Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • maseax

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Va salut!
Am achizitionat un Astra H 1.7 CDTI, 2004 cu motorul praf. Avea joc la arbore de scotea span pe langa semeringul de la volanta, dar pornea.
Am cumparat un alt motor, Z17DTH, am mutat de pe motorul meu pe noul motor, singura modificare a fost la pompa de motorina, blocul avea 3 prezoane la pompa, iar pompa avea 4 prezoane. S-a masurat, s-a gaurit, facut filet, totul ok. " Noul" motor avea alt model de senzor turatie, am preluat senzorul de pe motorul vechi(modelul cu fir si distantier pe bloc si nu se potrivea mufa).
Masina NU porneste. O pornesc din spray, sta pornita din spray, dar pe motorina nu ii place. Am inlocuit senzor vibrochen, am inlocuit senzor ax came, am verificat instalatia.... Fara rezultat. Am eroare pe senzor vibrochen. Inainte sa o duc la fier vechi, mai are cine o idee? Ce as mai putea verifica?
Am atasat o poza de pe tester, este in Germana, dar sunt aceleasi coduri de eroare.
Drumuri bune, fara evenimente.
Multumes!




MODEL: Astra H
MOTOR: Z17DTH
Skip ads

  • maseax

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Am observat cand dau sa pornesc, am ~300 bar presiune pe pompa, daca dupa 2-3 imi da eroare la senzorul vibrochen ( cred ca asta ar fi motivul ) si presiunea scade treptat pana ajunge la 4-5 bar
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,483
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
"am preluat senzorul de pe motorul vechi(modelul cu fir si distantier pe bloc si nu se potrivea mufa)"
Tu spui ca ai pus pe motorul actual, senzorul de pe motorul masinii tate, dar nu potrivea mufa? Pai daca acel senzor a mai fost pe masina, pe acea instalatie ... cum de acum nu mai potriveste mufa?
Parerea mea este ca aici este tot "dichisul". Ar fi interesant tipul senzori (de pe ambele motoare), ce ai avut pe motorul original si ce a fost pe actualul motor. Este posivil ca fizic sa fi adaptat un senzor, dar acel senzor sa nu isi faca treaba, din diferite motive.
Nu prea stiu istoria motorului acesta, dar sunt aproape sigur ca a fost folosit cu mai multe tipuri de ECU.
  • maseax

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2010

  • Mesaj Privat
M-am exprimat putin gresit. Pe motorul vechi era un model de senzor, iar pe "noul motor" alt model. Am preluat senzorul vechi pentru a nu modifica instalatia si sa fiu sigur ca ECU citeste ce trebuie. Am vazut ca nu merge, am cumparat senzor nou, dar degeaba. Incerc sa fac rost de niste mufe si sa modific putin instalatia....sa pun senzorul de l-am gasit pe 'noul motor' apoi la fier vechi.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ai pus motor de Meriva A pe Astra H ? Sau ai pus o pompa BOSCH CP3 pe motor ce mergea cu pompa DENSO, ori poate vice-versa ?

Intreb pentru ca ai scris ca o pompa de inalte era cu fixare in 3 si tu ai pus una cu fixare in 4, sper ca am inteles corect ca poze nu sunt aici in topic.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 30 Jan, 2021 11:15 pm
  • maseax

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Da. Era acelasi cod motor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La Meriva A e Z17DT, la Astra H e Z17DTH. Motoarele astea enumerate aici chiar daca au ambele 100cp si bloc motor identic, ele au management diferit de motor, deasemenea difera si senzorii instalati pe motor.
  • maseax

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Care ar fi solutia? Ce sa schimb sa ruleze? Motorul?
Senzorii i-am pastrat pe toti de pe motorul meu. Ax came, vibrochen, fulie ax came, senzor presiune admisie, pompa inalta... Plus restul de auxiliare.
Nu sunt aproape de masina sa verific, dar motorul de pe meriva era tot Z17DTH.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,483
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Si daca intern, coroana sau elementul de pe care citeste senzorul, nu sunt la fel?
Vad ca senzorul nu este pus pe carcasa cutiei ci pe bloc, deci nu citeste de pe volanta. Asta inseamna ca citeste direct de pe vibrochen.
Daca distanta senzorului fata de coroana danturata a vibrochenului, sau forma si/sau numarul ferestrelor este diferita, clar trenul de impulsuri generat de senzor, nu va corespunde cu ceea ce asteapta ECU.
Repet, sunt doar pareri, nu cunosc acest motor, nu stiu variantele lui.

Ar fi fost foarte de ajutor sa stim EXACT masina de pe care provine motorul, ... modelul, anul ... ca sa incercam sa aflam date despre ce a fost si deci, ce se poate face.
  • maseax

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Exact asta am gandit si eu. Eu sunt in Germania. Momentan totuul este inchis aici si nu pot ajunge in parcul de dezmembrari sau iau seria de caroserie sa verific exact. Fix variantele astea le'am gandit si eu. Chiulasa as putea sa o iau de pe vechiul motor ( am gandit poate sunt altfel axele) dar vibrochenul este sigur praf. Oricum voi merge la masina sa mai verific inca odata seria blocului motor.
Multumesc mult. Mi-ai fost de foarte mare ajutor!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vibrochenul are o coroana pe el, de acolo citeste senzorul turatia motorului. Nu stiu daca coroanele sunt identice (ar putea fi), insa pot sa-ti spun ca senzorii ce citesc coroana nu sunt identici si nici cei prezenti pe axul cu came.

Eu personal sa fi fost in situatia asta si sa fi avut masina asta in curte, m-as fi bagat la un schimb de chiulase impreuna cu schimbarea celorlalti senzori de pe motor(de la vibrochen si cel ce comanda geometria variabila pentru turbo-boost, poate chiar turbina cu tot cu galerie si catalizator). Nu cred ca o sa poti sa faci motorul de Meriva A sa mearga cu un ECU BOSCH de Astra H care citeste informatii despre motor prin senzorii de pe motor ce-au fost pusi acolo sa lucreze in tandem cu un ECU Denso. Ca sa-ti faci o idee despre diferente, pot sa-ti spun ca comanda clapetelor din chiulasa e mult diferita intre cele doua motoare, la Meriva A clapetele lucreaza in impulsuri iar la Astra H e doar ON/OFF comanda clapetelor pentru turbionarea aerului in amestecul aer-carburant. Deasemenea, injectoarele difera si ele, s.a.m.d...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR