca la ora 15 voi posta daca are sigur sau nu ulei .. atunci ajung acasa!
Skip ads

  • steliyan

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2011 Y17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Eu am opel zafira b van 2011 motor z17dtr...daca e ca la mine, e undeva jos de tot sub filtrul de aer...se vede
  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 379
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
Nu sunt un priceput dar as verifica si incarcarea alternatorului.
  • BUrucu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Zafira 2009 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Sa fie bateria? Dar pornitã imi arata 14,2 14,3
Dar porneste ... Si încãrca
  • steliyan

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2011 Y17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Eu zic ca e bine...normal trebuie sa fie 13,8 - 14,2 V
Skip ads

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
ca sa pui ulei la servo in caz ca nu este mergi cu talonul la magazine de specialitate si daca se poate ei original!ptr tipul tau de opel
  • BUrucu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Zafira 2009 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Am fost cu talonul, am luat ce trebuie pentru mașinã dar nu mi dau seama cat sa completez ca se vede ceva acolo pe fundul borcanului
  • steliyan

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2011 Y17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Ideal ar fi sa scoti tot uleiul si sa pui nou...nu se stie ce ulei ai avut si daca il amesteci, cred ca nu e ok...
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
asa cum a spus stelyian ,,golesti ce ulei mai este si pui acesta ce e nou,,,,daca nu stii roaga pe cineva care stie,,,si se face aerisirea /cred ca se face virand,stg dr,,,pe loc,,daca nu e asa rog colegii sa ma corecteze!
Skip ads

  • BUrucu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Zafira 2009 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Buna dimineata, revin cu mesaj dupã o zi de munca singur si fara experienta pe lângã ea, am verificat ulei de servodirectie si este la nivel, am verificat încãrcarea alternatorului cu aparat de mãsurat la bateria in timp ce era pornitã, cu softul mașinii ca are si ea un sistem prin care iti arata si cu un dispozitv care se baga la bricheta ..toate peste 14 ... Dar am observat ca atunci cand viram stanga sau dreapta scãdea ceva tensiunea pentru o secundã... 11 90 12 50 apoi cand nu mai viram revenea la peste 14 ... Nu inteleg .. ar putea avea legatura bateria propriu zisa sa fie pe duca sau are vreo rezistențã... as putea face rost la voi colegi de o poza cu tabloul de siguranțã.. este posibil sa aiba pe servodirectie vreo siguranțã?
  • BUrucu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Zafira 2009 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Am înțeles de la cineva ca ar putea fi si diodele de la alternator!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Simptomul da, asa pare, de cel putin o dioda din punte, intrerupta.
Tensiunea de incarcare se masoara si fara consumatori, dar si cu consumatori, faruri, ventilatoare, dezaburiri...
Daca ai cel putin o dioda intrerupta, tensiunea furnizata de alternator va fi cea corecta, la consumuri mici, iar pe masura ce cresti consumul (adaugi consumatori), tensiunea o sa scada.

Este si o probabilitate ca bateria sa aiba un defect mai ciudãțel, merita incercat si cu alta baterie, totusi eu zic ca probabilitatea este mai mica.
Nu strica si o verificare a contactelor cablurilor de curenti mari si a mesei dintre caroserie si motor. Si un contact imperfect pe cicruitul de curenti mari, poate crea un astfel de fenomen.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

dupa schema pe servodirectie ai doua sigurante, depinde daca masina ta are REC sau nu.

daca e cu REC (asa zisul calculator la tabloul din portbagaj ) atunci e sig 3 de 80 A si sig 27 de 5A.

daca masina e fara REC (tablou simplu in portbagaj) atunci ai sig 3 si 29 (aceleasi valori de mai sus)

daca era una din astea doua arsa nu iti mergea deloc, eventual la vreuna din ele sa se fi oxidat piciorusele, si sa nu mai faca mereu contact.

uite sig 3 (vezi ca nu e in tabloul cu relee)



uite sig 27



asta-i sig 29 (pentru masina fara REC)



Din cite stiu servo depinde mult de incarcare dar tot curentul catre servo stiu ca e dat de baterie si nu de alternator. Alternatorul doar trimite semnal catre ECU ca incarca si acesta trimite semnal catre servo.

Asta nu inseamna ca nu poti sa faci o verificare a alternatorului, sa fii sigur ca diodele sint bune si ca el trimite acel semnal catre ecu.
In mod normal daca e o problema pe incarcare, de obicei se aprinde martorul baterie in bord.

La modelele astea de zafira mai noi incarcarea e optimizata - nu incarca tot timpul ci doar cind e nevoie, trebuie sa gasesti electrician care stie cu se maninca tipul asta de incarcare...

daca lucreaza orbeste e posibil doar din intimplare sa gaseasca defectul, poate schimba puntea de diode de exemplu si rezolva.

Parerea mea e asta, poate mai intervine si altcineva. (sfat - scoate sigurantele acelea doua si curata-le piciorusele). La alternator doar sa vezi ca toate firele care vin la el sint strinse bine si ca nu sint oxidate, nu cred ca poti face mai multe acasa.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Tensiunea trebuie sa fie intre 13.8V- 14.4V cu toti consumatorii. Verifica si cureaua de accesorii sa nu fie uzata, verifica si bateria sa fie OK, daca nu este ok alternatorul nu face fata la consumul mare al servodirectiei si atunci se foloseste de baterie care daca nu este ok atunci pica servodirectia
  • BUrucu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Zafira 2009 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Va multumesc frumos pentru idei, voi reveni cu o rezolvare dupã verificari


Ultima modificare facuta de BUrucu la Vin 11 Dec, 2020 11:33 am
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Mergi la atelier, trebuie desfacut.
  • BUrucu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Zafira 2009 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2018

  • Mesaj Privat
am sesizat in astea 2 zile ca, mi a consumat de tot bateria fara ca sa ma ating de masina si pe deasupra mi a aparut si urmatoarea erare la bord in urma testului agrafa repetat de 20 de ori --- ecn038008

saptamana asta voi merge la un service ..ca eu chiar nu am ce sa i mai fac...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR