Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut comunitatea!
Ori nu știu eu sa folosesc bine funcția search ori probleme similare cu a mea nu au fost detaliate.
Masina in cauza este a cumnatului meu, dar el e mai anti-tehnic in a cauta sau scrie pe forum.
Motorizare 1.8 (Z18XER cred)- 125 CP
Problema: electroventilatorul care asigurã racirea motorului, porneste imediat cum este pornitã masina si sta doar pe treapta cea mai mare de ventilatie. Nu se oprește decat daca opresc motorul, functioneza practic non stop cat motorul e pornit. Rezulta faptul cã motorul nu se încãlzește suficient si nici cãldurã nu bagã din aceastã cauzã.
Am cautat piesa si nu prea se gãsește acest model pe aftermarket, iar originalul e scump in draci. La fel si din dezmembrari, mai ieftin de 250 lei nu am gasit acest electroventilator si ne cam temem sa punem aceastã piesã sh.
Exista vreun mod de a verifica ce anume e defect la electro-ventilator, eventual daca se poate repara? E ok si un service /persoana fizica, daca stie sa rezolve problema fãrã sã fim obligați sã luãm piesa noua (f scumpã cea OEM si nu prea gãsim after market).
Mentionez ca toate siguranțele si releele din cutia de siguranțã au fost verificate și curãțate cu spray contact, toate funcționeazã. Asta ma duce cu gândul doar la senzorul sau releul care este montat direct pe eletroventilator însã pe acela nu stim sa-l verificam si nici la service nu au știut, au recomandat piesa noua (o avere).
Multumesc anticipat!


MODEL: Astra G
MOTOR: Z18XE
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

masina are aer conditionat sau nu? Ce an de fabricatie?
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Are aer conditionat, fabricatie 2001.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Dupa schema pe masina este un modul care actioneaza aceste doua ventilatoare. Dca ventilatorul de racire antigel functioneaza tot timpul, atunci nu ventilatorul este de vina, nu acesta trebuie cumparat.
Pe ventilatorul care merge continuu se afla o rezistenta pentru cele doua viteze ale acestuia, as verifica priima data aceasta piesa, cu aparatul de masura sau dai direct curent de pe baterie, minus dai unde intra firul maro iar plus dai pe rind pe ceilalti doi pini, ventilatorul trebuie sa mearga pe doua viteze daca rezistenta e buna.

Daca rezistenta e buna pot fi defecte acel modul al ventilatoarelor, ECU sau senzorul de temperatura antigel.

Poate ar fi buna o diagnoza, asa ai avea un cod de eroare de la care sa pleci. In bord nu ai aprins martorul galben radiator cu elice?



Skip ads

  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Nu e nici un martor aprins in bord.
Din ce am observat, rezistenta de unde ar fi controlate treptele de vitezã ale ventilatorului, este încastrat in ventilator (nu este piesa separata).
De aia am spus cã e un model mai rar, care nou este f scump.
O sa incerc o verificare cum mi-ai spus mai sus, insa ma tem ca imi va fi imposibil sa scot doar rezitenta de pe ventilator.
P.S. Si parca ventilatorul este cu 3 trepte de vitezã. Asa mi-au spus la un service.
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Scuze, acum am vãzut, e martor aprins in bord de la ventilator
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Ai un singur ventilator si pentru clima si pentru antigel sau ai doua ventilatoare (unul pentru antigel si altul pentru clima)?

Daca ai martor aprins in bord atunci cu siguranta la diagnoza (facuta cu tester dedicat opel, nu universal) vei gasi cod de eroare.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Asa cum spune si colegul @gabimilo1, ar fi fost bine sa stim exact despre ce vorbim.
Unul electroventilator sau doua? Ce masina, ce an si ce motor ... exact?
Daca este cu doua electroventilatoare, pornesc ambele sau doar unul si daca doar unul, care dintre ele?
Porneste/pornesc doar la pornirea motorului sau si daca pui doar contactul?

Cu trei trepte de viteza este si schema postata de colegul @gabimilo1 si exista si varianta cu un singur electroventilator cu trei trepte de viteza (anul 2003), de asta ar trebui date exacte.

Aparent, variantele pot fi: senzor presiune AC defect (posibil si lipsa presiune), senzor temperatura lichid racire, modul racire motor (daca exista), ECU, sau firele de legatura ale acestora.
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Fabricatie 2001, motor 1.8 benzina -125 CP (cod Z18XER cred, nu sunt 100% sigur).
Are 2 ventilatoare, unul mai mic pe fațã lipit de radiatorul pt AC si unul mare pe spate, lipit de radiatorul pentru antigel /rãcire motor.
Porneste doar ventilatorului mare de rãcire motor, imediat ce am pornit motorul, direct pe viteza cea mai mare.
Porneste acelasi ventilator si daca tin contactul doar pus mai mult timp, cam la 10 secunde cu contactul pus. Pare sa porneascã pe o vitezã mai mica, sau e înșelãtor din cauza ca nu beneficiazã de încãrcare, motorul fiind totusi oprit, doar contactul pus.

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Este valbila schema pe care am postat-o eu. Este posibil sa fi pierdut freonul din instalatia de ac dar stiam ca in acest caz iti pornea ventilatorul de aer conditionat pe viteza mica.

Ramin la parerea ca o diagnoza te scuteste de unele batai de cap, daca ai lipsa freon atunci diagnoza va arata senzorul de presiune. Daca nu faci diagnoza ramin cele ce a zis si @sebage si eu inclusiv (cazul nasol) ECU defect.

Norocul mare ar fi sa gasesti firele cu probleme, sau apa prin mufa modulului ventilatoarelor (din cite stiu e sub aripa stg fata si mai intra apa pe acolo).
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc de rãspunsuri. Acum nu am timp si masina e oricum la 10 km de mine.
Weekend-ul viitor, sper sa fie ceva mai cald afarã, urc masina cu cumnatul pe niste capre si incercam sa identificam daca rezistența este buna. Vom proceda cu fire de + si - de la baterie, cum a indicat @gabimilo1.
Dacã rezistența este buna, cautam modulul pentru ventilator sub aripa fata stanga. Se da jos carenajul roții sau pe la capota motor ajung la el?
End of story ar fi o vizitã la EDS, unde sigur se rezolva, însã va fi varianta foarte scumpa cel mai probabil, iar cumnatul meu nu sta tocmai bine cu banii si nu stiu daca isi permite.
Între timp, daca mai aveti alte idei, sunt binevenite si voi tine cont de ele cand ma apuc sa surubaresc la masina.
Sa auzim de bine si va tin la curent cu rezolvarea!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR