Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
Solutie
  • Cristian215

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Salutare
De ceva timp ma lupt cu o problema legata de emisiile de fum negru la turatii mici,in special la scimbare treapta 2,3 si accelerare in trepte inferioare.
Am schimbat toate filtrele,ulei, curatit clapeta de acceleratie,egr, maf, map.toate par a fi in regula acum.
Azi am gasit putin timp libers si m-am uitat putin sub capota.am vazut mici scurgeri de ulei la furtunul care iasa din valva de separare ulei(valva CCV?).o desfac insa membrana pare a fi in regula, insa e plin de ulei acolo(nu stiu daca e normal), care probabil imi intra inapoi pe ardere.
Probabil si furtunul pierdea presiune.poate fi asta cauza fumului negru?
Las niste poze atasate ca sa va faceti o idee

Cum se poate schimba valva asta? cu tot cu capacul motorului sau se poate schimba cumva numai valva?
Un link unde as putea sa comand piesa mi-ar fi folositor
Multumesc pt un eventual raspuns 👍


MODEL: Astra J 2011
MOTOR: A17DTJ 1.7 CDTI

Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie

Skip ads

  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Acela este epuratorul si il gasesti cu tot cu capac axe ,fiind o singura piesa.
  • Cristian215

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Salut Radu.sincer nu ma prea pricep la termeni mecanici 😅.dar daca membrana aia rotunda este buna, iar capacul pare a fi bun si el, ar fi o solutie sa ii schimb membrana/garnitura capacului?poate sa fie asta cauza pt care imi arunca ulei pe acolo?Multam
Si o alta intrebare ar fi daca din cauza uleiului aruncat pe acolo in furtunul intercooler/turbo sa imi scoata fumul gri/negru?
Nu sunt in Romania si trebuie sa apar cu masina la inspectie periodica si o sa imi pice 100% la noxe.
am facut un test de noxe si am densitate fum 1,76 iar maximul admis este 0,51 😖
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca gasesti doar membrana aia separat , iar ca scoate fum , poate fi din injectie, injectoare , fum de ulei ars de obicei este albastru .Verifica injectoarele, curata egr-ul si senzorul Map de pe admisie .Scoate furtunul gros care intra in clapeta de acceleratie si vezi daca ai ulei acolo, trebuie sa fie putin ulei , dar nu prea mult , daca e mult , poate fi epuratorul sau chiar turbina, sau chiar amandoua.Ce sa mai zic , mergi la un service care sa iti verifice motorul si remediaza cat poti de repede , altfel o sa ai probleme si cu dpf-ul.
Skip ads

  • Cristian215

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2020

  • Mesaj Privat
dpf e anulat.nu imi mai fac griji pt el Smile
masina o am de ~8 luni.banuiesc ca dpf s-a stricat la proprietarul anterior tot din cauza problemei pe care o am eu.l-a anulat fizic doar, eu(service) l-am anulat si din ecu
clapeta am desfacut-o pt curatare dar nu erau depuneri prea mari.putin ulei care parea a fi proaspat tras.
Map curatat, asta chiar era plinde depuneri.
oricum mersi de sfat.o sa verific zilele urmatoare turbina/injectoare si o sa montez un "oil catch can" la epurator sa vad cat ulei scoate si daca se lasa de fumat 😅
imi este frica sa nu fie inelele de la pistoane sau garniturile de la valve pt ca la costul mainii de lucru de aici ies mai ieftin daca schimb motorul 😱
daca gasesc solutia, o sa o las si aici 👍
  • Cristian215

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Se pare ca temerile mele s-au adeverit.
Am prea mult blow by...prea multa presiune in motor
Ciudat este faptul ca am facut test de comoresie si pare a fi oarecum in regula (390 psi mai putin pistonul #3 unde am 370 insa o diferenta de maxim 39 psi e acceptabila in termenii tehnici)
Presiunea imi impingea uleiul din turbo pe "partea rece" si il baga din nou in admisie.
Simptome pentru cineva care o sa se loveasca de problema(partea cu fumul nu stiu cat de vizibila o sa fie pt cei cu dpf.eu am dpf delete):
-pufuri de fum negru+albastru/alb la turatii mici 1.6k-1.9k
-in stationare daca se tine motorul turat la 3-4k rpm iese fum alb/albastru pe esapament
-mici scapari de ulei chiar si la garnitura pompei de ulei
-ulei in clapeta de acceleratie
-la relanti daca deschizi capacul de la motor/ulei acesta "danseaza" pe gaura, presiunea aproape ca il arunca
Am remediat problema temporar prin deconectarea epuratorului de la tubul intercooler si eliberarea presiunii in atmosfera.asta pana cand o sa segmentez motorul.

Intrebarea mea este cat pot sa merg cu masina acum cand presiunea din motor este normala si masina se comporta bine?exista sansa ca inelele de la piston sa cedeze?
Intreb pt ca momentan nu sunt in Ro si vreau sa vin in tara sa repar masina.am de parcurs aprox. 2500km 😆
Ma tine pana in Ro sau nu? 😂
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu nu as desface motorul. Valva pcv este fãcutã special pe a aerisi motorul. Daca valva nu este bunã, uleiul întra prin admisie pana în camera de ardere și rezulta fum alb, albastru, miros, etc.
Dacã ar scapa compresie în baie, ar porni greu, s-ar ridica joja, ar scapa ulei pe la simeringuri, etc.

Din cauza ca nu ai dpf, atunci când o calci, poate sa iti dea puțin fum negru.
Altele sunt problemele la acest motor, nu segmenții.


Ultima modificare facuta de Daniel la Lun 19 Apr, 2021 8:43 pm
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
vezi ca pe youtube sunt si tutoriale legate de valva cu pricina,,,,,,,,,,,,,,,,
http://www.youtube.com/resu...+pcv+astra+j+2011
sper sa gasesti ceea ce e problematic la astra j a ta!
Skip ads

  • Cristian215

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2020

  • Mesaj Privat
De acord, insa tipul asta de valva, in boost, sta inchisa si eu am prea multa presiune in motor.nu stiu exact cauza presiunii.banuiesc ca de la segmenti pt ca probabil proprietarul anterior nu a schimbat uleiul f mult timp.din cauza presiunii, uleiul incearca sa iasa pe unde poate.in cazul meu pe la turbo.
Acum ca am mai pus o valva(gaura prin capacul de ulei) problema cu presiunea e rezolvata partial, insa nu si cauza.cert e ca nu imi mai scoate fum in niciuna din situatiile anterioare.motorul porneste la sfert de cheie acum.inainte invartea de 5-6 ori la rece.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Garnitura de chiulasa , e problema ta nu segmentii.
Nu mai merge asa cu ea ca vei strica si chiulasa . Verifica si injectia .
  • Cristian215

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, daca ar fi garnitura de chiuloasa, ar trebui sa am compresie scazuta intre 2 cilindrii invecinati(daca e cipita doar intre cilindrii) sau pierderi de antigel/antigel in ulei.
Eu nu pierd gram de antigel iar compresia este #1=390psi #2=390psi #3=370psi #4=390psi
Ar fi bine sa fie doar garnitura.
E posibil sa imi scape putina compresie prin cilindrul #3...nu suficient de multa incat sa imi arunce joja, insa suficienta incat sa imi creasca presiunea in baia de ulei

Maine daca am timp o sa mai fac un test de compresie si dupa o sa incerc sa bag presiune in cilindru cand e pe inchis, sa vad daca scapa undeva.ar trebui sa se auda in colectorul de admisie sau esapament daca scapa pe la valve sau sa imi faca bule in radiator daca e chiuloasa
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Depinde unde e inpuscata garnitura , poate pe ulei si in cazul asta nu e afectata compresia si nici nu bolboroseste in vas ,mai ales ca zici ca ai compresie buna si porneste usor , deci nu sunt segmentii , iar presiune in baie nu are pe unde sa ajunga decat pe la garnitura , nu prea cred ca pe la vreo supapa , daca zici ca merge bine motorul . Asta e doar o parere personala.
Skip ads

  • Cristian215

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Ar putea sa imi intre presiune si pe la valvele de evacuare.

Nu stiu cum e blocul motor construit pt masina asta insa ca sa ajunga presiunea la ulei prin garnitura de chiuloasa trebuie sa treaca mai intai de antigel de regula.

Oricum acum ca nu mai am probleme punand a doua valva pcv, o sa ma risc sa vin cu ea in Ro si sa o repar acolo.
Dupa cum am zis asta nu ar fi o optiune aici.mana de lucru este de aproape 100euro/ora.mai bine alt motor.
Deci nu am nimic de pierdut.
Sa imi tineti pumnii 🤣
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Dacã au dispãrut problemele, lasã mașina în pace și folosește-o sãnãtos. Pe viitor, demonteazã capacul de la culbutori și înlocuiește-l.
Dacã garnitura de chiulasa ar fi arsa, ai avea probleme la compresie: oriunde ar fi arsa, între camera de ardere și apa/ulei/cilindru vecin.
  • Cristian215

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2020

  • Mesaj Privat
@Daniel ai perfecta dreptate.si eu tind sa cred ca epuratorul ala e de vina(nu mai scoate presiunea afara) si se inlocuieste cu tot cu capac.cu toate ca nu vad nimic defect la el.e doar o membrana care nu e crapata, si un mic arc.
Cu siguranta primul lucru pe care o sa-l incerc este inlocuirea capacului.
Mecanicii de aici sunt total pe dinafara.asta e primul lucru pe care l-am mentionat(epuratorul) si ca am presiune prea mare.ei m-au pus sa schimb turbo pt ca "-ala scapa ulei" ceea ce am si facut.voiau sa ma incalte cu o factura de 2500 lei doar mana de lucru(inlocuire turbo)dar ei nu stiu cum e romanul si ca toata treaba am facut-o singur 😅
Si dupa surpriza.aceeasi problema.in fine...

Multzam fain la toti baietii pt sfaturi si idei, si la cat mai multi km fara probleme 👌
  • Cristian215

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Cauza presiunii mari din motor era garnitura de metal care separa injectorul de camera de ardere.pierdea putina compresie pe acolo, insa suficienta cat sa imi faca probleme
Rezolvata intr-o ora, costul total 120 Ron 😆
Pace ✌️
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Deci cauza presiunii marite din capacul motor era etansarea deficitara a injectorului pe saiba de cupru de dedesupt, jos in chiulasa. De curiozitate, era chiar la injectorul unde aveai compresia mai mica decat la celelalte trei ?

Parerea mea e ca, pe loc cu capota deschisa, ar fi trebuit sa-l auzi (injectorul) cum sufla, la relanti si in turatie.
  • Cristian215

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Mecanicul a zis ca suspecteaza pierderi la injectorul 2 si 3, insa eu aveam pierderi de compresie de 15-20 psi la rece numai pe cilindrul 3.oricum, odata desfacut, am schimbat toate cele 4 saibe.
Problemele apareau in turatii mai mari, de peste 2500 rpm
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR